Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Po małych wahaniach i różnych opiniach zadecydowaliśmy by wymienić samemu bez Examinera lub jakiegoś innego komputera tarcze hamulcowe + klocki tył.
Najpierw został rozebrany wolny zacisk hamulcowy by poznać działanie tłoczka hamulcowego, cylinderka. Poszło nawet gładko i dało się nim regulować więc zabraliśmy się za demontaż i montaż nowych tarcz oraz klocków
zestaw Brembo.
Całość 430.00zł
Po wymianie ładnie hamuje, nic nie piszczy, nie grzeje się i pełen sukces
Najpierw został rozebrany wolny zacisk hamulcowy by poznać działanie tłoczka hamulcowego, cylinderka. Poszło nawet gładko i dało się nim regulować więc zabraliśmy się za demontaż i montaż nowych tarcz oraz klocków
zestaw Brembo.
Całość 430.00zł
Po wymianie ładnie hamuje, nic nie piszczy, nie grzeje się i pełen sukces
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Dobra robota kolego
Coś zaskoczyło Cię przy pracy?
Coś zaskoczyło Cię przy pracy?
Nr. telef. 501259455
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Zaskoczyło....
Że nawet to poszło dość gładko
Śruby dały się ładnie odkręcić.
Więc bierzcie się sami bez mechaników
Że nawet to poszło dość gładko
Śruby dały się ładnie odkręcić.
Więc bierzcie się sami bez mechaników
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Więc twierdzenie że trzeba z kompem,to bujda z forum?
Nr. telef. 501259455
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Cholera wie o co z tym chodzi...
Wiem jedno, można i bez tego sobie poradzić
Wiem jedno, można i bez tego sobie poradzić
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Panowie co mogę doradzić to nie każdemu może pójść tak bez problemu . Mi i jeszcze jednej osobie urwała się ta wewnętrzna śruba, ta co jest na wylot do mocowania części elektrycznej z zaciskiem. Bez wiertła,wiertarki, gwintownika i nowej śrubki się nie obeszło.
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Czyli dodatkowa robota się narobiła, ale ważne, że się udało
U mnie na szczęście śruby wytrzymały.
U mnie na szczęście śruby wytrzymały.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Faktycznie szybka robota, a z tym komputerem to może przy tylnych hamulcach? Nie jest to jakoś powiazane z ręcznym?
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Ale my tutaj właśnie o tylnych
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Sorry
A już myślałem że coś wiem o Thesisach:)
A już myślałem że coś wiem o Thesisach:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Wg sztuki by wymienić tarcze lub klocki trzeba użyć examinera by cofnąć "śrubę rzymską" w zacisku, która po cofnięciu pozwala na wciśnięcie tłoczka w zacisku.
Natomiast jak widać, każdy z nas zawsze kombinuję by nie wozić się po warsztatach i radzić sobie samemu. Więc jak odkręci się część elektryczną od zacisku to torksem możemy cofnąć tę śrubę i wcisnął tłoczek. Gdy pozakłada się nowe tarcze i klocki oraz zacisk na miejsce to wypada wkręcić śrubę do końca tak by wypchnęła tłoczek i ścisnęła klocki na tarczy. Później odpuszczamy śrubę ( ja ustawiam tak na ok 1-2 mm ) mierząc miedzy klockami opartymi na tarczy, a tłoczkiem, dokręcam elektryczną część i składam wszystko . Wsiadam do auta, wciskam hamulec nogą i uruchamiam elektrycznie. Zaciągam i odpuszczam kilka razy by zsynchronizowały się zaciski.
Natomiast jak widać, każdy z nas zawsze kombinuję by nie wozić się po warsztatach i radzić sobie samemu. Więc jak odkręci się część elektryczną od zacisku to torksem możemy cofnąć tę śrubę i wcisnął tłoczek. Gdy pozakłada się nowe tarcze i klocki oraz zacisk na miejsce to wypada wkręcić śrubę do końca tak by wypchnęła tłoczek i ścisnęła klocki na tarczy. Później odpuszczamy śrubę ( ja ustawiam tak na ok 1-2 mm ) mierząc miedzy klockami opartymi na tarczy, a tłoczkiem, dokręcam elektryczną część i składam wszystko . Wsiadam do auta, wciskam hamulec nogą i uruchamiam elektrycznie. Zaciągam i odpuszczam kilka razy by zsynchronizowały się zaciski.
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Co prawda jeszcze tam nie doszedłem ( hamulce tył)
ale tak się zastanawiam, czy nie można zasilić sobie silniczka z zewnątrz poluzować, docisnąć, rozważał to ktoś ?
Taka wolna myśl bez przemyśleń i oglądania jaki to silniczek i czym sterowany ale zapewne to zwyczajny silnik DC, z mierzonym prądem przez sterownik silnika.
ale tak się zastanawiam, czy nie można zasilić sobie silniczka z zewnątrz poluzować, docisnąć, rozważał to ktoś ?
Taka wolna myśl bez przemyśleń i oglądania jaki to silniczek i czym sterowany ale zapewne to zwyczajny silnik DC, z mierzonym prądem przez sterownik silnika.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Możesz zrobić wtyczkę przy silniczku. Coś w stylu Passata B6.
Nr. telef. 501259455
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
Hmm,
ja robię tak - włączam silnik, ustawiam dźwignię na N i Connect ustawiam wyłączenie automatycznego hamulca, wyłączam silnik. Tłoczki spokojnie się chowają i wymiana klocków nie stanowi tu żadnego problemu.
ja robię tak - włączam silnik, ustawiam dźwignię na N i Connect ustawiam wyłączenie automatycznego hamulca, wyłączam silnik. Tłoczki spokojnie się chowają i wymiana klocków nie stanowi tu żadnego problemu.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - wymiana tarcze + klocki tył
No dokładnie, można to też zrobić pedałem hamulca i przytrzymać przycisk ręcznego.
Nr. telef. 501259455