Kappa - błędy ECU
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 mar 2014, 20:26
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
Kappa - błędy ECU
Podłączyłem wreszcie kapiszonka pod komputer i wyskakuja następujace błędy. Czy ktoś może pomóc mi to rozszyfrować? Nie mogę nigdzie znaleźć opisów tych błędów.
Z góry dzięki za pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kappa - błędy ECU
Używasz wersji demo, prawda? Ona ECU nie łyka (tylko ABS i airbagi chyba), a w przypadku próby połączenia z ECU wykazuje właśnie te przykładowe błędy w stylu "co byś widział gdybyś kupił pełną wersję".
Druga rzecz - zawsze dawaj znać o jaki silnik pytasz, to może robić różnicę.
Druga rzecz - zawsze dawaj znać o jaki silnik pytasz, to może robić różnicę.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - błędy ECU
Piszesz tylko o Kappie ?Borek pisze:Używasz wersji demo, prawda? Ona ECU nie łyka (tylko ABS i airbagi chyba), a w przypadku próby połączenia z ECU wykazuje właśnie te przykładowe błędy w stylu "co byś widział gdybyś kupił pełną wersję".
Druga rzecz - zawsze dawaj znać o jaki silnik pytasz, to może robić różnicę.
Ja testowałem po kolei wszystkie wersje demo/darmowe jeszcze FES i multi (już) i nigdy nie było ze w Lybrze pokazało głupoty przy klepaniu ECU .
Re: Kappa - błędy ECU
Bo w Lybrach niektórych wersja demo nie czyta ABS a czyta ECU, a w innych (zależnie od silnika) odwrotnie - czyta ABS a nie czyta ECU. W Kappach chyba wszystkich nie czyta ECU. Lista co i jak jest na stronie MESa do obadania.
Teoretycznie demo powinno na ekranie zamiast danych "zawieszonego" modułu wyrzucić informację, że to ograniczenie z demo, ale kto to wie... Wzmiankę o dokładnie takiej liście znalazłem na forum Fiata Coupe (silnik 20vt, więc tak jak u mnie) i też dotyczyło to wersji demo, podobne informacje znalazłem u zagranicznych alfistów. Pozostaje chyba odwiedzić posiadacza pełnej wersji i zweryfikować te błędy albo samemu kupić w ciemno.
Teoretycznie demo powinno na ekranie zamiast danych "zawieszonego" modułu wyrzucić informację, że to ograniczenie z demo, ale kto to wie... Wzmiankę o dokładnie takiej liście znalazłem na forum Fiata Coupe (silnik 20vt, więc tak jak u mnie) i też dotyczyło to wersji demo, podobne informacje znalazłem u zagranicznych alfistów. Pozostaje chyba odwiedzić posiadacza pełnej wersji i zweryfikować te błędy albo samemu kupić w ciemno.
Drop a gear and disappear!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 mar 2014, 20:26
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kappa - błędy ECU
co do silnika, to mój kapiszonek zasilony jest jednostką 2 litry 20v
I też chyba nie jest to wersja demo. Kupiłem to razem z kablem. Poza tym ostatni z błędów mówi coś o obrotach na biegu jałowym i rzeczywiście obroty mi skaczą, także wydaje mi się, że to odczyt rzeczywisty.
A jakieś inne programy możecie polecic??
I też chyba nie jest to wersja demo. Kupiłem to razem z kablem. Poza tym ostatni z błędów mówi coś o obrotach na biegu jałowym i rzeczywiście obroty mi skaczą, także wydaje mi się, że to odczyt rzeczywisty.
A jakieś inne programy możecie polecic??
Re: Kappa - błędy ECU
Multi ECU Scan jest nowszy. FESa kupiłeś z kabelkiem, a skoro kupiłeś to rejestrowałeś go (wklepywałeś kod licencji na kompie)? I za ile to to? Podpowiem, że FES będzie chyba niewiele tańszy od MESa (o ile w ogóle da się go kupić legalnie), a ceny MES bez okablowania to 50 euro, z kablami nawet ponad 200. Podejrzewam, że mimo wszystko kupiłeś kabelek, a dodatkowo dorzucili ci demo FESa.
Ostatni błąd dotyczy silniczka krokowego (tego od obrotów jałowych), ale tym się nie sugeruj. Widziałem dokładnie identyczną listę błędów na kilku forach z włoszczyzną - nie sądzisz, że byłoby to niesamowitym fartem, gdyby się różnym ludziom powtarzały dokładnie identyczne zestawy usterek o dokładnie tych samych wartościach?
Podjedź do kogoś, kto ma fulla (wpisanie swojej miejscowości w profilu pomoże Ci znaleźć ludzi w pobliżu). Poza tym pomacaj wszystkie elementy gumowe i plastikowe w układzie dolotowym. W temacie Kappy 5.20t Jaycobe możesz zobaczyć jakie jaja da się znaleźć, program takich numerów nie wyszuka chociaż może dać wskazówki.
Ostatni błąd dotyczy silniczka krokowego (tego od obrotów jałowych), ale tym się nie sugeruj. Widziałem dokładnie identyczną listę błędów na kilku forach z włoszczyzną - nie sądzisz, że byłoby to niesamowitym fartem, gdyby się różnym ludziom powtarzały dokładnie identyczne zestawy usterek o dokładnie tych samych wartościach?
Podjedź do kogoś, kto ma fulla (wpisanie swojej miejscowości w profilu pomoże Ci znaleźć ludzi w pobliżu). Poza tym pomacaj wszystkie elementy gumowe i plastikowe w układzie dolotowym. W temacie Kappy 5.20t Jaycobe możesz zobaczyć jakie jaja da się znaleźć, program takich numerów nie wyszuka chociaż może dać wskazówki.
Drop a gear and disappear!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 mar 2014, 20:26
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kappa - błędy ECU
Jak się jednak okazuje to rzeczywiście DEMO, więc dzięki za podpowiedź.
Tym samym może jest ktoś z okolic Gdańska z pełną wersją?
I czy w pełnej wersji widac dokładne opisy błędów?
A tak poza tym - świetna rzecz to forum - jaki temat nie czytam, to czuję jakby mnie dotyczył. Ale taki już urok kapiszonków:P
Tym samym może jest ktoś z okolic Gdańska z pełną wersją?
I czy w pełnej wersji widac dokładne opisy błędów?
A tak poza tym - świetna rzecz to forum - jaki temat nie czytam, to czuję jakby mnie dotyczył. Ale taki już urok kapiszonków:P
Re: Kappa - błędy ECU
W pełnej wersji błędy sa widoczne tak samo jak na tym przykładzie z demo. Masz numer błędu, opis badanego elementu, typ usterki (zwarcie, otwarty obwód, zbyt wysokie / zbyt niskie / nieprawidłowe wartości albo po prostu "failure" jak w przypadku kontrolek na desce - tak, i takie cuda czasem się pokażą). Teoretycznie jeśli znasz trochę angielski i znasz budowę pojazdu, to takie informacje już Cię bardzo konkretnie kierują na usterkę, ale oczywiście trzeba podchodzić do takich wskazówek bardzo krytycznie. Przykładowo otwarty obwód jakiegoś czujnika może oznaczać problem z jakąś wtyczką albo w gorszym przypadku przerwanie wiązki...
Drop a gear and disappear!