Witam.
Sprawa wyglada nastepujaco:
Pewien Pan podjął się podłączenia wszystkich przewodów do silnika, który był wymieniany, mnie nie było (wyjazd za granice i nie moglem tego dogladac). Niestety ów Pan nie miał żadnego pojećia i połączył ze sobą 8 (osiem) końcówek wychodzących z emulatora (końcówki między, które trzeba było kolejno wpiąć wtryskiwacze) Samochód przejechał nawet jakieś 20 KM (ten Pan nim tyle zrobił) ale stanął w miejscu i nie odpalił więcej (podobno spalił jak smok duuuzo paliwa, czemu sie nie dziwie bo palil benzyne razem z gazem). nastąpiło zwarcie i większość elementów w emulatorze uległo spaleniu... samochód po całkowitym odłączeniu instalacji gazowej nie odpala, zalewa świece, czasem coś wybuchnie do kolektora i tak w kółko...
Co się stało ? jaki element za to odpowiada i co muszę wymienić. Nie chcę wydawać 150PLN za podłączenie u jakiegoś dzidka komputera.
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
EDIT:
Podłączenie komputera z takiej samej delty bez klimatyzacji nie daje zadnych efektow.
Delta II - spalony emulator Landi Renzo i następstwa zwarcia
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 cze 2009, 1:51
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - spalony emulator Landi Renzo i następstwa zwa
moze jednak ktos pomoze ?
Instalacja LANDI RENZO A1 -V05,
nr komputera/sterownika: IAW8F .52040T-GG.
Czy w jakiś sposób jestem w stanie odczytać kody błędów bez podłączania komputera w tym aucie ? W Themie można, w fiatach także za pomocą zwierania pinów, jak to ma się w tym modelu ?
P.s. Gdyby ktoś miał schemat podłączenia przewodów podciśniena w tym silniku byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
Instalacja LANDI RENZO A1 -V05,
nr komputera/sterownika: IAW8F .52040T-GG.
Czy w jakiś sposób jestem w stanie odczytać kody błędów bez podłączania komputera w tym aucie ? W Themie można, w fiatach także za pomocą zwierania pinów, jak to ma się w tym modelu ?
P.s. Gdyby ktoś miał schemat podłączenia przewodów podciśniena w tym silniku byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
Re: Delta II - spalony emulator Landi Renzo i następstwa zwa
Zostały uszkodzone wzmacniacze na wyjściu wtryskiwaczy paliwowych w ECU silnika.
Naprawa możliwa, lecz nieopłacalna - polecam włożenie używanego sprawnego ECU i emulatora wtrysków - może być STAG, oczywiście po uprzednim 100% upewnieniu się, że wszystkie przewody są właściwie spięte i połączone.
Swoją drogą to nie rozumiem co za trudność jest w przepięciu instalacji pod drugi silnik.
Pozdrawiam.
Naprawa możliwa, lecz nieopłacalna - polecam włożenie używanego sprawnego ECU i emulatora wtrysków - może być STAG, oczywiście po uprzednim 100% upewnieniu się, że wszystkie przewody są właściwie spięte i połączone.
Swoją drogą to nie rozumiem co za trudność jest w przepięciu instalacji pod drugi silnik.
Pozdrawiam.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 cze 2009, 1:51
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - spalony emulator Landi Renzo i następstwa zwa
Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Jeżeli zmiana map sensora i tej kostki na 10 pin nic nie da to pewnie będzie to.
Może znajdę te wzmacniacze i zalutuję sprawne, ew. może znajdę gdzieś jakiś tani ecu.
Ja też nie rozumiem co za problem popatrzeć na końcówki i trochę pomyśleć gdzie mogły być...
tak w sumie te wzmacniacze są w formie tranzystorów, czy jest to jakiś inny element ?
Jakby co, jakiego ecu szukać ? bo na allegro nie widzę nic z moim numerem
Jeżeli zmiana map sensora i tej kostki na 10 pin nic nie da to pewnie będzie to.
Może znajdę te wzmacniacze i zalutuję sprawne, ew. może znajdę gdzieś jakiś tani ecu.
Ja też nie rozumiem co za problem popatrzeć na końcówki i trochę pomyśleć gdzie mogły być...
tak w sumie te wzmacniacze są w formie tranzystorów, czy jest to jakiś inny element ?
Jakby co, jakiego ecu szukać ? bo na allegro nie widzę nic z moim numerem
Re: Delta II - spalony emulator Landi Renzo i następstwa zwa
Dokładny rocznik, marka, model, wersja silnikowa auta?
Jak otworzysz ECU, to zobaczysz co tam siedzi - ja dokładnie Ci nie podam bo na pamięć nie znam co gdzie wkładali, jeśli masz obeznanie w elektronice to powinieneś sobie poradzić.
Mapsensor możesz sprawdzić podłączając woltomierz i na włączonym zapłonie zasysać powietrze ustami przez wężyk - 5V to zasilanie - powinno być stałe, dwie pozostałe wartości powinny się zmieniać w zależności od podciśnienia jakie wytwarzasz - nie przesadź z zasysaniem
Pozdrawiam.
Jak otworzysz ECU, to zobaczysz co tam siedzi - ja dokładnie Ci nie podam bo na pamięć nie znam co gdzie wkładali, jeśli masz obeznanie w elektronice to powinieneś sobie poradzić.
Mapsensor możesz sprawdzić podłączając woltomierz i na włączonym zapłonie zasysać powietrze ustami przez wężyk - 5V to zasilanie - powinno być stałe, dwie pozostałe wartości powinny się zmieniać w zależności od podciśnienia jakie wytwarzasz - nie przesadź z zasysaniem
Pozdrawiam.