W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 DOHC ?
- MIVOL
- Forumowicz/ka
- Posty: 303
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Nałęczów k/lublina
W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 DOHC ?
witam. Czy ktoś przypadkiem wie czym osiągnięto róznice w skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 DOHC FIAT/LANCIA??
Wiem ze skok tłoka dla tych silników wynosi odpowiednio 79,8 mm i 90mm , ale nie mogę doszukac sie informacji czy różnicę osiągnięto wydłuzając korbę (w co raczej wątpie) czy zmieniając wykorbienie wału?? Przeszukałem w googl...wiele stron i niczego nie znalazlem,a rozbieranie"zdrowego"silnika 2.0 dla tego pomiaru raczej odpada
Bardzo prosze o pomoc
pozdr.
Wiem ze skok tłoka dla tych silników wynosi odpowiednio 79,8 mm i 90mm , ale nie mogę doszukac sie informacji czy różnicę osiągnięto wydłuzając korbę (w co raczej wątpie) czy zmieniając wykorbienie wału?? Przeszukałem w googl...wiele stron i niczego nie znalazlem,a rozbieranie"zdrowego"silnika 2.0 dla tego pomiaru raczej odpada
Bardzo prosze o pomoc
pozdr.
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
skok tłoka można zmienić tylko wykorbieniem wału, a żeby pracowało to w tym samym bloku, to automatycznie trzeba zmienić korby. nie ma innej opcji. spróbuj to sobie narysować, to zrozumiesz. zmienienie samych korbowodów pozostawiając stary wał spowoduje tylko, że tłok wybije dziurę w głowicy (poglądowo )
- MIVOL
- Forumowicz/ka
- Posty: 303
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Nałęczów k/lublina
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
dunin pisze:skok tłoka można zmienić tylko wykorbieniem wału, a żeby pracowało to w tym samym bloku, to automatycznie trzeba zmienić korby. nie ma innej opcji. spróbuj to sobie narysować, to zrozumiesz. zmienienie samych korbowodów pozostawiając stary wał spowoduje tylko, że tłok wybije dziurę w głowicy (poglądowo )
Faktycznie po chwili zastanowienia wiem juz,że zadałem głupie pytanie...
Zastanawiałem się poniewaz sprzedałem niedawno korbę z silnika 1.8 mówiąc naturalnie ze pochodzi z demontarzu 1.8 , klijent spytał sie mechanika czy podejdzie do 2.0 a"mechanik"stwierdził ze tak i podobno zamontawał do 2000 DOHC tą jedną korbę z 1800 zostawiajac 3 pozostałe od 2.0 , nastepnie za jakis miesiąc ten sam klijent dzwonił pytając o inną częsc, a jak zapytałem o silnik to powiedział ze wszystko zrobione i ładnie chodzi:D
Przynajmniej w tym przypadku (korba z 1.8 do 2.0) tłok nie zerwie głowicy a jedynie kompresja sie nieco zmniejszy, ale z drugiej strony nie ma co wrózyc temu silnikowi długiej kariery bo o wywazeniu ukł.lprbowo-tłokowego niema mowy...
Czyi stare mądre słowa sie sprawdzają: chcesz miec dobrze..? zrób to sam!
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
W 2.0 jest wiekszy skok i mniejsza korba natomiast w 1.8 jest odwrotnie
- MIVOL
- Forumowicz/ka
- Posty: 303
- Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Nałęczów k/lublina
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
skoro w 1.8 korba jest wieksza to jakim prawem bezkolizyjnie pracuje w silnuku 2.0?awizo pisze:W 2.0 jest wiekszy skok i mniejsza korba natomiast w 1.8 jest odwrotnie
Ma zdrowy rozsądek zwiększeniu skoku towazyszy wzrost wykorbienia wału i długosci korbowodu. A zna moze ktos długosci korbowodów dla 1.8 i 2.0??
Ale moze ktos będszie sie upeirac by mit obalic ??
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
Korby w silniku 1.8 mają długość (mierzoną między osiami)150,7?0,05, silnik 2.0 to 145?0,05. Wykorbienie wału to skok tłoka dzielony przez 2.
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
oczywiście "przypadkiem" może się zdarzyć, że korba będzie ta sama. ogólnie pojemność silnika to wariacja długości korby, wykorbienia wału, wysokości tłoka i komory w głowicy. jeżeli np. w 1,8 i 2,0 są inne tłoki to korba może być ta sama mimo innej pojemności i innego wału
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2009, 22:10 przez dunin, łącznie zmieniany 2 razy.
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
Moje zdanie jest troszkę inne. Pojemność skokowa to tylko i wyłącznie iloczyn skoku tłoka (2 x wykorbienie) i jego średnicy. Długość korby uzależniona jest od skoku tłoka, jego budowy (wysokości, podcięć, umiejscowienia sworznia) itp.dunin pisze:oczywiście "przypadkiem" może się zdarzyć, że korba będzie ta sama. ogólnie pojemność silnika to wariacja długości korby, wykorbienia wału, wysokości tłoka i komory w głowicy. jeżeli np. w 1,8 i 2,0 są inne tłoki to korba może być ta sama mimo innej pojemności i innego wału
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
makek pisze:Moje zdanie jest troszkę inne. Pojemność skokowa to tylko i wyłącznie iloczyn skoku tłoka (2 x wykorbienie) i jego średnicy. Długość korby uzależniona jest od skoku tłoka, jego budowy (wysokości, podcięć, umiejscowienia sworznia) itp.dunin pisze:oczywiście "przypadkiem" może się zdarzyć, że korba będzie ta sama. ogólnie pojemność silnika to wariacja długości korby, wykorbienia wału, wysokości tłoka i komory w głowicy. jeżeli np. w 1,8 i 2,0 są inne tłoki to korba może być ta sama mimo innej pojemności i innego wału
Czyli dunin dobrze napisał bo jezeli silniki 1,8 i 2,0 miały by tłoki z różnym umiejscowieniem sworznia(a tak nie jest w tym przypadku)
opedziły by takie same korby.
czyli nie wiem czym sie różni twoje zdanie od ogólnie przyjętego.
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
Dobrze napisał ale pod warunkiem, że będzie podmieniony zestaw tłok/korba (gniazdo swożnia wyżej o 5mm), ale o tłoku nie było mowy. Podmieniona została sama korba, dłuższa o 5mm i o te 5mm tłok za każdym razem tłok będzie wyżej, o ile komora sprężania jest na tyle duża.Bany pisze:makek pisze:Moje zdanie jest troszkę inne. Pojemność skokowa to tylko i wyłącznie iloczyn skoku tłoka (2 x wykorbienie) i jego średnicy. Długość korby uzależniona jest od skoku tłoka, jego budowy (wysokości, podcięć, umiejscowienia sworznia) itp.dunin pisze:oczywiście "przypadkiem" może się zdarzyć, że korba będzie ta sama. ogólnie pojemność silnika to wariacja długości korby, wykorbienia wału, wysokości tłoka i komory w głowicy. jeżeli np. w 1,8 i 2,0 są inne tłoki to korba może być ta sama mimo innej pojemności i innego wału
Czyli dunin dobrze napisał bo jezeli silniki 1,8 i 2,0 miały by tłoki z różnym umiejscowieniem sworznia(a tak nie jest w tym przypadku)
opedziły by takie same korby.
czyli nie wiem czym sie różni twoje zdanie od ogólnie przyjętego.
Moje zdanie dotyczyło pojemności, jeśli jest to oczywista oczywistość to nie bijcie. Jestem elektrykiem.
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
oczywiscie ,ze o pojemnosci decyduje jedynie skok i srednica,
o tym czy w danym bloku uzyskamy rozne pojemnosci (bedziemy mogli zamontowac inny wal) decyduje dlugosc korb (pominalem zmiane srednicy cylindra),
tloki w rodzinie 1.6 ,1.8 i 2.0 dohc (1.4 ? ) sa inne ,bo zachowanie zalozonego stopnia sprezania wymaga zmiany wypuklosci tloka,
wiec jest kilka mozliwosci zrobienia tych kilku pojemnosci na jednym bloku :
- rozne tloki i te same korby
- rozne tloki i rozne korby
osobiscie wybral bym mozliwosc trzecia ,czyli rozne tloki ,rozne korby i rozna wysokosc bloku - przyczyna jest prosta :
tloki i tak musza byc rozne;
korby rozne ,czyli najkrotsze jakie sie da;
sciecie bloku na frezarce to juz formalnosc;
zyskujemy silnik o najmniejszej z mozliwych masie elementow poruszajacych sie,
tyle w teorii ,a jak jest w praktyce to wiedza ci ,ktorzy te silniki rozkrecali i mierzyli korby
o tym czy w danym bloku uzyskamy rozne pojemnosci (bedziemy mogli zamontowac inny wal) decyduje dlugosc korb (pominalem zmiane srednicy cylindra),
tloki w rodzinie 1.6 ,1.8 i 2.0 dohc (1.4 ? ) sa inne ,bo zachowanie zalozonego stopnia sprezania wymaga zmiany wypuklosci tloka,
wiec jest kilka mozliwosci zrobienia tych kilku pojemnosci na jednym bloku :
- rozne tloki i te same korby
- rozne tloki i rozne korby
osobiscie wybral bym mozliwosc trzecia ,czyli rozne tloki ,rozne korby i rozna wysokosc bloku - przyczyna jest prosta :
tloki i tak musza byc rozne;
korby rozne ,czyli najkrotsze jakie sie da;
sciecie bloku na frezarce to juz formalnosc;
zyskujemy silnik o najmniejszej z mozliwych masie elementow poruszajacych sie,
tyle w teorii ,a jak jest w praktyce to wiedza ci ,ktorzy te silniki rozkrecali i mierzyli korby
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
wypukłość lub wklęsłośc tłoka nie ma wpływu na pojemność skokową silnika.
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
oczywiscie ,ze nie ma - nigdzie tego nie napisalem,Bany pisze:wypukłość lub wklęsłośc tłoka nie ma wpływu na pojemność skokową silnika.
ma za to kluczowe znaczenie dla pojemnosci komory sprezania ,czyli dla stopnia sprezania
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
oczywiście to był skrót myślowy - na pojemność ma wpływ tylko skok i średnica. natomiast tu chodziło mi o zmianę pojemności silnika z 1,8 na 2,0 w tym samym bloku. nieprecyzyjnie napisałem.ja pisze:oczywiście "przypadkiem" może się zdarzyć, że korba będzie ta sama. ogólnie pojemność silnika to wariacja długości korby, wykorbienia wału, wysokości tłoka i komory w głowicy. jeżeli np. w 1,8 i 2,0 są inne tłoki to korba może być ta sama mimo innej pojemności i innego wału
jeżeli korby na prawdę różnią się o 5 mm a tłok jest ten sam, to wsadzenie korbowodu z silnika 2,0 do 1,8 spowoduje spadek stopnia sprężania, natomiast w drugą stronę - z silnika 1,8 do 2,0 to raczej nie mogłoby to jeździć..
Odp: W czym tkwi różnica skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 D
seryjnie ma e=8.9 ,wiec zalozenie tlokow z 1.8 do 2.0 spowoduje wzrost stopnia sprezania do 9.9 ,
tak mozna jezdzic ,a nawet trzeba ,
a najlepiej zalozyc tloki z 1.6 do 2.0 to uzyskamy e=10.9 - w sam raz na Pb98
tak mozna jezdzic ,a nawet trzeba ,
a najlepiej zalozyc tloki z 1.6 do 2.0 to uzyskamy e=10.9 - w sam raz na Pb98