Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia
Moderator: giekso
- andrzej1
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 2556
- Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
- Imię: andrzej
- Lokalizacja: Nysa
Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia
Witam ramki były chromowane czarne były robione na export do Arabi Saudyjskiej i do Afryki Wiem, bo tam pracowałem do końca A Dudi masz piękną tą Nyske, mój szef ma też Towosa i furgona. Towos jest skończony w 92% a furgon w 70% i obie Nysy będą piękne jak twoja W tym roku była u nas wystawa Nysek było ich 32 sztuki i też bardzo ładne ale też był przykład niedbalstwa
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 Była
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 Była
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia
No moja nie ma tych zegarów i nigdy nie miałaadamM20 pisze:... w ramach ugruntowywania historycznej wiedzy mam pytanie czy opis Nysy 522 dotyczący wskaźników w ostatnim numerze "Classica" jest precyzyjny? Czy rzeczywiście wraz z modelem 522 automatycznie zniknęły wskaźniki ciśnienia oleju i "ładowania"? Nie wiem dlaczego ale mam wrażenie, że w 522, którą miałem wielką przyjemność ( ) jeździć była "czystą" 522 a zegary miała z poprzednich modeli.
Pozdrawiam
Chociaż prędkościomierz mam zupełnie inny, taki jak był np. w Syrenach 105.
Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia
... wygląda na to, że nie tylko telewizja kłamie, prasa równieżDudi pisze:
No moja nie ma tych zegarów i nigdy nie miała
Chociaż prędkościomierz mam zupełnie inny, taki jak był np. w Syrenach 105.
Pozdrawiam
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia
Sam z ciekawości kupiłem ten AŚ Classic. Ale jeszcze nie przeczytałem tego opisu, może dzisiaj się udaadamM20 pisze:... wygląda na to, że nie tylko telewizja kłamie, prasa równieżDudi pisze:
No moja nie ma tych zegarów i nigdy nie miała
Chociaż prędkościomierz mam zupełnie inny, taki jak był np. w Syrenach 105.
Pozdrawiam
Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia
... przyjemnego czytania.Dudi pisze:
Sam z ciekawości kupiłem ten AŚ Classic. Ale jeszcze nie przeczytałem tego opisu, może dzisiaj się uda
Tak przy okazji, mnie osobiście jak zwykle podczas lektury AŚC "wali z nóg" rynkowa cena Aurelii B20 GT (moje marzenie B21/22). To, że jest wysoka to już norma ale wciąż niestety rośnie .... .
Pozdrawiam
Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia
... nysa N61 w niezłym stanie w ponad 95% oryginalna, szkoda, że bez "wiktu i opierunku".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia
To ja tak z lekkim offtop, ale kiełkuje mi w głowie głupi pomysł...
Jak z dostępnością części do starych polskich konstrukcji dostawczaków (typu Nysa, Żuk, Tarpan)?
Jak z dostępnością części do starych polskich konstrukcji dostawczaków (typu Nysa, Żuk, Tarpan)?
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited
Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia
... pozwól wykiełkować tej myśli do końca bo to nie głupi pomysł ..... Części są prawie wszystkie (mechanika, elektryka, z blachami trochę gorzej) w miarę tanie, dużo jest jeszcze oryginalnych. W przypadku zakupu auta z silnikiem M-20 ("dolniaka") trochę gorzej jest z częściami do układu rozrzadu ale i tu nie ma jeszcze wielkiej tragedii i przy zachowaniu konsekwentnego zbieralnictwa można złożyć ten typ silnika z użyciem wielu nowych części. Najgorzej jest z blachami, o ile dobrze zakonserwowana rama potrafiła przeżyć dziesiątki lat o tyle cała reszta dorównywałą jakością oltcitowi, że nie wspomnę o przednich błotnikach syreny ....Pingvin pisze:To ja tak z lekkim offtop, ale kiełkuje mi w głowie głupi pomysł...
Jak z dostępnością części do starych polskich konstrukcji dostawczaków (typu Nysa, Żuk, Tarpan)?
Najlepiej jest kupić taki "zabytek" w cenie od ..... do ..... (informacja na pw). Najlepszą jakość blach wykazywały żuki potem nysy a na końcu tarpany. Wszystkie naprawia sie młotkiem + klucze płaskie 14 i 17. Dobrze mieć również wlasnej konstrukcji praskę do silentbloków i worek kalamitek .
Serdecznie pozdrawiam i życzę udanego kiełkowania .....
Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia
AdamM20-gdzie w Żuku/Nysie były silentbloki, bo nawet w tylnych resorach były zwykłe gumowe tulejki i żadna prasa przy ich wymianie potrzebna nie była...
Z przodu z kolei metalowe gwintowane tuleje, swoją drogą niezły patent
Z przodu z kolei metalowe gwintowane tuleje, swoją drogą niezły patent
KAPPA TDS & JTD
Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia
... silentbloki to małe nadużycie bo oczywiście to dziesiątki jak piszesz gwintowanych tulejek, od których robi się nie dobrze. Regeneracji przedniego zawieszenia w tych autach zawsze towarzyszyła niezliczona ilosć słów powszechnie uznawanych za wulgarne wśród których pojawiały się i te normanle ułożone w logiczne szyki zdaniowe jak: "...gdzie tem młotek ... do ....". Tak na marginesie to przednie zawieszenie pochodzi z lat .... trzydziestych.volf pisze:AdamM20-gdzie w Żuku/Nysie były silentbloki, bo nawet w tylnych resorach były zwykłe gumowe tulejki i żadna prasa przy ich wymianie potrzebna nie była...
Z przodu z kolei metalowe gwintowane tuleje, swoją drogą niezły patent
Dzięki za zwrócenie uwagi, przypomnienie, pozdrawiam.
Re: Nysa Towos 522 - w końcu przywrócona do życia
Jako ciekawostkę mogę napisać, że w którymś z numerów A-TM (z lat 90-tych) był podany przykład Warszawy, która zrobiła przebieg 1,6 miliona kilometrów do naprawy głównej (a może kasacji)
Tak czy owak i tak trudno uwierzyć w taki przebieg przy tym aucie
Tak czy owak i tak trudno uwierzyć w taki przebieg przy tym aucie
KAPPA TDS & JTD