Łożysko jest typu zamkniętego, ale w nim na pewno nie ma tyle smaru, aby tak zapaskudzić rozrusznik jak na zdjęciach... widziałem kilka zużytych dwumas z 1.9 2.4jtd i wszystkie były suche... po za
tym jak chciałeś to uszczelnić ?
https://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-bu ... sowego/119
OK. Tu napisali : "(...)Sprężyny łukowe to wielozwojowe sprężyny zamontowane półkoliście w kanale tłumienia koła, podparte przez specjalny ślizg. Elementy te współpracują ze sobą za pomocą ruchów ślizgowych, zapewniając optymalne tłumienie. Powierzchnie sprężyn są nasmarowane.(...)"
Czyli jest smar wewnątrz dwumasy... tylko jak widać opuszcza on z czasem swoje miejsce... w starych zużytych dwumasach pewnie dawno już śladu po nim nie ma...
Thesis 2.4 jtd 10v Smar w rozruszniku....
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis 2.4 jtd 10v Smar w rozruszniku....
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Thesis 2.4 jtd 10v Smar w rozruszniku....
Tylko jak już opuści o taka dwumasa pewnie długo nie pociągnie.
I jeszcze mały cytat z innego forum na temat wcześniejszego filmiku o kołach dwumasowych
I jeszcze mały cytat z innego forum na temat wcześniejszego filmiku o kołach dwumasowych
Są różne prawdy
Akurat ten film to jest G prawda.
DKZ to rzeczonego fiata jest porównywany z merolem.
DKZ w danym Fiacie to 415067810 i fabryczny luz to 19 stopni ( odpowiada 6 zębom) luz krawędziowy to 2.9 mm i jest to koło bez płytki ciernej stąd te zachowanie.
Film pokazuje że obaj panowie powinni zmienić branżę aby zarabiać na chleb.
KAPPA TDS & JTD
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis 2.4 jtd 10v Smar w rozruszniku....
Poza tym, na filmiku nie ma ani słowa o wyciekającym smarze, a dwa to w JTD są dwumasy Valeo (czyli tego zapewne "najgorszego producenta") a nie LUK...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Thesis 2.4 jtd 10v Smar w rozruszniku....
Dwumase mam z Valeo. Żeby sprawdzić czy smar faktycznie wydostał się z dwumasy musiał bym ją wyjąć, a na to puki co nie mam po prostu czasu :/
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis 2.4 jtd 10v Smar w rozruszniku....
Jeździć, obserwować...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)