wałki balansowe
wałki balansowe
czy ktos wie moze jakiekozysci plyna z usuniecia walkow balansowych i czy zdjecie z nich samego paska todobre rozwiazanie czy trzeba posunac sie do dalszych modyfikacji????
Re: wałki balansowe
Nie ma żadnych korzyści ! Paliwa z dokładnościę do 1 ml. - spalisz tyle samo , natomiast odrobinę wzrosną wibracje silnika ."hf" pisze:czy ktos wie moze jakiekozysci plyna z usuniecia walkow balansowych i czy zdjecie z nich samego paska todobre rozwiazanie czy trzeba posunac sie do dalszych modyfikacji????
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
wałki balansowe
w takim razie czemu do wszelkiego rodzaju tuningu sa one usuwane? podobno sa przez nie wieksze opory silnik gorzej sie wkreca wkoncu to ladne pare kilo wirujacej masy?/
wałki balansowe
jak zdejmiesz to strasznie wzrośnie hałas w aucie i wibracje, a wiele ci to nie da
wałki balansowe
Zależy od tego - do czego chcesz używać swojego auta . Jeżeli do wyścigów na 400 m - to najpierw powinieneś zmniejszyć masę samego auta o jakieś 400kg ( ! )"hf" pisze:w takim razie czemu do wszelkiego rodzaju tuningu sa one usuwane? podobno sa przez nie wieksze opory silnik gorzej sie wkreca wkoncu to ladne pare kilo wirujacej masy?/
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
wałki balansowe
czy po zdjeciu tego paska bedzie jakis inny efekt poza zmniejszeniem kultury pracy silnika?
wałki balansowe
Na 100% nie ja jadę bez paska i jest ok.Silniczek tak chdzi,że mogę szklaneczkę gorzałki postawić i na wolnych obrotach nie uroni się ani jedna kropelka!Oczywiście szklaneczka bezpośrednio na silniku!!!
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
wałki balansowe
nie bedzie nie odczujesz wyraźnego wzrostu mocy czy przyspieszenia"hf" pisze:czy po zdjeciu tego paska bedzie jakis inny efekt poza zmniejszeniem kultury pracy silnika?
odciąz sobie kolo zamachowe o 4 kilo to zobaczysz rożnice w przyspieszaniu i spalaniu
wałki balansowe
a co daje wywazenie kola z walem i dociskiem??????
wałki balansowe
Robi się to przeważnie po toczeniu koła, ale też dlatego, że w fabryce nigdy nikt super tego nie wyważa. Silnik po takim zabiegu dużo łatwiej wkręca się na obroty i porostu czuć, że te elementy są dopracowane. Co do wałków wyrównoważających proszę nie pisać takich rzeczy, że coś zacznie się telepać czy też trząść, bo jest to nieprawda. Bardziej prawdopodobne, że trzęsie się ze źle ustawionym paskiem na tych wałkach. Fiat 131, 132, argenta, croma itp ich w ogóle nie miały a silniki uchodziły i nadal uchodzą za super kulturalne. Wałki po ściągnięciu paska nalezy zblokowac pod obudowami, ponieważ nawet ciśnienie oleju może je obracać (łozyska, malutkie opory). Ściąga się je przy dużych modyfikacjach, gdyż są poprostu niepotrzebnym elementem, a jak wiadomo po ich zlikwidowaniu zmniejsza się szansa jakichś komplikacji w rozrządzie i szansa na dużą awarię (jeden pasek mniej).
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
wałki balansowe
własnie zakupiłem blok bez wałkow problem z głowy... moc ok 2km wieksza mniejszy problem
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
wałki balansowe
prawda prawda (dedra 1.8 8v)proszę nie pisać takich rzeczy, że coś zacznie się telepać czy też trząść, bo jest to nieprawda
urwał mi raz na trasie ten pasek (gdzieś w austrii przed granicą włoską)
silnik powyżej 4 tyś strasznie się telepał pod maską
prawdopodobnie dlatego że przedni wałek był napędzany pośrednio przez łożysko prowadzące paska rozrządu a tylni nie! czyli zamiast dwu wirujących w przeciwnych kierunkach przeciwwag miałem jedną kręcącą się jak jej się chciało...
wróciłem 1500km z takimi drganiami - jakbym syrenką jechał
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
wałki balansowe
W Themie nie ma takiej opcji."Piszczyk" pisze:...prawdopodobnie dlatego że przedni wałek był napędzany pośrednio przez łożysko prowadzące paska rozrządu ...
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
wałki balansowe
No ale w Themie i Dedrze jest identyko."mario09" pisze:W Themie nie ma takiej opcji."Piszczyk" pisze:...prawdopodobnie dlatego że przedni wałek był napędzany pośrednio przez łożysko prowadzące paska rozrządu ...
Wałek ten z łożyskiem od paska rozrządu może sie kręcić ale kręci się powoli i nie powoduje zwiększenia wibracji.
wałki balansowe
Najwyraźniej w różnych egzemplarzach silników efekty jazdy bez wałków są różne. Jak pisałem wcześniej w jakimś topicu, zdjęłem pasek od balansów w temprze 2,0 8V 113KM i o ile na wolnych obrotach i do ok. 3000 RPM było OK a nawet znacznie ciszej, o tyle powyżej 3000 obrotów przenosiłuy się na nadwozie tak duże wibracje, że nie odważylem się użytkować silnika bez wałków w trosce o sam silnik i swoje zdrowie psychiczne. Oczywiście po założeniu paska problem zniknął.
Co prawda nie blokowałem wałków i po lekturze forum zastanawiam się czy właśnie powodem tych wibracji rzeczywiście nie mógł być przedni wałek napędzany pośrednio od paska rozrządu.
Czy to możiwe, żeby wałki balansowe miały za zadanie kompensować tak duże niewyważenie wału korbowego, czy tez koła? Nie wydaje mi się to możliwe, bo chyba znaczne niewyważenie wału miałoby chyba znaczny wpływ na trwałośc jednostki napędowej.
W silniku 1.8 8V w Temprach balansów tez nie było, podobnie jak w starszych silnikach.
Co prawda nie blokowałem wałków i po lekturze forum zastanawiam się czy właśnie powodem tych wibracji rzeczywiście nie mógł być przedni wałek napędzany pośrednio od paska rozrządu.
Czy to możiwe, żeby wałki balansowe miały za zadanie kompensować tak duże niewyważenie wału korbowego, czy tez koła? Nie wydaje mi się to możliwe, bo chyba znaczne niewyważenie wału miałoby chyba znaczny wpływ na trwałośc jednostki napędowej.
W silniku 1.8 8V w Temprach balansów tez nie było, podobnie jak w starszych silnikach.