Lybra - 1.8 VVT - wymiana kolektora ssącego na alu

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

Lybra - 1.8 VVT - wymiana kolektora ssącego na alu

Post autor: Petrus » 06 lut 2007, 22:08

Więcej niż jeden powód: chcę założyć instalkę z blos'em; powinno być jeszcze ciszej; lubię aluminium :wink:
W sieci znalazłem kilka kolektorów aluminiowych z silników rodziny Fiat'a 1.8 16V. W opisach nie są to silniki VVT. Najczęściej opisy mówią: Punto HGT, Bravo, Marea. Czy silniki bez wałków balansowych i bez wariatora mają taki sam kolektor? Czy jest tylko jeden silnik 1.8 16V?
Ostatnio zmieniony 27 lis 2009, 20:32 przez miszax, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: zmieniłem tytuł tematu
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

1.8 VVT - chcę wymienić kolektor ssący z plastiku na alu

Post autor: pawcio1 » 06 lut 2007, 23:11

Punto Hgt ma chyba silnik vvt i na pewno watiator,a czy walki wyrownowazajace to juz sie o to nie podloze :wink:
Ostatnio zmieniony 07 lut 2007, 11:28 przez pawcio1, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

1.8 VVT - chcę wymienić kolektor ssący z plastiku na alu

Post autor: Petrus » 07 lut 2007, 6:20

"pawcio1" pisze:Punto Hgt ma chyba silnik vvt i na pewno watiator,a czy walki wyrownowazajace to juz sie o to nie podlorze :wink:
Wałków nie ma na 100%.
Dalej jednak nie wiem, czy można to bezproblemowo zamienić.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

1.8 VVT - chcę wymienić kolektor ssący z plastiku na alu

Post autor: pawcio1 » 07 lut 2007, 11:28

"Petrus" pisze:
"pawcio1" pisze:Punto Hgt ma chyba silnik vvt i na pewno watiator,a czy walki wyrownowazajace to juz sie o to nie podlorze :wink:
Wałków nie ma na 100%.
Dalej jednak nie wiem, czy można to bezproblemowo zamienić.
Cos mi sie wydaje ze powinny pasowac,bo zadnego wplywu kolektor na te walki nie ma?No ale nie jestem znawca niestety... :roll:
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

1.8 VVT - chcę wymienić kolektor ssący z plastiku na alu

Post autor: Petrus » 07 lut 2007, 11:45

Sprawdzałem w EPERze. Lybra, Bravo, Punto, Marea z silnikami 1.8 16V. Do każdego inny nr katalogowy.
Dalej sprawa nierozwiązana. :hmmm:
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

1.8 VVT - chcę wymienić kolektor ssący z plastiku na alu

Post autor: pawcio1 » 07 lut 2007, 12:30

"Petrus" pisze:Sprawdzałem w EPERze. Lybra, Bravo, Punto, Marea z silnikami 1.8 16V. Do każdego inny nr katalogowy.
Dalej sprawa nierozwiązana. :hmmm:
W takim razie musi sie tym zajac jakis wybitny znawca? javascript:emoticon(':lol:')
Moze Patryklancia On sie powinien znac!?
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

1.8 VVT - chcę wymienić kolektor ssący z plastiku na alu

Post autor: Petrus » 07 lut 2007, 13:27

"pawcio1" pisze:W takim razie musi sie tym zajac jakis wybitny znawca? javascript:emoticon(':lol:')
Moze Patryklancia On sie powinien znac!?
Juz pytałem ich :D

Tym musi się zająć ktoś kto sprzedaje części Fiata. Zamawiam kolektor do Lybry 1.8 i drugi do Bravo 1.8 16V z '98. W EPERze wyjdą dwa numery tych części. Idzie ten ktoś do magazynu i patrzy, a tutaj to ta sama część.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

1.8 VVT - chcę wymienić kolektor ssący z plastiku na alu

Post autor: Patryklancia » 07 lut 2007, 15:27

"Petrus" pisze:Sprawdzałem w EPERze. Lybra, Bravo, Punto, Marea z silnikami 1.8 16V. Do każdego inny nr katalogowy.
Dalej sprawa nierozwiązana. :hmmm:
Sprawdzałeś i musiało tak wyjsć ,ze każdy ma inny numer katalogowy ponieważtak juz jest w fiacie ze numery sie zmieniaja i zamieniają trzeba wejść w opcję szukaj po numerze i wychodza wszystkie przed i pozmianowe w dedrze, marei , bravo gt. silniki miały kolektor metalowy właśnie oznaczenie silnika 182A2000 i numery są inne ale kolektor ten sam, w Lybrze kolektor jest plastikowy więc musi mieć inny numer sam korpus silnika to cały czas to samo i głowica również , dla pewnosci porównaj sobie jakieś bravo , dedre marea, delte itp. na żywo :wink:
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”