Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód
- james89
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 09 sty 2014, 20:11
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Opole
Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód
Witajcie,
mam pytanie dotyczące przednich hamulców. Obecnie w moim siedzą wentylowane 257, na zacisku jednotłoczkowym.
Chcę założyć coś większego, ale żeby nadal można było włożyć obecną felgę, czyli 15".
Mam zaciski 4-ro tłoczkowe brembo i kombinuję je połączyć z tarczami 284.
Czy ktoś już coś takiego przerabiał? Jedyny problem to połączenie zacisk, zwrotnica. Dorabia ktoś takie jarzma?
Może proponujecie jakiś inny zestaw?
Za wszelką pomoc dziękuję,
pozdrawiam,
james89
mam pytanie dotyczące przednich hamulców. Obecnie w moim siedzą wentylowane 257, na zacisku jednotłoczkowym.
Chcę założyć coś większego, ale żeby nadal można było włożyć obecną felgę, czyli 15".
Mam zaciski 4-ro tłoczkowe brembo i kombinuję je połączyć z tarczami 284.
Czy ktoś już coś takiego przerabiał? Jedyny problem to połączenie zacisk, zwrotnica. Dorabia ktoś takie jarzma?
Może proponujecie jakiś inny zestaw?
Za wszelką pomoc dziękuję,
pozdrawiam,
james89
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 12:49 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Delta Integrale 8v 88r - odbudowa in progress
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 888
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód
dystanse (przejściówki) pod zaciski, oraz trzeba dobrać tarcze z odpowiednik ET
Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód
Wykonalne, ale musisz miec zaciski z Lancii Evo, inne nie wchodzą na 15" felge
Wiec koszt 3-4k, lepiej kup sobie większe felgi.
Wiec koszt 3-4k, lepiej kup sobie większe felgi.
- james89
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 09 sty 2014, 20:11
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Opole
Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód
apropo idz na całość. Domyślam się, że w Integrale są inne zwrotnice, bo gdzieś doczytałem, że jest inny rozstaw śrub na jarzma w zwrotnicach. Czy mam rację?
bryś, jesteś pewien, że tylko z EVO?
Bo jeśli tak to nawet nie będę próbował, trzeba będzie większe felgi.
Mam zaciski chyba z AR 166
Delta Integrale 8v 88r - odbudowa in progress
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4
Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód
ja mam z evo dziwny patent na jedna sruba oryginal a na drugiej adapter , tylko tarcze 305 mm musialem 10mm stoczyc .
Turbo mam za duze i musialem zalozyc dodatkowy zbiornik do serwa.
Natomiast przednie hamulce kompletne poszly do tylu z recznym hydraulicznym i regulatorem sily hamowania w kabinie .
0golnie zabawa z hamulcami kosztowala 3000 zl i nie ma rewelacji ,jest troche lepiej .Wiecej napewno daja dobre amortyzatory , jeszcze nie spotkalem Lancii, ktora by miala w Polsce sprawne zawieszenie . Polecam czeska firme HR 10000 zl lub oryginal Koni gelb nowe nie do dostania, trzeba kupic uŻywane i wymienic wklady 4000 zl , (wszystkie chińskie gwinty sa do dupy )
Nie mam polskich liter sorry
Turbo mam za duze i musialem zalozyc dodatkowy zbiornik do serwa.
Natomiast przednie hamulce kompletne poszly do tylu z recznym hydraulicznym i regulatorem sily hamowania w kabinie .
0golnie zabawa z hamulcami kosztowala 3000 zl i nie ma rewelacji ,jest troche lepiej .Wiecej napewno daja dobre amortyzatory , jeszcze nie spotkalem Lancii, ktora by miala w Polsce sprawne zawieszenie . Polecam czeska firme HR 10000 zl lub oryginal Koni gelb nowe nie do dostania, trzeba kupic uŻywane i wymienic wklady 4000 zl , (wszystkie chińskie gwinty sa do dupy )
Nie mam polskich liter sorry
Ostatnio zmieniony 29 sty 2014, 23:10 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
Powód: Ort.
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 888
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód
Z AR 166... to musisz sobie załatwić 16'', ale wtedy jest problem z upchaniem ich do "wąskiej" Delty.
Tak się zastanawiam, po co wymieniać hamulce na brembo w Delcie 1.6 turbo. Delta ma dobre hample. Trzeba zakupić dobre klocki i tarcze. No chyba, że dla szpanu
Tak się zastanawiam, po co wymieniać hamulce na brembo w Delcie 1.6 turbo. Delta ma dobre hample. Trzeba zakupić dobre klocki i tarcze. No chyba, że dla szpanu
- james89
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 09 sty 2014, 20:11
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Opole
Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód
Widocznie jest powód ku temu, żeby zmieniać te małe tarczki i zaciski. I na pewno nie robię tego dla szpanu.Swiety pisze:Z AR 166... to musisz sobie załatwić 16'', ale wtedy jest problem z upchaniem ich do "wąskiej" Delty.
Tak się zastanawiam, po co wymieniać hamulce na brembo w Delcie 1.6 turbo. Delta ma dobre hample. Trzeba zakupić dobre klocki i tarcze. No chyba, że dla szpanu
Dla mnie nie hamują wystarczająco.
Delta Integrale 8v 88r - odbudowa in progress
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4
Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód
Nie ma żadnego kłopotu z założeniem czterotłoczkowych Brembo pod 15".
Wystarczy dobrać odpowiednią tarczę pod felgę i wykonać należycie adaptery, ewentualnie dochodzi dystans, jeżeli felgi od wewnątrz są charakterystycznie wyprofilowane. Zacisków Brembo jest mnóstwo - 406, e38, AR166, VAGi - to tylko jedne z popularniejszych i dobrze dostępnych (one różnią się gabarytami, co też daje pole manewru).
Na zdjęciu jeden prosty przykład - zacisk Boxster S, tarcza 288mm, felgi 15x7 et 35 i 10mm dystansu w Ibizie.
Do rajdowych Saxo i 106 często zakłada się Brembo z 406 z tarczami 28Xmm (nie pamiętam dokładnego wymiaru).
Sam w Punto I mam 6-cio tłoczkowe zaciski z tarczami 284mm i felgą 8x15 et52 + dystans 42mm i to tylko ze względu na et kół, które są typowymi pod dystanse.
Chyba nikt nie zaneguje, że w drodze do mocnego i bezpiecznego auta pierwszym krokiem powinny być hamulce.
Wystarczy dobrać odpowiednią tarczę pod felgę i wykonać należycie adaptery, ewentualnie dochodzi dystans, jeżeli felgi od wewnątrz są charakterystycznie wyprofilowane. Zacisków Brembo jest mnóstwo - 406, e38, AR166, VAGi - to tylko jedne z popularniejszych i dobrze dostępnych (one różnią się gabarytami, co też daje pole manewru).
Na zdjęciu jeden prosty przykład - zacisk Boxster S, tarcza 288mm, felgi 15x7 et 35 i 10mm dystansu w Ibizie.
Do rajdowych Saxo i 106 często zakłada się Brembo z 406 z tarczami 28Xmm (nie pamiętam dokładnego wymiaru).
Sam w Punto I mam 6-cio tłoczkowe zaciski z tarczami 284mm i felgą 8x15 et52 + dystans 42mm i to tylko ze względu na et kół, które są typowymi pod dystanse.
Chyba nikt nie zaneguje, że w drodze do mocnego i bezpiecznego auta pierwszym krokiem powinny być hamulce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tylko Italia:
Alfa 166 2.4 20v + GTB2260VKLR
Bravo II 2.0 MJET 230+KM
Bravo HGT 2.4 20vT 4x4 - w trakcie...
Delta Integrale 8v-> 16v '88 - dobro rodzinne w odbudowie....
ETS Performance - Elektronika, Technika, Samochody
http://www.ets-performance.pl
Alfa 166 2.4 20v + GTB2260VKLR
Bravo II 2.0 MJET 230+KM
Bravo HGT 2.4 20vT 4x4 - w trakcie...
Delta Integrale 8v-> 16v '88 - dobro rodzinne w odbudowie....
ETS Performance - Elektronika, Technika, Samochody
http://www.ets-performance.pl
Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód
i jaka decyzja zapadła?,popytaj nerolancia(Bartka) on u siebie ma Brembo z Fiata Coupe Turbo tarcze są na 4 śruby ,ale wspominał że coś je musiał stoczyć żeby pasiło na 15cali,ja miałem Brembo z Kappy turbo na adapterach teraz mam Brembo z też z Fiata Coupe Turbo razem z zwrotnicami ,ale ja nie staczałem ich tylko muszę jeździć na 16 cali (zaciski z Kappy są większe od fiatowskich Brembo i może aż takiego szału nie ma to hamulce kończą sie dużo później niż zwykłe)
- james89
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 09 sty 2014, 20:11
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Opole
Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód
dzisiaj miałem okazję przymierzyć hamulce z Integrale 8v, gdzie są tarcze 284mm. Niestety mocowanie jarzma ma inny rozstaw śrub i jest lipa.
W międzyczasie przekonałem się, że bryś miał rację mówiąc, że zawias ma więcej do rzeczy niż hamulce( w przypadku lekkiej delty) i zastanawiam się, czy pakować 4-tłok, bo i tak trzeba będzie go dorabiać, czy zainwestować w zawias. Którego de facto do hf turbo trudno dostać. :/ tak źle, i tak niedobrze
W międzyczasie przekonałem się, że bryś miał rację mówiąc, że zawias ma więcej do rzeczy niż hamulce( w przypadku lekkiej delty) i zastanawiam się, czy pakować 4-tłok, bo i tak trzeba będzie go dorabiać, czy zainwestować w zawias. Którego de facto do hf turbo trudno dostać. :/ tak źle, i tak niedobrze
Delta Integrale 8v 88r - odbudowa in progress
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4
- james89
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 09 sty 2014, 20:11
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Opole
Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód
tam tylko do integralek.
Chyba jednak bardziej się zastanowię nad zawiasem...
Delta Integrale 8v 88r - odbudowa in progress
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4