Thesis - jak dobrze kupić
Moderator: stabraf
Thesis - jak dobrze kupić
Jak temacie postu.
Interesuje mnie wasza opinia o tym modelu, w szczególności:
1. Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie używanego auta,
2. Jakie silniki są godne uwagi (i dlaczego te),
3. Co z awaryjnością elektroniki w tym modelu,
4. Skrzynia biegów manualna vs automat,
5. paliwożerność i koszty eksploatacji
Dzięki za każdą dobrą radę i sugestię
Interesuje mnie wasza opinia o tym modelu, w szczególności:
1. Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie używanego auta,
2. Jakie silniki są godne uwagi (i dlaczego te),
3. Co z awaryjnością elektroniki w tym modelu,
4. Skrzynia biegów manualna vs automat,
5. paliwożerność i koszty eksploatacji
Dzięki za każdą dobrą radę i sugestię
________________________________
Niepozorna Xantia 2.0 Turbo CT
Niepozorna Xantia 2.0 Turbo CT
Re: A co myslicie o Thesis?
1. Chyba najważniejsze, czy auto nie było bite. Generalnie stan ogólny, ewentualny stopień zużycia tego co widać, stan powłoki lakierniczej (szczególnie przód oraz tylna klapa). Zawieszenie, czy autodiagnostyka nie pokazuje błędów i wiele wiele rzeczy."Levandzia" pisze:Jak temacie postu.
Interesuje mnie wasza opinia o tym modelu, w szczególności:
1. Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie używanego auta,
2. Jakie silniki są godne uwagi (i dlaczego te),
3. Co z awaryjnością elektroniki w tym modelu,
4. Skrzynia biegów manualna vs automat,
5. paliwożerność i koszty eksploatacji
Dzięki za każdą dobrą radę i sugestię
2. Oooo... silniki temat rzeka. Zależy jaki planujesz przebieg w ciągu roku, diesel jest zwyczajowo droższy w zakupie i ma sens jeśli rocznie robisz więcej niż te 30 tyś. km. Ja osobiście polecam 3.2 V6 24v benzyna, albo 2.4 JTD 20v na multijecie. Ale ja lubię przycisnąć więc dlatego takie typy.
3. Z tego co widzę i słyszę od kolegów z LT takie usterki się zdarzają. Nie niej jednak opinia, że raz w tygodniu coś jest mocno przesadzona.
4. Jeden woli córkę drugi teściową Ja wolę manual, bo przynajmniej jest co robić w samochodzie, ale na miasto automat to dobre rozwiązanie.
5. Pali ile się wleje ale np. 3.2 V6 w cyklu miejskim ok 20 litrów, za miastem jakieś 11/12. 2.4 JTD 24v miasto do 12, za miastem ok. 8 więc różnice spore. A koszty eksploatacji. Kappa to to nie jest, części do najtańszych nie należą. Polecam spytać Damiana z LT, myślę że przy kawie (w końcu jesteś z Łodzi) może dużo powiedzieć.
Pozdrawiam Pablo
A co myslicie o Thesis?
Spodziewam się rocznych przebiegów na poziomie do 20 000 km i poszukuję auta o przebiegu raczej poniżej 80 000km
Oczywiście samochodu po wypadku lub do naprawy nie biorę pod uwagę z różnych powodów (sam miałem "niebitą" Xantię i dopiero w czasie eksploatacji pojawiały się niespodzianki).
Właśnie spoglądałem (mobile.de) na modele wyposażone w 3.0 lub 3.2 w benzynie ale wszystkie są w automacie (nie ma chyba tych wersji silnika w manualu).... nie jest fanem tego rozwiązania z powodów o których sam napisałeś - wypada coś w samochodzie robić, chociażby zmieniać biegi
Niestety chyba tylko 2.0 turbo z bardziej żwawych benzynowych silników wyposażony jest w ręczną skrzynkę....
Co do różnicy w kosztach eksploatacji vs KAPPA, no cóż jeśli koszty wymiany najbardziej zużywających się elementów czyli zawieszenie (na naszych idealnych drogach), filtry, klocki hamulcowe itp nie są zawrotne (czyli dostępne tylko oryginały tylko w sieci autoryzowanej i tylko 200% drożej niż do KAPPY) to chyba można to znieść
A wracając do sprawy wyboru silnika:
1. Czy model 3.0 i 3.2 to jest żywcem wyjęty silnik z Alfa 166 (powiedzmy nieco mniej wysilony) ?
2. Czy jest sens zagazować taki silnik (raczej nie jestem skłonny)?
3. Czy silniki 2.4 JTD MultiJet nie są wrażliwe na nasze "chrzczone" paliwo ?
Oczywiście samochodu po wypadku lub do naprawy nie biorę pod uwagę z różnych powodów (sam miałem "niebitą" Xantię i dopiero w czasie eksploatacji pojawiały się niespodzianki).
Właśnie spoglądałem (mobile.de) na modele wyposażone w 3.0 lub 3.2 w benzynie ale wszystkie są w automacie (nie ma chyba tych wersji silnika w manualu).... nie jest fanem tego rozwiązania z powodów o których sam napisałeś - wypada coś w samochodzie robić, chociażby zmieniać biegi
Niestety chyba tylko 2.0 turbo z bardziej żwawych benzynowych silników wyposażony jest w ręczną skrzynkę....
Co do różnicy w kosztach eksploatacji vs KAPPA, no cóż jeśli koszty wymiany najbardziej zużywających się elementów czyli zawieszenie (na naszych idealnych drogach), filtry, klocki hamulcowe itp nie są zawrotne (czyli dostępne tylko oryginały tylko w sieci autoryzowanej i tylko 200% drożej niż do KAPPY) to chyba można to znieść
A wracając do sprawy wyboru silnika:
1. Czy model 3.0 i 3.2 to jest żywcem wyjęty silnik z Alfa 166 (powiedzmy nieco mniej wysilony) ?
2. Czy jest sens zagazować taki silnik (raczej nie jestem skłonny)?
3. Czy silniki 2.4 JTD MultiJet nie są wrażliwe na nasze "chrzczone" paliwo ?
________________________________
Niepozorna Xantia 2.0 Turbo CT
Niepozorna Xantia 2.0 Turbo CT
A co myslicie o Thesis?
O ceny musisz popytać Damiana, z głowy nie pamiętam.
Ten silnik 3.0 to był montowany chyba jakoś na początku. Zastąpił go 3.2 i faktycznie w parze tylko z automatem. Czy jest on żywcem wyjęty z Alfy, głowy nie dam, ale raczej tak. Wprawdzie w Alfie ma 176 KW, a w Thesisie 169 KW, ale trzeba zrozumieć włochów Co do gazu to dałbym sobie spokój. Osobiście gazowanie samochodu to dla mnie profanacja, a Thesisa to już świętokradztwo A jeśli pytasz o JTD i masz na myśli opał to nie słyszałem o jakichkolwiek problemach. Sam czasem korzystam
Ten silnik 3.0 to był montowany chyba jakoś na początku. Zastąpił go 3.2 i faktycznie w parze tylko z automatem. Czy jest on żywcem wyjęty z Alfy, głowy nie dam, ale raczej tak. Wprawdzie w Alfie ma 176 KW, a w Thesisie 169 KW, ale trzeba zrozumieć włochów Co do gazu to dałbym sobie spokój. Osobiście gazowanie samochodu to dla mnie profanacja, a Thesisa to już świętokradztwo A jeśli pytasz o JTD i masz na myśli opał to nie słyszałem o jakichkolwiek problemach. Sam czasem korzystam
Pozdrawiam Pablo
Re: A co myslicie o Thesis?
z tego co wiem to tak i nie - słyszałem od jednego flotowca (mają Thesiski na stanie) że fatalnie pod tym względem jest z najstarszymi egzemplarzami - w późniejszej produkcji jest znacznie lepiej ..."Pablo" pisze: 3. Z tego co widzę i słyszę od kolegów z LT takie usterki się zdarzają. Nie niej jednak opinia, że raz w tygodniu coś jest mocno przesadzona.
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
A co myslicie o Thesis?
Wróćmy więc do wątku głównego
Skoro Lancia montuje w swoich flagowych modelach 3.2 tylko automat to może skierować się ku Alfie 166 z tym silnikiem (w niej pewnie znajdę ręczną skrzynkę biegów).... ?
1. Jakie są istotne różnice między tymi modelami (poza wyglądem) ?
2. Czy płyta podłogowa i silniki są "wymienne" między nimi?
3. Czy zawieszenie które w nich zastosowano jest identyczne (chyba nie skoro Lancia to limuzyna a Alfa ma raczej sportowe zacięcie) ?
Co miałeś na myśli PEW pisząc o wadach i usterkach elektroniki w początkowych wersjach Thesis ? Do którego roku mogło być to nagminne ?
Ponieważ Pablo podał zużycia paliwa w wersjach benzynowych raczej z górnej granicy przyzwoitości(jednak 20 litrów Pb na 100km to nie jest mało nawet dla silnika 3.2) mam pytanie techniczne dotyczące silnika diesla:
Czy silniki JTD nowszej generacji (czyli montowane chociażby w Thesis) MultiJet 150KM i 175KM także są "odporne" na polskie paliwo dieselopodnobne ? Chodzi mi o to że słyszałem o takiej zależności: im technologicznie nowsza konstrukcja silnika DIESEL zwłaszcza JTD (common rail) tym bardziej podatna na uszkodzenie jest taka konstrukcja zwłaszcza przy zastosowaniu różnej jakości paliwa (a koszty naprawy są raczej wysokie)
Skoro Lancia montuje w swoich flagowych modelach 3.2 tylko automat to może skierować się ku Alfie 166 z tym silnikiem (w niej pewnie znajdę ręczną skrzynkę biegów).... ?
1. Jakie są istotne różnice między tymi modelami (poza wyglądem) ?
2. Czy płyta podłogowa i silniki są "wymienne" między nimi?
3. Czy zawieszenie które w nich zastosowano jest identyczne (chyba nie skoro Lancia to limuzyna a Alfa ma raczej sportowe zacięcie) ?
Co miałeś na myśli PEW pisząc o wadach i usterkach elektroniki w początkowych wersjach Thesis ? Do którego roku mogło być to nagminne ?
Ponieważ Pablo podał zużycia paliwa w wersjach benzynowych raczej z górnej granicy przyzwoitości(jednak 20 litrów Pb na 100km to nie jest mało nawet dla silnika 3.2) mam pytanie techniczne dotyczące silnika diesla:
Czy silniki JTD nowszej generacji (czyli montowane chociażby w Thesis) MultiJet 150KM i 175KM także są "odporne" na polskie paliwo dieselopodnobne ? Chodzi mi o to że słyszałem o takiej zależności: im technologicznie nowsza konstrukcja silnika DIESEL zwłaszcza JTD (common rail) tym bardziej podatna na uszkodzenie jest taka konstrukcja zwłaszcza przy zastosowaniu różnej jakości paliwa (a koszty naprawy są raczej wysokie)
________________________________
Niepozorna Xantia 2.0 Turbo CT
Niepozorna Xantia 2.0 Turbo CT
A co myslicie o Thesis?
O matko... zaczynają się trudne pytania
Jadąc od końca.
Zawieszenie bankowo jest różne. W alfie drogie jak cholera i niestety nie tak trwałe jak w Lanci.
Płyta podłogowa jest inna. Alfa 166 jest produkowana od 1998, Thesis od 2001. Silniki pewnie są wymienne, ale zawsze jakieś inne mocowania, osprzęt i jakieś duperele.
Osobiście mam wrażenie że 166 jest przestronniejsza w środku bardziej prowokująca i zaczepna. Teraz się narażę Thesis to autko dla starszego faceta Alfa dla duchem młodszych. Ale spoko, to tak z przekory To o czym pisał PEW to tyczy roczników do 2002. Chyba z 2003 większość problemów usunęli.
A co diesla (multijet) i paliw dieslopodobnych, to jeśli myślisz o opale to nie powinno być problemu. Silniki koncernu Fiata spalą wszystko. To nie Ford, że paliwo z Orlenu tak, ale z Lotosu już nie Swoją drogą czy warto
Jadąc od końca.
Zawieszenie bankowo jest różne. W alfie drogie jak cholera i niestety nie tak trwałe jak w Lanci.
Płyta podłogowa jest inna. Alfa 166 jest produkowana od 1998, Thesis od 2001. Silniki pewnie są wymienne, ale zawsze jakieś inne mocowania, osprzęt i jakieś duperele.
Osobiście mam wrażenie że 166 jest przestronniejsza w środku bardziej prowokująca i zaczepna. Teraz się narażę Thesis to autko dla starszego faceta Alfa dla duchem młodszych. Ale spoko, to tak z przekory To o czym pisał PEW to tyczy roczników do 2002. Chyba z 2003 większość problemów usunęli.
A co diesla (multijet) i paliw dieslopodobnych, to jeśli myślisz o opale to nie powinno być problemu. Silniki koncernu Fiata spalą wszystko. To nie Ford, że paliwo z Orlenu tak, ale z Lotosu już nie Swoją drogą czy warto
Pozdrawiam Pablo
A co myslicie o Thesis?
"Pablo" pisze:Teraz się narażę Thesis to autko dla starszego faceta Alfa dla duchem młodszych. Ale spoko, to tak z przekory
Wiesz mam 31 lat a to chyba nie oznacza jeszcze tetryczenia? Faktycznie do Thesisa trzeba być jednak dorosłym (dorosnąć?);-)
Parę uwag ode mnie:
- mam 2.0 T - spalanie z ostatniego 1,5 tysiąca kilometrów po Warszawie 80% - 12,5 litra. Bez korków 10. W trasie około 9. Bez przekraczania 3 tys obrotów.
Jezdziłem podczas poszukiwań 2,4 JTD (150km) i moim zdaniem jest glosniejszy i ma gorszą kulturę pracy (trzęsie) niż następca 175km. Tym pierwszym jezdziłem z manualem i pokazywał około 2 litry mniej niż ten drugi (automat) przy podobnej jezdzie. Ten drugi 175 km (w LT) byl o wiele przyjazniejszy i milszy dla ucha, w miarę dynamiczny.
3.0 tez miałem okazję jezdzić i wszystko super poza spalaniem. Nie jest to tanie auto i nie spodziewam się, ze będzie tanie w eksploatacji ale jednak za dużo pali. Wysnuje wniosek, że dwa elementy na to wpływają:-
- duza masa
- automat
Na plus dzwięk, na minus serwis (wymiana swiec, rozrządu) wymaga wyciągania silnika.
Dla tego mam 2.0 T, bo ma najlepsze osiągi, skrzynię nad którą ja sprawuje kontrolę (choć w mieście automat zdecydowanie korzystniejszy) ale niestety 6 biegów wymaga opieki ręki;-)
Mój silnik to soft turbo i efekt jest taki, ze brak turbo dziury. Naprawdę.
Na minus gorsze zabezpieczenie antykorozyjne blach niż w Kappie.
Kwestia elektroniki: bez uwag. Jest jak byc powinno ale za mało przejechałem na podsumowania.
Panowie: Thesis ma na dachu punkty do mocowania bagażnika.
[/b]
Kmicic
- NajMlodszyM
- Forumowicz/ka
- Posty: 408
- Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk
A co myslicie o Thesis?
Z tego co ja się orientuje, zawieszenie Thesis-a jest dużo bardziej zaawansowane niż zawieszenie Alfy 166. Thesis ma amortyzatory o ile się nie myle typu Skyhook itp...
Wow, ale się wypowiedziałem
Pozdrawiam
Wow, ale się wypowiedziałem
Pozdrawiam
A co myslicie o Thesis?
W takim razie proszę o info dotyczące wersji silnika MutiJet montowanego w Thesis.
Biorąc pod uwagę przebieg poszukiwanego samochodu oraz uwagi PEW interesują mnie roczniki po 2003
Na co należy w tych silnikach zwracać uwagę , czym objawiać się mogą uszkodzenia wtryskiwaczy i jak z kulturą pracy tego silnika.
Czy tak jak w przypadku Alfy gama silników JTD 2.4 MultiJet zaczyna się od 136 KM do 200KM ?
Biorąc pod uwagę przebieg poszukiwanego samochodu oraz uwagi PEW interesują mnie roczniki po 2003
Na co należy w tych silnikach zwracać uwagę , czym objawiać się mogą uszkodzenia wtryskiwaczy i jak z kulturą pracy tego silnika.
Czy tak jak w przypadku Alfy gama silników JTD 2.4 MultiJet zaczyna się od 136 KM do 200KM ?
________________________________
Niepozorna Xantia 2.0 Turbo CT
Niepozorna Xantia 2.0 Turbo CT
- kmito
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 05 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: Włocławek
A co myslicie o Thesis?
Jeżeli chodzi o silnik 3.0 V6 to:
Nie potwierdzam w mojej Alfie wymiana rozrządu nie wymaga wyjęcia silnika.
Wymiana świec wymaga zdjęcia kolektora dolotowego (zasłania drugą głowice) ale świece wymienia się co 100tyś km.
Wyjęcie skrzyni wymaga wyjęcia całego zespołu napędowego, prawdopodobnie wymiana sprzęgła to ten sam problem.
Nie jestem pewny bo mam automat.
Inne plusy to: silnik z tradycją i historią już nie produkowany, trwały i bezawaryjny z bardzo przyjaznym przebiegiem momentu obrotowego, idealny do napędzania dużej limuzyny.
Nie potwierdzam w mojej Alfie wymiana rozrządu nie wymaga wyjęcia silnika.
Wymiana świec wymaga zdjęcia kolektora dolotowego (zasłania drugą głowice) ale świece wymienia się co 100tyś km.
Wyjęcie skrzyni wymaga wyjęcia całego zespołu napędowego, prawdopodobnie wymiana sprzęgła to ten sam problem.
Nie jestem pewny bo mam automat.
Inne plusy to: silnik z tradycją i historią już nie produkowany, trwały i bezawaryjny z bardzo przyjaznym przebiegiem momentu obrotowego, idealny do napędzania dużej limuzyny.
Lancia Y 1.2 ECVT
Alfa 166 3.0 V6
Alfa 166 3.0 V6
A co myslicie o Thesis?
Kmicic tak na marginesie z 2.0T jest tak (też miałem taki silnik ale 4 cylindry) że spalanie prawie w 100% zależy od stylu jazdy. Turbina w praktyce odpala od 2900-3000 obrotów więc jeśli nie przekraczasz tych wartości jedziesz prawie jak na zwykłym silniku 2.0 i cieszysz się w miarę rozsądnym spalaniem. Zapewniam Cię że jak zaczniesz gazować/zwijać asfalt po mieście, spalanie skoczy Ci do 20 litrów i ponad"Kmicic" pisze: Parę uwag ode mnie:
- mam 2.0 T - spalanie z ostatniego 1,5 tysiąca kilometrów po Warszawie 80% - 12,5 litra. Bez korków 10. W trasie około 9. Bez przekraczania 3 tys obrotów.
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
A co myslicie o Thesis?
Po dotychczasowych wypowiedziach skłaniam się ku zakupowi Thesis 2.4 JTD 175KM (koszty eksploatacji, jakość wykonania i wytrzymałość/odporność na polskie warunki drogowe).
Trudno niestety znaleźć taki samochód w rozsądnej cenie z przebiegiem poniżej 100000km
Czy należy się obawiać większych przebiegów w tym autku?
Po jakim przebiegu wymienia się rozrząd?
Trudno niestety znaleźć taki samochód w rozsądnej cenie z przebiegiem poniżej 100000km
Czy należy się obawiać większych przebiegów w tym autku?
Po jakim przebiegu wymienia się rozrząd?
________________________________
Niepozorna Xantia 2.0 Turbo CT
Niepozorna Xantia 2.0 Turbo CT
- Marcinthesis
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pomorskie
3,0 lepsze
Wiec pomimo tego, że zagazowane Thesis to profanacja, jest w tym pewien sens. Zapraszam na forum Alfy, większość posiadaczy nie widzi problemu w zagazowywaniu v6.
Jest to alternatywa dla Disla, v6 to cudowny silnik, choc nie ma przełożenia na osiągi w Thesis...
Płyta podłogowa tej lanci jest tylko dla niej przeznaczona, zupełnie inna od 166.
A informacja o wyjmowaniu silnika do wymiany świec i rozrządu rozbawiła mnie, naprawde zabawne, tak jak informacje o awaryjności thesis z poczatku produkcji, lub awaryjnosci alf.
Ja mam inne zdanie, awaryjne sa tylko auta zajechane, źle traktowane, w mojej gtv robiłem remont silnika po 2 miesiącach od zakupu, lecz cena na to wskazywała, i liczylem się z tym...natomiast 2 pozostałe alfy miały pewne pochodzenie i przez wiele lat chodzą bez usterek, ( sledze ich historie i mam kontakt z obecnymi właścicielami )
Jest to alternatywa dla Disla, v6 to cudowny silnik, choc nie ma przełożenia na osiągi w Thesis...
Płyta podłogowa tej lanci jest tylko dla niej przeznaczona, zupełnie inna od 166.
A informacja o wyjmowaniu silnika do wymiany świec i rozrządu rozbawiła mnie, naprawde zabawne, tak jak informacje o awaryjności thesis z poczatku produkcji, lub awaryjnosci alf.
Ja mam inne zdanie, awaryjne sa tylko auta zajechane, źle traktowane, w mojej gtv robiłem remont silnika po 2 miesiącach od zakupu, lecz cena na to wskazywała, i liczylem się z tym...natomiast 2 pozostałe alfy miały pewne pochodzenie i przez wiele lat chodzą bez usterek, ( sledze ich historie i mam kontakt z obecnymi właścicielami )
Re: 3,0 lepsze
i tu się zgodzę - w ub. tygodniu w mojej alfie wymieniano rozrząd, pompę wody, świece i pasek klinowy i odbyło się bez wyciągnia silnika"Marcinthesis" pisze: A informacja o wyjmowaniu silnika do wymiany świec i rozrządu rozbawiła mnie, naprawde zabawne, tak jak informacje o awaryjności thesis z poczatku produkcji, lub awaryjnosci alf.
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488