Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 lip 2011, 8:29
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Wrocław
Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
Witam, mam Thesisa w automacie 2.4 JTD i zaobserwowałem dziwną pracę skrzyni biegów, podczas wyhamowania do 0, w momencie gdy samochód się zatrzyma następuję szarpnięcie, czasami silne a czasami prawie niewyczuwalne oraz w momencie przełączania z P na D lub na R, z tym że te szarpnięcia są zawsze słabe albo nie występują. Podczas postoju silnik wpada w dziwne drgania. Serwis ADF z Wrocławia stwierdził, że to jest norma w tych autach. Jak ktoś się spotkał z takimi objawami proszę o podzielenie się doświadczeniem, natomiast jeżeli ktoś z Wrocławia posiada Thesisa JTD w automacie to chętnie bym się spotkał żeby porównać pracę silnika i skrzyni.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
Tak ja i po kilku tygodniach serwis wymienił sterownik na nowy. Cena coś koło 4000zł albo lepiej nawet, ale na gwarancji było robione. Było wyczuwalne pukniecie, a czasem zerwanie po wbiciu np. D było mocne warczenie i wibracje kabiny.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2011, 9:00 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pamiętamy, że to polskojęzyczne forum - używamy: gramatyki, polskich liter, interpunkcji, itd.
Powód: Pamiętamy, że to polskojęzyczne forum - używamy: gramatyki, polskich liter, interpunkcji, itd.
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
Przy przełączaniu na D lub R może lekko szarpną - w końcu wchodzi bieg ale przy hamowaniu to wg mnie jest zły objaw - miałem taki, zlekceważyłem a potem płaciłem...
Najlepiej sprawdź jeszcze w ASB Długołęka pod Wrocławiem. Robili moją skrzynię i nie wiem czy są najlepsi ale na pewno kompetentni, szybcy i (to rzadkość) dają roczną gwarancję na naprawę.
Najlepiej sprawdź jeszcze w ASB Długołęka pod Wrocławiem. Robili moją skrzynię i nie wiem czy są najlepsi ale na pewno kompetentni, szybcy i (to rzadkość) dają roczną gwarancję na naprawę.
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
Na taką usługę jest dwa lata mimo tego że dają 6 mieś. czy rok . Regulują to przepisy a nie usługodawca.
Co do szarpnięć w momentach przełączania z "P" na "R" lub z "N" na "R" jest wyczuwalne szarpnięcie-uderzenie silniejsze lub słabsze natomiast przełączanie na "D" nie może objawiać się szarpnięciem-uderzeniem. Moja Thesis ma przejechane 223 tyś km i jedyne uderzenie jest wyczuwalne w momencie przełączania na "R". Nawet przed remontem skrzyni skrzynia działała tak jak piszę.
Co do szarpnięć w momentach przełączania z "P" na "R" lub z "N" na "R" jest wyczuwalne szarpnięcie-uderzenie silniejsze lub słabsze natomiast przełączanie na "D" nie może objawiać się szarpnięciem-uderzeniem. Moja Thesis ma przejechane 223 tyś km i jedyne uderzenie jest wyczuwalne w momencie przełączania na "R". Nawet przed remontem skrzyni skrzynia działała tak jak piszę.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 lip 2011, 8:29
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
Dziękuję za odpowiedź, dodatkowo zauważyłem, że szarpnięcia są mocniejsze na rozgrzanym silniku.
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
Może bardziej na rozgrzanej skrzyni bo silnik nie ma nic do szarpnięć, kiedy i czy w ogóle olej w tej ASB był wymieniany.radjan001 pisze:Dziękuję za odpowiedź, dodatkowo zauważyłem, że szarpnięcia są mocniejsze na rozgrzanym silniku.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 lip 2011, 8:29
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
Sprawdzali mi auto w ADF, wymienili tylko jeden czujnik (ponoć jest ich kilka) przy okazji tej wymiany dolali 3 litry oleju, sprawdzili auto i stwierdzili, że jest ok i rzeczywiście na zimnej skrzyni wszystko jest ok, ale później szarpnięcia zaczynają być odczuwalne, wczoraj zaobserwowałem, że przy mocnym hamowaniu szarpnięcie było wyczuwalne prawdopodobnie podczas redukcji biegu.
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
domniemam że przy redukcji z 3/2 ???
Mogę dać Ci jedyne rozwiązanie; nie daj się nikomu naciągnąć na remont kapitalny skrzyni, wymień jedynie kompletny korpus elektrozaworów ( kompletny czyli jak to nazywają potocznie sterownik z elektrozaworami ) kup go w serwisie Lancii ( nigdzie indziej ) i poproś o wymianę.
Ja dałem się naciągnąć partaczom i dewastatorom na kapitalny remont i teraz klnę ten dzień już od dobrego roku.
Nie dość że zdewastowali mi wiele podzespołów samochodu na kwotę rzędu ok 10 tyś do tego a-naprawa skrzyni 6 800zł oraz a-regeneracja turbo sprężarki 1 460zł. Banda łobuzów.
Mogę dać Ci jedyne rozwiązanie; nie daj się nikomu naciągnąć na remont kapitalny skrzyni, wymień jedynie kompletny korpus elektrozaworów ( kompletny czyli jak to nazywają potocznie sterownik z elektrozaworami ) kup go w serwisie Lancii ( nigdzie indziej ) i poproś o wymianę.
Ja dałem się naciągnąć partaczom i dewastatorom na kapitalny remont i teraz klnę ten dzień już od dobrego roku.
Nie dość że zdewastowali mi wiele podzespołów samochodu na kwotę rzędu ok 10 tyś do tego a-naprawa skrzyni 6 800zł oraz a-regeneracja turbo sprężarki 1 460zł. Banda łobuzów.
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
A co do drgań to może to też być wina poduszek silnika. Sprawdź poduszkę nad skrzynią ona jest olejowa i jak jakiś partacz kiedyś tam grzebał to mógł ją uszkodzić i wyciekł z niej olej. Od spodu poduszka powinna być wypukła i dawać się wcisnąć jak dobrze napompowana piłka i oczywiście powinna być sucha.
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
Czy ktoś może wymieniał uszczelniacz lewej półosi w skrzyni automatycznej 3.0 V6 jak to wygląda czy półoś jest wybijana w całości i wychodzi z 2 przegubami jak np w oplu czy może jest kielich i półoś jest zakończona 3 łożyskiem zlokalizowałem wyciek ze skrzyni na wyjściu lewej półosi ponadto pytania jakie są zalecane okresy wymiany oleju w skrzyni jak wygląda sprawa z filtrem jak kontrolować poziom oleju gdzie jest spust a gdzie wlew?
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
ASB w Thesis jak demontowałem (nie było to 3,0 ale uważam, że wszystkie mają tak samo) to olej nie wyleciał żadną z półosi.odysik2 pisze:Czy ktoś może wymieniał uszczelniacz lewej półosi w skrzyni automatycznej 3.0 V6 jak to wygląda czy półoś jest wybijana w całości i wychodzi z 2 przegubami jak np w oplu czy może jest kielich i półoś jest zakończona 3 łożyskiem zlokalizowałem wyciek ze skrzyni na wyjściu lewej półosi ponadto pytania jakie są zalecane okresy wymiany oleju w skrzyni jak wygląda sprawa z filtrem jak kontrolować poziom oleju gdzie jest spust a gdzie wlew?
Wszystkie te ASB mają bagnet i korek spustowy.
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
LUKI82 napisz który serwis należy omijać szerokim łukiem
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011
była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005
była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
Jak się spotkamy to Ci powiem. Pozdrawiam
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
Możesz opisać gdzie znaleźć ten bagnetargenta67 pisze:ASB w Thesis jak demontowałem (nie było to 3,0 ale uważam, że wszystkie mają tak samo) to olej nie wyleciał żadną z półosi.odysik2 pisze:Czy ktoś może wymieniał uszczelniacz lewej półosi w skrzyni automatycznej 3.0 V6 jak to wygląda czy półoś jest wybijana w całości i wychodzi z 2 przegubami jak np w oplu czy może jest kielich i półoś jest zakończona 3 łożyskiem zlokalizowałem wyciek ze skrzyni na wyjściu lewej półosi ponadto pytania jakie są zalecane okresy wymiany oleju w skrzyni jak wygląda sprawa z filtrem jak kontrolować poziom oleju gdzie jest spust a gdzie wlew?
Wszystkie te ASB mają bagnet i korek spustowy.
Re: Thesis 2.4 JTD - drgania automatycznej skrzyni
Aby zmierzyć poziom oleju w skrzyni automatycznej trzeba mieć trochę wiedzy jak to wykonać.
Bagnet jest koloru zielonego i znajduje się obok nad wymiennikiem ciepła skrzyni. Aby go wyjąć należy odchylić metalowe zabezpieczenie blokujące bagnet i pociągnąć go do góry.Dostęp jest tylko od spodu samochodu i jest tam strasznie ciasno w 2.4 jtd .
Bagnet jest koloru zielonego i znajduje się obok nad wymiennikiem ciepła skrzyni. Aby go wyjąć należy odchylić metalowe zabezpieczenie blokujące bagnet i pociągnąć go do góry.Dostęp jest tylko od spodu samochodu i jest tam strasznie ciasno w 2.4 jtd .