Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Moderator: stabraf
Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Witam jestem zainteresowany kupnem Lancii, poprzednio jezdziłem Alfą Romeo. Zależy mi na samochodzie w miare szybkim, głównie będe jezdził autostradami Polska - Holandia. Mam dylemat co wybrać, interesują mnie tylko silniki benzynowe. Czy skrzynia automatyczna i silnik 1.8 di są awaryjne, czy ten silnik posiada koło dwumasowe? Czy może lepiej wybrać tjeta 150KM i zrobić chip, tylko że słyszałem że m32 się sypią? Z góry dziękuje za odpowiedź
Re: Lancia delta III 1.8 di vs 1.4 tjet co wybrać? Plusy minusy
Z tego co wiem to w 1.75 też jest M32 z tym że sterowana elektronicznie.Ale mogę się mylić.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Dawid co tzn. sterowana elektronicznie?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Tzn., że ramię (tzw. 'sztanga') zmiennej geometrii turbiny jest sterowane układem elektronicznym a nie pneumatycznym (szukaj tzw. 'gruszka' + zawór + podciśnienie).
Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Tylko,że Dawid pisał o skrzyni M32 a nie o turbinie.
A dla ścisłości co do tego sterowania turbiny w tbi to jesteś w błędzie.
Gdzieś coś tam słyszałeś ,że dzwonią ale nie za bardzo wiesz w którym kościele.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 47
- Rejestracja: 08 lis 2016, 22:01
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Lancia delta III 1.8 di vs 1.4 tjet co wybrać? Plusy minusy
W Delcie z silnikiem 1,75 jest klasyczna, 6 biegowa skrzynia automatyczna bodaj Aisin.
M32 jest w Deltach z silnikiem 1,4 Turbojet (przynajmniej tych wcześniejszych 2008 - 2010). W późniejszych rocznikach (oraz 1.4 Multiair) jest już własna skrzynia Fiata.
Z tym sterowaniem elektronicznym to pewnie chodziło ci o skrzynię typu Selectronic popularną z silnikiem 1,6 Multijet
Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Tak jest tam skrzynia aisin tf80-sc, dzwoniłem do firmy co regeneruje skrzynie automatyczne i mechanik mi powiedział że są to dobre skrzynie, tylko trzeba regularnie wymieniać olej co 30 tyś i skrzynia wtedy długo bedzie sprawna
Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Gdzie Ty tu chcesz szukać zmiennej geometrii? Jeśli nic nie zmieniali, to TBi w Delcie nie ma zmiennej geometrii, T-jet z resztą też nie.
Inaczej zwana AF-40. Stosowana w AR159, Brera, Fiat Croma i Oplach.jacpab1 pisze: Tak jest tam skrzynia aisin tf80-sc, dzwoniłem do firmy co regeneruje skrzynie automatyczne i mechanik mi powiedział że są to dobre skrzynie, tylko trzeba regularnie wymieniać olej co 30 tyś i skrzynia wtedy długo bedzie sprawna
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Jestem zdecydowany na wersje z silnikiem 1.8, teraz pytanie czy warto sprowadzać samochód z Włoch z okolic północy?Mam na oku auto z przebiegiem 59 000 tys rok 2009 za 12 000 tys euro, po stronie auto scout24 widze że we Włoszech są niskie przebiegi. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie przebiegu ?
Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Jest.Po vinie w serwisie albo na miejscu Mesem
Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Temat do zamknięcia, wybrałem auto z silnikiem 1.8 di turbo
Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Pochwał się
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 sie 2010, 8:03
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
cześć
Opisz jak się sprawuje.
Znalazłem ciekawą opcję 1.8 + automat ale trochę się obawiam takiego zestawienia (awaryjność + koszty napraw)
Pozdrawiam
Opisz jak się sprawuje.
Znalazłem ciekawą opcję 1.8 + automat ale trochę się obawiam takiego zestawienia (awaryjność + koszty napraw)
Pozdrawiam
Lancia Lybra SW (2005) 1.9 jtd - 115KM
Lanca Ypsilon (2009 - Versus) 1.4 - 95KM
Lancia Delta (2013) 1.9tt - 190KM
Lanca Ypsilon (2009 - Versus) 1.4 - 95KM
Lancia Delta (2013) 1.9tt - 190KM
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 sie 2016, 21:05
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Też szukam. Problemy, jakie zauważyłem z tą konkretną wersją to:
- masz do wyboru jedynie felgi 17 i 18 cali, mniejsze nie wejdą przez ogromne tarcze, większe będą ocierać o nadkola. Przekłada się to na opony, które muszą mieć niski profil, co na naszych drogach... Wiadomo. Nie wspomnę również, że znalezienie felg tego typu też nie jest proste.
- dostępność wielu części jest... tragiczna. Jeszcze z osprzętem silnika wygląda to nieźle, ale np. taki tłumik końcowy jest nie do zdobycia.
- jeśli masz wersję z amortyzatorami z kontrolą tłumienia, to jeden kosztuje min. 2800 zł. Co ciekawe, w takiej Insigni podobny amorek to koszt 800-900 zł.
- trudno znaleźć wersję z ksenonami i grzanym tyłkiem.
- nie wiem, czy miałem do czynienia z felerną sztuką, ale o ile sama skrzynia działa fajnie, biegi zmienia płynnie, tak w 80% jak DSG (przy mocnym depnięciu, każdy kolejny bieg niemal nie powoduje zatrzymania wskazówki prędkościomierza), o tyle reakcja na zmianę za pomocą łopatki jest dwa razy wolniejsza niż nawet w alfowskim Selespeedzie. Ale raz jeszcze piszę, może akurat w tym konkretnym egzemplarzu coś było nie teges.
A poza tym 1,8 tbi to świetna sprawa i nadal szukam czegoś zadbanego.
- masz do wyboru jedynie felgi 17 i 18 cali, mniejsze nie wejdą przez ogromne tarcze, większe będą ocierać o nadkola. Przekłada się to na opony, które muszą mieć niski profil, co na naszych drogach... Wiadomo. Nie wspomnę również, że znalezienie felg tego typu też nie jest proste.
- dostępność wielu części jest... tragiczna. Jeszcze z osprzętem silnika wygląda to nieźle, ale np. taki tłumik końcowy jest nie do zdobycia.
- jeśli masz wersję z amortyzatorami z kontrolą tłumienia, to jeden kosztuje min. 2800 zł. Co ciekawe, w takiej Insigni podobny amorek to koszt 800-900 zł.
- trudno znaleźć wersję z ksenonami i grzanym tyłkiem.
- nie wiem, czy miałem do czynienia z felerną sztuką, ale o ile sama skrzynia działa fajnie, biegi zmienia płynnie, tak w 80% jak DSG (przy mocnym depnięciu, każdy kolejny bieg niemal nie powoduje zatrzymania wskazówki prędkościomierza), o tyle reakcja na zmianę za pomocą łopatki jest dwa razy wolniejsza niż nawet w alfowskim Selespeedzie. Ale raz jeszcze piszę, może akurat w tym konkretnym egzemplarzu coś było nie teges.
A poza tym 1,8 tbi to świetna sprawa i nadal szukam czegoś zadbanego.
Re: Delta III 1.8 DI vs 1.4 T-jet - co wybrać/plusy i minusy
Co wiadomo odnośnie opon? Wcale nie jeździ się na takim profilu źle.Komfort jazdy jest ok a i stereotypy odnośnie naszych dróg można już włożyć miedzy bajki.cypriot pisze: ↑01 mar 2018, 15:43 Przekłada się to na opony, które muszą mieć niski profil, co na naszych drogach... Wiadomo.
- dostępność wielu części jest... tragiczna. Jeszcze z osprzętem silnika wygląda to nieźle, ale np. taki tłumik końcowy jest nie do zdobycia.
- jeśli masz wersję z amortyzatorami z kontrolą tłumienia, to jeden kosztuje min. 2800 zł. Co ciekawe, w takiej Insigni podobny amorek to koszt 800-900 zł.
Dostępność części np tłumik szukaj Fiat Bravo.Przecież to to samo auto.A tam części nie brakuje.
Amorki zawsze można zmienić za niewielką kwotę na tradycyjne i po krzyku.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe