1. Zdjąć ramię wycieraczki.
2. Zdemontować tapicerkę z tylnej klapy.
3. Wymontować mechanizm razem z silniczkiem.
4. Rozmontować (odgiąć te łapki), sprawdzić, czy działa silniczek.
Jeśli po podłączeniu "na krótko" działa, wykonać następujące:
5. Spsikać mechanizm ogromną ilością środka penetrującego.
6. Odstawić na jakiś czas, żeby środek zadziałał. Powtarzać, co jakiś czas.
7. Po paru godzinach, jak na zdjęciu złapać ośkę kombinerkami i pokręcać delikatnie a potem coraz mocniej w jedną i w drugą stronę.
8. Powinno puścić. Jak nie puści (u nas nie dało rady) ośkę wkręcić w imadło i dalej próbować na chama (i tak popsute), albo się ruszy, albo jak przegniemy to się urwie. U nas puściło.
Jest to standardowy problem Fiatowskich silniczków wycieraczek. Kupno sprawnego graniczy z cudem, bo wszystkie mają ten sam problem.
Ważne, żeby naprawić to od razu, bo im dłużej jeździmy z tym popsutym to to coraz bardziej rdzewieje.
EDIT: Oczywiście zapomniałem, że najpierw warto sprawdzić stan wiązki, gdyż ta często się przeciera.
Y - naprawa silniczka tylnej wycieraczki (zrób to sam)
- michal1045
- Klubowicz
- Posty: 1645
- Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Y - naprawa silniczka tylnej wycieraczki (zrób to sam)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
- michal1045
- Klubowicz
- Posty: 1645
- Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: Y - naprawa silniczka tylnej wycieraczki (zrób to sam)
Dorzucam jeszcze opis zdjęcia plastiku tylnej klapy autorstwa kolegi siwyX
siwyX pisze:jak otworzysz klapę jest jedna śruba krzyżak odkręcasz śrubę i cały plastik będzie się nadal trzymał na zaczepach odchylasz delikatnie jeden z boków długi śrubokręt płaski i miejsca gdzie masz zaczepy delikatnie ciągniesz w dół uważając oczywiście żeby nie urwać zaczepów , pierw sprawdź tak jak koledzy piszą wiązkę w klapie , albo zatarł się trzpień do którego jest przymocowane ramie tylnej wycieraczki... foto poniżej powodzenia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
- siwyX
- Moderator Globalny
- Posty: 692
- Rejestracja: 19 lut 2012, 12:14
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Y - naprawa silniczka tylnej wycieraczki (zrób to sam)
jeżeli pozwolisz dodam coś do jednego ze zdjęć pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- michal1045
- Klubowicz
- Posty: 1645
- Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: Y - naprawa silniczka tylnej wycieraczki (zrób to sam)
Po naprawie napędu wycieraczki w drugim Y uzupełniam opis o naprawę innej usterki.
W przypadku tego silniczka samo rozruszanie trzpienia nie wystarczyło, okazało się, że były w nim zużyte szczotki. Jedna ze szczotek wtopiła się nawet w szczotkotrzymacz (trzeba było ją delikatnie wydłubywać za pomocą pilniczka).
1. Wyciągnąć silniczek z obudowy. 2. Zdjąć szczotkotrzymacz. 3. Wymontować z niego szczotki. Szczotki mają wymiar około 4x5 mm. Identycznego rozmiaru nie znalazłem i musiałem dopiłować szczotki z większych. 4. Przy montowaniu nowych szczotek dla ułatwienia posłużyłem się przyrządem do wkładania śrub z zestawu narzędzi od Y. Na zdjęciach widać wszystko co i jak...
Gdyby komuś i tak się nie udało naprawić to ze wszystkich Fiatowskich silniczków najbardziej zbliżony jest ten od Seicento.
W przypadku tego silniczka samo rozruszanie trzpienia nie wystarczyło, okazało się, że były w nim zużyte szczotki. Jedna ze szczotek wtopiła się nawet w szczotkotrzymacz (trzeba było ją delikatnie wydłubywać za pomocą pilniczka).
1. Wyciągnąć silniczek z obudowy. 2. Zdjąć szczotkotrzymacz. 3. Wymontować z niego szczotki. Szczotki mają wymiar około 4x5 mm. Identycznego rozmiaru nie znalazłem i musiałem dopiłować szczotki z większych. 4. Przy montowaniu nowych szczotek dla ułatwienia posłużyłem się przyrządem do wkładania śrub z zestawu narzędzi od Y. Na zdjęciach widać wszystko co i jak...
Gdyby komuś i tak się nie udało naprawić to ze wszystkich Fiatowskich silniczków najbardziej zbliżony jest ten od Seicento.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD