Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2092
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
Witam,
Mam problem z moją skrzynią b. do Delty II 2.0 16V nie moge odkręcić osłony przy skrzyni biegów pod flansza lewej (krótkiej) pół osi. Nie ma opcji by wsadzić tam jakiegokolwiek klucz, samą flnszę nie da się wyjąc. Jak w takim razie wymienić uszczelnienie lewej pół osi w skrzyni biegów?
Mam problem z moją skrzynią b. do Delty II 2.0 16V nie moge odkręcić osłony przy skrzyni biegów pod flansza lewej (krótkiej) pół osi. Nie ma opcji by wsadzić tam jakiegokolwiek klucz, samą flnszę nie da się wyjąc. Jak w takim razie wymienić uszczelnienie lewej pół osi w skrzyni biegów?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2019, 21:17 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Piszemy w tytule po polskiemu ;)
Powód: Piszemy w tytule po polskiemu ;)
- MaciekTTT
- Forumowicz/ka
- Posty: 1193
- Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Delta II 2.0 16V - Wymymiana uszczelniacza lewej półosi
Przemku flansze od polosi się wybija. Tam jest pierścień jak do zewnętrznego przegubu i odkrecisz gniazdo uszczelniacza
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Dzidziuś
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2092
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2092
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II 2.0 16V - Wymymiana uszczelniacza lewej półosi
Macku pierścień jest wewnątrz skrzyni? Flasze można ciągnąc ścigaczem? Nie chce walić na chama po flanszy. A może podważanie jej z dwóch stron?
- MaciekTTT
- Forumowicz/ka
- Posty: 1193
- Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Delta II 2.0 16V - Wymymiana uszczelniacza lewej półosi
Najlepsza byłaby łyżka monterowka. Ale tak możesz podważyć z dwóch stron i lekko go uderzyć, bo pierścień jest wewnątrz skrzyni, ale montowany na flanszy
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Dzidziuś
Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
Potwierdzam
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2092
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
Czyli jak rozumiem wyjdzie cały zespół nr 13 a trzyma go pierścień nr 2?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2092
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
P.S. 5 i 11 domyślam że to są właśnie uszczelniacze na półosie a 11? jakiś oring / uszczelka?
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2092
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
Macku wybicie flanszy od strony drugiej półosi jest niemożliwe (a szkoda) gdyż mamy centralnie na środku wałek z mechanizmu różnicowego - pozycja 14 na schemacie. Fotka w załączeniu tak więc pozostaje mi wybijanie od strony flanszy. Ponieważ boje się walenia młotem po flaszy wymyśliłem sobie ze znajdę jakieś dostatecznie długie śruby 8semeczki i wpuszczę 2 - 3 przez otwory do mocowania przegubu półosi i będę wyciągał flaszę poprzez rozkręcanie nakrętek na tych śrubach od spodu pod falnszą, tak by opierały się o nią, szpilki zaś oprą się o skrzynie b. i zrobi się nam partyzancki 3 punktowy ściągacz :>
Tak z innej beczki mam problem z wyciągnięciem po kolej uszczelniaczy. Są tak zabite w skrzynię oraz prowadnicę łożyska oporowego że nie idzie ich wyciągnąć. Wiozłem już największy śrubokręt, zapieram się z całej siły i nic, a nie chce pokaleczyć czegokolwiek dookoła bo będzie się lało. Jakieś patenty? Uszczelniacz z tulei prowadzącej, praktycznie jest już w strzępach, bo pokancerowałem go kombinerkami i ani drgnie.
A i jeszcze ciekawostka tuleja prowadząca łożysko oporowe była osadzona na "sylikonie". Eper nie pokazuje żadnej części pomiędzy tuleją a skrzynią więc wygląda to na patent fabryczny. Tak więc zapewne będę musiał się uzbroić w masę uszczelniającą np. jakiegoś Reintz'a albo Elringa do silników i dawaj + muszę odszukać momenty dociągania śrub żeby nam się zrobiło dobre uszczelnienie.
Tak z innej beczki mam problem z wyciągnięciem po kolej uszczelniaczy. Są tak zabite w skrzynię oraz prowadnicę łożyska oporowego że nie idzie ich wyciągnąć. Wiozłem już największy śrubokręt, zapieram się z całej siły i nic, a nie chce pokaleczyć czegokolwiek dookoła bo będzie się lało. Jakieś patenty? Uszczelniacz z tulei prowadzącej, praktycznie jest już w strzępach, bo pokancerowałem go kombinerkami i ani drgnie.
A i jeszcze ciekawostka tuleja prowadząca łożysko oporowe była osadzona na "sylikonie". Eper nie pokazuje żadnej części pomiędzy tuleją a skrzynią więc wygląda to na patent fabryczny. Tak więc zapewne będę musiał się uzbroić w masę uszczelniającą np. jakiegoś Reintz'a albo Elringa do silników i dawaj + muszę odszukać momenty dociągania śrub żeby nam się zrobiło dobre uszczelnienie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2092
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
Jak by ktoś był zainteresowany w tym temacie jest jak wyciągnąć flaszę z użyciem prostych śrub
http://forum.tempra.org/topics9/lancia- ... htm#299592
http://forum.tempra.org/topics9/lancia- ... htm#299592