wałki balansowe

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

wałki balansowe

Post autor: tc130 » 10 sty 2008, 22:34

zobaczymy jak bedzie obys nie był bez palca:)
u mnie inny niz dayco nie do dostania nawet w katalogach nie wystepuje ale zobaczymy jak bedzie niema co sie martwic na zapas puki co brak czasu i miejsca na warsztacie zyby to sprawdzic...
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

wałki balansowe

Post autor: mario09 » 11 sty 2008, 17:05

"tc130" pisze:zobaczymy jak bedzie obys nie był bez palca:)...
Nie napisalem, ze dam sobie obciac palca :wink:
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

wałki balansowe

Post autor: tc130 » 18 sty 2008, 21:44

a jednak piłujemy pazurki :P zmieniłem pasek na stary dalej piszczy... wiec zmieniłem jeszcze na nowy conti.. rowniez piszczy wiec chyba pozostaje wymienic łozyska:( niestey:( robił to ktoś moze?
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

wałki balansowe

Post autor: bolek » 18 sty 2008, 22:32

ja to robiłem kilka lat temu i niewiele pamiętam szczegółów, w każdym razie po wymianie łozysk wałków nic sie nie polepszyło, a hałasował napinacz :(
wyciągałem silnik na darmo : cenzura :

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

wałki balansowe

Post autor: tc130 » 19 sty 2008, 18:32

ale mój napinacz ma nowe łozysko i to calkiem dobrej firmy... czyżby jakieś felerne? kręcąc raczka nic nie hałasuje sam juz nie wiem czy to robic czy nie...
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

wałki balansowe

Post autor: kretekpodnietek » 20 sty 2008, 12:36

może łożyska świszczą, wąłki śmigają dwukrotnie szybciej niż wał korbowy więc niewiadomo.

co do wyjęcia wałków. wyjmujesz silnik, ściągasz koła zebate, i wałek wychodzi w strone sprzęgła (wypychając metalowo gumowy korek).

łożyska to 6204 tylko z plastikowym koszykiem na kulki aby zmiejszyć hałas i kosztują więcej niż zwkłe.

a rolka co jest na wałku do paska rozrządu jest w porządku?

u siebie wymieniałem niedawno pasek rozrządu i rolki i jedno łozysko na wałku balansującym i cisza jak makiem zasiał.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

wałki balansowe

Post autor: tc130 » 20 sty 2008, 21:58

u mnie niestety po wymianie wszystkich rolek i napinaczy na zewnątrz nadal swista sobie a ja tego nie lubie... jak tylko bede mial na warsztacie miejsce pod wyciagiem do silnik idzie w ruch....
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

wałki balansowe

Post autor: kretekpodnietek » 21 sty 2008, 22:41

a nie ociera nic o obudowe rozrządu? u mnie taka coś było na początku.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

wałki balansowe

Post autor: tc130 » 31 sty 2008, 18:17

nic nie ociera dzis po calkowitym rozebraniu silnika wszystko sie wyjasniło jeden z wałków obracał sie w łozysku mimo tego że łozysko nie było zapieczone i mam problem : cenzura : chyba poszukam bloku bez wałków : yesyes : ale czy takie były jesli tak to jakie mialy oznaczenia kodowe? niech żyją wałki balansowe : cenzura :
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

wałki balansowe

Post autor: lancia1969 » 31 sty 2008, 18:24

"tc130" pisze:nic nie ociera dzis po calkowitym rozebraniu silnika wszystko sie wyjasniło jeden z wałków obracał sie w łozysku mimo tego że łozysko nie było zapieczone i mam problem : cenzura : chyba poszukam bloku bez wałków : yesyes : ale czy takie były jesli tak to jakie mialy oznaczenia kodowe? niech żyją wałki balansowe : cenzura :
Zaślep te wałki i będziesz miał swiety spokój - zrób z aluminium bo na jednym masz łozysko pośrednie rozrządu , zresztą też się lubi zapiekać - pomimo kręci sie 4 x wolniej od wału.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

wałki balansowe

Post autor: Bany » 31 sty 2008, 19:20

"lancia1969" pisze:
"tc130" pisze:nic nie ociera dzis po calkowitym rozebraniu silnika wszystko sie wyjasniło jeden z wałków obracał sie w łozysku mimo tego że łozysko nie było zapieczone i mam problem : cenzura : chyba poszukam bloku bez wałków : yesyes : ale czy takie były jesli tak to jakie mialy oznaczenia kodowe? niech żyją wałki balansowe : cenzura :
Zaślep te wałki i będziesz miał swiety spokój - zrób z aluminium bo na jednym masz łozysko pośrednie rozrządu , zresztą też się lubi zapiekać - pomimo kręci sie 4 x wolniej od wału.

Na moje oko kręca sie 2 razy szybciej.....

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

wałki balansowe

Post autor: lancia1969 » 31 sty 2008, 19:26

"Bany" pisze:
"lancia1969" pisze:
"tc130" pisze:nic nie ociera dzis po calkowitym rozebraniu silnika wszystko sie wyjasniło jeden z wałków obracał sie w łozysku mimo tego że łozysko nie było zapieczone i mam problem : cenzura : chyba poszukam bloku bez wałków : yesyes : ale czy takie były jesli tak to jakie mialy oznaczenia kodowe? niech żyją wałki balansowe : cenzura :
Zaślep te wałki i będziesz miał swiety spokój - zrób z aluminium bo na jednym masz łozysko pośrednie rozrządu , zresztą też się lubi zapiekać - pomimo kręci sie 4 x wolniej od wału.

Na moje oko kręca sie 2 razy szybciej.....
Wałki tak 2x szybciej ale mówie o łożysku pośrednim paska rozrządu na wałku :D

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

wałki balansowe

Post autor: tc130 » 31 sty 2008, 19:50

za duzo roboty z zaślepieniem:
po pierwsze trzeba by zaslepic kanały olejowe a jak sie je zaślepi to środkowa panewka głowna musiala by byc inna bo przez nia przechodzi olej do smarowania panewek balansow.
po 2 jest problem z lozyskiem na ktorym wspiera sie rozrząd trzeba by było walczyc z jakims wynalazkiem
po3 lubie miec wszystko tak jak wyszło z fabryki a nie udoskonalac jakimiś garozowymi pomysłami
wiec wole poszukac bloku bez tych przekletych wałków : cenzura :
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

wałki balansowe

Post autor: lancia1969 » 31 sty 2008, 20:12

Bloku nie znajdziesz - no chyba że od wzdłuznego ( 131 132 itd) ale to starsza konstrukcja ,inna pompa oleju , brak natrysku i problemy z mocowaniem ale możesz jeszcze zostawić wałki tylko je unieruchomić to chyba najprostsze rozwiazanie w Twoim przypadku.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

wałki balansowe

Post autor: Bany » 31 sty 2008, 21:28

wałek pod rolka kręci sie w odwrotna strone 2 razy szybciej niż wał korbowy.
rolka kręci sie zgodnie z obrotami silnika i z podobna predkością.
Były bloki przednio napedowe bez wałków...
Koledzy podawali najprostrze rozwiazania już nie raz...
Uważam że ciągniecie tematu to bicie piany...

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”