Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
Walcząc z nierówną praca silnika postanowiłem sprawdzić cewki.
Zakupiłem jedną nową cewkę NGK. Podmienianie jej z kolejnymi nic nie dało. Za rada kolegi postanowiłem sprawdzić wszystkie uniwersalnym miernikiem.
Na świecach stoi jak byk 1kOhm. Rozumiem więc, ze taka mają pokazywać oporność.
teraz moje pytania:
1. Mierzyć na zimnych czy na ciepłych?
2. Jak rozumiem miernik ustawiam na 200?
3. Mierzę miedzy 1 i 3 pinem cewki?
Na razie pomiary wykazały, że nowa cewka NGK pokazuje 0,8. Pozostałe cewki pokazują 0,8 które po kilku sekundach spada na 0,7.
Oporność mierzona między stykiem świecy na środkowym pinem dla nowej świecy wynosi 89kohm a dla starych między 72 a 75.
Wszystkie pomiary wykonane na cewkach rozgrzanych.
czy to prawda, ze taki wygląd korpusu izolatora świadczy o wypadających zapłonach?
Zakupiłem jedną nową cewkę NGK. Podmienianie jej z kolejnymi nic nie dało. Za rada kolegi postanowiłem sprawdzić wszystkie uniwersalnym miernikiem.
Na świecach stoi jak byk 1kOhm. Rozumiem więc, ze taka mają pokazywać oporność.
teraz moje pytania:
1. Mierzyć na zimnych czy na ciepłych?
2. Jak rozumiem miernik ustawiam na 200?
3. Mierzę miedzy 1 i 3 pinem cewki?
Na razie pomiary wykazały, że nowa cewka NGK pokazuje 0,8. Pozostałe cewki pokazują 0,8 które po kilku sekundach spada na 0,7.
Oporność mierzona między stykiem świecy na środkowym pinem dla nowej świecy wynosi 89kohm a dla starych między 72 a 75.
Wszystkie pomiary wykonane na cewkach rozgrzanych.
czy to prawda, ze taki wygląd korpusu izolatora świadczy o wypadających zapłonach?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2016, 6:48 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!! Regulamin działu technicznego!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!! Regulamin działu technicznego!
Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
Nie mam pojęcia. Chciałem pomierzyć w weekend ale nikt ze znajomych nie miał czasu pomóc.
W każdym razie auto nie dymi, nie zjada jakoś dużo oleju.
Poza tym to naprawdę wygląda jak problemy z zapłonem, więc chciałbym najpierw sprawdzić układ zapłonowy.
W każdym razie auto nie dymi, nie zjada jakoś dużo oleju.
Poza tym to naprawdę wygląda jak problemy z zapłonem, więc chciałbym najpierw sprawdzić układ zapłonowy.
- tasman3310
- Forumowicz/ka
- Posty: 1563
- Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mirków/Wrocław
Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
Ja to widzę że te świece mają różne kolory, tylko Ci szarpie czy też nie pali czasami na jeden gar? Normalnie odpala?
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
Odpala normalnie. Szarpie przy powolnej jeździe w korku. Przerywa gdy trzymać gaz lekko wciśnięty i obroty poniżej 2000rpm
- tasman3310
- Forumowicz/ka
- Posty: 1563
- Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mirków/Wrocław
Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
Ta jedna świeca jest czarna, możliwe że pada jedna cewka, albo coś wtrysk się zawiesza. A na tej nowej cewce nie spada ta oporność?
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
Nie. Ale po włożeniu nowych świec i nowej cewki na ten cylinder nie ma różnicy.
- tasman3310
- Forumowicz/ka
- Posty: 1563
- Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mirków/Wrocław
Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
A podłączyłeś pod kompa żeby zobaczyć parametry/błędy? Spróbuj pozamieniać wtryski. Nie wiem na ile one są zależne od siebie, ale kiedyś znajomemu coś się działo z cewkami podmianki pojedyncze nic nie dały, ale jak wymieniłem komplet na dobre używane to wszystko było ok..
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
Komputer nie pokazuje błędów. Inna kwestia że w moja moim aucie ecu nie rejestruje wypadających zapłonów.
Na wtryski czekam.
Na wtryski czekam.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
U mnie w VT buntował się komp - w zależności od humoru nie puszczał sterowania na 3-ci cylinder.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- tasman3310
- Forumowicz/ka
- Posty: 1563
- Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mirków/Wrocław
Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
O takim przypadku słyszałem też w lybrze 2.0, z tym że wtrysk paliwa "wypadał", wystarczyło akurat wgrać od nowa program, bo się mapy rozjeżdżały
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
Włożony z powrotem oryginalny chip - bez zmian.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
Zdarzały się przypadki że uszkadzała się wiązka elektryczna, dokładnie w miejscu w grodzi gdzie przechodzi z komory silnika do środka auta. Kable się przełamują, pękają... Można iść też tym tropem. U mnie się to chyba dzieje bo potrafią co jakiś czas wyskakiwać dziwne błędy. Przez tydzień jest ok, a potem nagle wyskakuje błąd poduszki powietrznej, ABS i jakiegoś czujnika temp płynu chłodzącego. Chwilę później samo się naprawia albo przy kolejnym odpaleniu.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe
Pomierzy ktoś cewkę z działającego auta? Jutro będę na warsztacie żeby wymienić czujnik położenia wału.