lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
miscacy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 25 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków / Dębica

lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!

Post autor: miscacy » 04 lis 2007, 13:29

witam
1,6 16v 103km, lpg

chcialbym zalozyc sobie taki zestawik, co polecacie ?
czy poprawi to troszke osiagi ? czy zmniejszy spalanie ?
i takie pytanie laika ; czy strumienica zastepuje koncowy tlumik ?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marcin_K
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 14 cze 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!

Post autor: Marcin_K » 04 lis 2007, 14:30

strumienica napewno nie zastąpi Ci końcowego tłumika, mogłaby zastąpic kaatalizator
byly Thema 2.5 TD
Kappa 3.0 V6 24v automat

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!

Post autor: aro » 04 lis 2007, 14:34

Ja bym jakoś nie montował strumienicy zamiast kata. Mogą byc kłopoty przy przeglądzie, auto będzie głośniej "ryczec", no i temp. spalin będzie wyższa, zanieczyszczenie, itp.

Awatar użytkownika
maki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 30 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: RZESZÓW

lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!

Post autor: maki » 04 lis 2007, 23:57

chcesz zalozyc strumienice przy dolocie czy przy wydechu? bo po temacie chodzi o dolot, a w poscie o wydech. ja tak odebralem...

Dolot!

strumienica (taka puszeczka z wiatrakiem) nie zadziala odpowiednio jak nie zestroisz wszystkich elementow ukladu zasysania powietrza. dobry filtr z odpowiednim doprowadzeniem zimnego powietrza(w miare zimnego :wink: ), bardzo gladkie (wewnatrz) rurki prowadzace do silnika, ich odpowiednia dlugosc. dlugosc nie powinna byc dobierana pod wzgledem wolnego miejsca w komorze silnika, a dokladnie policzona, biorac pod uwage pojemnosc silnika, jego stan, sprawnosc, itd. jak pojdziesz do jakiegos lepszego zakladu zajmujacego sie tuningiem, ladnie zagadasz to moze Ci policza (za drobna oplata :wink: )

Wydech:


za kata zalozyc nie mozesz (prawnie). a jezeli przed to takze nalezaloby przebudowac caly wydech. nie wystarczy zalozenie drogiego sportowego tlumika, mimo ze np. jest dedykowany do danego modelu samochodu.


przebudowa dolotu automatycznie wiaze sie z wydechem, i odwrotnie. bo ilosc powietrza dostarczanego POWINNA byc rowna powietrzu oddawanemu. jakies ubytki zawsze sa: jakies nieszczelnosci, skraplanie, itp. ale ogolnie rownowaga spelniona musi byc.


jesli zalezy Ci na osiagach, to przerobienie dolotu i wydechu daje naprawde duzo. a jesli tylko na wrazeniach odsluchowych to proponuje ladny sportowy tlumik, np: z koncowka 100 mm :wink: , no i ten filtr tez by ladnie sie prezentowal, ale osiagow sam nie podniesie!!!


PS: ja nie odradzam!! Nie od razu Rzym zbudowano :D



pozdrawiam[/code]

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!

Post autor: matias21 » 05 lis 2007, 19:03

sportowy filtr jak masz gaz II generacji radziłbym odrazu odpuścić, silnik sie będzie dławił. Jak masz sekwencje to pomyślałbym nad sportową wkładką tylko nie wiem czy taka jest do delty bo ponoć z bravo nie wchodzi, jakby ktoś wiedział gdzie taką dostać to fajnie by było jakby dał jakiegoś linka gdzie to kupić w Polsce.

pozdrawiam.
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

....zobacz tutaj

Post autor: larry123 » 05 lis 2007, 19:37

u koleśia kiedyś zamawialem strumienice do fiata 126p
mozna powiedziec ze byla fajna
i dolotowa i wydechowa zapier... jak dziki
wydechowa nie była jednak przeznaczona do cywilnej jazdy :)

trigojunior
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1025
Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie

lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!

Post autor: trigojunior » 05 lis 2007, 22:21

"matias21" pisze:...sportową wkładką tylko nie wiem czy taka jest do delty bo ponoć z bravo nie wchodzi, jakby ktoś wiedział gdzie taką dostać to fajnie by było jakby dał jakiegoś linka gdzie to kupić w Polsce.
wydaje mi się że chodzi o coś takiego

a tu jest strona z całą listą (roczniki, pojemności itp) klik
mam nadzieję że choć trochę pomogłem
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!

Post autor: matias21 » 06 lis 2007, 18:29

to są do silników 8 zaworowych, tak mi sie przynajmniej wydaje, do 16v tam nie ma niestety ;(
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


trigojunior
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1025
Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie

lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!

Post autor: trigojunior » 06 lis 2007, 18:39

"matias21" pisze:to są do silników 8 zaworowych, tak mi sie przynajmniej wydaje, do 16v tam nie ma niestety ;(
a ten np kilk
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!

Post autor: pew » 06 lis 2007, 21:41

miałem strumienicę spalin - osiągi poprawia o równowartość zapchania starego katalizatora + opory każdego katalizatora i ani ćwierć konia więcej - przynajmniej w moim odczuciu :-) za to fajnie buczy - dźwięk jest inny niż z tłumika - przy tłumikach najczęściej słychać że pierdzi tylko hm tyłem a pod maską niekoniecznie, strumienica lepiej daje ... tylko czy dla efektu dźwiękowego warto tyle kasy wywalić (trzeba jeszcze emulator sondy) ... i możesz (ale nie musisz) tez mieć kłopoty jak Ci zmierzą poziom spalin
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”