Y10 1.1 SPI - regulacja silnika
Y10 1.1 SPI - regulacja silnika
Pytanie dotyczy silniczka 1.1 z jednym wspólnym wtryskiwaczem na wszystkie cylindry z Y10. Czy jest i jak wygląda regulacja wolnych obrotów, składu mieszanki itp?
Obecnie na zimnym silnik nie chce mi trzymać obrotów, co chwilę gaśnie; jak się nagrzeje to jest już lepiej. Do tego jak mu gwałtownie przygazuje to strzela w dolot.
Samochód miał instalację LPG z mieszalnikiem pod wtryskiwaczem, ale obecnie jest usunięta.
Obecnie na zimnym silnik nie chce mi trzymać obrotów, co chwilę gaśnie; jak się nagrzeje to jest już lepiej. Do tego jak mu gwałtownie przygazuje to strzela w dolot.
Samochód miał instalację LPG z mieszalnikiem pod wtryskiwaczem, ale obecnie jest usunięta.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Y10 1.1 SPI - regulacja silnika
Jeśli masz tzw. monowtrysk to reg. wolnych obrotów może zajmować się silnik krokowy /o ile dobrze pamietam/. Sprawdź najpierw przewód dolotowy czy nie łapie gdzieś fałszywego powietrza. Jeśli jest silnik krokowy elektr. odłacz wtyczki i zobacz czy coś się bedzie działo.
Za piękne Lancie i żwawych chłopców
Re: Y10 1.1 SPI - regulacja silnika
Wygląda to u mnie tak jak na zdjęciach. Nie ma za wiele miejsc, gdzie mogło by się dostawać lewe powietrze.
Czy dobrze myślę, że z jednej strony jest (wtyczka) czujnika położenia przepustnicy, a z drugiej silniczka krokowego? I która jest do czego?
Aha, jeszcze jedno. Ile benzyny ma wracać wężykiem powrotnym do zbiornika? Na wolnych obrotach wężykiem powrotnym coś tam sika i pieni się, ewidentnie nie jest tak, że wężyk jest wypełniony benzyną w całej objętości. Jak przygazuję to pierwsze parę sekund wkręca się na obroty, w wężyku powrotnym w ogóle nie widać wracającej benzyny, a po chwili silnik się przydusza i gaśnie. Jaka ma być wydajność pompy paliwa, przy czym przepływ jest łatwo zmierzyć, ale ciśnienie już niekoniecznie?
Czy dobrze myślę, że z jednej strony jest (wtyczka) czujnika położenia przepustnicy, a z drugiej silniczka krokowego? I która jest do czego?
Aha, jeszcze jedno. Ile benzyny ma wracać wężykiem powrotnym do zbiornika? Na wolnych obrotach wężykiem powrotnym coś tam sika i pieni się, ewidentnie nie jest tak, że wężyk jest wypełniony benzyną w całej objętości. Jak przygazuję to pierwsze parę sekund wkręca się na obroty, w wężyku powrotnym w ogóle nie widać wracającej benzyny, a po chwili silnik się przydusza i gaśnie. Jaka ma być wydajność pompy paliwa, przy czym przepływ jest łatwo zmierzyć, ale ciśnienie już niekoniecznie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Y10 1.1 SPI - regulacja silnika
Zdjęcie nr 2 to najprawdopodobniej czujnik otwarcia przepustnicy, na zdjęciu nr 1 niekoniecznie jest to wtyczka od silnika krokowego choć jest to możliwe, tutaj nie mam pewności. Silnik krokowy powinien wyglądać podobnie jak w Delcie 1.8. Co do ciśnienia paliwa można je na upartego zmierzyć przy pomocy zegara do pomiaru ciśnienia oleju, nie jest to jakiś drogi interes a czasem się przydaje, ciśnienie przy monowtrysku to najczęściej między 0.7 a 1.2 bara, rzadko jest więcej. Pęcherzyków raczej nie powinno być w przewodzie powrotnym. Wygląda na to że masz niedobór paliwa, można to jeszcze sprawdzić podając z innego źródła paliwo prosto do przepustnicy, tylko z umiarem żeby nie zalać wtedy silnik powinien się wkręcać lepiej na obroty. Jeżeli faktycznie jest problem z paliwem to szukałbym przyczyny w:
- zatkanych przewodach
- uszkodzonym regulatorze paliwa
- uszkodzonym przewodzie między pompą a jej obudową
sprawdź też profilaktycznie, czy nie zamieniłeś przypadkiem przewodów paliwowych na pompie i nie podłączyłeś zasilania do powrotu i odwrotnie oraz zobacz na cienkie przewody w okół modułu wtryskowego, są to podciśnienia i po tylu latach te wężyki średnio dają radę.
Będę w weekend w domu to obczaję u siebie jeszcze jak to wygląda. Widzę, że są pewne różnice w układach wytryskowych, jednak mój Y jest '93, więc poliftowy
- zatkanych przewodach
- uszkodzonym regulatorze paliwa
- uszkodzonym przewodzie między pompą a jej obudową
sprawdź też profilaktycznie, czy nie zamieniłeś przypadkiem przewodów paliwowych na pompie i nie podłączyłeś zasilania do powrotu i odwrotnie oraz zobacz na cienkie przewody w okół modułu wtryskowego, są to podciśnienia i po tylu latach te wężyki średnio dają radę.
Będę w weekend w domu to obczaję u siebie jeszcze jak to wygląda. Widzę, że są pewne różnice w układach wytryskowych, jednak mój Y jest '93, więc poliftowy
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Y10 1.1 SPI - regulacja silnika
Pastor... Mono-Jetronic a Mono-Motronic to przepaść. U nas wszystko jest "lepiej" a Bartek ma przejebongo. Naprawa przez internety to nic dobrego. Trzeba na spokojnie siąść nad tym na żywo.
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Re: Y10 1.1 SPI - regulacja silnika
Umiecie pocieszyć...
No ale skoro nalegacie, to jak sam niczego nie wymyślę to zrobimy spocik remontowo-budowlany w garażu. Tylko niech warunki atmosferyczne się poprawią.
Puki co mam w planie:
- uzupełnić paliwo w baku
- zdjąć obudowę filtra i looknąć do środka podczas pracy przez przepustnicę
- pewnie rozbiorę przepustnicę i krokowca, wyczyszczę itp. Zobaczymy, ile śrubek zostanie mi po poskręcaniu z powrotem do kupy
- i te rurki podciśnienia też trzeba będzie sprawdzić.
No ale skoro nalegacie, to jak sam niczego nie wymyślę to zrobimy spocik remontowo-budowlany w garażu. Tylko niech warunki atmosferyczne się poprawią.
Puki co mam w planie:
- uzupełnić paliwo w baku
- zdjąć obudowę filtra i looknąć do środka podczas pracy przez przepustnicę
- pewnie rozbiorę przepustnicę i krokowca, wyczyszczę itp. Zobaczymy, ile śrubek zostanie mi po poskręcaniu z powrotem do kupy
- i te rurki podciśnienia też trzeba będzie sprawdzić.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Y10 1.1 SPI - regulacja silnika
Ahhh Mono-jetronic ... zapomniałem o tym, nie mniej jednak, schemat działania mniej więcej można zastosować podobny.
Re: Y10 1.1 SPI - regulacja silnika
Dzisiaj odpaliła już po drugim zakręceniu, do tego wężyk powrotny był wypełniony paliwem, a silnik ładnie się wkręcał i trzymał obroty.
Ile daje zwyczajne zatankowanie samochodu...
Ile daje zwyczajne zatankowanie samochodu...
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Y10 1.1 SPI - regulacja silnika
To ile tego paliwa miałeś przed "remontem"?
Za piękne Lancie i żwawych chłopców
Re: Y10 1.1 SPI - regulacja silnika
Ile - to nie wiem, bo wyciągając pompę z baku popsułem wskaźnik poziomu paliwa. Ale coś tam w baku chlupało. Jak widać, za mało.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Y10 1.1 SPI - regulacja silnika
Znowu mam problemy z tym silnikiem. Dopóki się nie zagrzeje, to chodzi chwilę i gaśnie bez ostrzeżenia. Stawiałem na układ paliwowy, ale to chyba jednak nie to. Przepłukałem filtr paliwa, sprawdziłem zasilanie pompy, nie widzę problemów po tej stronie. Tym bardziej, że jak się nagrzeje, to pracuje równo.
Co tam jeszcze może być? Silnik krokowy byłby w stanie zgasić tak na raz? Jakieś odcięcie wtryskiwacza albo iskry?
Taka ciekawostka: podłączyłem zasilanie pompy paliwa bezpośrednio z akumulatora żeby sprawdzić pod kątem zasilania. Silnik się już wtedy nagrzał i nie gasł, więc odpiąłem zasilanie pompy, a silnik... dalej chodził. Po kilku minutach zacząłem eksperymentować z przegazówkami i dopiero wtedy zgasł. Jak to możliwe, on sobie w jakiś sposób zasysa paliwo nawet jak pompa nie działa?
Co tam jeszcze może być? Silnik krokowy byłby w stanie zgasić tak na raz? Jakieś odcięcie wtryskiwacza albo iskry?
Taka ciekawostka: podłączyłem zasilanie pompy paliwa bezpośrednio z akumulatora żeby sprawdzić pod kątem zasilania. Silnik się już wtedy nagrzał i nie gasł, więc odpiąłem zasilanie pompy, a silnik... dalej chodził. Po kilku minutach zacząłem eksperymentować z przegazówkami i dopiero wtedy zgasł. Jak to możliwe, on sobie w jakiś sposób zasysa paliwo nawet jak pompa nie działa?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD