Filtry LPG

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Kapper
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
Imię: Marx
Lokalizacja: Mazowsze

Filtry LPG

Post autor: Kapper » 13 kwie 2012, 21:47

Witam.
Mam pytanko do ekspertów czy po wymianie filtrów fazy lotnej i ciekłej należało by podłączyć pod program i ustawiać mapy itp,czy nic nie trzeba ruszać jeżeli jest dobrze i tylko wymienić filtry?
i drugie jaki wkład do filtra fazy ciekłej,bo patrzyłem na stronie jakiegoś sklepu i jest ich kilka do wyboru i nie mam pojęcia teraz który wybrać,czy można zczytać z zewnątrz jaki filtr powinien być,czy najlepszym sposobem odkręcić wyjąć i dobrać taki sam na oko??
Pozdrawiam

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Filtry LPG

Post autor: regaciarz » 13 kwie 2012, 22:07

jak jest dobrze to nie ma potrzeby dotykać.
Rodzai filtrów jest dość dużo, zrób zdjęcie obudowy tego filtra a powiem jaki tam idzie :)

Kapper
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
Imię: Marx
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Filtry LPG

Post autor: Kapper » 13 kwie 2012, 22:30


argenta67

Re: Filtry LPG

Post autor: argenta67 » 13 kwie 2012, 22:36

: brawa : : brawa : dla gaziarzy zamontowali parownik i wyrzucili rezonator : czerwona :

Kapper
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
Imię: Marx
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Filtry LPG

Post autor: Kapper » 13 kwie 2012, 22:42

argenta67 pisze:
: brawa : : brawa : dla gaziarzy zamontowali parownik i wyrzucili rezonator : czerwona :
A do czego służy ten rezonator ??bo jeździ normalnie na gazie.

argenta67

Re: Filtry LPG

Post autor: argenta67 » 13 kwie 2012, 22:48

Kapper pisze:
argenta67 pisze:
: brawa : : brawa : dla gaziarzy zamontowali parownik i wyrzucili rezonator : czerwona :
A do czego służy ten rezonator ??bo jeździ normalnie na gazie.
Co znaczy normalnie? po prostu jeździ bo musi ale dopiero jak ponownie założysz tą "puchę" to zobaczysz różnice.

Kapper
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
Imię: Marx
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Filtry LPG

Post autor: Kapper » 13 kwie 2012, 23:12

Możliwe że masz racje z tym rezonatorem jednak,nie narzekam na jazdę póki co to i zostanę przy tym co jest;)
a wracając do tematu z filtrem jakaś rada jaki wkład będzie pasował?

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Filtry LPG

Post autor: bassman » 13 kwie 2012, 23:14

Jeśli wymienia się filtry to należałoby wyregulować instalację od początku. Chociażby z tego względu, że membrany parownika z czasem zmieniają swoją charakterystykę (twardnieją) i czułość instalacji się zmienia.
Co do filtrów to mam takie zdanie, że lepiej kupić tańsze i częściej zmienić, niż droższe i zmieniać rzadziej.

Pozdrawiam.

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Filtry LPG

Post autor: regaciarz » 14 kwie 2012, 7:55

Filtr to zwykły Valtek, taki: http://www.phjacus.pl/F42-Filtr-fazy-ci ... -p155.html
Przy wymianie najlepiej zakręcić butlę w bagażniku i na wolnych obrotach wypalić gaz z układu, dopiero odkręcać filterek( trzeba pamiętać, że jak się tego nie zrobi i elektrozawór w butli się zatnie gaz będzie uciekał aż się skończy albo zakręcimy butlę, ale jeśli nie robisz tego na co dzień to zanim zakręcisz minie dłuższa chwila ;) ). Wkładając nowy filterek trzeba pamiętać, że z góry ma uszczelkę i wkręcamy go na gwint a nie wciskamy na siłę.
Co do ceny filtrów to grubo się mylisz. Lepiej co 20 tyś wymienić wkład w filtrze matrixa niż zakładać co 10 tyś te malutkie filterki czaja. Po prostu te małe czaje nie zatrzymują oleju, niektóre w ogóle nie filtrują( nie raz i nie dwa rozcinałem filtry po ponad 10 tyś km a w środku niemal jak nowe). Natomiast Matrix( albo podobne konstrukcje) zatrzymuje go dużo. A jak nazbiera się za dużo oleju w listwie to ta się zapcha i wymiana ;)

edit:
nadal podtrzymuję zdanie, że lepiej nie regulować, na starzenie się reduktora i listwy reaguje komputer gazowy wprowadzając odpowiednie korekty, dopiero jak obroty zaczynają falować, więcej pali, ogólnie dzieje się coś nie tak na gazie to podpinamy laptopa i regulujemy. Bo jeśli jest wszystko ok to zmienimy czas wtrysku gazu o 0,1 ms a komp gazowy i tak zmieni to sobie z powrotem ;)
I nie rozumiem stwierdzenia "regulować od początku". Czyli mamy robić od nowa autokalibrację, ustawiać auto na drodze i wyregulować wolne obroty po każdej wymianie filtrów?

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Filtry LPG

Post autor: bassman » 14 kwie 2012, 20:31

Myślę, że to jak filtr lpg wygląda jest zależne na jakiej stacji tankujemy, a nie od tego jakiej firmy są...
Co do regulacji, to ja reguluję, zmiany może i nie są duże ale mam pewność, że jest dobrze.
Oczywiście, że nie ma sensu robić pełnej autokalibracji co 10 tyś. km. ale już co 30 według mnie ma to sens. Silnik nie utrzymuje idealnych parametrów non stop. Tym bardziej, że często dochodzą jakieś niedomagania/wymiany elementów układu zapłonowego i mapy będą wyglądać zupełnie inaczej.

Pozdrawiam.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”