To nadal kilkadziesiąt sekund studzenia wymuszonego zwolnieniem, pasem wyłączania przejazdem przez teren stacji.bichon pisze:Stacja benzynowa przy autostradzie, szybki zjazd prosto pod dystrybutor.Borek pisze: - poza zderzeniem nie wyobrażam sobie sytuacji, w której zgasłby rozpędzony silnik z rozpędzoną turbiną
Ile ważą silniki Grupy Fiat?
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Mówię o małych turbobenzynach kupionych jako flotowe auta miejskie.Borek pisze:Mówisz o turbobenzynach flotowych czy jednak o turbodieslach? Bo mi się jednak wydaje, że mało kto do floty kupuje uturbione benzyny, przynajmniej jeżeli mówimy o tzw. flocie zasadniczej (auta przedstawicieli handlowych, dostawców itp., nie mówimy o furkach dyrektorskich) to niemal zawsze jest to turboropniak. W tych z kolei chłodzenie turbiny nie ma już aż tak wielkiego znaczenia, bo nawet jeśli ktoś tedekiem jeździ "sportowo" to i tak turbiny w nich nie osiągają aż takich prędkości i temperatur jak w wysokoobrotowych benzyniakach.dawidson pisze:[Znam co najmniej kilkanaście aut flotowych gdzie nikt się chłodzeniem turbiny nie przejmuje i auta bezproblemowo jeżdżą.
Poza tym tak się składa, że jeżdżę i jednym i drugim i:
- chłodzę, bo lepiej dmuchać na zimne,
- poza zderzeniem nie wyobrażam sobie sytuacji, w której zgasłby rozpędzony silnik z rozpędzoną turbiną - zawsze przecież na końcu jest parkowanie, a tego na oporowym gazie się nie robi (raczej?).
Na plus twojej teorii o bezsensie studzenia turbiny przemawia fakt, że nawet uturbione jednostki posiadają coraz częściej system start/stop. No chyba że jest to celowe działanie producenta. >D
Turbosprężarki w dieslach grzeją się i osiągają takie same prędkości jak w benzynach - turbosprężarka wbrew pozorom nie wie jakie spaliny ją napędzają
Na plus mojej teorii o tym, że chłodzenie turbiny to często fetysz przemawia fakt, że sporo turbobenzyn użytkują ludzie bez pojęcia o technice - i jakoś nie wymieniają turbosprężarki co roku. Wsiadają, odpalają, jadą a jak trzeba to się zatrzymują i gaszą.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Gospodynie domowe w TSIdawidson pisze: Na plus mojej teorii o tym, że chłodzenie turbiny to często fetysz przemawia fakt, że sporo turbobenzyn użytkują ludzie bez pojęcia o technice - i jakoś nie wymieniają turbosprężarki co roku. Wsiadają, odpalają, jadą a jak trzeba to się zatrzymują i gaszą.
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
O ile mi wiadomo (z tego, co mnie uczyli) to w dieslach temperatura spalin jest raczej wyższa od benzyniaków... Kwestia parametrów termodynamicznych obiegów (odpowiednio) Sabathe i Otto... Chyba, że mam sklerozę, albo teoria się zmieniła...?dawidson pisze:Turbosprężarki w dieslach grzeją się i osiągają takie same prędkości jak w benzynach - turbosprężarka wbrew pozorom nie wie jakie spaliny ją napędzają
Pozdrawiam
R.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
350 zamiast 250? Moim zdaniem bardzo optymistycznie podchodzisz do życia i do trwałości części eksploatacyjnych nowych aut flotowych.dawidson pisze:Znam co najmniej kilkanaście aut flotowych gdzie nikt się chłodzeniem turbiny nie przejmuje i auta bezproblemowo jeżdżą. Moim zdaniem zarówno kiedyś jak i teraz to taki trochę fetysz "świadomych" właścicieli. Dzięki magicznym rytuałom cześć eksploatacyjna zwana turbosprężarką będzie żyć 350 tys. zamiast 250. problem dla któregoś z kolei właściciela może to i będzie - dla pierwszego już nie bardzo.
OK, przepraszam, nie zrozumiałem, że chodziło Ci o teoretyzowanie oderwane od rzeczywistości. Bo rzeczywistość pokazuje, że trwałość silników z zasady zmniejszyła się znacznie w stosunku do aut sprzed kilkunastu lat. Dotyczy to szczególnie turbodiesli, wyposażonych w coraz bardziej skomplikowany i drogi w naprawie osprzęt.dawidson pisze:Co do problemów "elektronicznych" to oszczędności producentów i niechlujstwo przy montażu ciężko zaliczyć jako wadę gdy porównujemy kulturę pracy, efektywność, czy zużycie paliwa a właśnie o te parametry mi chodziło.
No ale oczywiście, teoretycznie też można porównywać same parametry w takim oderwaniu, przynajmniej dopóki nie zaswapujesz takiego teoretycznie lepszego silnika.
Wysilone turbobenzyny są obecne na rynku od dziesiątek lat nawet jeśli dotyczyły aut sportowych i quasisportowych. Wysilone diesle to w zasadzie wymysł XXI wieku.dawidson pisze:ile tych mocno wysilonych turbobenzyn masz na rynku od dajmy na to 10 lat? Takich które robią po 100KM z litra? Bo owszem 2,0 i okolice 200KM to nie jest ewenement ale już większe moce to jednostkowe modele.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Nie byłbym taki pewien. Zakładając:dawidson pisze:Turbosprężarki w dieslach grzeją się i osiągają takie same prędkości jak w benzynach - turbosprężarka wbrew pozorom nie wie jakie spaliny ją napędzają
- podobne rozmiary i osiągi silnika,
- podobne przeznaczenie (ekonomia albo sportowa jazda, dla diesli to już nie problem)
silnik wysokoprężny z racji niższych maksymalnych obrotów nie przekaże spalinom takiego pędu jak silnik benzynowy kręcący się nieraz znacznie szybciej. Poza tym temperatura spalin osiągana w dieslach jest niższa niż w benzynach. Mniejsze straty na ciepło to właśnie wyższa sprawność silnika, neh?
Drop a gear and disappear!
Re: Ile ważą silniki Grupy Fiat?
Nie tylko z tego (ależ mam laga w tym temacie ). Owszem, ilość spalonego paliwa oraz "przerobionego" w tym celu powietrza ma wpływ na ciśnienie wylotu spalin - statyczne. Za dynamiczne wypchnięcie spalin odpowiada ruch tłoka, a ten na wyższych obrotach jest oczywiście szybszy. Sumując na wyższych obrotach spaliny muszą ujść z silnika dużo szybciej, co łatwo zaobserwować stając za wydechem, zwłaszcza obserwując plucie w chłodny jesienny poranek. Ja w ten sposób przed remontem silnika zachlapałem wodą cały chodnik za autem, w dieslu takiego czegoś nigdy nie widziałem.
Tak czy inaczej sprężarka o danej geometrii w benzyniaku będzie się kręcić szybciej niż w "porównywalnym" wielkością i technologią dieslu. Poza tym w obu wersjach sprężarki spotykają się z zupełnie różnymi warunkami pracy, więc i tak muszą pracować zupełnie różnie, o czym lepiej napisano tutaj ->
Tak czy inaczej sprężarka o danej geometrii w benzyniaku będzie się kręcić szybciej niż w "porównywalnym" wielkością i technologią dieslu. Poza tym w obu wersjach sprężarki spotykają się z zupełnie różnymi warunkami pracy, więc i tak muszą pracować zupełnie różnie, o czym lepiej napisano tutaj ->
Drop a gear and disappear!