Kappa - sterownik centralnego zamka
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Kappa - sterownik centralnego zamka
Sterownik centralnego zamka założony. Obiecałem, że to krótko opisze, tak więc:
Zaczynamy od pozbycia się zaślepki (strona pasażera przy nogach).
Następnie trzeba wytargać przekaźniki cetralnego (fabrycznego) aby dostać się do wiązki przewodów. Gniazda przekaźników wysuwa się w górę po wciśnięciu dwóch zatrzasków (parę zdjęć niżej będzie fotka zatrzasków).
Skoro już mamy ustrojstwo na wierzchu wpinamy się sygnałami otwórz/zamknij (impuls minusa).
Tu koniec pracy z przekaźnikami można je wpiąć na miejsce.
Wpychamy na miejsce nasz nowy sterownik ja akurat wybrałem sobie miejsce przy ściance by nie przeszkadzał w dostaniu się do innych podzespołów autka w tej dziurze
Podłączenie minusa to w tym wypadku przyjemność, po prostu do masy auta a fabryka nam ułatwiła sprawę
Otwieranie bagażnika to porażka tak więc wykorzystujemy dodatkowy kanał - otwieranie z pilota.
Trochę miałem oszukaną instrukcję centralki bo nie napisali czy kanał to impuls minus czy plus, trochę niepotrzebnie bawiłem się z przekaźnikiem gdyż akurat moja centralka daje napięcie (czyli generalnie potem wyciąłem przekaźnik i wpiąłem się bezpośrednio) ale wrzucam fotki, gdyż przeważnie spotykałem się, z sytuacją, że centralka dawała impuls minusa a wtedy w kappie przekaźnik jest niezbędny.
Taka rozpiska jak ktoś ma impuls minusa:
nóżki:
86 - impuls z centralki
85 - stały plus (można go wziąć z przycisku otwierania bagażnika)
87 - stały plus (łączymy z 85)
30 - do przewodu niebiesko czerwonego przy włączniku klapy
(Jak ktoś ma z tym problem zapraszam na PW )
Najlepsze jest zawsze szukanie napięcia, instrukcję mówią o wpinaniu się do akumulatora, czy też do głównych wiązek w skrzynce bezpieczników - niby tak ale auta, które robiłem (sporo tego było jeśli chodzi o alarmy i centralne) mają czasem wolne wtyczki gdzie takie napięcie jest i tu pięknie Lancia pomyślała o Nas i udostępniła piękną wtyczkę z czerwono/żółtym przewodem
To tyle. Jak ktoś sobie chce to niech podłącza kierunki, klaksony itp duperele - mi to jest w tej chwili zbędne i pozostawiam w takiej zminimalizowanej formie
Jako bonus (gałka która była w aucie w momencie kupna była tragiczna) postanowiłem sobie skrócić wajchę. W kazdym aucie skracałem o ~5cm tu bez większych kombinacji da się zrobić o 3 cm (jak by się postarał i chwile dłużej posiedział da się więcej ale te 3 cm jest akurat).
Zaczynamy od pozbycia się zaślepki (strona pasażera przy nogach).
Następnie trzeba wytargać przekaźniki cetralnego (fabrycznego) aby dostać się do wiązki przewodów. Gniazda przekaźników wysuwa się w górę po wciśnięciu dwóch zatrzasków (parę zdjęć niżej będzie fotka zatrzasków).
Skoro już mamy ustrojstwo na wierzchu wpinamy się sygnałami otwórz/zamknij (impuls minusa).
Tu koniec pracy z przekaźnikami można je wpiąć na miejsce.
Wpychamy na miejsce nasz nowy sterownik ja akurat wybrałem sobie miejsce przy ściance by nie przeszkadzał w dostaniu się do innych podzespołów autka w tej dziurze
Podłączenie minusa to w tym wypadku przyjemność, po prostu do masy auta a fabryka nam ułatwiła sprawę
Otwieranie bagażnika to porażka tak więc wykorzystujemy dodatkowy kanał - otwieranie z pilota.
Trochę miałem oszukaną instrukcję centralki bo nie napisali czy kanał to impuls minus czy plus, trochę niepotrzebnie bawiłem się z przekaźnikiem gdyż akurat moja centralka daje napięcie (czyli generalnie potem wyciąłem przekaźnik i wpiąłem się bezpośrednio) ale wrzucam fotki, gdyż przeważnie spotykałem się, z sytuacją, że centralka dawała impuls minusa a wtedy w kappie przekaźnik jest niezbędny.
Taka rozpiska jak ktoś ma impuls minusa:
nóżki:
86 - impuls z centralki
85 - stały plus (można go wziąć z przycisku otwierania bagażnika)
87 - stały plus (łączymy z 85)
30 - do przewodu niebiesko czerwonego przy włączniku klapy
(Jak ktoś ma z tym problem zapraszam na PW )
Najlepsze jest zawsze szukanie napięcia, instrukcję mówią o wpinaniu się do akumulatora, czy też do głównych wiązek w skrzynce bezpieczników - niby tak ale auta, które robiłem (sporo tego było jeśli chodzi o alarmy i centralne) mają czasem wolne wtyczki gdzie takie napięcie jest i tu pięknie Lancia pomyślała o Nas i udostępniła piękną wtyczkę z czerwono/żółtym przewodem
To tyle. Jak ktoś sobie chce to niech podłącza kierunki, klaksony itp duperele - mi to jest w tej chwili zbędne i pozostawiam w takiej zminimalizowanej formie
Jako bonus (gałka która była w aucie w momencie kupna była tragiczna) postanowiłem sobie skrócić wajchę. W kazdym aucie skracałem o ~5cm tu bez większych kombinacji da się zrobić o 3 cm (jak by się postarał i chwile dłużej posiedział da się więcej ale te 3 cm jest akurat).
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Dzięki! Myślałem że to trudniejsze
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Witam,fajnie ,że zrobiłeś manual,temat przewijał się już wcześniej,sam też się z tym bawiłem.
Żeby było wszystkim bliżej znaleźć wrzucę temat wcześniejszy,jest tam też moje podpięcie i innych kolegów m.in w modelach z alarmem gdzie łatwo dodatkowo wpiąć się w kierunki pod kostki alarmu itp.
Jest też omawiane podpinanie klapy bagażnika oraz to czy jest sterowane plusem czy minusem.
Sterownik CZ
Żeby było wszystkim bliżej znaleźć wrzucę temat wcześniejszy,jest tam też moje podpięcie i innych kolegów m.in w modelach z alarmem gdzie łatwo dodatkowo wpiąć się w kierunki pod kostki alarmu itp.
Jest też omawiane podpinanie klapy bagażnika oraz to czy jest sterowane plusem czy minusem.
Sterownik CZ
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
To rzeczywiście jest proste. Głowiłem się od dawna, czy sobie nie dołożyć centralnego, bo oryginalny na podczerwień nigdy nie działał. A tu proszę, wystarczy wpiąć dwa kabelki!
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
W zasadzie totalne minimum to 4 kabelki (zamknij, otwórz, plus i minus) w wypadku klapy dochodzi jeszcze jeden. Ten manual jest troche oszukany bo nie pokazuje podłączenia przewodów samej centralki, kilka przewodów jest tam zbędnych a dwa z nich trzeba było zlutować razem i wpiąć do kabla minusa. (widać to na zdjęciach (niebieska rurka termokurczliwa) dwa żółte przewody przylutowane do czarnego). Z kostki sterownika wypiąłem tez zbędne kable, które są używane gdy podpinamy się do siłowników.
Też mam alarm - z tyłu mam czujniki, tak mi się bynajmniej wydaje.
W przyszłości będzie podpięty jeszcze przewód domykania szyberdachu - z tym, że wykorzystany do "follow my home" z tego względu, że często parkuje po ciemku w garażu a nie chce mi się chodzić do włącznika światła
Też mam alarm - z tyłu mam czujniki, tak mi się bynajmniej wydaje.
W przyszłości będzie podpięty jeszcze przewód domykania szyberdachu - z tym, że wykorzystany do "follow my home" z tego względu, że często parkuje po ciemku w garażu a nie chce mi się chodzić do włącznika światła
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Sporo kabelków np. od kierunków czy zasilanie jest w tej czarnej kostce dostępnych (tej od alarmu-nawet jak go fabrycznie nie było to kostka jest).
KAPPA TDS & JTD
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
volf pisze:Sporo kabelków np. od kierunków czy zasilanie jest w tej czarnej kostce dostępnych (tej od alarmu-nawet jak go fabrycznie nie było to kostka jest).
Znalazłem swoje notatki
kostka 13 pinowa kostka 17 pinowa otwieranie bagażnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Ta kostka tez się znajduje w tej dziurze?
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Tak są dwie białe a czarnymi kablami, jak nie było fabrycznego alarmu to są owinięte gąbką.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Czy jeżeli przycisk otwierania na pilocie zamyka auto, a zamykania otwiera to wystarczy przylutować odwrotnie te kable przy przekaźniku?
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Doookładnie
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Dzięki, muszę sobie bardziej ufać.
//-few minutes later----
Jaki jest najprostszy sposób żeby sprawdzić czy centralka daje + czy - na wyjściu dodatkowym? U mnie w instrukcji na schemacie jest co innego w a opisie co innego...
Podłączyć pod wyjście pasek led minusem, dać mu + i zobaczyć czy zaświeci? W drugą stronę LED prądu nie puści.
//-few minutes later----
Jaki jest najprostszy sposób żeby sprawdzić czy centralka daje + czy - na wyjściu dodatkowym? U mnie w instrukcji na schemacie jest co innego w a opisie co innego...
Podłączyć pod wyjście pasek led minusem, dać mu + i zobaczyć czy zaświeci? W drugą stronę LED prądu nie puści.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Można i tak. Albo postojówkę zwykłą żarówkę jeden do kabelka, drugi do plusa - jak zaświeci to sterowanie masą, jak nie zaświeci to jeden do kabelka a drugi do masy - świeci - sterowanie plusem
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Ma może ktoś opis kabli które idą do oryginalnego przekaźnika ? I czy biały i niebieski dają impuls z zamka przy zamykaniu kluczykiem ?
Pierwsze foto oryginał zapożyczone, drugie foto u mnie w turbo ktoś wywalił oryginalny przekaźnik i zamontował uniwersalny sterownik z przekaźnikami (po oryginalnym została tylko czerwona kostka) . Zamykanie i otwieranie odbywa się dodatkowy pilotem ale nie działa na pozostałe drzwi w przypadku zamykania kluczykiem lub od środka.
Czym się różnił centralny z auta przed lift/po lift ?
Pierwsze foto oryginał zapożyczone, drugie foto u mnie w turbo ktoś wywalił oryginalny przekaźnik i zamontował uniwersalny sterownik z przekaźnikami (po oryginalnym została tylko czerwona kostka) . Zamykanie i otwieranie odbywa się dodatkowy pilotem ale nie działa na pozostałe drzwi w przypadku zamykania kluczykiem lub od środka.
Czym się różnił centralny z auta przed lift/po lift ?
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut