Delta I - ciśnienie oleju
Delta I - ciśnienie oleju
Witam
Ostatnio zauważyłem, że wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej spada mi ciśnienie oleju, kiedy ciecz miała temp ok 90 stopni C, ciśnienie spadło prawie do zera. Jakie mogą przyczyny takiego zachowania silnika?
Prawdopodobnie jest do wymiany uszczelka pod głowicą czy może to być jakoś powiązane?
Delta GT ie 1.6 90KM 91rok, przebieg 190 tys
Ostatnio zauważyłem, że wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej spada mi ciśnienie oleju, kiedy ciecz miała temp ok 90 stopni C, ciśnienie spadło prawie do zera. Jakie mogą przyczyny takiego zachowania silnika?
Prawdopodobnie jest do wymiany uszczelka pod głowicą czy może to być jakoś powiązane?
Delta GT ie 1.6 90KM 91rok, przebieg 190 tys
Delta I - ciśnienie oleju
Nikt nie ma żadnego pomysłu?
Delta I - ciśnienie oleju
czas przejść na gęstszy olej
Delta I - ciśnienie oleju
jest wlany mineralny valvoline 10w 40, usterka pojawiła się niedawno,a auto jeździło już jakiś czas na tym oleju i było wszystko ok
Delta I - ciśnienie oleju
10w40 to raczej polsyntetyk , pali sie lampa od oleju , gasnie silnik ? Moze pompa oleju padla , lub wal
Delta I - ciśnienie oleju
Lampka się nie świeci, silnik nie gaśnie, kolega mechanik, który się zajmował deltą przede mną mówił, że wlany jest olej mineralny
Delta I - ciśnienie oleju
To skad wiesz ,ze cisnienie 0 ? Moze czujnik walniety
Delta I - ciśnienie oleju
Nie pisałem, że ciśnienie było równe 0, tylko że spadło prawie do zera, jak patrzyłem na wskazówkę to bardzo szybko opadała w stronę 0.
Delta I - ciśnienie oleju
moje zdanie jest takie:
po pierwsze: sprawdz czy nie ubywa oleju lub/i olej nie przedostaje sie do układu chłodzenia.skoro pisałeś ze podejrzewasz uszkodzona uszczelke, to olej po rozgrzaniu jest rzadszy i moze przedostawac sie przez niewielkie uszkodzenie w uszczelce.
po drugie:pompa oleju - po dużym przebiegu kółka zębate w pompie się wyrabiaja i nie są w stanie 'zassać' rzadkiego oleju
popme mozna sprawdzic w prosty sposób - wykręć czujnik oleju (jak już silnik bedzie rozgrzany) i odpal go na chwile - powinno tryskać z otworu dosyć konkretnie. Jesli nie - to pompa padla.
po pierwsze: sprawdz czy nie ubywa oleju lub/i olej nie przedostaje sie do układu chłodzenia.skoro pisałeś ze podejrzewasz uszkodzona uszczelke, to olej po rozgrzaniu jest rzadszy i moze przedostawac sie przez niewielkie uszkodzenie w uszczelce.
po drugie:pompa oleju - po dużym przebiegu kółka zębate w pompie się wyrabiaja i nie są w stanie 'zassać' rzadkiego oleju
popme mozna sprawdzic w prosty sposób - wykręć czujnik oleju (jak już silnik bedzie rozgrzany) i odpal go na chwile - powinno tryskać z otworu dosyć konkretnie. Jesli nie - to pompa padla.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae
Delta I - ciśnienie oleju
u mnie byl walniety czujnik. koszt niewielki wiec moze warto go wymienic
Y 1.1
Delta 1.6
Delta 1.6
Delta I - ciśnienie oleju
Dzięki za podpowiedzi, na pewno się przydadzą
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 03 sie 2008, 0:00
- Lokalizacja: okolice Piły (woj. wlkp)
Delta I - ciśnienie oleju
Proponuje zajrzeć do pompy, w Fiacie Tipo niestety na czas tego nie zrobiłem i skutek był taki, że wału musiałem szukać. Ciśnienie zachowywało sie dokładnie tak samo jak opisujesz.
Lancia Lybra 2.4 JTD
Delta I - ciśnienie oleju
OK, dziękuje