Kappa 2.4 JTD - jazda z uszkodzoną sprężarką klimatyzacji
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 maja 2015, 14:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa 2.4 JTD - jazda z uszkodzoną sprężarką klimatyzacji
Witam wszystkich, ostatnio w mojej lancii pojawił się problem z padniętą sprężarką klimatyzacji i w związku z tym mam kilka pytań. Z góry przepraszam jeśli zadawane przeze mnie są dla Was oczywiste, bo moja wiedza z zakresu mechaniki jest dość słaba.
Problem zaczął się wczoraj rano. Podczas jazdy odczułem nagły i znaczny spadek mocy. Samochód miał problem z przyśpieszaniem. Po włączeniu funkcji ECON moc wróciła. Rozumiem, że funkcja ECON wyłącza spreżarkę klimy i zostaje tylko zwykły nadmuch? Podczas dalszej jazdy zmieniłem tryb nadmuchu na szybę i wtedy sprężarka się automatycznie ząłączyła. Zaczęła warczeć i spod maski poszedł dym. (dym leciał z miejsca, gdzie jest koło pasowe sprężarki).
Niestety naprawa/wymiana sprężarki obecnie przerasta mnie finansowo więc stwierdziłem że póki co będę jeździł bez klimy. Za radą znajomego wyciągnąłem bezpiecznik ze skrzynki pod maską, który odpowiada za sprężarkę klimy (żeby mi się przypadkowo nie załączyła, np. przy zmianie trybu nawiewu).
A oto moje pytania:
1. Czy jazda z wyjętym bezpiecznikiem klimy i ogólnie jazda z odłączoną sprężarką klimatyzacji, ma jakiś niekorzystny wpływ na pracę silnika lub powodować jakieś błędy w komputerze?
2. Czy jest możliwość założenia krótszego paska klinowego, tak żeby zupełnie pominąć sprężarkę?
3. Czy to prawda (tak słyszałem), że jazda z niesprawną klimatyzacją może powodować przegrzewanie się silnika np. w korku?
4. Czy jest sens kupowania sprężarki regenerowanej lub używanej ze szrotu?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Problem zaczął się wczoraj rano. Podczas jazdy odczułem nagły i znaczny spadek mocy. Samochód miał problem z przyśpieszaniem. Po włączeniu funkcji ECON moc wróciła. Rozumiem, że funkcja ECON wyłącza spreżarkę klimy i zostaje tylko zwykły nadmuch? Podczas dalszej jazdy zmieniłem tryb nadmuchu na szybę i wtedy sprężarka się automatycznie ząłączyła. Zaczęła warczeć i spod maski poszedł dym. (dym leciał z miejsca, gdzie jest koło pasowe sprężarki).
Niestety naprawa/wymiana sprężarki obecnie przerasta mnie finansowo więc stwierdziłem że póki co będę jeździł bez klimy. Za radą znajomego wyciągnąłem bezpiecznik ze skrzynki pod maską, który odpowiada za sprężarkę klimy (żeby mi się przypadkowo nie załączyła, np. przy zmianie trybu nawiewu).
A oto moje pytania:
1. Czy jazda z wyjętym bezpiecznikiem klimy i ogólnie jazda z odłączoną sprężarką klimatyzacji, ma jakiś niekorzystny wpływ na pracę silnika lub powodować jakieś błędy w komputerze?
2. Czy jest możliwość założenia krótszego paska klinowego, tak żeby zupełnie pominąć sprężarkę?
3. Czy to prawda (tak słyszałem), że jazda z niesprawną klimatyzacją może powodować przegrzewanie się silnika np. w korku?
4. Czy jest sens kupowania sprężarki regenerowanej lub używanej ze szrotu?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 JTD - jazda z uszkodzoną sprężarką klimatyzacji
Nie ma.marp123 pisze: Czy jazda z wyjętym bezpiecznikiem klimy i ogólnie jazda z odłączoną sprężarką klimatyzacji, ma jakiś niekorzystny wpływ na pracę silnika lub powodować jakieś błędy w komputerze?
Jest,musiałbyś kupic krótszy do wersji bez klimy.marp123 pisze: 2. Czy jest możliwość założenia krótszego paska klinowego, tak żeby zupełnie pominąć sprężarkę?
Nieprawdamarp123 pisze: 3. Czy to prawda (tak słyszałem), że jazda z niesprawną klimatyzacją może powodować przegrzewanie się silnika np. w korku?
Jest,ale ze sprawdzonego źródła czyli np od naszego kolegi Mariusza-maniaka bądź innej osoby która nie wciśnie Ci zepsutej.marp123 pisze: 4. Czy jest sens kupowania sprężarki regenerowanej lub używanej ze szrotu?
Re: Kappa 2.4 JTD - jazda z uszkodzoną sprężarką klimatyzacji
1. Nie ma niekorzystnego wpływu.
2. Jeśli występowały wersję bez kliny to zapewne tak (nie wiem czy były Kappy bez klimy).
3. Przy sprawnym układzie chłodzenia nie ma prawa się przegrzewac.
4. Tak.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
2. Jeśli występowały wersję bez kliny to zapewne tak (nie wiem czy były Kappy bez klimy).
3. Przy sprawnym układzie chłodzenia nie ma prawa się przegrzewac.
4. Tak.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 maja 2015, 14:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa 2.4 JTD - jazda z uszkodzoną sprężarką klimatyzacji
Super, dzięki za odpowiedzi.
Re: Kappa 2.4 JTD - jazda z uszkodzoną sprężarką klimatyzacji
Nawet gdyby jakimś cudem system chciał włączyć zatartą sprężarkę (załączyć sprzęgiełko od niej i obciążyć tym samym pasek) to prędzej strzeli ten pasek niż na silniku da się odczuć jakieś obciążenie. Najprostszy test to zakup krótszego paska z wersji bez klimy (bo niewiele ich było ale istniały) i zobaczenie czy przy nim problem się powtórzy.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 2.4 JTD - jazda z uszkodzoną sprężarką klimatyzacji
Najprościej do kabelek odłączyć przy sprężarce i tyleBorek pisze: ↑14 cze 2017, 6:42 Nawet gdyby jakimś cudem system chciał włączyć zatartą sprężarkę (załączyć sprzęgiełko od niej i obciążyć tym samym pasek) to prędzej strzeli ten pasek niż na silniku da się odczuć jakieś obciążenie. Najprostszy test to zakup krótszego paska z wersji bez klimy (bo niewiele ich było ale istniały) i zobaczenie czy przy nim problem się powtórzy.
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.4 JTD - jazda z uszkodzoną sprężarką klimatyzacji
Dokładnie jak pisze volf.
Objawy wyraźnie wskazują na zacierającą się sprężarkę klimy. Przerabiałem to w 156 tyle, że sprężarka nie hałasowała, a stawiała taki opór, że pasek się ślizgał po rolce co powodowało dymienie i smród palonej gumy/plastiku.
Objawy wyraźnie wskazują na zacierającą się sprężarkę klimy. Przerabiałem to w 156 tyle, że sprężarka nie hałasowała, a stawiała taki opór, że pasek się ślizgał po rolce co powodowało dymienie i smród palonej gumy/plastiku.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Kappa 2.4 JTD - jazda z uszkodzoną sprężarką klimatyzacji
A to sprzęgło nie może się tak uszkodzić żeby stale kręciło sprężarką?
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 2.4 JTD - jazda z uszkodzoną sprężarką klimatyzacji
Może, ale skoro po włączeniu ECON objawy ustają, to oznacza, że sprzęgło działa prawidłowo i rozłącza sprężarkę.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Kappa 2.4 JTD - jazda z uszkodzoną sprężarką klimatyzacji
Wiesz jaka jest Kappa - może od tego przycisku samo się naprawia.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 2.4 JTD - jazda z uszkodzoną sprężarką klimatyzacji
Nie wiem, Kappy nigdy nie miałem
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX