piszesz bzdury"LUKI82" pisze:Witam!
Proszę tylko pamiętać że istnieją jeszcze ludzie którzy nie traktują swojego auta jako auta tylko do jazdy lecz kupują je by o nie dbać i jest ono ich pasją .
Proponuję ci jazdę na eco paliwie - tylko czemu go nie lejemy?
Gaz = eco paliwa
szybka śmierć dla silnika
Jak ten który kupił twoją Kappe jest zadowolony z jej użytkowania to chyba tylko dlatego że jeździ "tanio".
Oprócz gazu leje zapewne też i olej do silnika a o osiągach tego samochodu szkoda pisać.
temperatura spalania gazu jest dużo wyższa od temp. spalania benzyny nie pisząc o zawartości właściwości smarnych .materiał z jakiego jest wykonany tłok czy też cylinder przy pracy na gazie traci swoje właściwości ,dlatego silnik pracuje głośniej i po pewnym czasie pali olej.
Ja kupiłem diesla ale jak by to była benzyna to NIGDY GAZU.
Mam jeszcze citroena ZX furio i mam go 5 lat a ma przejechane minimum ok 260 tyś. km i nie ma dla niego równego odpowiednika.Ma silnik 1.8i o mocy 103KM i nie spala oleju.Gaz dla każdego mojego i czyjegoś auta to tylko odliczanie dni do jego szybkiego zeszrotowania.
gaz nie niszczy silnika ,a wrecz odwrotnie - przedluza jego zywotnosc i jestem w stanie to udowodnic:
rozbijmy silnik na dwie czesci - glowice i uklad korbowo tlokowy
wyzsza temperatura spalania gazu miesci sie w roznicy 100-200 *C
jezeli zawory i gniazda sa jakimi eksperymentami w stylu fordowskich "ceramikow" ,to gnizada sie wytra ,wypala lub poplyna
problem ten nie dotyczy normalnych producentow ,w tym wszystkich wloskich ,wiekszosci niemieckich i francuskich - i oczywiscie wszyskich polskich
skoro glowice mamy zalatwiona i posiadamy normalny samochod ,czyli na tym forum wloski to przejdzmy do ukladu korbowo-tlokowego
tutaj nalezy nadmienic ,ze paliwa nie maja zadnych wlasciwosci smarnych ,chyba ze rozwazasz prace pompy paliwowej
w ukladzie korbowo-tlokowym nie ma pompy paliwowej ,ale sa tloki,pierscienie i cylindry
te elementy tra o siebie ,a za ich smarowanie odpowiada olej - ten olej jest splukiwany z cylindra przez twoja ukochana benzyne ,bo jej ciezkie frakcje nie odparowuja ,tylko tworza mgle (czyli zawiesina kropel)
gaz nie zmywa tego filmu olejowego na cylindrze i cylinder jest lepiej smarowany ,przez co mnie sie zuzywa
a gaz nie zmywa oleju ,bo jest gazem ,a nie mgla
czyli silnik na gazie pali mniej oleju ,ale ze wzgledu na wyzsza temp. spalania wypada lac lepszy olej ,czyli odpuscic sobie mineralny i zastosowac np. polsyntetyk
a jezeli ktos ma lewe rece to na benzynie stopi tloki ,wiec nie radze bawic sie gazem ,jezeli ktos nie ma pojecia o dzialaniu silnika - tacy niech sobie jezdza dieslemi lub na benzynce - koniecznie na wtrysku elektronicznym