Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich
Kappa od samego początku miała trochę problem z obrotami (nie były stabilne). Teraz stoją tak jak powinny ale auto jest zamulone na niskich obrotach. Generalnie nie przeszkadzało mi to (myślałem, że tak po prostu on ma) póki nie zacząłem jeździć 2.4 175 - różnica jest zbyt ogromna i na pewno nie jest to różnica tych kilku koni i niutków.
Do tej pory co w tym kierunku robiłem?
wymiana: przepływomierza, filtra powietrza, świecy, wymieniona sonda lambda (nowy oryginał), tłumik szmerów, podmieniona (na używkę) czujnik czerwony chłodzenia, wymieniona uszczelka kolektora ssącego i uszczelniony dolot (ale sprawdzę go jeszcze ciśnieniowo). Dało się z tym żyć ale po założeniu LPG wychodzą kwiatki typu ciężko ustawianego gazu pod obciążeniem wywala błąd niskiego ciśnienia, zapętla wtryski i przełącza na PB (nie koniecznie ma to związek z zamulaniem na benzynie).
Po odłączeniu akumulatora na dłużej auto zawsze szarpie musi pojeździć trochę by przestało.
W ciepłe dni śmierdzi benzyną (nie ma nieszczelności w układzie paliwowy).
Jakieś pomysły?
Do tej pory co w tym kierunku robiłem?
wymiana: przepływomierza, filtra powietrza, świecy, wymieniona sonda lambda (nowy oryginał), tłumik szmerów, podmieniona (na używkę) czujnik czerwony chłodzenia, wymieniona uszczelka kolektora ssącego i uszczelniony dolot (ale sprawdzę go jeszcze ciśnieniowo). Dało się z tym żyć ale po założeniu LPG wychodzą kwiatki typu ciężko ustawianego gazu pod obciążeniem wywala błąd niskiego ciśnienia, zapętla wtryski i przełącza na PB (nie koniecznie ma to związek z zamulaniem na benzynie).
Po odłączeniu akumulatora na dłużej auto zawsze szarpie musi pojeździć trochę by przestało.
W ciepłe dni śmierdzi benzyną (nie ma nieszczelności w układzie paliwowy).
Jakieś pomysły?
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich
Regulator ciśnienia paliwa? Lub pęknięty wężyk idący do regulatora. Sprawdź ciśnienie paliwa manometrem. Wepnij się w przewód zasilający. Zobaczysz co sie dzieję czy reguluje on ciśnienie czy nie. Taki objaw może dać albo regulator albo pompa paliwa. Zresztą wtryskowa jest taka sama jak w 2.4 20v regulator też.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich
Różnica w momencie obrotowym między 2.0 a 2.4 to aż 44Nm. 2.4 idzie z dołu jak diesel
Jeśli śmierdzi benzyną to może któryś z wtrysków leje i dlatego kuleje na wolnych. Odepnij cewki, wykręć całą listwę paliwową, podstaw naczynka pod wtyryski i niech ktoś zakręci. Zobaczysz jaki strumień dają.
Dodatkowo sprawdź działanie gruszki od VIS. Jeśli nie działa, to cały czas jest na długim dolocie i też może robić problemy.
Ostatnią rzeczą są fajki cewek - u mnie wymiana na nowe rozwiązała problem kangura na niskich obrotach.
Jeśli śmierdzi benzyną to może któryś z wtrysków leje i dlatego kuleje na wolnych. Odepnij cewki, wykręć całą listwę paliwową, podstaw naczynka pod wtyryski i niech ktoś zakręci. Zobaczysz jaki strumień dają.
Dodatkowo sprawdź działanie gruszki od VIS. Jeśli nie działa, to cały czas jest na długim dolocie i też może robić problemy.
Ostatnią rzeczą są fajki cewek - u mnie wymiana na nowe rozwiązała problem kangura na niskich obrotach.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich
Śmierdzi tylko jak jest gorąco wiec raczej to cos z filtrem węglowy. Moment jest wiekszy to fakt ale nie dalo by to aż tak duzej różnicy (nie jedno auto mialem). Sprawdzę regulator i listwe.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich
Filyr węglowy jest podłączony do dolotu. Jeśli jest dziura to ciagnie lewe powietrze i też bendą jaja.brak mocy i muł na dole. Jeszcze gruszke od visa zbadaj.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich
VIS sprawdzałem, jest sprawny. Musze ogarnąć podłączenie filtra - na to nie spoglądałem w sumie wcale.