Dedra/Delta - tykający przerywacz kierunkowskazów
Dedra/Delta - tykający przerywacz kierunkowskazów
Tykający przerywacz kierunkowskazów Dedra , Delta krok po kroku.
W większości przypadków problem tkwi w manetce od kierunków (powstaje niewielki przepływ prądu pomiędzy zaśniedziałymi stykami) możemy go rozwiązać przeprowadzając czyszczenie samemu.
Powyższy problem narastał w moim aucie już od 2 miesięcy.
1. Obniżamy regulację kierownicy .Odkręcamy dolną osłonę kierownicy ( 3 śruby od dołu śrubokręt x) ,dolna śruba zaznaczona na fotce strzałką jest dłuższa .Fotka 1.
2. Odkręcamy górną osłonę kierownicy ( 2 śruby, też od dołu śrubokręt x) .Fotka 2.
3. Wyjmujemy uważnie dźwignię kierunków z mechanizmem, podważając (płaskim śrubokrętem) skrzydełka zabezpieczające przed wypadaniem .Fotka 3
4. Odpinamy wtyczkę elektryczną zasilającą i cały mechanizm wysuwamy .
5. Odpinamy kolejną wtyczkę (tę mniejszą) łączącą dźwignie z mechanizmem (fot 4)
6.Odkręcamy 4szt. śrub od góry przytrzymując przy ostatniej śrubie całość by nam bezładnie się nie rozpadło na dwie połówki podważamy płaskim śrubokrętem pojedyncze skrzydełko zabezpieczające. Fotka 5.
7.Delikatnie rozpoławiamy mechanizm
8.Widzimy ,Ślizgacz w dźwigni i trzy pola ślizgowe .Fotka 6
9.Czyścimy (szmatką i b. drobnym pap. ściernym elementy z pkt.8
10.Sprawdzamy stan ślizgacza i ew. go delikatnie wyjmujemy (uwaga na sprężynkę która jest pod ślizgaczem) można przemyć benzyną ekstrakcyjną by sprężynka swobodnie odpychała ślizgacz, czasem efekt daje obrócenie o 180? ślizgacza (zmiana bieżni). Ostrożnie z rozginaniem ślizgacza w większości blaszki już są podtarte i osłabione, mogą pęknąć. Nie lutujemy blaszki są posrebrzane , cyna jest miękka i nietrwała na wycieranie.
11.Troszkę smarujemy ,ja wykorzystałem smar w mechanizmie którego było aż nadto , nie używamy smarów o własnościach przewodzących , miedziane ,molibdenowe i inne.
12.Składamy jak zwykle w odwrotnej kolejności , przed włożeniem w kolumnę kierownicy sprawdzamy mechaniczną pracę dźwigni , elektryczną po podłączeniu kostki.
Narzędzia ? śrubokręt krzyżakowy + płaski , chęć do pracy ok. 30 min.
Może troszkę i przydługi opis będzie pomocny w rozwiązaniu problemu.
W większości przypadków problem tkwi w manetce od kierunków (powstaje niewielki przepływ prądu pomiędzy zaśniedziałymi stykami) możemy go rozwiązać przeprowadzając czyszczenie samemu.
Powyższy problem narastał w moim aucie już od 2 miesięcy.
1. Obniżamy regulację kierownicy .Odkręcamy dolną osłonę kierownicy ( 3 śruby od dołu śrubokręt x) ,dolna śruba zaznaczona na fotce strzałką jest dłuższa .Fotka 1.
2. Odkręcamy górną osłonę kierownicy ( 2 śruby, też od dołu śrubokręt x) .Fotka 2.
3. Wyjmujemy uważnie dźwignię kierunków z mechanizmem, podważając (płaskim śrubokrętem) skrzydełka zabezpieczające przed wypadaniem .Fotka 3
4. Odpinamy wtyczkę elektryczną zasilającą i cały mechanizm wysuwamy .
5. Odpinamy kolejną wtyczkę (tę mniejszą) łączącą dźwignie z mechanizmem (fot 4)
6.Odkręcamy 4szt. śrub od góry przytrzymując przy ostatniej śrubie całość by nam bezładnie się nie rozpadło na dwie połówki podważamy płaskim śrubokrętem pojedyncze skrzydełko zabezpieczające. Fotka 5.
7.Delikatnie rozpoławiamy mechanizm
8.Widzimy ,Ślizgacz w dźwigni i trzy pola ślizgowe .Fotka 6
9.Czyścimy (szmatką i b. drobnym pap. ściernym elementy z pkt.8
10.Sprawdzamy stan ślizgacza i ew. go delikatnie wyjmujemy (uwaga na sprężynkę która jest pod ślizgaczem) można przemyć benzyną ekstrakcyjną by sprężynka swobodnie odpychała ślizgacz, czasem efekt daje obrócenie o 180? ślizgacza (zmiana bieżni). Ostrożnie z rozginaniem ślizgacza w większości blaszki już są podtarte i osłabione, mogą pęknąć. Nie lutujemy blaszki są posrebrzane , cyna jest miękka i nietrwała na wycieranie.
11.Troszkę smarujemy ,ja wykorzystałem smar w mechanizmie którego było aż nadto , nie używamy smarów o własnościach przewodzących , miedziane ,molibdenowe i inne.
12.Składamy jak zwykle w odwrotnej kolejności , przed włożeniem w kolumnę kierownicy sprawdzamy mechaniczną pracę dźwigni , elektryczną po podłączeniu kostki.
Narzędzia ? śrubokręt krzyżakowy + płaski , chęć do pracy ok. 30 min.
Może troszkę i przydługi opis będzie pomocny w rozwiązaniu problemu.
Generalny dystrybutor własnego czasu.
Dedra-Delta tykający przerywacz kierunkowskazów .
gratuluje poswiecenia i udzielenia sie w temacie. opis naprawde super
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Dedra-Delta tykający przerywacz kierunkowskazów .
kiedys w tipo miałem taki sam problem i doszedłem ze to przełoncznik pod kierownicą ale nie rozbierałem go tylko wymieniłem akurat takowy posiadałem ten stary jeszcze posiadam moze komus się przyda jesli wystarczy go wyczyscic
swietny opis
swietny opis
kappa 2,0 vis mz etz 250. honda st 1100 paneuropan Thesis 2.4 jtd
tel 698679081
tel 698679081
- ktoś ŁDZ
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1662
- Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Dedra-Delta tykający przerywacz kierunkowskazów .
Może się ta informacja przyda komuś. U mnie około pół roku temu, środkowa blaszka widoczna na fotce nr 6 odlutowała się i zetknęła z zdolną blaszką (odpowiednią z lewym kierunkowskazem) przez co ciągle przerywacz kierunkowskazów tykał. Wystarczy z powrotem ją przylutować. Potwierdzam słowa Jarka_Lu, rozebranie tego elementu jest łatwe.
Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
- marcinklufanka
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 9:02
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Skwierzyna
Re: Dedra/Delta - tykający przerywacz kierunkowskazów
Super mi pomogło
Dzięki wielkie ;]
Dzięki wielkie ;]
- evoluzione
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 07 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Qrów
Re: Dedra/Delta - tykający przerywacz kierunkowskazów
Hehe, widzę, że to norma w Delcie
Ja 3 lata temu walczyłem z tą samą awarią - tylko, że mi same się włączały kierunki podczas jazdy - miny kierowców za mną BEZCENNE
Zrobiłem to dokładnie tak samo i problem zniknął , a mechanicy mówili oczywiście, że to nierozbieralne.
Ja 3 lata temu walczyłem z tą samą awarią - tylko, że mi same się włączały kierunki podczas jazdy - miny kierowców za mną BEZCENNE
Zrobiłem to dokładnie tak samo i problem zniknął , a mechanicy mówili oczywiście, że to nierozbieralne.
pozdrawiam
Daniel
503134781
Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz , Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D
Daniel
503134781
Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz , Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dedra/Delta - tykający przerywacz kierunkowskazów
Czy to może być to samo, jak przerywać wydawał dźwięki tak jak by było zwarcie ?
Ale kierunkowskazy się same nie włączają.
Ale kierunkowskazy się same nie włączają.
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Dedra/Delta - tykający przerywacz kierunkowskazów
W większości przypadków tak jest, że słuchać tykanie przerywacza, ale kierunki same się nie włączają. Wystarczy wyczyścić styki w manetce.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dedra/Delta - tykający przerywacz kierunkowskazów
OK, tak dopytuję bo już kiedyś miałem takie trzeszczący przekaźnik, włożyłem jakiś inny i chyba ze 2-3 lata był spokój.