wałki balansowe

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

wałki balansowe

Post autor: hf » 03 gru 2007, 13:24

czy ktos wie moze jakiekozysci plyna z usuniecia walkow balansowych i czy zdjecie z nich samego paska todobre rozwiazanie czy trzeba posunac sie do dalszych modyfikacji????

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: wałki balansowe

Post autor: schab » 03 gru 2007, 13:47

"hf" pisze:czy ktos wie moze jakiekozysci plyna z usuniecia walkow balansowych i czy zdjecie z nich samego paska todobre rozwiazanie czy trzeba posunac sie do dalszych modyfikacji????
Nie ma żadnych korzyści ! Paliwa z dokładnościę do 1 ml. - spalisz tyle samo , natomiast odrobinę wzrosną wibracje silnika .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

wałki balansowe

Post autor: hf » 03 gru 2007, 14:31

w takim razie czemu do wszelkiego rodzaju tuningu sa one usuwane? podobno sa przez nie wieksze opory silnik gorzej sie wkreca wkoncu to ladne pare kilo wirujacej masy?/

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

wałki balansowe

Post autor: matias21 » 03 gru 2007, 14:37

jak zdejmiesz to strasznie wzrośnie hałas w aucie i wibracje, a wiele ci to nie da :D
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

wałki balansowe

Post autor: schab » 03 gru 2007, 15:17

"hf" pisze:w takim razie czemu do wszelkiego rodzaju tuningu sa one usuwane? podobno sa przez nie wieksze opory silnik gorzej sie wkreca wkoncu to ladne pare kilo wirujacej masy?/
Zależy od tego - do czego chcesz używać swojego auta . Jeżeli do wyścigów na 400 m - to najpierw powinieneś zmniejszyć masę samego auta o jakieś 400kg ( ! ) : yesyes :
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

wałki balansowe

Post autor: hf » 03 gru 2007, 16:04

czy po zdjeciu tego paska bedzie jakis inny efekt poza zmniejszeniem kultury pracy silnika? :lol:

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

wałki balansowe

Post autor: Dziadek » 03 gru 2007, 18:23

: yesyes : Na 100% nie ja jadę bez paska i jest ok.Silniczek tak chdzi,że mogę szklaneczkę gorzałki postawić i na wolnych obrotach nie uroni się ani jedna kropelka!Oczywiście szklaneczka bezpośrednio na silniku!!!
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Cerberus

wałki balansowe

Post autor: Cerberus » 03 gru 2007, 23:16

"hf" pisze:czy po zdjeciu tego paska bedzie jakis inny efekt poza zmniejszeniem kultury pracy silnika? :lol:
nie bedzie nie odczujesz wyraźnego wzrostu mocy czy przyspieszenia

odciąz sobie kolo zamachowe o 4 kilo to zobaczysz rożnice w przyspieszaniu i spalaniu

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

wałki balansowe

Post autor: hf » 04 gru 2007, 14:04

a co daje wywazenie kola z walem i dociskiem??????

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

wałki balansowe

Post autor: Wolek » 08 gru 2007, 0:57

Robi się to przeważnie po toczeniu koła, ale też dlatego, że w fabryce nigdy nikt super tego nie wyważa. Silnik po takim zabiegu dużo łatwiej wkręca się na obroty i porostu czuć, że te elementy są dopracowane. Co do wałków wyrównoważających proszę nie pisać takich rzeczy, że coś zacznie się telepać czy też trząść, bo jest to nieprawda. Bardziej prawdopodobne, że trzęsie się ze źle ustawionym paskiem na tych wałkach. Fiat 131, 132, argenta, croma itp ich w ogóle nie miały a silniki uchodziły i nadal uchodzą za super kulturalne. Wałki po ściągnięciu paska nalezy zblokowac pod obudowami, ponieważ nawet ciśnienie oleju może je obracać (łozyska, malutkie opory). Ściąga się je przy dużych modyfikacjach, gdyż są poprostu niepotrzebnym elementem, a jak wiadomo po ich zlikwidowaniu zmniejsza się szansa jakichś komplikacji w rozrządzie i szansa na dużą awarię (jeden pasek mniej).
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

wałki balansowe

Post autor: hf » 08 gru 2007, 20:59

własnie zakupiłem blok bez wałkow problem z głowy... moc ok 2km wieksza mniejszy problem

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

wałki balansowe

Post autor: Piszczyk » 03 sty 2008, 20:41

proszę nie pisać takich rzeczy, że coś zacznie się telepać czy też trząść, bo jest to nieprawda
prawda prawda (dedra 1.8 8v)
urwał mi raz na trasie ten pasek (gdzieś w austrii przed granicą włoską)
silnik powyżej 4 tyś strasznie się telepał pod maską
prawdopodobnie dlatego że przedni wałek był napędzany pośrednio przez łożysko prowadzące paska rozrządu a tylni nie! czyli zamiast dwu wirujących w przeciwnych kierunkach przeciwwag miałem jedną kręcącą się jak jej się chciało...
wróciłem 1500km z takimi drganiami - jakbym syrenką jechał
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

wałki balansowe

Post autor: mario09 » 05 sty 2008, 17:33

"Piszczyk" pisze:...prawdopodobnie dlatego że przedni wałek był napędzany pośrednio przez łożysko prowadzące paska rozrządu ...
W Themie nie ma takiej opcji.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

wałki balansowe

Post autor: prezesjm » 05 sty 2008, 20:15

"mario09" pisze:
"Piszczyk" pisze:...prawdopodobnie dlatego że przedni wałek był napędzany pośrednio przez łożysko prowadzące paska rozrządu ...
W Themie nie ma takiej opcji.
No ale w Themie i Dedrze jest identyko.

Wałek ten z łożyskiem od paska rozrządu może sie kręcić ale kręci się powoli i nie powoduje zwiększenia wibracji.

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

wałki balansowe

Post autor: bolek » 05 sty 2008, 20:40

Najwyraźniej w różnych egzemplarzach silników efekty jazdy bez wałków są różne. Jak pisałem wcześniej w jakimś topicu, zdjęłem pasek od balansów w temprze 2,0 8V 113KM i o ile na wolnych obrotach i do ok. 3000 RPM było OK a nawet znacznie ciszej, o tyle powyżej 3000 obrotów przenosiłuy się na nadwozie tak duże wibracje, że nie odważylem się użytkować silnika bez wałków w trosce o sam silnik i swoje zdrowie psychiczne. Oczywiście po założeniu paska problem zniknął.
Co prawda nie blokowałem wałków i po lekturze forum zastanawiam się czy właśnie powodem tych wibracji rzeczywiście nie mógł być przedni wałek napędzany pośrednio od paska rozrządu.
Czy to możiwe, żeby wałki balansowe miały za zadanie kompensować tak duże niewyważenie wału korbowego, czy tez koła? Nie wydaje mi się to możliwe, bo chyba znaczne niewyważenie wału miałoby chyba znaczny wpływ na trwałośc jednostki napędowej.
W silniku 1.8 8V w Temprach balansów tez nie było, podobnie jak w starszych silnikach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”