159 2.4 JTD - klapy wirowe
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Ja nie widziałem żadnej, ani w 1.9 ani w 2.4. Ale ja mało widziałem.
Na necie można odszukać zdjęcia ludzi z 1.9.
Problem klap mnie prędzej nie dotyczył i nie zgłębiałem jakie, gdzie kiedy w czym , dlatego teraz mnie to interesuje.
Na necie można odszukać zdjęcia ludzi z 1.9.
Problem klap mnie prędzej nie dotyczył i nie zgłębiałem jakie, gdzie kiedy w czym , dlatego teraz mnie to interesuje.
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
To nie pisz, że w 2.4 JTDm się urywają, ponieważ to mija się z prawdą. Tutaj jest możliwość ich nieszczelności, nie urwania (są amelinowe, nie plastikowe i inaczej umiejscowione w kolektorze).
1.9 JTDm to zupełnie inna bajka.
1.9 JTDm to zupełnie inna bajka.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
A Ty widziałes kolektor poliftowy w 2.4?
Pisze to co wczoraj dowiedziałem się od gościa z cromy.
Miał dwa kolektory prze FL i po.
ten przed klapy ma na jakimś trzpieniu, porządne - wnioskuje nie ma możliwości urwania się.
W po FL, klapy delikatne plastikowe na delikatnej oście - wnioskuje możliwość urwania.
A Ty zagwarantujesz że nigdy w 2.4 po FL się nie urwie ?
Więc nie pisz że coś mija się z prawdą, bo jeśli ktoś przez takie stwierdzenie oleję sprawę i mu wessie, weźmiesz na klatę naprawę ?
Chyba nie.
Bo nawet nie zagwarantujesz mi że koło sie nie urwie. A że coś się nie stało nie znaczy że nie może o ile budowa na to pozwala, i tu pytanie pozwala czy nie ?
Jak w/w o kolektorach.
Poszukaj na necie, są informacje że któreś 2.4 są narażone na urywanie, dużo nie musisz szukać, ale wysil się skoro piszesz że ktoś nieprawdę podaje.
Pisze to co wczoraj dowiedziałem się od gościa z cromy.
Miał dwa kolektory prze FL i po.
ten przed klapy ma na jakimś trzpieniu, porządne - wnioskuje nie ma możliwości urwania się.
W po FL, klapy delikatne plastikowe na delikatnej oście - wnioskuje możliwość urwania.
A Ty zagwarantujesz że nigdy w 2.4 po FL się nie urwie ?
Więc nie pisz że coś mija się z prawdą, bo jeśli ktoś przez takie stwierdzenie oleję sprawę i mu wessie, weźmiesz na klatę naprawę ?
Chyba nie.
Bo nawet nie zagwarantujesz mi że koło sie nie urwie. A że coś się nie stało nie znaczy że nie może o ile budowa na to pozwala, i tu pytanie pozwala czy nie ?
Jak w/w o kolektorach.
Poszukaj na necie, są informacje że któreś 2.4 są narażone na urywanie, dużo nie musisz szukać, ale wysil się skoro piszesz że ktoś nieprawdę podaje.
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Eper rysunek techniczny, masz rację lepiej przemilcz
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7296
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Ponieważ zostałem tu pośrednio wywołany do tablicy powiem Wam co ja wiem/widziałem/pomacałem :
1. klapy wirowe w 2,4 (moja poliftowa) były plastikowe, delikatne i byle jakie; ichnie "łożyskowanie" na plastikach objawiło się zatarciem się 4 z nich (2 całkiem, 2 połowicznie), a tylko jedna pracowała prawidłowo (przebieg szacunkowy 160 tys. km)
2. nie sądzę, żeby w tym stanie rzeczy w którym je zastałem mogły się one oberwać i wpaść do silnika, ale nie wykluczam takiej opcji, gdyby to dalej pracowało w tych warunkach. Całkowite wytarcie się bolca/osi obrotu mogło by do takie sytuacji doprowadzić, są to jednak moje rozważania więcej teoretyczne niż praktyczne
3. nie wiem jak wyglądało łożyskowanie/konstrukcja klap przedliftowych, ale domniemywam, że było gorzej niż w poliftowych; zmiany powinny być raczej na lepsze, choć wprowadzone zmiany okazały się byle jakie. Dowiadywałem się o "rzeźbie" tj. dorabianiu klap i łożyskowaniu z metalu -> producenci dawali gwarancję na przebieg 20 tys. km. Zrezygnowałem więc z ... klap na amen.
1. klapy wirowe w 2,4 (moja poliftowa) były plastikowe, delikatne i byle jakie; ichnie "łożyskowanie" na plastikach objawiło się zatarciem się 4 z nich (2 całkiem, 2 połowicznie), a tylko jedna pracowała prawidłowo (przebieg szacunkowy 160 tys. km)
2. nie sądzę, żeby w tym stanie rzeczy w którym je zastałem mogły się one oberwać i wpaść do silnika, ale nie wykluczam takiej opcji, gdyby to dalej pracowało w tych warunkach. Całkowite wytarcie się bolca/osi obrotu mogło by do takie sytuacji doprowadzić, są to jednak moje rozważania więcej teoretyczne niż praktyczne
3. nie wiem jak wyglądało łożyskowanie/konstrukcja klap przedliftowych, ale domniemywam, że było gorzej niż w poliftowych; zmiany powinny być raczej na lepsze, choć wprowadzone zmiany okazały się byle jakie. Dowiadywałem się o "rzeźbie" tj. dorabianiu klap i łożyskowaniu z metalu -> producenci dawali gwarancję na przebieg 20 tys. km. Zrezygnowałem więc z ... klap na amen.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Pkt 3, źle domniemywasz , też tak myslalem ale maka kojaRZysz pewnie z cromy rozjasnil mi temat, przedliftowe sa toporne grube, prawie pancerne.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2016, 19:25 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: WTF??? Czytasz czasami to co napiszesz???
Powód: WTF??? Czytasz czasami to co napiszesz???
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Na temat klap w jtd to temat długi i daleki...przykładów zaczytałem wiele na forum alfy...wiem jedno. Każdy albo prawie każdy je demontuje aby nie mieć problemu. Kto o nich nie słyszał to...zostawię bez komentarza
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Dudi przyjacielu mój forumowy, naprawdę w trosce o Twoje zdrowie, nerwy staram się zawsze, z myślą o Tobie, największy nacisk kłaść na gramatykę i ortografię.
Niestety klepiąc z telefonu moimi zgrabnymi paluszkami ginekologa nie raz wychodzi co wychodzi, no cóż mam powiedzieć i zrobić. Zawsze na Ciebie liczę
A odnośnie klap ja swoje zostawiam, doszedłem że ten typ przed zmiana jest "pancerniejszy".
Po zmianie księgowy projektował z cięciem kosztów, pewnie dlatego tak wyszło kijowo - własne domniemanie.
Dodatkowo poprzednik był na tyle rozgarnięty że momentalnie egra zaślepił z dziurą ale zawsze:)
Jak się zatrą, ich budowa powinna uniemożliwić urwanie, wtedy zaślepię
W wersji po FL od razy bym je wywalał, widziałem w weekend jakie to delikatne ...
Niestety klepiąc z telefonu moimi zgrabnymi paluszkami ginekologa nie raz wychodzi co wychodzi, no cóż mam powiedzieć i zrobić. Zawsze na Ciebie liczę
A odnośnie klap ja swoje zostawiam, doszedłem że ten typ przed zmiana jest "pancerniejszy".
Po zmianie księgowy projektował z cięciem kosztów, pewnie dlatego tak wyszło kijowo - własne domniemanie.
Dodatkowo poprzednik był na tyle rozgarnięty że momentalnie egra zaślepił z dziurą ale zawsze:)
Jak się zatrą, ich budowa powinna uniemożliwić urwanie, wtedy zaślepię
W wersji po FL od razy bym je wywalał, widziałem w weekend jakie to delikatne ...
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Alfę miałem ładnych kilka lat. Na bieżąco wtedy byłem z wszelakimi TTTM w tym modelu auta poprzez wiedzę czerpaną od mojego nadwornego mistrza mechaniki makaroniarskiej, alfaholików oraz własną eksploatację. Nie kojarzę kogokolwiek z 2.4 JTDm komu urwana klapa zdemolowałaby silnik. Problematyczne były to fakt (pamiętacie moje odpalanie auta na zlocie naszym w Sypniewie: wstyd kiła i mogiła) i ingerowałem w nie (poprzez zaspawanie) u Juranda vel. Tomka z autka.pl w Krakowie, który sam twierdził że pośpiechu w 2.4 nie ma bo oprócz dyskomfortu przy odpalaniu auta/dymieniu podczas mocnej jazdy czy rozjeżdżaniu się korekt wtryskiwaczy mechanicznie nic nie powinno się wydarzyć (czy zupełnie odmiennie niż w 1.9 JTDm, o którym słychać już wręcz codziennie na alfaholikach).
ps. Swoją ścieżką pamiętam jak dzisiaj jak mi ASO u mnie na wsi zrobiło kosztorys napraw jakie powinienem zrobić ażeby doprowadzić auto do sprawności, jak pojechałem po Sypniewie na diagnozę: grubo ponad 10 kPLN (turbo, wtryski, przepływomierz, etc.).
A okazało się, że temat znany od dawna i po wyczyszczeniu kolektora i zaspawaniu klap wszystkie powyższe rzeczy są oczywiście w pełni sprawne.
ps. Swoją ścieżką pamiętam jak dzisiaj jak mi ASO u mnie na wsi zrobiło kosztorys napraw jakie powinienem zrobić ażeby doprowadzić auto do sprawności, jak pojechałem po Sypniewie na diagnozę: grubo ponad 10 kPLN (turbo, wtryski, przepływomierz, etc.).
A okazało się, że temat znany od dawna i po wyczyszczeniu kolektora i zaspawaniu klap wszystkie powyższe rzeczy są oczywiście w pełni sprawne.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)