Delta II - ABS

Anonymous

Delta II - ABS

Post autor: Anonymous » 12 kwie 2007, 8:18

Witam
Wczoraj podczas hamowania zauważyłem że nie mam ABS-u. Od samego kupna samochodu kusiło mnie aby sprawdzić jak on działa, bo wcześniej nie miałem takiego ustrojstwa na pokładzie, a tu klops.

Nie zaświeciła sie żadna kontrolka, pedała hamulca nie odpiło, tylko popiszczał i sie zatrzymał.

Jedna rzecz której nie jestem pewien to włącznik świateł stopu. Dwa dni temu wymieniłem go na nowy, tylko że do czujnika idą 3 kabelki a czujnik ma dwa wtyki. Ale taki był wg. ePERka, to nie kombinowałem.

Jakieś pomysły, bo zaraz po pracy lece z kluczami do samochodu i będę szukał dziury w całym :-)

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: Snooki » 12 kwie 2007, 9:03

jak by nie działał ABS to by sie swieciała kontrolka od ABS non stop. A na pewno masz ABS :>?
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Anonymous

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: Anonymous » 12 kwie 2007, 10:18

Raczej tak, skoro są czujniki na piastach.

Z reszta mechanik mówił że mam, to chyba mam :-)

Jeśli to pomoże komuś rocznik 97, silnik 1.8 vvt.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: wujek » 12 kwie 2007, 10:24

Witam,
Chyba wymienisz ten włącznik na właściwy, 3-pinowy.
Różnica jest taka, że 2-pinowy ma jeden włącznik w środku, a 3-pin ma dwa włączniki. I, jeżeli się nie mylę, ten drugi przełącza układ ABS w stan "aktywny". Ten drugi włącznik to BPP - Brake Pedal Position switch.
Bez tego switch'a "nie powarczysz" sobie ABS'em.
Pozdrawiam

Anonymous

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: Anonymous » 12 kwie 2007, 10:55

No tak, ale ten zepsuty też był na 2 piny, no i w eperku też 2 piny.
Numer wg. eperka to 7627639, jest jeszcze drugi - 7627401, droższy i chyba dla wersji z panelem Check, ale czy on 3 pinowy to nie wiem.

Anonymous

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: Anonymous » 12 kwie 2007, 11:27

Własnie studiuje książke serwisową do Fiata Coupa, i tu jest napisane że po ustawieniu zapłonu ontrolka ABS powinna się zaświecić. Dopiero po przekroczeniu 6 km/h system sie posprawdza i kontrolka powinna zgasnąć.

Jęsli jest coś nie tak, dalej będzie świecić - czy w Lancii jest tak samo?
U mnie kontrolka od ABS-u ani razu się nie zaświeciłą.

Awatar użytkownika
Miniol
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 89
Rejestracja: 22 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Śrem/Wrocław

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: Miniol » 12 kwie 2007, 12:36

kontrolka ABSu powinna sie zaswiecic choc na chwile po kazdym wlaczeniu zaplonu. nie ma innej opcji jezeli abs jest w samochodzie. tylko pytanie - czy nie ma zarowki od kontrolki, czy jest jakis inny powazniejszy problem....
bez Lancii,ale z pasja do pieknych samochodow ;)

volkswagenfan: Polo 6N, Golf V

Awatar użytkownika
PAHO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 08 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: PAHO » 12 kwie 2007, 13:29

dokładnie przekręć kluczyk i sprawdź czy kontrolka abs-u sie na chwile zaświeci, jak nie to albo nie masz żarówki, albo nie masz ABS-u, albo albo..
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być

Anonymous

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: Anonymous » 12 kwie 2007, 14:34

zatem zaczne od zarówki, bo i tak jedną już mam do wymiany.

Chyba ze jest jakaś możliwość aby sie wszystkie żaróweczki właczyły, jakaś kombinacja serwisowa czy coś, co by sprawdzić czy wszystkie są sprawne ??

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: wujek » 12 kwie 2007, 15:00

Witam,
Odczytaj z ABS, jaki to model i producent - powinna być nalepka.
Wtedy posprawdzamy napięcia - tam są też bezpieczniki, mógł sie któryś przepalić (albo lichy styk w oprawce). I ustalimy, jaki powinieneś mieć włącznik pod pedałem hamulca. Ile przewodów dochodzi z instalacji w aucie do tego włącznika?
Pozdrawiam
PS
W Themie miałem 3-pinowy, zerknę (jeżeli nie zapomnę), jaki jest N.D. 1.6ie - jest w wersji z ABS. I działającym.

Awatar użytkownika
Miniol
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 89
Rejestracja: 22 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Śrem/Wrocław

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: Miniol » 12 kwie 2007, 16:19

tak dobrze bedzie zaczac sprawdzenie od zarowki i ogledzin modulu ABS. Zycze aby zarowka byla przepalona, a nie wyciagnieta aby sie ciagle nie swiecila...
bez Lancii,ale z pasja do pieknych samochodow ;)

volkswagenfan: Polo 6N, Golf V

Anonymous

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: Anonymous » 13 kwie 2007, 8:22

no i problem moja lancia sama rozwiązała.

Wczoraj w drodze do domu przesłała wysprzęgłać i pół miasta przejechałem na dwójce, a na wciśniętym maksymalnie sprzęgle jeździła z prędkością około 5 km/h.

Brak abs-u w porównaniu z brakiem sprzęgła to chyba pryszcz, zatem na razie porzucę ten temat i sie wezmę za to sprzęgło czy wysprzęglik - zobaczymy co się na mnie obraziło :-)

Acha, byłem w aso dowiedzieć się czy zdarzają się błedy w ePERze, w zwiąsku z tym czujnikiem 2/3 pinowy i powiedzieli że tak. Przeważnie jak są zmiany w konfiguracji pojazdów na życzenie kupującego.

Anonymous

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: Anonymous » 19 kwie 2007, 16:15

Witam
Sprzęgło naprawiłem, i przy okazji zabrałem sie za abs-a.

Po kolei :
- wymieniłem wszystkie żarówki w liczniku - zarówka od ABS-u była dobra :-)
- dedra ojca kolegi miała czujnik stopu 3 pinowy, zrobiliśmy podmiankę - nic nie pomogło
- sprawdziliśmy duże bezpieczniki pod maską przy ABS-ie, oczyszczaliśmy przekaźnik i nic - dalej martwy.

Numer ABS - 46445086 - Firma Bosch - nalepki nie znalazłem. Sprawdzaliśmy też bezpieczniki w kabinie, ale nie znaleźliśmy tam bezpiecznika do ABS. Zresztą wszystkie były i tak dobre.

Mam nadzieje Wujku, że mi pomoże :-)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: wujek » 19 kwie 2007, 21:01

Witam,
Czy kontrolka ABS zapala się po załączeniu zapłonu (poz. MAR stacyjki) i gaśnie, gdy załączy ładowanie alternatora?
Jeżeli absolutnie nie zapala się to czy możesz sprawdzić, czy jest na niej napięcie (sprawdź obie końcówki żarówki w stosunku do masy).
Jaki silnik, który rocznik auta?
Czy na module są dwa wtyki - 15 pin i 4 pin?
Wyłącz zapłon.
Czy możesz wypiąć oba wtyki i, po ponownym załączeniu zapłonu, na 15-to pinowej wtyczce zmierzyć (w odniesieniu do "-" akumulatora) napięcia na pin 1, a na pin 9 zmierzyć napięcie naciskając i puszczając pedał hamulca (włączanie i wyłączanie switch'a przy pedale)?
Te pomiary przy załączonym zapłonie ale silnik nie uruchomiony.
Zalecam ostrożność aby, przypadkowo, nie zewrzeć pinów sąsiednich i nie wpinać i nie wypinać wtyków na włączonym zapłonie.
Jeżeli nie masz wprawy w pomiarach to niech zrobi to elektryk/elektronik samochodowy
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

N. Delta - brak ABS-u

Post autor: Neronq » 19 kwie 2007, 23:38

"Mikolaj" pisze:No tak, ale ten zepsuty też był na 2 piny, no i w eperku też 2 piny.
Numer wg. eperka to 7627639, jest jeszcze drugi - 7627401, droższy i chyba dla wersji z panelem Check, ale czy on 3 pinowy to nie wiem.
Jak kupile swoja lucynke to swirowaly mi swiatla stopu, mialem wsadzone na dwa piny, w katalogu w serwisie odrazu powiedzieli mi, ze ma byc na 3 i od tego czasu chodzi jak zloto
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”