Kappa - korektor siły hamowania
- WRC
- Klubowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 26 paź 2009, 9:31
- Skype: pawel.brauer
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Chełm
Kappa - korektor siły hamowania
Witam.
Mam pewien problem. Mianowicie ostatnimi czasy rozebrałem tylne zawieszenie w celu doczyszczenia belki wymiany tulei sprężyn i amorów.
Wiadomo jak się człowiek za coś bierze to problemy narastają, żeby zdjąć belkę trzeba odkręcić przewody od korektora siły hamowania.
Standardowo się nie udało przewody się pourywały. Teraz trzeba dorobić nowe. Mam pytanie czy ktoś w kapiszonie przerabiał taką akcję i czy da się zregenerować mechanizm sterujący Korektorem ?? Nie chciał bym go wywalać ale jak się nie uda to będę zmuszony tak zrobić.
Jeszcze jedno pytanko o długości tych przewodów oraz jakie gwinty tam idą. Może ktoś zna jakiś dobry zakład w Lubelskim który się tym zajmuje
Kappa jest z 1996
Mam pewien problem. Mianowicie ostatnimi czasy rozebrałem tylne zawieszenie w celu doczyszczenia belki wymiany tulei sprężyn i amorów.
Wiadomo jak się człowiek za coś bierze to problemy narastają, żeby zdjąć belkę trzeba odkręcić przewody od korektora siły hamowania.
Standardowo się nie udało przewody się pourywały. Teraz trzeba dorobić nowe. Mam pytanie czy ktoś w kapiszonie przerabiał taką akcję i czy da się zregenerować mechanizm sterujący Korektorem ?? Nie chciał bym go wywalać ale jak się nie uda to będę zmuszony tak zrobić.
Jeszcze jedno pytanko o długości tych przewodów oraz jakie gwinty tam idą. Może ktoś zna jakiś dobry zakład w Lubelskim który się tym zajmuje
Kappa jest z 1996
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2013, 22:55 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
WRC
KAPPA 2.0 20V
KAPPA 2.0 20V
- MiniMy
- Forumowicz/ka
- Posty: 132
- Rejestracja: 02 lut 2012, 13:17
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Kappa - korektor siły hamowania
Ja właśnie skończyłem wymianę wszystkich sztywnych przewodów
Korektor hamowania ma gwinty M12x1 i M10x1 długość przewodów sztywnych to:
prawy 1,0 m (2xM10x1);
lewy 1,2 m(M12x1 i M10x1)
od korektora do ABS 2 x 4,6m ( 2x M10x1 i M12x1+M10x1) .
Ja kupiłem zestaw do zarabiania końcówek i tak wydaje się być najtaniej i najlepiej, bo przeprowadzenie tych przewodów do przodu (tak, żeby było porządnie - prawie w miejscu oryginalnych), to bez końcówki jest masakra, a z zarobioną końcówką jest chyba nie możliwe.
Jak coś potrzebujesz wiecej to daj znać, chętnie pomogę
Powodzenia
Korektor hamowania ma gwinty M12x1 i M10x1 długość przewodów sztywnych to:
prawy 1,0 m (2xM10x1);
lewy 1,2 m(M12x1 i M10x1)
od korektora do ABS 2 x 4,6m ( 2x M10x1 i M12x1+M10x1) .
Ja kupiłem zestaw do zarabiania końcówek i tak wydaje się być najtaniej i najlepiej, bo przeprowadzenie tych przewodów do przodu (tak, żeby było porządnie - prawie w miejscu oryginalnych), to bez końcówki jest masakra, a z zarobioną końcówką jest chyba nie możliwe.
Jak coś potrzebujesz wiecej to daj znać, chętnie pomogę
Powodzenia
MiniMy
Jest Volvo V70 99r.
Były:
>> Kappa 2.0 VIS << R.I.P.
Nissan 100NX 1.6 92r
Chrysler Voyager 3.0 LE V6 91r
Skoda Felicja 1.3 GLXi 2000r - do tej pory nie rozumiem dlaczego kupiłem te auto
Toyota Corolla Liftback 1.3 91r.
Opel Kadett D - Kanciak 1.6 80r. - do tej pory nie rozumiem dlaczego go sprzedałem
Jest Volvo V70 99r.
Były:
>> Kappa 2.0 VIS << R.I.P.
Nissan 100NX 1.6 92r
Chrysler Voyager 3.0 LE V6 91r
Skoda Felicja 1.3 GLXi 2000r - do tej pory nie rozumiem dlaczego kupiłem te auto
Toyota Corolla Liftback 1.3 91r.
Opel Kadett D - Kanciak 1.6 80r. - do tej pory nie rozumiem dlaczego go sprzedałem
- WRC
- Klubowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 26 paź 2009, 9:31
- Skype: pawel.brauer
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Chełm
Re: Kappa - korektor siły hamowania
Dzięki za pomoc.
A jak rozwiązałeś temat mechanizmu regulującego korektor. U mnie tulejki gumowe się rozpadły i ten wodzik nie pracuje w ogóle gdyż skorodował.
Jak znajdę chwile jutro to wrzucę foto.
A jak rozwiązałeś temat mechanizmu regulującego korektor. U mnie tulejki gumowe się rozpadły i ten wodzik nie pracuje w ogóle gdyż skorodował.
Jak znajdę chwile jutro to wrzucę foto.
WRC
KAPPA 2.0 20V
KAPPA 2.0 20V
- dobermannn
- Forumowicz/ka
- Posty: 428
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - korektor siły hamowania
Hmmm..... Dwa pytania:
1) Czty w poliftach korektor występuje???
2) Jeżeli występuje to do czego jest podłączony bo jakoś nic takiego u mnie nie widziałem
1) Czty w poliftach korektor występuje???
2) Jeżeli występuje to do czego jest podłączony bo jakoś nic takiego u mnie nie widziałem
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa - korektor siły hamowania
W poliftach nie ma korektora siły hamowania. Jest za to EBD czyli elektroniczny rozdział siły hamowania. Inny jest sterownik ABS.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- dobermannn
- Forumowicz/ka
- Posty: 428
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - korektor siły hamowania
Skleroza w moim wieku jest możliwa. Zapomniałem o istnieniu EBD. Włąsnie się zastanawiałem bo ePer właśnie też mi nie pokazywał istnienia jego u mnie
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa - korektor siły hamowania
wiecie może jaka jest grubość przewodów od ABS do korektora? U mnie przegnił i muszę wymienić.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
- dobermannn
- Forumowicz/ka
- Posty: 428
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - korektor siły hamowania
Zawsze zarabiam z przewodu o średnicy 5 mm
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa - korektor siły hamowania
Pasował 4,75 bez problemu. Było trochę zabawy z przeciskaniem przewodu nad bakiem
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Kappa - korektor siły hamowania
CZE ...
Jakieś 2 lata wstecz ... podczas wymieniany sztywnych przewodów hamulcowych począwszy od pompy ABS do zacisków hamulcowych ... pominąłem ustrojstwo korektor siły hamowania dla tylnych zacisków .... a na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce z tyłu są mocniejsze ... ale "nurkowanie" dalej pozostało.
Jakieś 2 lata wstecz ... podczas wymieniany sztywnych przewodów hamulcowych począwszy od pompy ABS do zacisków hamulcowych ... pominąłem ustrojstwo korektor siły hamowania dla tylnych zacisków .... a na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce z tyłu są mocniejsze ... ale "nurkowanie" dalej pozostało.
- dobermannn
- Forumowicz/ka
- Posty: 428
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - korektor siły hamowania
Czysta fizyka. Działając na pedał hamulca wywołujemy moment skierowany przeciwnie do kierunku obrotu kół, a ten przekłada się na reakcję zawieszenia który się przenosi na nadwozie dodatkowo przesuwając środek ciężkości (ni mylić ze środkiem masy) do przodu i masz efekt nurkowania
dodatkowo nieraz klocki piszczą przy tym
dodatkowo nieraz klocki piszczą przy tym
Re: Kappa - korektor siły hamowania
A co się dzieje przy hamowaniu na śliskim, nie zarzuca tyłem?Lewutek pisze: ↑14 maja 2018, 12:10 CZE ...
Jakieś 2 lata wstecz ... podczas wymieniany sztywnych przewodów hamulcowych począwszy od pompy ABS do zacisków hamulcowych ... pominąłem ustrojstwo korektor siły hamowania dla tylnych zacisków .... a na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce z tyłu są mocniejsze ... ale "nurkowanie" dalej pozostało.
Jest wprawdzie ABS ale z jakichś powodów ten korektor montowano... W poliftach już go nie ma ale moduł ABS jest jednak inny...
KAPPA TDS & JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Kappa - korektor siły hamowania
Nie zaważyłem aby na śliskich nawierzchniach były problemy ... wg mnie hamulce są lepsze/mocniejsze ... w K2,420V i tak mam zmodernizowane/ujednolicone hamulce na czterotłoczkowe BREMBO z przodu ... a z tyłu to standard jaki był w Kappie ... wg mnie korektor był montowany po to, aby w sytuacjach dużego obciążenia (tyłu + bagażnik) ... ten układ mechanicznie korygował/zwiększał siłę hamowania tylnych zacisków ... z zachowaniem "nurkowania" auta