Strona 2 z 4

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 09 kwie 2013, 14:09
autor: Jaca!
Z góry przepraszam za odkopanie tematu, ale lepiej pisać w jednym niż zakładać specjalnie drugi.

Mam pytanie, w jakich samochodach znajdę seryjne 284mm? Zastanawiam się nad polepszeniem hamulców w mojej Dedrze SW 1.6 i szukam odpowiedniego "dawcy" :)

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 09 kwie 2013, 15:10
autor: vanisch
Dedra GT/Turbo/Integrale, Delta GT/Turbo. Mam zaciski przednie w razie czego.

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 09 kwie 2013, 17:42
autor: Jaca!
a w fiatach jak to wygląda? Marea, Coupe?

Odp: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 09 kwie 2013, 19:33
autor: dawidson
Jaca! pisze:a w fiatach jak to wygląda? Marea, Coupe?
Tak samo. Coupe 20vT ma Brembo i 300mm. Cała reszta to max 284.

Ital Performance z Torunia pracuje właśnie nad uniwersalnym zestawem 330mm opartym o układ ze 159 ale z przeznaczeniem do aut 4x98.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 09 kwie 2013, 20:22
autor: mac1us
Ale 330 to juz felga minimum 17 cali :( .

Odp: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 09 kwie 2013, 20:27
autor: dawidson
mac1us pisze:Ale 330 to juz felga minimum 17 cali :( .
Owszem.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 09 kwie 2013, 22:37
autor: Jaca!
Mi chodzi generalnie żeby założyć te 284mm, większe to już grubsza ($$) sprawa... To w jakich samochodach z grupy Fiata montowane były seryjnie 284? To mnie interesuje.

Odp: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 09 kwie 2013, 22:53
autor: dawidson
Jaca! pisze:Mi chodzi generalnie żeby założyć te 284mm, większe to już grubsza ($$) sprawa... To w jakich samochodach z grupy Fiata montowane były seryjnie 284? To mnie interesuje.
W prawie wszystkim co było oparte o podłogę Tipo i miało pod maską co najmniej 1,8/2,0. Tipo, delta, 155, 145, Thema...

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 09 kwie 2013, 23:23
autor: Jaca!
Czyli w zasadzie nie jest problemem dostać takie zaciski po taniości. Czyli do swapu potrzeba tarczę, jarzmo i zacisk, rozumiem?

Odp: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 09 kwie 2013, 23:57
autor: dawidson
Jaca! pisze:Czyli w zasadzie nie jest problemem dostać takie zaciski po taniości. Czyli do swapu potrzeba tarczę, jarzmo i zacisk, rozumiem?
Dostępność nie jest problemem. Nie mam pojęcia czy mocowania zacisku do piasty są w każdym wypadku identyczne. Tak samo zresztą jak tarcze które różnią nawet jeśli mają tą samąśrednicę to nie zawsze mają tą samą wysokość.

Najbezpieczniej byłoby szukać czegoś z mocniejszej wersji silnikowej lub sprawdzać w oparciu o EPER.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 10 kwie 2013, 8:55
autor: mac1us
Rzeczywiście tarcze mają różna wysokość, ale hamulce będą pasować z samochodów: Lancia Dedra, Lancia Delta 2 (bez turbo), Fiat Tipo, Fiat Coupe (bez turbo), Alfa 155, 145, 146. Reszty w których występowały tarcze wielkości 284 mm nie piszę, bo nie mam pewności, a są to: Fiat Marea, Fiat Bravo, Lancia Thema, Kappa i pewnie jeszcze coś o czym zapomniałem.

Rodzaje zwrotnic były różne, daj zdjęcie zacisków może po zdjęciu od przodu uda się zweryfikować czy nowe hamulce przykręcą się bez problemu jeżeli nie to trochę sobie pomierzysz i też dostaniesz odpowiedz.


Moim zdaniem tarcza 330 mm w Delcie to już pomyłka, bo nie wyobrażam sobie jeździć na feldze 17 cali, opona będzie musiała być bardzo niska. W Niemczech jest możliwość jakiegoś zalegalizowania zacisków które są przymocowanie na adapterze wykonanym przez siebie czyli bez homologacji?

Odp: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 10 kwie 2013, 9:08
autor: dawidson
mac1us pisze:Moim zdaniem tarcza 330 mm w Delcie to już pomyłka, bo nie wyobrażam sobie jeździć na feldze 17 cali, opona będzie musiała być bardzo niska. W Niemczech jest możliwość jakiegoś zalegalizowania zacisków które są przymocowanie na adapterze wykonanym przez siebie czyli bez homologacji?
No opona to 205/40R17 itp. W sumie da się km założyć bez większych problemów chociaż może być problem jak ktoś ma bardzo niskie auto. Czy da się tym jeździć to już kwestia kierowcy i tego gdzie jeździ. W każdym razie ja obecnie mam 205/45R16 i w sumie zero problemów. W lipcu chcę na tym jechać do Polski.

O ile mi wiadomo aby w Niemczech Adapter przeszedł badanie techniczne potrzebny jest papier od firmy która go wykona a na papierze musi stać wytrzymałość materiału itp rzeczy. Generalnie trudny temat. W sumie to nawet nie wiem czy nie bardziej by się opłaciło kupić jakiś zestaw Taroxa. Pozornie nie jest "dużo" droższy od zestawu ze 159 albo coupe.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 11 kwie 2013, 14:37
autor: dawidson
Zadzwoniłem sobie do firmy Tarox.
Zestaw hamulców na przednia oś obejmujący zaciski 6 tłoczków, adaptery, tarcze 300mm, klocki s serii Corse i stalowe przewody hamulcowe każą sobie zapłacić 2200 euro.
Z ciekawości sprawdziłem jak by wyglądało w przypadku kompletowania podobnego zestawu w oparciu o zaciski brembo z Fiata Coupe. Okazuje sie, że tarcze do Taroxa do FC to 350 euro, klocki 250, przewody 150. Mamy już więc 750 euro. Do tego trzeba kupić zaciski i piasty/adaptery. No i trzeba pamietać, że nadal będzie to zacisk 4 a nie 6cio tłoczkowy.

Ciekawą alternatywą wydaje się być zostanie przy tarczy 284 ale inwestycja np w tarcze, klocki, płyn i przewody w oplocie ->550 euro a hamowac powinno naprawdę zacnie i w dodatku nie odetnie nam drogi do kół 15 :)

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 11 kwie 2013, 15:27
autor: mac1us
Ale przy 6 tłoczku rodzi się już problem z tyłem i podejrzewam, że wymagałby on również ingerencji.

Odp: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

: 11 kwie 2013, 15:43
autor: dawidson
mac1us pisze:Ale przy 6 tłoczku rodzi się już problem z tyłem i podejrzewam, że wymagałby on również ingerencji.
Też tak podejrzewam ale nie da się tego stwierdzić w ciemno.

Ciekawi mnie ile kosztuje jaki zestaw Taroxa w Polsce lub np UK. W Niemczech takie rzeczy przeważnie są dużo droższe bo producent słono kasuje za konieczność homologacji.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com