Dedra Integrale - remont silnika

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: Wolek » 25 paź 2008, 14:27

Mój silnik niestety wyzionął ducha, nie zniósł za dużego doładowania :roll: W efekcie takiej jazdy stopiło jeden tłok, natomiast reszta popękała i stopiło uszczelkę między cylindrami. Na moje szczęście nie ruszyło gładzi cylindrów, które są w idealnym stanie. W świetnym stanie jest równiez wał i panewki. Jednak korbowodowe będa nowe GLYCO profilaktycznie. Kupiłem komplet oryginalnych uszczelek silnika i komplet oryginalnych tłoków z pierścieniami. Głowica już pojechała do remontu. Wałki rozrządu nie noszą w ogóle śladów zuzycia. Pewnie od środy, zaraz po odbiorze głowicy składam silnik do kupy. Będzie zalany olejem Valvoline 10w60. Powrzucam trochę fotek z remontu po ukończeniu prac. I będę użytkował silnik jak Bóg przykazał :wink:
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: lancia1969 » 25 paź 2008, 15:03

tak to bywa z turbo - burbo - ile dmuchałeś ?
Jak zwiększyłeś cisnienie (mbc?)
Ile zrobiłeś kilometrów z wiekszym doładowaniem?
Jak wyglądała sparawa temperatur wody i oleju?
Bedę wdzięczny jak odpowiesz na powyższe :wink:

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: Wolek » 25 paź 2008, 15:10

Doładowanie podniesione przez MBC na 1,5 bara. Temperatury w normie. Zrobiłem jakieś 7-8 tyś. Podniosłem jej doładowanie bo już kiepsko jechała i wiedziałem, że tak czy tak trzeba będzie zrobić głowicę i wrzucić nowe pierścionki. Podniosłem jej czasy wtrysku gazu. No ale wiadomo, że gaz grzeje sam od siebie,a co dopiero na doładowaniu 1,5 :roll: . Myślałem, że spali najwyżej samą uszczelkę. Jednak poczyniło nico większe straty :? . No nic, trzeba to ogarnąć tak czy inaczej. Gdyby jeździła na samym paliwie i podniósł bym jej ciśnienie na regulatorze to może tak by się nie stało. Ale teraz to już nie ważne.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: lancia1969 » 25 paź 2008, 15:12

dzięki :wink:

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: evo » 26 paź 2008, 23:52

widziałem dziesiątki takich silników z podobnymi uszkodzeniami.
nie wiem jaki program był u ciebie w sterowniku ale silniki 8v robi się po zmianie programu na ok.1,1bar stałe, bowiem czujnik nie czyta więcej, dlatego w silniku seri z chipem wychodzi ok. 340nm i 220km. reszta wymaga większych nakładów finansowo materiałowych. eksperymenty z większymi ciśnieniami ta właśnie się kończą, nie będzie to poprawnie jeździć bez poprawnego afr i egt itd. dziwne że wytrzymał aż 8tys, km, musiał być łagodniej traktowany.
dobry program to koszt tylko ok. 1200zł, auto śmiga szybko i bezpiecznie!!!

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: DeviLL » 27 paź 2008, 19:24

1.5 bara bez strojenia , to trzeba byc bezmyslnym ludziem :wink: BTW ori aktuator/wg dal rade utrzymac taki boost ? U mnie przy 1.2 bara cos popuszcza i wiecej nie moge zaladowac

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: Wolek » 26 gru 2008, 1:43

No i remont zakończony pełnym skucesem 8) . W sumie troszkę zmieniła się konfiguracja czesci, ale napewno na lepsze :lol: . Wskoczył komplet oryginalnych uszczelek, kompleksowo zrobiona głowica, pierścionki trapezowe GOETZ, tłoki używki w idealnym stanie z Delty Integrale (stopień spr. 8:1 zamiast 7.5:1), nowe oryginalne panewki korbowe, nowe świeczki itp. idt. Narazie wóz się dociera, ale czuć, że dół jest o niebo lepszy i przy 2,5 tyś zaczyna ciagnąć turbo, które również było nieco wcześniej całe zregenerowane. Jak dotre to bede krecił wyżej 3,5 :wink: tym razem na doładowaniu 1 bar :oops: :roll: . Powinno jechac nieźle, a ile mocy to się shamuje po dotraciu :wink: . Jutro wrzuce mase fotek, bo dzis już nie mam siły. Wóz wyjechał centranie na świeta i to sie liczy 8)
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Tomasz_SK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 215
Rejestracja: 12 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: Tomasz_SK » 26 gru 2008, 1:55

To ładny prezent pod choinkę kolego dostałeś :D gratuluje : yesyes :

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: Wolek » 16 sty 2009, 1:22

Motorek dotarty, robiłęm dzis małe testy przyspieszeń. Dwa filmiki w dziale znalezione & linkownia. Proszę o komentarze 8) :wink:
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: lancia1969 » 16 sty 2009, 8:05

:wit_wz: , poszły nowe tłoki a co z korbami ?
Sprawdzałeś owalizacje ?
Ważyłeś tłok z korbą ?
Nie powinno być wiekszej różnicy niż 1g .

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: Wolek » 16 sty 2009, 9:51

Owalizację cylindrów?? Nie porobiło jaj na szczęście :). A Korbowody są jak najbardziej ok. Gniazda panewek nie były zjajowane. Zero śladów uszkodzeń. Nie ważyłem. Myślę, że powinno być ok. Silnik chodzi idealnie równo w każdym zakresie obrotów więc myślę, że jest ok. A tu trochę fotek z działań garażowych :wink: :

Obrazek

Naprawdę nie było tam aż tyle oleju, zalałem baniaki, żeby nie zardzewiały :wink:

Obrazek

Trochę mu się pękło...

Obrazek

...a z drugiej strony stopiło :twisted:

Obrazek

Głowica już poskładana.

Obrazek

TURBO 8)

Obrazek

Komplecik oryginalnych panewek na korby.

Obrazek

Czapa już z kolektorami i turbem.

Obrazek

Tłoki, korby, pierścienie, panewki :)

Obrazek

Tłoczyska z delty 8)

Obrazek

Gotowe do założenia.

Obrazek

Dół w komplecie.

Obrazek

Obrazek

Wrzucamy głowicę :wink:

Obrazek

Obrazek

Głowiczka założona.

Obrazek

Złożony rozrząd, ustawione zawory.

Obrazek

Poskładany, gotowy, jeżdżący 8) :) :twisted:
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, 18:40 przez Wolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: Bany » 16 sty 2009, 17:13

Sprawdziłeś czy stare tłoki miały podciecia na dysze natryskowe??
Bo blok masz nowego typu a stare tłoki nie maja tych podcięć.
Jaki luz masz tłok-cylinder

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: Wolek » 16 sty 2009, 22:38

Jedne i drugie tłoki od spodu są identyczne. Luz tłok-cylinder to około 4-5 setek na każdym cylindrze.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Dedra Integrale - remont silnika

Post autor: skyblu » 16 sty 2009, 23:11

Pięknie to wygląda,
robota z pietyzmem i duszą napewno sie odwdzięczy : yesyes :
pozdro :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”