Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

radjan001
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lip 2011, 8:29
Imię: Radek
Lokalizacja: Wrocław

Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: radjan001 » 31 sie 2011, 23:22

Witam, mam Thesisa w automacie 2.4 JTD i zaobserwowałem dziwną pracę skrzyni biegów, podczas wyhamowania do 0, w momencie gdy samochód się zatrzyma następuję szarpnięcie, czasami silne a czasami prawie niewyczuwalne oraz w momencie przełączania z P na D lub na R, z tym że te szarpnięcia są zawsze słabe albo nie występują. Podczas postoju silnik wpada w dziwne drgania. Serwis ADF z Wrocławia stwierdził, że to jest norma w tych autach. Jak ktoś się spotkał z takimi objawami proszę o podzielenie się doświadczeniem, natomiast jeżeli ktoś z Wrocławia posiada Thesisa JTD w automacie to chętnie bym się spotkał żeby porównać pracę silnika i skrzyni.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: szajbus » 04 wrz 2011, 16:57

Tak ja i po kilku tygodniach serwis wymienił sterownik na nowy. Cena coś koło 4000zł albo lepiej nawet, ale na gwarancji było robione. Było wyczuwalne pukniecie, a czasem zerwanie po wbiciu np. D było mocne warczenie i wibracje kabiny.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2011, 9:00 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pamiętamy, że to polskojęzyczne forum - używamy: gramatyki, polskich liter, interpunkcji, itd.

Awatar użytkownika
edym
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:51
Lokalizacja: Czestochowa

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: edym » 04 wrz 2011, 20:05

Przy przełączaniu na D lub R może lekko szarpną - w końcu wchodzi bieg ;) ale przy hamowaniu to wg mnie jest zły objaw - miałem taki, zlekceważyłem a potem płaciłem...
Najlepiej sprawdź jeszcze w ASB Długołęka pod Wrocławiem. Robili moją skrzynię i nie wiem czy są najlepsi ale na pewno kompetentni, szybcy i (to rzadkość) dają roczną gwarancję na naprawę.
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00

LUKI82

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: LUKI82 » 04 wrz 2011, 20:57

Na taką usługę jest dwa lata mimo tego że dają 6 mieś. czy rok . Regulują to przepisy a nie usługodawca.

Co do szarpnięć w momentach przełączania z "P" na "R" lub z "N" na "R" jest wyczuwalne szarpnięcie-uderzenie silniejsze lub słabsze natomiast przełączanie na "D" nie może objawiać się szarpnięciem-uderzeniem. Moja Thesis ma przejechane 223 tyś km i jedyne uderzenie jest wyczuwalne w momencie przełączania na "R". Nawet przed remontem skrzyni skrzynia działała tak jak piszę.

radjan001
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lip 2011, 8:29
Imię: Radek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: radjan001 » 05 wrz 2011, 22:15

Dziękuję za odpowiedź, dodatkowo zauważyłem, że szarpnięcia są mocniejsze na rozgrzanym silniku.

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: argenta67 » 06 wrz 2011, 6:08

radjan001 pisze:Dziękuję za odpowiedź, dodatkowo zauważyłem, że szarpnięcia są mocniejsze na rozgrzanym silniku.
Może bardziej na rozgrzanej skrzyni bo silnik nie ma nic do szarpnięć, kiedy i czy w ogóle olej w tej ASB był wymieniany.

radjan001
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lip 2011, 8:29
Imię: Radek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: radjan001 » 06 wrz 2011, 8:22

Sprawdzali mi auto w ADF, wymienili tylko jeden czujnik (ponoć jest ich kilka) przy okazji tej wymiany dolali 3 litry oleju, sprawdzili auto i stwierdzili, że jest ok i rzeczywiście na zimnej skrzyni wszystko jest ok, ale później szarpnięcia zaczynają być odczuwalne, wczoraj zaobserwowałem, że przy mocnym hamowaniu szarpnięcie było wyczuwalne prawdopodobnie podczas redukcji biegu.

LUKI82

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: LUKI82 » 06 wrz 2011, 15:52

domniemam że przy redukcji z 3/2 ???
Mogę dać Ci jedyne rozwiązanie; nie daj się nikomu naciągnąć na remont kapitalny skrzyni, wymień jedynie kompletny korpus elektrozaworów ( kompletny czyli jak to nazywają potocznie sterownik z elektrozaworami ) kup go w serwisie Lancii ( nigdzie indziej ) i poproś o wymianę.
Ja dałem się naciągnąć partaczom i dewastatorom na kapitalny remont i teraz klnę ten dzień już od dobrego roku.
Nie dość że zdewastowali mi wiele podzespołów samochodu na kwotę rzędu ok 10 tyś do tego a-naprawa skrzyni 6 800zł oraz a-regeneracja turbo sprężarki 1 460zł. Banda łobuzów.

LUKI82

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: LUKI82 » 07 wrz 2011, 15:05

A co do drgań to może to też być wina poduszek silnika. Sprawdź poduszkę nad skrzynią ona jest olejowa i jak jakiś partacz kiedyś tam grzebał to mógł ją uszkodzić i wyciekł z niej olej. Od spodu poduszka powinna być wypukła i dawać się wcisnąć jak dobrze napompowana piłka i oczywiście powinna być sucha.

odysik2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 03 wrz 2011, 10:08
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: odysik2 » 13 wrz 2011, 0:09

Czy ktoś może wymieniał uszczelniacz lewej półosi w skrzyni automatycznej 3.0 V6 jak to wygląda czy półoś jest wybijana w całości i wychodzi z 2 przegubami jak np w oplu czy może jest kielich i półoś jest zakończona 3 łożyskiem zlokalizowałem wyciek ze skrzyni na wyjściu lewej półosi ponadto pytania jakie są zalecane okresy wymiany oleju w skrzyni jak wygląda sprawa z filtrem jak kontrolować poziom oleju gdzie jest spust a gdzie wlew?

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: argenta67 » 13 wrz 2011, 6:53

odysik2 pisze:Czy ktoś może wymieniał uszczelniacz lewej półosi w skrzyni automatycznej 3.0 V6 jak to wygląda czy półoś jest wybijana w całości i wychodzi z 2 przegubami jak np w oplu czy może jest kielich i półoś jest zakończona 3 łożyskiem zlokalizowałem wyciek ze skrzyni na wyjściu lewej półosi ponadto pytania jakie są zalecane okresy wymiany oleju w skrzyni jak wygląda sprawa z filtrem jak kontrolować poziom oleju gdzie jest spust a gdzie wlew?
ASB w Thesis jak demontowałem (nie było to 3,0 ale uważam, że wszystkie mają tak samo) to olej nie wyleciał żadną z półosi.
Wszystkie te ASB mają bagnet i korek spustowy.

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: Rutuś » 18 wrz 2011, 14:26

LUKI82 napisz który serwis należy omijać szerokim łukiem
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

LUKI82

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: LUKI82 » 18 wrz 2011, 20:22

Jak się spotkamy to Ci powiem. Pozdrawiam

odysik2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 03 wrz 2011, 10:08
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: odysik2 » 23 paź 2011, 17:00

argenta67 pisze:
odysik2 pisze:Czy ktoś może wymieniał uszczelniacz lewej półosi w skrzyni automatycznej 3.0 V6 jak to wygląda czy półoś jest wybijana w całości i wychodzi z 2 przegubami jak np w oplu czy może jest kielich i półoś jest zakończona 3 łożyskiem zlokalizowałem wyciek ze skrzyni na wyjściu lewej półosi ponadto pytania jakie są zalecane okresy wymiany oleju w skrzyni jak wygląda sprawa z filtrem jak kontrolować poziom oleju gdzie jest spust a gdzie wlew?
ASB w Thesis jak demontowałem (nie było to 3,0 ale uważam, że wszystkie mają tak samo) to olej nie wyleciał żadną z półosi.
Wszystkie te ASB mają bagnet i korek spustowy.
Możesz opisać gdzie znaleźć ten bagnet

LUKI82

Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni

Post autor: LUKI82 » 23 paź 2011, 19:43

Aby zmierzyć poziom oleju w skrzyni automatycznej trzeba mieć trochę wiedzy jak to wykonać.
Bagnet jest koloru zielonego i znajduje się obok nad wymiennikiem ciepła skrzyni. Aby go wyjąć należy odchylić metalowe zabezpieczenie blokujące bagnet i pociągnąć go do góry.Dostęp jest tylko od spodu samochodu i jest tam strasznie ciasno w 2.4 jtd .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”