Lybra - podłączenie pod kompa
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 lip 2012, 9:41
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Lybra - podłączenie pod kompa
Witam,
mam takie pytanie,
posiadam interface fiatecuscan, wraz z kabelkiem
podłączałem już pod kompa alfe 156 2001 rok
fiata bravo 2001 rok,
i moje pytanie gdzie lancia posiada wtyczkę na obd2 ?
wszystkie roczniki od 2001 roku powinny ją posiadać czy starsze też ?
np jeden fiacik bravo z 2001 roku wtyczki na obd2 nie miał 1.9 jtd 105 koni,
natomiast inny fiacik bravo z 2001 roku już z silnikiem 101 koni już tym co w stilo wtyczkę miał
a jak jest z lanciami ?
podłączyć chcę bo przymierzam się do zakupy tego samochodu, a bardzo łatwo sprawdza się przebieg w tym aucie,
kiedyś jak kupowałem stilo to podłaczałem po koleji każdę pod kompa i na 9 sztuk, 7 było cofanych
fiata na sterowniku silnika jest bardzo ciężko cofnąć, ponieważ aby to zrobić trzeba zmienić całe oprogramowanie silnika, a jak się to źle zrobi to auto nie odpali... i nikt nie chce się w to bawić, natomiast w VW, Seatach, skodach itp... cofają licznik, sterownik silnika... i nie ma możliwości sprawdzenia w 99% przypadków
mam takie pytanie,
posiadam interface fiatecuscan, wraz z kabelkiem
podłączałem już pod kompa alfe 156 2001 rok
fiata bravo 2001 rok,
i moje pytanie gdzie lancia posiada wtyczkę na obd2 ?
wszystkie roczniki od 2001 roku powinny ją posiadać czy starsze też ?
np jeden fiacik bravo z 2001 roku wtyczki na obd2 nie miał 1.9 jtd 105 koni,
natomiast inny fiacik bravo z 2001 roku już z silnikiem 101 koni już tym co w stilo wtyczkę miał
a jak jest z lanciami ?
podłączyć chcę bo przymierzam się do zakupy tego samochodu, a bardzo łatwo sprawdza się przebieg w tym aucie,
kiedyś jak kupowałem stilo to podłaczałem po koleji każdę pod kompa i na 9 sztuk, 7 było cofanych
fiata na sterowniku silnika jest bardzo ciężko cofnąć, ponieważ aby to zrobić trzeba zmienić całe oprogramowanie silnika, a jak się to źle zrobi to auto nie odpali... i nikt nie chce się w to bawić, natomiast w VW, Seatach, skodach itp... cofają licznik, sterownik silnika... i nie ma możliwości sprawdzenia w 99% przypadków
Re: lybra podłączenie pod kompa
W lybrze gniazdo OBD znajduje się przy bezpiecznikach, za klapką w okolicy lewego kolana kierowcy. Klapka zapinana na zatrzaski.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 lip 2012, 9:41
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: lybra podłączenie pod kompa
to będzie gniazdo OBD ? czy OBD2 ?
fiat i alfa po 2001 roku które podłączałem miały OBD2
fiat i alfa po 2001 roku które podłączałem miały OBD2
Re: lybra podłączenie pod kompa
OBD2bolsfanwk pisze:to będzie gniazdo OBD ? czy OBD2 ?
fiat i alfa po 2001 roku które podłączałem miały OBD2
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Mała uwaga kolego bolsfanwk : Bravo JTD 105 KM ma wtyk do komputera 3 pin pod maską w okolicy prawego kielicha.
No to by było na tyle. Reszta juz napisana została.
No to by było na tyle. Reszta juz napisana została.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 lip 2012, 9:41
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
no to dzięki wielkie,
jestem obecnie w holandii do września,
i zamierzam kupić tutaj tacie auto,
i akurat ta lancia lybra 2.4 lub 1.9 jtd wpadła mi w oko,
czytałem opinie i te autka nie są złe, tylko trzeba dobry egzemplarz kupić,
a pytanie jeszcze z drugiej beczki,
jeśli taki samochodzik z tym silnikiem 2.4 JTD będzie miał przejechane 350 000 km ?
to bać się go ? w końcu polak by go kupił i cofnął mu licznik na 160 000km, i to auto będzie jeździć ?
generalnie jeśli normalnie auto jest użytkowane to 2.4 JTD powinno spokojnie do 500 000 wytrzymać ?
a 1.9 jtd do około 400 000 ?
i czy 2.4 JTD 136 koni to jest comon railly technologia ?
natomiast 2.4 JTD 150 Koni to będą już pompowtryski zaawansowane ? psuje się to bardzo ?
jestem obecnie w holandii do września,
i zamierzam kupić tutaj tacie auto,
i akurat ta lancia lybra 2.4 lub 1.9 jtd wpadła mi w oko,
czytałem opinie i te autka nie są złe, tylko trzeba dobry egzemplarz kupić,
a pytanie jeszcze z drugiej beczki,
jeśli taki samochodzik z tym silnikiem 2.4 JTD będzie miał przejechane 350 000 km ?
to bać się go ? w końcu polak by go kupił i cofnął mu licznik na 160 000km, i to auto będzie jeździć ?
generalnie jeśli normalnie auto jest użytkowane to 2.4 JTD powinno spokojnie do 500 000 wytrzymać ?
a 1.9 jtd do około 400 000 ?
i czy 2.4 JTD 136 koni to jest comon railly technologia ?
natomiast 2.4 JTD 150 Koni to będą już pompowtryski zaawansowane ? psuje się to bardzo ?
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Większość aut oferowanych komercyjnie w Polsce ma przebiegi dzielone co najmniej przez 2. Przecież 10 letniego auta z 200 tys na blacie w dieslu nikt nie kupi bo zajeżdżony, lepiej od "dziadka z niemiec"bolsfanwk pisze:no to dzięki wielkie,
jestem obecnie w holandii do września,
i zamierzam kupić tutaj tacie auto,
i akurat ta lancia lybra 2.4 lub 1.9 jtd wpadła mi w oko,
czytałem opinie i te autka nie są złe, tylko trzeba dobry egzemplarz kupić,
a pytanie jeszcze z drugiej beczki,
jeśli taki samochodzik z tym silnikiem 2.4 JTD będzie miał przejechane 350 000 km ?
to bać się go ? w końcu polak by go kupił i cofnął mu licznik na 160 000km, i to auto będzie jeździć ?
generalnie jeśli normalnie auto jest użytkowane to 2.4 JTD powinno spokojnie do 500 000 wytrzymać ?
a 1.9 jtd do około 400 000 ?
i czy 2.4 JTD 136 koni to jest comon railly technologia ?
natomiast 2.4 JTD 150 Koni to będą już pompowtryski zaawansowane ? psuje się to bardzo ?
Co do JTD to raczej mają opinie jednych z bardziej niezawodnych z nowszych diesli. Wydaje mi się wszystkie warianty mocy w lybrach to common rail a różnią się osprzętem. Myślę, że nie należy się bać przebiegu a bardziej patrzeć na stan auta. Moja Lybra ma 250 000 km i jeździ a na forum są przykłady znacznie większych przebiegów.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2012, 23:07 przez grigor, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
W tych silnikach nie ma pompowtryskow tylko comon rail w obu przypadkach, jak ktoś dbal o auto to i 1000 wytrzyma
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 lip 2012, 9:41
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
no zgadzam się z wami, ale np powiem wam
że miałem fiata stilo, który był z 2003 roku,
i generalnie w 2006 roku przeszedł zmianę oprogramowania,
została zwiększona moc, i po tej zmianie oprogramowania
auto przejechało 80 000 km, po czym ja to auto kupiłem,
i szło się zapłakać... trzy tłoki w silniku były zajebiście wytarte, a jeden miał prawie
że centymetrowe luzy na boki,
do tego turbina padła, i auto brało litr oleju na 150 km...
a teraz mam passata 1.9 tdi, 90 koni, ma wsadzoną większą turbinę,
zrobiony program, i to wszystko było prawdopodobnie zmodernizowane w niemczech,
z czego auto ma 500 000 i jeździ, oleju nie dolewam od wymiany do wymiany,
więc nie wiem czy te tloki w tdi dębowe jakieś są czy jak heh...
ale ok, kabelek mam, podłączał pod kompa będę te lancie po koleji
i może się znajdzie coś dobrego,
napewno każda będzie miała błąd od zawora recyrkulacji spalin EGR,
to już będzie podstawa do utargowania 100 euro na nowy zawór,
a jego wystarczy tylko wyczyścić
że miałem fiata stilo, który był z 2003 roku,
i generalnie w 2006 roku przeszedł zmianę oprogramowania,
została zwiększona moc, i po tej zmianie oprogramowania
auto przejechało 80 000 km, po czym ja to auto kupiłem,
i szło się zapłakać... trzy tłoki w silniku były zajebiście wytarte, a jeden miał prawie
że centymetrowe luzy na boki,
do tego turbina padła, i auto brało litr oleju na 150 km...
a teraz mam passata 1.9 tdi, 90 koni, ma wsadzoną większą turbinę,
zrobiony program, i to wszystko było prawdopodobnie zmodernizowane w niemczech,
z czego auto ma 500 000 i jeździ, oleju nie dolewam od wymiany do wymiany,
więc nie wiem czy te tloki w tdi dębowe jakieś są czy jak heh...
ale ok, kabelek mam, podłączał pod kompa będę te lancie po koleji
i może się znajdzie coś dobrego,
napewno każda będzie miała błąd od zawora recyrkulacji spalin EGR,
to już będzie podstawa do utargowania 100 euro na nowy zawór,
a jego wystarczy tylko wyczyścić
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
A widzisz, Tuning i Tjunink silnika to dwie różne rzeczy.
Wiele po swiecie jest firm co robią coś o czym nie mają pojęcia.
W polsce też.
Siedzę w temacie wiec wiem - robi się auta które były "Czipowane" za granicą. Owszem, są rodzynki zrobione dobrze.
Ale gro programów wygląda tak: Nie wiemy dokladnie co zmienic, wiec lepiej + 20% wszystko. Paliwo, czas wtrysku, powietrze, VNT, turbo...
A potem Ty się dziwisz ze się silnik wysrał. Ja się dziwię ze tyle wytrzymał...
Zły program lał paliwem jak głupi w Stilo aż popłyneły tłoki...
temat rzeka.
Ale robimy OffTop
Wiele po swiecie jest firm co robią coś o czym nie mają pojęcia.
W polsce też.
Siedzę w temacie wiec wiem - robi się auta które były "Czipowane" za granicą. Owszem, są rodzynki zrobione dobrze.
Ale gro programów wygląda tak: Nie wiemy dokladnie co zmienic, wiec lepiej + 20% wszystko. Paliwo, czas wtrysku, powietrze, VNT, turbo...
A potem Ty się dziwisz ze się silnik wysrał. Ja się dziwię ze tyle wytrzymał...
Zły program lał paliwem jak głupi w Stilo aż popłyneły tłoki...
temat rzeka.
Ale robimy OffTop
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 lip 2012, 9:41
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
no właśnie to stilo jak je kupowałem
już z dwa lata temu było całe oryginalne, nigdzie nie uderzone,
miało od 2006 roku tylko 80 tysięcy, przejechane,
a był to rocznik 2003, czyli tak jakby 3 lata były z życia wymazane,
i generalnie po wciśnięciu do spodu, jak chwyciło 2000 obrotów to
byłem w szoku jak to auto ciągło,
i czarny dym się pojawiał przy tym,
i myślałem że może turbina się kończy,
czy jakaś inna mniej kosztowna bzdura...
a tu trzeba było silnik wymienić,
stąd okazyjna cena... bo za 12 tysięcy plus przerejestrowanie
kupilem auto z 2003 roku, 3 drzwiowe... i się pociąć.
już z dwa lata temu było całe oryginalne, nigdzie nie uderzone,
miało od 2006 roku tylko 80 tysięcy, przejechane,
a był to rocznik 2003, czyli tak jakby 3 lata były z życia wymazane,
i generalnie po wciśnięciu do spodu, jak chwyciło 2000 obrotów to
byłem w szoku jak to auto ciągło,
i czarny dym się pojawiał przy tym,
i myślałem że może turbina się kończy,
czy jakaś inna mniej kosztowna bzdura...
a tu trzeba było silnik wymienić,
stąd okazyjna cena... bo za 12 tysięcy plus przerejestrowanie
kupilem auto z 2003 roku, 3 drzwiowe... i się pociąć.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Wymień silnik, zrób remap sterownika na serię lub na coś zrobione z głową a nie + 20% more allbolsfanwk pisze:no właśnie to stilo jak je kupowałem
już z dwa lata temu było całe oryginalne, nigdzie nie uderzone,
miało od 2006 roku tylko 80 tysięcy, przejechane,
a był to rocznik 2003, czyli tak jakby 3 lata były z życia wymazane,
i generalnie po wciśnięciu do spodu, jak chwyciło 2000 obrotów to
byłem w szoku jak to auto ciągło,
i czarny dym się pojawiał przy tym,
i myślałem że może turbina się kończy,
czy jakaś inna mniej kosztowna bzdura...
a tu trzeba było silnik wymienić,
stąd okazyjna cena... bo za 12 tysięcy plus przerejestrowanie
kupilem auto z 2003 roku, 3 drzwiowe... i się pociąć.
i będziesz zadowolony silniki 1.9 JTD znów majątku nie kosztuja
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 lip 2012, 9:41
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
no tak, w tym aucie wymieniłem silniczek, i na drugi dzień po odpaleniu
sprzedałem
sprzedałem
- kudlaty3411
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 03 lis 2010, 18:01
- Lokalizacja: Darłowo/Janów
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Witam. Podepnę się pod temat. Mam problem z podłączeniem się do komputera w Lybra 1.9 a mianowicie z ECU z Abs i poduszkami się łączy. próbowałem na różne sposoby i w żaden sposób nie mogę połączyć. Może ktoś pomóc
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
- Lokalizacja: Wawka
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
A czy interfejs posiadasz z przełącznikiem na abs i air bag?
Lybra SW 1,9 jtd 77kW
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...