Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunktowy
Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunktowy
Witam, myślę nad przerobieniem w swojej Delcie monowtrysku na czteropunktowy wtrysk pośredni. Listwę wtryskową, wiązkę i sterownik kupuję za grosze z punto 1.4 i teraz pytanie do was - Będzie pasował kolektor dolotowy od 1.4 ?
Wtrysk 4-punktowy, przelotowy układ wydechowy i jakiś dolot, więc powinna zwiększyć się moc auta. Tylko czy jest to opłacalne w silniku 1.6 8v 75KM?
Wtrysk 4-punktowy, przelotowy układ wydechowy i jakiś dolot, więc powinna zwiększyć się moc auta. Tylko czy jest to opłacalne w silniku 1.6 8v 75KM?
Re: Delta II - przerobienie monowtrysku na czteropunktowy
Na seryjnym komputerze od 1.4 może się tylko pogorszyć. Będzie to wymagało strojenia- sprawa dość niestety droga. Najbardziej budżetowo to Ecumaster (600zł+montaż/strojenie). Rozumiem, że chodzi o sterownik Punto 1 turbo, bo innego SOHC MPI nie pamiętam. Jeśli chodzi o ten, to powinien pasować, jedynie może wymagać lekkiej obróbki kanałów na łączeniu.
Sporo ludzie wyciągają z tego silnika na gaźnikach motocyklowych- ale to już do bardziej "retro" aut i nie na ulicę... Silnik też wymagałby wielu modyfikacji...
Jakbyś sobie chciał poczytać na temat układu dolotowego/wydechowego to polecam "samouczek tuningowy" - Dzięki temu nie przesadzisz z wymiarami.
Czy jest opłacalne? Żadne modyfikacje nie były kiedykolwiek opłacalne... Liczy się tylko zadowolenie właściciela.
Sporo ludzie wyciągają z tego silnika na gaźnikach motocyklowych- ale to już do bardziej "retro" aut i nie na ulicę... Silnik też wymagałby wielu modyfikacji...
Jakbyś sobie chciał poczytać na temat układu dolotowego/wydechowego to polecam "samouczek tuningowy" - Dzięki temu nie przesadzisz z wymiarami.
Czy jest opłacalne? Żadne modyfikacje nie były kiedykolwiek opłacalne... Liczy się tylko zadowolenie właściciela.
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
- MaciekTTT
- Forumowicz/ka
- Posty: 1200
- Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk
z tego co wiem to silniki w Punto, Dedrze i Temprze to faktycznie 1,6 8v sohc mpi, ale miały 90 KM a w SPI 75KM
Dzidziuś
- MaciekTTT
- Forumowicz/ka
- Posty: 1200
- Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk
tak były dohc, ale Fiat miał też silnik 1.6 MPI 90KM, Punto 90 ? 1582 cm? SOHC, MPI, 8v - 88 KM, 127 Nm - SX, ELX, Sporting, Cabriolet (1993-1997), i nie dam sobie wmówić, że nie było takich silników
Dzidziuś
Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk
A jakbym wziął cały dolot z wtryskami, sterownik i wiązkę od 1.6 16v 103KM ?
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk
To i tak nie masz 4 zaworów tylko dwa i zero gwarancji że ci będzie hulać.
Jak masz mało koni to najtaniej jest po prostu zrobić swapa na 1.6 16V w komplecie
28 koni różnicy powinno ci poprawić humor.
O ile te silniki mają taki sam blok ,to niestety tylko blok.
Jak masz mało koni to najtaniej jest po prostu zrobić swapa na 1.6 16V w komplecie
28 koni różnicy powinno ci poprawić humor.
O ile te silniki mają taki sam blok ,to niestety tylko blok.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- tasman3310
- Forumowicz/ka
- Posty: 1564
- Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mirków/Wrocław
Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunktowy
1.6 8V a 1.6 16V mają inne bloki, głowice, a w Dedrze dla jasności był 1.6 MPI 90KM sam takim jeździłem koniec kropka
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk
1.6 8V i 1.6 16V to ta sama rodzina - SOHC (16V też należy do niej pomimo rozrządu z dwoma wałkami). Silnik będzie pasował bez problemu.tasman3310 pisze:1.6 8V a 1.6 16V mają inne bloki, głowice, a w Dedrze dla jasności był 1.6 MPI 90KM sam takim jeździłem koniec kropka
Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk
No nie, 16V z dwoma wałkami rozrządu na pewno nie jest SOHC. SOHC jak sama nazwa wskazuje, ma pojedynczy wałek nad głowicą, DOHC - dwa wałki nad głowicą.GrimlocK pisze:1.6 8V i 1.6 16V to ta sama rodzina - SOHC (16V też należy do niej pomimo rozrządu z dwoma wałkami). Silnik będzie pasował bez problemu.tasman3310 pisze:1.6 8V a 1.6 16V mają inne bloki, głowice, a w Dedrze dla jasności był 1.6 MPI 90KM sam takim jeździłem koniec kropka
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk
bichon pisze:No nie, 16V z dwoma wałkami rozrządu na pewno nie jest SOHC. SOHC jak sama nazwa wskazuje, ma pojedynczy wałek nad dłowicą, DOHC - dwa wałki nad głowicą.GrimlocK pisze:1.6 8V i 1.6 16V to ta sama rodzina - SOHC (16V też należy do niej pomimo rozrządu z dwoma wałkami). Silnik będzie pasował bez problemu.tasman3310 pisze:1.6 8V a 1.6 16V mają inne bloki, głowice, a w Dedrze dla jasności był 1.6 MPI 90KM sam takim jeździłem koniec kropka
No na pewno jest SOHCem, bo SOHC to rodzina silników (jak i skrót) z której motor 1.6 16V się wywodzi. Oczywiscie jest to silnik DOHC czyli z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, ale nalezy do rodziny silników SOHC Fiata i jego historia sięga lat 70tych. To, że w latach 90' dołożono głowicę z dwoma wałkami nie zmienia jego rodowodu.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk
Rodowód, rodowodem, ale SOHC to SOHC, a DOHC to DOHC.GrimlocK pisze:
No na pewno jest SOHCem, bo SOHC to rodzina silników (jak i skrót) z której motor 1.6 16V się wywodzi. Oczywiscie jest to silnik DOHC czyli z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, ale nalezy do rodziny silników SOHC Fiata i jego historia sięga lat 70tych. To, że w latach 90' dołożono głowicę z dwoma wałkami nie zmienia jego rodowodu.
I ten silnik, o którym pisze wyżej bichon to DOHC ze względu na konstrukcję, a nie ze względu na historię.
Oraz SOHC, to nie jest żadna rodzina silników Fiata, tylko ogólnie przyjęte nazewnictwo silników i dotyczy wszystkich producentów, ze względu na konstrukcję silnika:
SOHC - Single Over Head Camshaft
DOHC - Double Over Head Camshaft
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk
SOHC i DOHC nie ma nic wspólnego z blokiem.
Nazewnictwo od ilości wałków.
Nazewnictwo od ilości wałków.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza