Kappa - JTD, olej w dolocie powietrza do turbo

Vito87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 22 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Limanowa

Kappa - JTD, olej w dolocie powietrza do turbo

Post autor: Vito87 » 01 sie 2008, 12:44

Witam,
jestem w trakcie poszukiwania lanci kappy.
Wczoraj bylem oglądac jeden egzemplarz z 1998roku, 2.4jtd, przebieg 250tys, ksiazka serwisowa praktycznie do konca, komplet kluczykow, karty kodowe, kolor srebrny,
niebieska alcantra, navi, przywieziona z Italii, do poprawek lakierniczych tzn, zderzaki lekko poprzycierane i tylne drzwi lekko zaklesniete. Ogolnie nie wyglada najgorzej, szczegolnie wnetrze jest bardzo zadbane. Sprzedawca wyglada na wmiare uczciwego, zajmuje sie sprowadzaniem Lanci.

Martwi mnie tylko jedna sprawa, slady oleju na laczeniach tego weza od turbosprezarki.
Obrazek

Czy przy tych metalowych pierscionkach zacioskających ten przewod maja prawo znajdować sie slady oleju, czy swiadczy to o zuzyciu turbosprezarki? Sam waz nie jest juz pierwszej mlodosci, troche sparcialy. Turbosprezarka dziala. Nie swiszczy, nie gwizdze, nie kopci absolutnie, po nacisnieciu gazu ten waz robi sie twardy jak stal. Sprzedawca twierdzi ze wszystko jest ok.

Prosze o rade.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: Cossi86 » 01 sie 2008, 14:00

Wąż musi się robić twardy bo jest tam bardzo duże ciśnienie (turbina etc.)
Co do oleju to raczej norma. W odmie zawsze jest trochę oleju, natomiast bardzo duża ilość może świadczyć o kiepskiej kondycji turbiny. Ale takie pocenie się przy zaciskach to raczej norma.
U mnie po wymianie tej gumy na nową w ASO 120 zł nic się nie poci.
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: mikaeltdi » 01 sie 2008, 20:09

Hi! Ja tez po wymianie tejże rury i jak na razie nie ma wycieków ale turbina na 100% wywala olej, z tą różnicą że kolega ma JTD a my Tds :wink:
i za rurkę dałem 150,- :?
pozdro..
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

hamberg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: hamberg » 01 sie 2008, 22:05

"mikaeltdi" pisze:Hi! Ja tez po wymianie tejże rury i jak na razie nie ma wycieków ale turbina na 100% wywala olej, z tą różnicą że kolega ma JTD a my Tds :wink:
i za rurkę dałem 150,- :?
pozdro..
kazda turbina po niewielkim przebiegu puszcza na lozyskach jakas ilosc oleju ktory dostaje sie do dolotu. Gdy juz zostawiamy za soba niebieski dymek po mocniejszym przygazowaniu to jest zle. Ale taki slad na dolocie nie musi oznaczac nic zlego.
Kappa JTD
Tipo 1.9TD

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: skyblu » 01 sie 2008, 22:18

jest gorąco to się poci ...
ok norma dałem dwa zaciski
najlepiej zdjąć, oczyścić, umyć by nie było oleju, nowe zaciki i spoko na suche skręcić, ta rura nadyma się jak balon w czasie pracy
pozdro :D
napisz z jakiego miast a sprowadzający?
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: Cossi86 » 01 sie 2008, 22:39

"skyblu" pisze:ta rura nadyma się jak balon w czasie pracy
Oj nadyma się nadyma :wink:
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Vito87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 22 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Limanowa

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: Vito87 » 01 sie 2008, 22:48

Oferta jest z Krakowa. Czy ktos ma jeszcze jakies sugestie? Slady oleju na tych laczeniach sa dosc duze a nawet widac ze olej lekko z tamtad kapal...

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: skyblu » 02 sie 2008, 1:54

"Vito87" pisze:Oferta jest z Krakowa. Czy ktos ma jeszcze jakies sugestie? Slady oleju na tych laczeniach sa dosc duze a nawet widac ze olej lekko z tamtad kapal...
tak jest, oczyść dokładnie rurę by rura wewnątrz była sucha i ta część na którą nachodzi :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: jenks » 02 sie 2008, 9:03

witam,olej w dolocie to norma dla każdego silnika turbo,jak masz wątpliwości to podjedż do fachowca który sprawdzi ciś doładowania i kiknie fachowym okiem na turbinke,a jak wygląda sama turbina,jest spocona?
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: maciek_czer » 02 sie 2008, 9:38

Po 200 kkm jest to raczej norma w każdym turbo, jeżeli nie mkopci na niebiesko po depnieciu, to turbina nie wypuszcza za dużo oleju, a olej puszcza zawsze, nawet nowa, tylko w minimalnych ilościach. Ale łacznie po przebiegu 200kkm nabiera się go w wężach i intercoolerze na tyle dużo, że zaczyna sie pocić (olej jest bardzo dobrym środkiem penetrującym). Generalnie warto wyczyścić węże, intercooler, dac nowe opaskie i po kłopocie.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Vito87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 22 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Limanowa

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: Vito87 » 02 sie 2008, 21:58

Czy ktos ma jeszcze cos podobnego? Nie jest to zaden grozny objaw, ktory dyskwalifikowal by ten samochód?

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: jenks » 03 sie 2008, 8:27

"Vito87" pisze:Czy ktos ma jeszcze cos podobnego? Nie jest to zaden grozny objaw, ktory dyskwalifikowal by ten samochód?
nie
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

hamberg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: hamberg » 04 sie 2008, 11:11

"Vito87" pisze:Czy ktos ma jeszcze cos podobnego? Nie jest to zaden grozny objaw, ktory dyskwalifikowal by ten samochód?
Dla swojego spokoju - sprawdz czy filtr powietrza nie jest zaolejony - nieduze plammki moga byc ale niedopuszczalne jest duze zaolejenie.

Lopatki turbiny - odkrecajac waz mozesz sprawdzic luz na wirniku turbiny.

A najlepiej starguj ile sie da i najwyzej za 1500zl zregenrujesz turbine po jakims czasie.
Kappa JTD
Tipo 1.9TD

Vito87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 22 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Limanowa

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: Vito87 » 06 sie 2008, 15:29

A co to jest?
Obrazek

szeler
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Książ Wlkp.
Kontakt:

Kappa - Problem z turbosprężarką? Prosze o pomoc

Post autor: szeler » 17 lis 2008, 19:28

...to jest odwrotnie włożony podłokietnik.
Trzeba ścisnąć znajdujące się w oznaczonym strzałką miejscu dinksyi wypiąć podłokietnik i następnie obrócić go ..Wydaje mi się że odwrócony lepiej pasuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”