kappa - wymiana amortyzatorow
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 lip 2008, 0:00
- Lokalizacja: Limanowa
kappa - wymiana amortyzatorow
W tym tygodniu czeka mnie wymiana tylnych amortyzatorow w kappie (sedan 2000r) Amortyzatory i tulejka tylnego wachacza juz kupiony, amortyzatory po 275zl sztuka Sachs i tulejka 80zl. Mechanik twierdzil ze moga byc problemy z wybiciem tej dlugiej sruby w dolnym mocowaniu wachacza, macie na to jakis patent?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 lip 2008, 0:00
- Lokalizacja: Limanowa
kappa - wymiana amortyzatorow
Chodzilo mi o ta dluga srobe w dolnym mocowaniu amortyzatora:)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Kappa - śruba dola amortyzatora
CZE...
Środek penetrujący łącza gwintowe (może być ON) ... oraz udarowy klucz pneumatyczny (taki jak jest w autoryzowanych serwisach)...a jak już puści to się i odkręci/zakręci i wybije bez problemu ... składając w odwrotnej kolejności oczyścić dokładnie śrubę oraz nasmarować dużą ilością smaru
Środek penetrujący łącza gwintowe (może być ON) ... oraz udarowy klucz pneumatyczny (taki jak jest w autoryzowanych serwisach)...a jak już puści to się i odkręci/zakręci i wybije bez problemu ... składając w odwrotnej kolejności oczyścić dokładnie śrubę oraz nasmarować dużą ilością smaru
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ...
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
kappa - wymiana amortyzatorow
no z tąsrubą to tak łatwo nie jest nawet w serwisie , moje się ukręciły w środku tulei , nowe serwis mi ściągnął na drugi dzień po 50 za sztuke:|
Landrynka -Y 1,2 16V
zamiast Pasikonika srebrna Santarita:)
zamiast Pasikonika srebrna Santarita:)
Re: kappa - wymiana amortyzatorow
Zdradzisz źródełko? Bo na razie znalazłem Kayaby po 317PLN."Vito87" pisze:Amortyzatory i tulejka tylnego wachacza juz kupiony, amortyzatory po 275zl sztuka Sachs
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 653 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 288 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 653 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 288 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
kappa - wymiana amortyzatorow
...no to masz pecha ...ale swoją drogą ukręcić taką śrubę to wyzwanie dla siłacza GOLIATA (no minimum PUDZIAN-a )... średnica tej śruby to coś blisko 30mm ... i to na dodatek w środku"Aras" pisze:no z tąsrubą to tak łatwo nie jest nawet w serwisie , moje się ukręciły w środku tulei , nowe serwis mi ściągnął na drugi dzień po 50 za sztuke:|
... kup KaYaB-y ... takie moje osobiste odczucie o "lepszości" nad Saschami"jc406" pisze:Zdradzisz źródełko? Bo na razie znalazłem Kayaby po 317PLN."Vito87" pisze:Amortyzatory i tulejka tylnego wachacza juz kupiony, amortyzatory po 275zl sztuka Sachs
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ...
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
kappa - wymiana amortyzatorow
No chyba troszku przesadziłeś z tą średnicą"Lewutek" pisze:średnica tej śruby to coś blisko 30mm ... i to na dodatek w środku
W Kappie jest troszku lepiej niż np. w Themie bo średnica śruby jest większa. Nie ma reguły, wszystko zależy jak dawno kolumna była rozkręcana. Czasem wychodzi w miarę łatwo, czasem bez pneumatyka i nowej śruby nie ma co podchodzić.
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
kappa - wymiana amortyzatorow
w lipcu wymieniałem tylne amorki na Sasch (250 za sztukę ale bez zarobku mechaniora, była to dla niego cena z hurtowni), jeśli chodzi o śruby dół, to ta z prawej wyszła ładnie, lekkim wybijakiem i młotkiem 1 kg. druga za nic. fakt że była jakaś kombinowana, dotaczana. Pomogło podgrzanie palnikiem i została wybita. W jej miejsce kupiliśmy druga w sklepie żelaznym, taką wzmocniona ze stosownymi oznaczeniami - cos około 5 zł. Właściciel OSKP i jednocześnie warsztatu wiedział co kupić
A tak czasowo to informuję że trzech pracowników (w tym dwóch uczniów) ale dość gramotnych wymieniało ok. 4-5 godz. trzeba wyrzucuć tylną kanapę, obudowy głosników i tam odkręcać od góry. Poza tym reszta poszła idealnie. W domowych warunkach nawet z kanałem ciężko by było je wymienić. Dwóch innych uczniaków pod nadzorem wymieniało klocki hamul. kpl. i końcówki z przodu.
miło popatrzeć przez szybę z biura przy kawie z szefem jak pięciu ludzi reanimuje kappę ale własciciel to wielbiciel Alf i ogólnie włoszczyzny.
tak dla rozliźnienia - jeden z uczniaków stał i patrzył z rękami w kieszeni a szefo do niego z dozą humoru - przy takim samochodzie nie trzyma sie rą k w kieszeni, traktuj go jak swoja dziewczynę
ps. przedmiotowa śruba to jak dobrze pamietam śr. 18 mm przy dł. ok. 26 cm.
A tak czasowo to informuję że trzech pracowników (w tym dwóch uczniów) ale dość gramotnych wymieniało ok. 4-5 godz. trzeba wyrzucuć tylną kanapę, obudowy głosników i tam odkręcać od góry. Poza tym reszta poszła idealnie. W domowych warunkach nawet z kanałem ciężko by było je wymienić. Dwóch innych uczniaków pod nadzorem wymieniało klocki hamul. kpl. i końcówki z przodu.
miło popatrzeć przez szybę z biura przy kawie z szefem jak pięciu ludzi reanimuje kappę ale własciciel to wielbiciel Alf i ogólnie włoszczyzny.
tak dla rozliźnienia - jeden z uczniaków stał i patrzył z rękami w kieszeni a szefo do niego z dozą humoru - przy takim samochodzie nie trzyma sie rą k w kieszeni, traktuj go jak swoja dziewczynę
ps. przedmiotowa śruba to jak dobrze pamietam śr. 18 mm przy dł. ok. 26 cm.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
kappa - wymiana amortyzatorow
Taj jak wyżej napisano:
* klucz pneumatyczny
* porządny młotek
Wymieniałem kilka razy i powiem, ze nie trafiło mi się jeszcze tak łatwo - gładko.
Ja tam podchodziłem z drugą osobą.
Jedna kręci kluczem pneumatycznym a z druga wali młotkiem w śrube od drugiej strony.
Tylko trzeba ją pierw ruszyć - polecam Pianke Penetrującą - BREAK-AWAY (taka żółta)
Moim zdaniem bedziesz miał wielki problem z włożeniem potem tej śruby.
Nie wiem w jakich warunkach bedziesz robił, ale najlepiej podtsawić kobyłke pod wahacz i opuszczać podnośnik
p.s pamiętaj, że czeka Cię jeszcze rozbieranie kilku elementów w środku samochopdu
* klucz pneumatyczny
* porządny młotek
Wymieniałem kilka razy i powiem, ze nie trafiło mi się jeszcze tak łatwo - gładko.
Ja tam podchodziłem z drugą osobą.
Jedna kręci kluczem pneumatycznym a z druga wali młotkiem w śrube od drugiej strony.
Tylko trzeba ją pierw ruszyć - polecam Pianke Penetrującą - BREAK-AWAY (taka żółta)
Moim zdaniem bedziesz miał wielki problem z włożeniem potem tej śruby.
Nie wiem w jakich warunkach bedziesz robił, ale najlepiej podtsawić kobyłke pod wahacz i opuszczać podnośnik
p.s pamiętaj, że czeka Cię jeszcze rozbieranie kilku elementów w środku samochopdu
ASO Lancia - mechanik - służe pomocą.
kappa - wymiana amortyzatorow
z doświadczenia jeden amortyzator :
Udaj się do osoby znającej temat Kappy.
Wymiana w Feuvert'cie ------ 7 godzin , 15 minut (około) :śmiech3:
Wymiana u Rafała -------- hmm....20 minut ?
Udaj się do osoby znającej temat Kappy.
Wymiana w Feuvert'cie ------ 7 godzin , 15 minut (około) :śmiech3:
Wymiana u Rafała -------- hmm....20 minut ?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Kappa - wymian amortyzatorów
"Lewutek" pisze:średnica tej śruby to coś blisko 30mm ... i to na dodatek w środku
... wczoraj zmieniałem "kółka na zimowe" i ponieważ zafrapował mnie wątek średnicy tej śruby, to zmierzyłem suwmiarką część gwintowaną wystającą poza nakrętkę ... i się mocno zdziwiłem, do zamiast blisko 30mm wyszło 12mm ... mogę powiedzieć że BLISKO się pomyliłem ... takie odczucie mi pozostało z wymiany amorków tylnych że ta śruba jest duża i długa i "urosła" ... dla zasady zwracam honor którego i tak nie nadszarpnąłem"prezesjm" pisze: ...No chyba troszku przesadziłeś z tą średnicą
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ...
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
kappa - wymiana amortyzatorow
jak wymieniałem sobie amorki na sachsy sam na podnośniku bez kanału i kluczy pneumatycznych totalny laik -robiłem to pierwszy raz to zajeło mi poniżej trzech godzin"Sixt" pisze:z doświadczenia jeden amortyzator :
Udaj się do osoby znającej temat Kappy.
Wymiana w Feuvert'cie ------ 7 godzin , 15 minut (około) :śmiech3:
Wymiana u Rafała -------- hmm....20 minut ?
tak czasowo to informuję że trzech pracowników (w tym dwóch uczniów) ale dość gramotnych wymieniało ok. 4-5 godz. trzeba wyrzucuć tylną kanapę, obudowy głosników i tam odkręcać od góry
strasznie dlugo im to zajeło jak na warsztat
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd