lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!
- miscacy
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: Kraków / Dębica
lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!
witam
1,6 16v 103km, lpg
chcialbym zalozyc sobie taki zestawik, co polecacie ?
czy poprawi to troszke osiagi ? czy zmniejszy spalanie ?
i takie pytanie laika ; czy strumienica zastepuje koncowy tlumik ?
pozdrawiam
1,6 16v 103km, lpg
chcialbym zalozyc sobie taki zestawik, co polecacie ?
czy poprawi to troszke osiagi ? czy zmniejszy spalanie ?
i takie pytanie laika ; czy strumienica zastepuje koncowy tlumik ?
pozdrawiam
- Marcin_K
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 14 cze 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kraków
lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!
strumienica napewno nie zastąpi Ci końcowego tłumika, mogłaby zastąpic kaatalizator
byly Thema 2.5 TD
Kappa 3.0 V6 24v automat
Kappa 3.0 V6 24v automat
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!
Ja bym jakoś nie montował strumienicy zamiast kata. Mogą byc kłopoty przy przeglądzie, auto będzie głośniej "ryczec", no i temp. spalin będzie wyższa, zanieczyszczenie, itp.
lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!
chcesz zalozyc strumienice przy dolocie czy przy wydechu? bo po temacie chodzi o dolot, a w poscie o wydech. ja tak odebralem...
Dolot!
strumienica (taka puszeczka z wiatrakiem) nie zadziala odpowiednio jak nie zestroisz wszystkich elementow ukladu zasysania powietrza. dobry filtr z odpowiednim doprowadzeniem zimnego powietrza(w miare zimnego ), bardzo gladkie (wewnatrz) rurki prowadzace do silnika, ich odpowiednia dlugosc. dlugosc nie powinna byc dobierana pod wzgledem wolnego miejsca w komorze silnika, a dokladnie policzona, biorac pod uwage pojemnosc silnika, jego stan, sprawnosc, itd. jak pojdziesz do jakiegos lepszego zakladu zajmujacego sie tuningiem, ladnie zagadasz to moze Ci policza (za drobna oplata )
Wydech:
za kata zalozyc nie mozesz (prawnie). a jezeli przed to takze nalezaloby przebudowac caly wydech. nie wystarczy zalozenie drogiego sportowego tlumika, mimo ze np. jest dedykowany do danego modelu samochodu.
przebudowa dolotu automatycznie wiaze sie z wydechem, i odwrotnie. bo ilosc powietrza dostarczanego POWINNA byc rowna powietrzu oddawanemu. jakies ubytki zawsze sa: jakies nieszczelnosci, skraplanie, itp. ale ogolnie rownowaga spelniona musi byc.
jesli zalezy Ci na osiagach, to przerobienie dolotu i wydechu daje naprawde duzo. a jesli tylko na wrazeniach odsluchowych to proponuje ladny sportowy tlumik, np: z koncowka 100 mm , no i ten filtr tez by ladnie sie prezentowal, ale osiagow sam nie podniesie!!!
PS: ja nie odradzam!! Nie od razu Rzym zbudowano
pozdrawiam[/code]
Dolot!
strumienica (taka puszeczka z wiatrakiem) nie zadziala odpowiednio jak nie zestroisz wszystkich elementow ukladu zasysania powietrza. dobry filtr z odpowiednim doprowadzeniem zimnego powietrza(w miare zimnego ), bardzo gladkie (wewnatrz) rurki prowadzace do silnika, ich odpowiednia dlugosc. dlugosc nie powinna byc dobierana pod wzgledem wolnego miejsca w komorze silnika, a dokladnie policzona, biorac pod uwage pojemnosc silnika, jego stan, sprawnosc, itd. jak pojdziesz do jakiegos lepszego zakladu zajmujacego sie tuningiem, ladnie zagadasz to moze Ci policza (za drobna oplata )
Wydech:
za kata zalozyc nie mozesz (prawnie). a jezeli przed to takze nalezaloby przebudowac caly wydech. nie wystarczy zalozenie drogiego sportowego tlumika, mimo ze np. jest dedykowany do danego modelu samochodu.
przebudowa dolotu automatycznie wiaze sie z wydechem, i odwrotnie. bo ilosc powietrza dostarczanego POWINNA byc rowna powietrzu oddawanemu. jakies ubytki zawsze sa: jakies nieszczelnosci, skraplanie, itp. ale ogolnie rownowaga spelniona musi byc.
jesli zalezy Ci na osiagach, to przerobienie dolotu i wydechu daje naprawde duzo. a jesli tylko na wrazeniach odsluchowych to proponuje ladny sportowy tlumik, np: z koncowka 100 mm , no i ten filtr tez by ladnie sie prezentowal, ale osiagow sam nie podniesie!!!
PS: ja nie odradzam!! Nie od razu Rzym zbudowano
pozdrawiam[/code]
lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!
sportowy filtr jak masz gaz II generacji radziłbym odrazu odpuścić, silnik sie będzie dławił. Jak masz sekwencje to pomyślałbym nad sportową wkładką tylko nie wiem czy taka jest do delty bo ponoć z bravo nie wchodzi, jakby ktoś wiedział gdzie taką dostać to fajnie by było jakby dał jakiegoś linka gdzie to kupić w Polsce.
pozdrawiam.
pozdrawiam.
- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
....zobacz tutaj
u koleśia kiedyś zamawialem strumienice do fiata 126p
mozna powiedziec ze byla fajna
i dolotowa i wydechowa zapier... jak dziki
wydechowa nie była jednak przeznaczona do cywilnej jazdy
mozna powiedziec ze byla fajna
i dolotowa i wydechowa zapier... jak dziki
wydechowa nie była jednak przeznaczona do cywilnej jazdy
-
- Klubowicz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
- Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie
lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!
wydaje mi się że chodzi o coś takiego"matias21" pisze:...sportową wkładką tylko nie wiem czy taka jest do delty bo ponoć z bravo nie wchodzi, jakby ktoś wiedział gdzie taką dostać to fajnie by było jakby dał jakiegoś linka gdzie to kupić w Polsce.
a tu jest strona z całą listą (roczniki, pojemności itp) klik
mam nadzieję że choć trochę pomogłem
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!
to są do silników 8 zaworowych, tak mi sie przynajmniej wydaje, do 16v tam nie ma niestety ;(
-
- Klubowicz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
- Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie
lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!
a ten np kilk"matias21" pisze:to są do silników 8 zaworowych, tak mi sie przynajmniej wydaje, do 16v tam nie ma niestety ;(
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
lancia delta 2 - strumienica i sportowy filtr?!
miałem strumienicę spalin - osiągi poprawia o równowartość zapchania starego katalizatora + opory każdego katalizatora i ani ćwierć konia więcej - przynajmniej w moim odczuciu za to fajnie buczy - dźwięk jest inny niż z tłumika - przy tłumikach najczęściej słychać że pierdzi tylko hm tyłem a pod maską niekoniecznie, strumienica lepiej daje ... tylko czy dla efektu dźwiękowego warto tyle kasy wywalić (trzeba jeszcze emulator sondy) ... i możesz (ale nie musisz) tez mieć kłopoty jak Ci zmierzą poziom spalin
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT