Kappa - sterownik centralnego zamka
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
No i już sobie wszystko zamontowałem. W schowku rzeczywiście jest sterownie plusem, ale co ciekawe, na jednym przewodzie jest plus, a na drugim jest masa. Dziwnie tak troche jak dla mnie.
Dla potomnych zdjecie pod który przewód trzeba się podpiąć.
To ten czerwono niebieski.
Kierunki i wszystko sobie podpiełem do skrzynki bezpiecznikowej. Jak dla mnie najwygodniej bo na necie jest rozpiska kabli.
Dla potomnych zdjecie pod który przewód trzeba się podpiąć.
To ten czerwono niebieski.
Kierunki i wszystko sobie podpiełem do skrzynki bezpiecznikowej. Jak dla mnie najwygodniej bo na necie jest rozpiska kabli.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Podsumuje temat bo wątek jest trochę nieczytelny:
Właśnie zamontowałem sterownik centralnego zamka z pilotem u siebie, zajęło mi to jakieś 3h z lutowaniem i upchnięciem wszystkiego ładnie pod klapką. Żeby zamontować ten sterownik w wersji przed liftingowej z fabrycznym alarmem wyciągamy klapkę z tapicerki przy nogach pasażera (zatrzaski są u dołu wiec tam podkładamy cienki śrubokręt). Można też zdjąć od razu plastikową osłonę nad nogami pasażera jeśli chcemy podpiąć otwieranie bagażnika. Zobaczymy tam plątaninę kabli i kilka centralek m.in od absu . U góry w czerwona centralka to sterownik alarmu, wchodzą tam dwie wiązki kabli. Żeby coś zacząć robić musimy wypiąć (wyciągnąć do góry) przekaźnik C.z. a później od tylu wycisnąć kostki od C.Z.. najpierw podpinamy masę i napięcie, ja miałem o tyle łatwiej ze miałem dwa kable z fabrycznego telefonu w do których dostęp był o wiele łatwiejszy niż do kabli w przekaźniku C.Z. Podłączenie kabli jest następujące (tak jak podają koledzy wyżej):
kable C.Z.
biało-złoty (żółty)-otwieranie
nieb-żółty-zamykanie
nasza centralka (te kable wpinamy pod oryginalne przewody w kostce dobrze je wlutowując i izolując
żółty i żółto czarny -do masy w czerwonej kostce
biały-zamknij
biało czarny otwórz.
te dwa w białą kostkę
Klapa jest sterowana plusem wiec w centralce musimy sprawdzić jak ustawiona jest zworka w razie czego przestawiamy na sterowanie +. Żeby je podpiąć wyciągamy wstawkę z klawiszem do otwierania ze schowka, wypinamy kostkę i przepychając przez ta dziurę w miarę sztywny drut ze schowka w dół deski z centralki przeciągamy różowy przewód i wpinamy go od niebieski kabel w klawiszu otwierania bagażnika.
Kierunkowskazy wpinamy w czerwona centralkę z której wychodzą dwie wtyczki z czarnymi kablami. Wypinamy pierwsza z lewej (krótsza z 11 przewodami) i kable niebieskie z centralki wlutowujemy następująco: w górnym rzędzie przewodów we wtyczce, pod trzeci przewód z lewej, w dolnym rzędzie pod trzeci przewód z prawej (patrząc tak jakby wtyczka była wpięta w sterownik alarmu). Pozostaje nam tylko odpowiednio polutować wszystkie kable dobrze je zaizolować i upchać jakoś wszystko pod klapką żeby się domknęła. powodzenia życzę.
Właśnie zamontowałem sterownik centralnego zamka z pilotem u siebie, zajęło mi to jakieś 3h z lutowaniem i upchnięciem wszystkiego ładnie pod klapką. Żeby zamontować ten sterownik w wersji przed liftingowej z fabrycznym alarmem wyciągamy klapkę z tapicerki przy nogach pasażera (zatrzaski są u dołu wiec tam podkładamy cienki śrubokręt). Można też zdjąć od razu plastikową osłonę nad nogami pasażera jeśli chcemy podpiąć otwieranie bagażnika. Zobaczymy tam plątaninę kabli i kilka centralek m.in od absu . U góry w czerwona centralka to sterownik alarmu, wchodzą tam dwie wiązki kabli. Żeby coś zacząć robić musimy wypiąć (wyciągnąć do góry) przekaźnik C.z. a później od tylu wycisnąć kostki od C.Z.. najpierw podpinamy masę i napięcie, ja miałem o tyle łatwiej ze miałem dwa kable z fabrycznego telefonu w do których dostęp był o wiele łatwiejszy niż do kabli w przekaźniku C.Z. Podłączenie kabli jest następujące (tak jak podają koledzy wyżej):
kable C.Z.
biało-złoty (żółty)-otwieranie
nieb-żółty-zamykanie
nasza centralka (te kable wpinamy pod oryginalne przewody w kostce dobrze je wlutowując i izolując
żółty i żółto czarny -do masy w czerwonej kostce
biały-zamknij
biało czarny otwórz.
te dwa w białą kostkę
Klapa jest sterowana plusem wiec w centralce musimy sprawdzić jak ustawiona jest zworka w razie czego przestawiamy na sterowanie +. Żeby je podpiąć wyciągamy wstawkę z klawiszem do otwierania ze schowka, wypinamy kostkę i przepychając przez ta dziurę w miarę sztywny drut ze schowka w dół deski z centralki przeciągamy różowy przewód i wpinamy go od niebieski kabel w klawiszu otwierania bagażnika.
Kierunkowskazy wpinamy w czerwona centralkę z której wychodzą dwie wtyczki z czarnymi kablami. Wypinamy pierwsza z lewej (krótsza z 11 przewodami) i kable niebieskie z centralki wlutowujemy następująco: w górnym rzędzie przewodów we wtyczce, pod trzeci przewód z lewej, w dolnym rzędzie pod trzeci przewód z prawej (patrząc tak jakby wtyczka była wpięta w sterownik alarmu). Pozostaje nam tylko odpowiednio polutować wszystkie kable dobrze je zaizolować i upchać jakoś wszystko pod klapką żeby się domknęła. powodzenia życzę.
Lancia Kappa 2.0 16 V TURBO
Lancia Nuova Delta 1.6 M-jet
Moto Guzzi Breva 750 IE
Lancia Nuova Delta 1.6 M-jet
Moto Guzzi Breva 750 IE
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
A gdzie wpiąć + i masę z "nowej centralki", pod które kable??
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Masz wszystko to napisane właśnie w tym temacie tylko parę postów wcześniej.Nawet chyba ja pisałem.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Szukałem i nic, wiem gdzie podłączyć kierunki, otwieranie, zamykanie, ale nie wiem dokładnie co z masą i +. Sterowanie zamkiem ( 2 kable z centralki) rozumiem że do czarnego kabla z czerwonej kostki, ale do czego + i masę centralki tego to juz nie wiemmarceli pisze:Masz wszystko to napisane właśnie w tym temacie tylko parę postów wcześniej.Nawet chyba ja pisałem.
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Plusa stałego też tam masz,(w tunelu za klapką) masę również. Weź miernik i sprawdź kable.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Też przy tym przekażniku (ta biała i czerwona kostka) od cz czy gdzie indziej szukać??marceli pisze:Plusa stałego też tam masz,(w tunelu za klapką) masę również. Weź miernik i sprawdź kable.
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Tak ,plus to chyba taki grubszy czerwony.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Centralkę podłączyłem, ale oczywiście nie działa, tzn. działa, ale któryś z zamków w międzyczasie musiał przestać działać albo nie wiem co Zamykam drzwi z kluczyka\pilota to zamykaja sie i otwierają aż w końcu zamknięte są tylko kierowcy. Nie mam juz na to siły, było dobrze, a tu nagle .upa. Jedyna opcja zamkniecia drzwi to kluczyk i przytrzymanie w pozycji zamknij.marceli pisze:Tak ,plus to chyba taki grubszy czerwony.
Który zamek umarł, jak to sprawdzić?? Jeszcze jedno, jak wydobyć ten przycisk od otwierania bagażnika??
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Wejdź do auta i przy próbie zamykania zobacz w których drzwiach nie zamyka się ten dzyndzel z napisem LOCK.matfiej pisze:...
Który zamek umarł, jak to sprawdzić?? ...
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Wszystkie się zamykają i zaraz odskakują przy zamknieciu u kierowcy, gdy zamykam u pasażera to zamykają się tylko te drzwi i tak jakby ciężej ten "lock" chodzi. Czyli zamek u pasażera do wymiany?? A może przekaźnik cz??stabraf pisze:Wejdź do auta i przy próbie zamykania zobacz w których drzwiach nie zamyka się ten dzyndzel z napisem LOCK.matfiej pisze:...
Który zamek umarł, jak to sprawdzić?? ...
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Wsiądź do auta i te które zamkną auto(ręcznie je zamkniesz) a zamki nie odskoczą mają upsuty zamek.
Lub obserwuj rygielki,ten który nie poruszy się to te drzwi mają zepsuty zamek.
Odbija zamek bo jedne drzwi się nie zamykają.
Przekaźnik jest dobry.
Aha, Jędrek(stabraf) ogarnia te zamki uderzaj do niego.
Lub obserwuj rygielki,ten który nie poruszy się to te drzwi mają zepsuty zamek.
Odbija zamek bo jedne drzwi się nie zamykają.
Przekaźnik jest dobry.
Aha, Jędrek(stabraf) ogarnia te zamki uderzaj do niego.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Obstawiam uwalony switch w drzwiach pasażera, albo problem z wiązką w tych drzwiach.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
Dobra, zamek podmienię i zobaczymy.stabraf pisze:Obstawiam uwalony switch w drzwiach pasażera, albo problem z wiązką w tych drzwiach.
Napiszę czy pomogło, ale najpierw muszę sprawny zamek zdobyć
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - sterownik centralnego zamka
No tu nie jest łatwo, ja odsyłałem dwamatfiej pisze:ale najpierw muszę sprawny zamek zdobyć