Filtry LPG
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
- Imię: Marx
- Lokalizacja: Mazowsze
Filtry LPG
Witam.
Mam pytanko do ekspertów czy po wymianie filtrów fazy lotnej i ciekłej należało by podłączyć pod program i ustawiać mapy itp,czy nic nie trzeba ruszać jeżeli jest dobrze i tylko wymienić filtry?
i drugie jaki wkład do filtra fazy ciekłej,bo patrzyłem na stronie jakiegoś sklepu i jest ich kilka do wyboru i nie mam pojęcia teraz który wybrać,czy można zczytać z zewnątrz jaki filtr powinien być,czy najlepszym sposobem odkręcić wyjąć i dobrać taki sam na oko??
Pozdrawiam
Mam pytanko do ekspertów czy po wymianie filtrów fazy lotnej i ciekłej należało by podłączyć pod program i ustawiać mapy itp,czy nic nie trzeba ruszać jeżeli jest dobrze i tylko wymienić filtry?
i drugie jaki wkład do filtra fazy ciekłej,bo patrzyłem na stronie jakiegoś sklepu i jest ich kilka do wyboru i nie mam pojęcia teraz który wybrać,czy można zczytać z zewnątrz jaki filtr powinien być,czy najlepszym sposobem odkręcić wyjąć i dobrać taki sam na oko??
Pozdrawiam
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 188
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Filtry LPG
jak jest dobrze to nie ma potrzeby dotykać.
Rodzai filtrów jest dość dużo, zrób zdjęcie obudowy tego filtra a powiem jaki tam idzie
Rodzai filtrów jest dość dużo, zrób zdjęcie obudowy tego filtra a powiem jaki tam idzie
Re: Filtry LPG
dla gaziarzy zamontowali parownik i wyrzucili rezonator
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
- Imię: Marx
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Filtry LPG
A do czego służy ten rezonator ??bo jeździ normalnie na gazie.argenta67 pisze:dla gaziarzy zamontowali parownik i wyrzucili rezonator
Re: Filtry LPG
Co znaczy normalnie? po prostu jeździ bo musi ale dopiero jak ponownie założysz tą "puchę" to zobaczysz różnice.Kapper pisze:A do czego służy ten rezonator ??bo jeździ normalnie na gazie.argenta67 pisze:dla gaziarzy zamontowali parownik i wyrzucili rezonator
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
- Imię: Marx
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Filtry LPG
Możliwe że masz racje z tym rezonatorem jednak,nie narzekam na jazdę póki co to i zostanę przy tym co jest;)
a wracając do tematu z filtrem jakaś rada jaki wkład będzie pasował?
a wracając do tematu z filtrem jakaś rada jaki wkład będzie pasował?
Re: Filtry LPG
Jeśli wymienia się filtry to należałoby wyregulować instalację od początku. Chociażby z tego względu, że membrany parownika z czasem zmieniają swoją charakterystykę (twardnieją) i czułość instalacji się zmienia.
Co do filtrów to mam takie zdanie, że lepiej kupić tańsze i częściej zmienić, niż droższe i zmieniać rzadziej.
Pozdrawiam.
Co do filtrów to mam takie zdanie, że lepiej kupić tańsze i częściej zmienić, niż droższe i zmieniać rzadziej.
Pozdrawiam.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 188
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Filtry LPG
Filtr to zwykły Valtek, taki: http://www.phjacus.pl/F42-Filtr-fazy-ci ... -p155.html
Przy wymianie najlepiej zakręcić butlę w bagażniku i na wolnych obrotach wypalić gaz z układu, dopiero odkręcać filterek( trzeba pamiętać, że jak się tego nie zrobi i elektrozawór w butli się zatnie gaz będzie uciekał aż się skończy albo zakręcimy butlę, ale jeśli nie robisz tego na co dzień to zanim zakręcisz minie dłuższa chwila ). Wkładając nowy filterek trzeba pamiętać, że z góry ma uszczelkę i wkręcamy go na gwint a nie wciskamy na siłę.
Co do ceny filtrów to grubo się mylisz. Lepiej co 20 tyś wymienić wkład w filtrze matrixa niż zakładać co 10 tyś te malutkie filterki czaja. Po prostu te małe czaje nie zatrzymują oleju, niektóre w ogóle nie filtrują( nie raz i nie dwa rozcinałem filtry po ponad 10 tyś km a w środku niemal jak nowe). Natomiast Matrix( albo podobne konstrukcje) zatrzymuje go dużo. A jak nazbiera się za dużo oleju w listwie to ta się zapcha i wymiana
edit:
nadal podtrzymuję zdanie, że lepiej nie regulować, na starzenie się reduktora i listwy reaguje komputer gazowy wprowadzając odpowiednie korekty, dopiero jak obroty zaczynają falować, więcej pali, ogólnie dzieje się coś nie tak na gazie to podpinamy laptopa i regulujemy. Bo jeśli jest wszystko ok to zmienimy czas wtrysku gazu o 0,1 ms a komp gazowy i tak zmieni to sobie z powrotem
I nie rozumiem stwierdzenia "regulować od początku". Czyli mamy robić od nowa autokalibrację, ustawiać auto na drodze i wyregulować wolne obroty po każdej wymianie filtrów?
Przy wymianie najlepiej zakręcić butlę w bagażniku i na wolnych obrotach wypalić gaz z układu, dopiero odkręcać filterek( trzeba pamiętać, że jak się tego nie zrobi i elektrozawór w butli się zatnie gaz będzie uciekał aż się skończy albo zakręcimy butlę, ale jeśli nie robisz tego na co dzień to zanim zakręcisz minie dłuższa chwila ). Wkładając nowy filterek trzeba pamiętać, że z góry ma uszczelkę i wkręcamy go na gwint a nie wciskamy na siłę.
Co do ceny filtrów to grubo się mylisz. Lepiej co 20 tyś wymienić wkład w filtrze matrixa niż zakładać co 10 tyś te malutkie filterki czaja. Po prostu te małe czaje nie zatrzymują oleju, niektóre w ogóle nie filtrują( nie raz i nie dwa rozcinałem filtry po ponad 10 tyś km a w środku niemal jak nowe). Natomiast Matrix( albo podobne konstrukcje) zatrzymuje go dużo. A jak nazbiera się za dużo oleju w listwie to ta się zapcha i wymiana
edit:
nadal podtrzymuję zdanie, że lepiej nie regulować, na starzenie się reduktora i listwy reaguje komputer gazowy wprowadzając odpowiednie korekty, dopiero jak obroty zaczynają falować, więcej pali, ogólnie dzieje się coś nie tak na gazie to podpinamy laptopa i regulujemy. Bo jeśli jest wszystko ok to zmienimy czas wtrysku gazu o 0,1 ms a komp gazowy i tak zmieni to sobie z powrotem
I nie rozumiem stwierdzenia "regulować od początku". Czyli mamy robić od nowa autokalibrację, ustawiać auto na drodze i wyregulować wolne obroty po każdej wymianie filtrów?
Re: Filtry LPG
Myślę, że to jak filtr lpg wygląda jest zależne na jakiej stacji tankujemy, a nie od tego jakiej firmy są...
Co do regulacji, to ja reguluję, zmiany może i nie są duże ale mam pewność, że jest dobrze.
Oczywiście, że nie ma sensu robić pełnej autokalibracji co 10 tyś. km. ale już co 30 według mnie ma to sens. Silnik nie utrzymuje idealnych parametrów non stop. Tym bardziej, że często dochodzą jakieś niedomagania/wymiany elementów układu zapłonowego i mapy będą wyglądać zupełnie inaczej.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam
Co do regulacji, to ja reguluję, zmiany może i nie są duże ale mam pewność, że jest dobrze.
Oczywiście, że nie ma sensu robić pełnej autokalibracji co 10 tyś. km. ale już co 30 według mnie ma to sens. Silnik nie utrzymuje idealnych parametrów non stop. Tym bardziej, że często dochodzą jakieś niedomagania/wymiany elementów układu zapłonowego i mapy będą wyglądać zupełnie inaczej.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam