Thesis - zbieżność
Thesis - zbieżność
Witam,
byłem dziś na sprawdzeniu geometrii i takie coś mi wyszło. Wg Serwisantów jest dobrze, a wg mnie nie za bardzo. Z tego co się dowiedziałem, czerwonego nie powinno w ogóle być. Ale ja stary jestem, mogę się mylić.
Czy "jest tu jakiś cwaniak", który mi to pomoże zinterpretować? Ale prosiłbym w oparciu o Thesis, a nie o inne wynalazki. No bo Thesis to też wynalazek. Ale...taki inny .
Thx!
A! tyłu mi nie ruszali bo nie mogli śrub odkręcić. Ot, takie czasy wśród młodszej generacji mechaników - nie da się. No! Nie da się!
byłem dziś na sprawdzeniu geometrii i takie coś mi wyszło. Wg Serwisantów jest dobrze, a wg mnie nie za bardzo. Z tego co się dowiedziałem, czerwonego nie powinno w ogóle być. Ale ja stary jestem, mogę się mylić.
Czy "jest tu jakiś cwaniak", który mi to pomoże zinterpretować? Ale prosiłbym w oparciu o Thesis, a nie o inne wynalazki. No bo Thesis to też wynalazek. Ale...taki inny .
Thx!
A! tyłu mi nie ruszali bo nie mogli śrub odkręcić. Ot, takie czasy wśród młodszej generacji mechaników - nie da się. No! Nie da się!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Thesis - zbieżność
mi jak robili to dwa różne programy pokazywały dwa diametralnie różne ustawienia jako prawidłowe, jedne zbieżne drugie rozbieżne, dopiero po sprawdzeniu w książce jedno okazało się prawidłowe (nie pamięrtam niestety które) JEśli idzie o te tylne śruby to u mnie trzeba było je potraktować palnikiem by puściły.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 346
- Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis - zbieżność
Miałem dwa razy sprawdzaną zbieżność w 2.4 i raz w 2.0 wyniki były na granicy normy, ale od tego czasu trochę kilometrów przeszło i bez żadnych ujemnych skutków dla opon czy prowadzenia.
Re: Thesis - zbieżność
A ma ktoś może tabelę nastaw geometrii dla Thesisa? Nie mam punktu odniesienia - nie wiem czy wartości tu podane mieszczą się w ramach.
Re: Thesis - zbieżność
W instrukcji jest
Strona 354 w PL
Strona 354 w PL
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Re: Thesis - zbieżność
Ty zobacz, nie szukałem w instrukcji. Sądziłem, że to tylko w jakichś mądrych księgach zapisano. Ale to i tak nie to czego szukam. No, po części tak, ale i tak nie wiem jak to zinterpretować. Interesuje mnie zwłaszcza ta kolumna "dane pomiarowe". O co common?
Re: Thesis - zbieżność
Dane pomiarowe, to jeśli dobrze interpretuje to co powinno być aby było OK. Górna i dolna granica.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - zbieżność
Czesć.
Odgrzewam starego kotleta .
W mojej Teresie przy jeździe na wprost kierownica jest ustawiona w pozycji lekko w lewo,auto prowadzi się dobrze,nie ściąga i nie tnie opon.
Co może być przyczyną złego ustawienia kierownicy?
Dodam że mam założone opony zimowe,ktorych historii nie znam gdyż były już na komplecie kół i nie pochodziły z tego auta.pozdrawiam.
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Odgrzewam starego kotleta .
W mojej Teresie przy jeździe na wprost kierownica jest ustawiona w pozycji lekko w lewo,auto prowadzi się dobrze,nie ściąga i nie tnie opon.
Co może być przyczyną złego ustawienia kierownicy?
Dodam że mam założone opony zimowe,ktorych historii nie znam gdyż były już na komplecie kół i nie pochodziły z tego auta.pozdrawiam.
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - zbieżność
Odkręć kierownicę i ustaw 'na wprost'
Ktoś kiedyś regulował zbierzność i widocznie, żeby było OK, trzeba było jedną końcówkę kier. wkręcić, drugą wykręcić ,mniej lub więcej, i kiera się przestawiła...
Ktoś kiedyś regulował zbierzność i widocznie, żeby było OK, trzeba było jedną końcówkę kier. wkręcić, drugą wykręcić ,mniej lub więcej, i kiera się przestawiła...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Thesis - zbieżność
W Thesis nie przestawisz kierownicy o jeden frez. Wchodzi tylko w jednej pozycji. Jedynie zbieżności. Tak jak piszesz jedną końcówkę wkręcić drugą wykręcić ja ostatnio ustawiałem zbieżności bo wymianie stabilizatora. Sanki pod silnikiem były źle przykręcone przez to miałem złe pochylenie kół. Po przykręceniu jak należy kąty pochylenia kół są książkowe. Został tylko problem kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy prawej reszta jest praktycznie idealnie w tolerancji.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, 17:07 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ortografia
Powód: ortografia
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - zbieżność
Takie przestawianie kierownicy ma swoje konsekwencje. Taśma czujnika kąta skretu może się zerwać. Trzeba o tym pamietać przy każdym np. ściągnieciu kolumny z magla. Kierowca powinna być na wprost, bo jesli ktos bedzie sie nią bawił na luzie to...
Ps. Skrecona kiera na wprost to z pewnościa zła zbieżność ale czymś spowodowana np. rozjechanymi koñcowkami czy tulejami w wahaczu, oponami lub złe ustawienie. Czy auti ściąga na bok podczas jazdy np 100km/h kiedy puscimy kierownice?
Ps. Skrecona kiera na wprost to z pewnościa zła zbieżność ale czymś spowodowana np. rozjechanymi koñcowkami czy tulejami w wahaczu, oponami lub złe ustawienie. Czy auti ściąga na bok podczas jazdy np 100km/h kiedy puscimy kierownice?
Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, 10:27 przez belial666, łącznie zmieniany 1 raz.
Nr. telef. 501259455
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - zbieżność
Czyli trzeba wyregulować końcówkami.
Kierownica minimalnie jest ustawiona w lewo,to jest strasznie irytujące
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Kierownica minimalnie jest ustawiona w lewo,to jest strasznie irytujące
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Re: Thesis - zbieżność
Jak pojedziesz do normalnego warsztatu od regulacji zbieżności to sami ustawią kierownicę jak trzeba (oczywiście regulując końcówkami).
Chociaż jak jesteś na 100% pewny, ze wszystko ok., to mozna by się samemu pobawić-jedną ''odkręcając'' a z drugiej strony ''przykręcając'' o taką samą liczbę obrotów. Choć moze się za pierwszym razem nie udać trafić idealnie...
Chociaż jak jesteś na 100% pewny, ze wszystko ok., to mozna by się samemu pobawić-jedną ''odkręcając'' a z drugiej strony ''przykręcając'' o taką samą liczbę obrotów. Choć moze się za pierwszym razem nie udać trafić idealnie...
KAPPA TDS & JTD
Re: Thesis - zbieżność
Witam, jeden obrót drążka od maglownicy to zmiana o 20mm zbieżności. Proponuje o 1/4 obrotu max. Jak jesteś pewny że zbieżność jest oki można samemu skorygować. Na frezie kierownicy nie przestawiaj .. raz że uszkodzenia i może się retro rozjedzie.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2018, 22:23 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ortografia
Powód: ortografia
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - zbieżność
Hej.Auto prowadzi się bardzo dobrze.Nic nie ściąga,sunie prosto jak pociąg po szynach :-)a mimo to kierownica jest lekko ustawiona w lewo ale to tak minimalnie.belial666 pisze:Takie przestawianie kierownicy ma swoje konsekwencje. Taśma czujnika kąta skretu może się zerwać. Trzeba o tym pamietać przy każdym np. ściągnieciu kolumny z magla. Kierowca powinna być na wprost, bo jesli ktos bedzie sie nią bawił na luzie to...
Ps. Skrecona kiera na wprost to z pewnością zła zbieżność ale czymś spowodowana np. rozjechanymi koñcowkami czy tulejami w wahaczu, oponami lub złe ustawienie. Czy auto ściąga na bok podczas jazdy np 100km/h kiedy puścimy kierownicę?
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6