1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

MarianoItaliano92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
Imię: Mariusz

1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: MarianoItaliano92 » 01 lut 2025, 13:06

Szczęść Boże! Witam wszystkich forumowiczów!
Od niedawna jestem właścicielem Delty III.
Mechanik stwierdził zużyte łożyska dyferencjału. Czy ktoś z forumowiczów miał taki problem ? Czy to normalne zjawisko w tym aucie ? Szumi, też na luzie. Auto ma przebieg poniżej 100k km. Odgłos nie jest uciążliwy i głośny. Czy czeka mnie remont całej skrzyni ?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12120
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: topcio » 01 lut 2025, 13:54

Na luzie na postoju czy tocząc się na luzie?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

MarianoItaliano92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
Imię: Mariusz

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: MarianoItaliano92 » 02 lut 2025, 12:56

W trakcie jazdy. Oprócz tego chyba jest uszkodzony przegub. Być może była jakaś stłuczka...

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2290
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: Helios » 02 lut 2025, 20:40

A co ma do tego stłuczka? Masz wadliwą skrzynię m32 z opla i posypały się łożyska.
Wszystkie łożyska to ok 500zł na popularnych serwisach ogłoszeniowych.
Da się to wymienić nawet bez ściągania skrzyni.

MarianoItaliano92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
Imię: Mariusz

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: MarianoItaliano92 » 04 lut 2025, 11:29

Koledzy forumowicze znacie jakieś warsztaty gdzie regenerują skrzynie C544 w świętokrzyskim, ewentualnie sąsiednie województwa ?

Awatar użytkownika
Grzyws
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 292
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: Grzyws » 04 lut 2025, 21:27

Przechodziłem temat łożysk w skrzyni M32 mając Bravo 1.4 T-Jet 150KM. Objawy zużytych łożysk to ruchy lewarka zmiany biegów na jedynce przy ruszaniu. Potem jęczenie podczas jazdy na 6,5 biegu a w dalszej kolejności na pozostałych biegach. Na luzie dźwięki ustawały.
Jeżeli u Ciebie występuję słyszalny szum na może być jeszcze łożysko na podporze prawej półosi.
Tak naprawdę wszystko do bezproblemowej weryfikacji stetoskopem na podnośniku.

MarianoItaliano92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
Imię: Mariusz

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: MarianoItaliano92 » 05 lut 2025, 13:34

Grzyws pisze: 04 lut 2025, 21:27 Przechodziłem temat łożysk w skrzyni M32 mając Bravo 1.4 T-Jet 150KM. Objawy zużytych łożysk to ruchy lewarka zmiany biegów na jedynce przy ruszaniu. Potem jęczenie podczas jazdy na 6,5 biegu a w dalszej kolejności na pozostałych biegach. Na luzie dźwięki ustawały.
Jeżeli u Ciebie występuję słyszalny szum na może być jeszcze łożysko na podporze prawej półosi.
Tak naprawdę wszystko do bezproblemowej weryfikacji stetoskopem na podnośniku.
To chyba kolega musiał nie zauważyć szumu łożysk wcześniej. Jęczenie to już objaw zużycia trybów. Byłem w ASO i Panowie dość długo weryfikowali co się dzieje...
Na forum Nuova Bravo też ktoś miał identyczne objawy. I niestety to były łożyska skrzyni.

Awatar użytkownika
Grzyws
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 292
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: Grzyws » 07 lut 2025, 20:51

Niekoniecznie, wycie pojawia się już przy lekkim zużyciu łożysk. Wałki, które są w nich osadzone tracą równoległość względem siebie - co w konsekwencji powoduje, że zazębienie jest nieprawidłowe (stąd wycie). Oczywiście powoduje to przyspieszone zużycie zębów ale jeżeli zbyt długo się z tym nie jeździ to wymiana łożysk zamyka temat.
U mnie po wymianie łożysk skrzynia pracowała cicho, mimo że wcześniej już jęczała aż miło na 5 i 6 biegu.

MarianoItaliano92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
Imię: Mariusz

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: MarianoItaliano92 » 08 lut 2025, 20:07

Wydaje mi się, że mechanicy dobrze zdiagnozowali ten problem. Byłem w ASO, co prawda w mniejszej miejscowości ale to nie oznacza, że Panowie nie znają się na rzeczy.
Zawsze mogę poprosić przed naprawą. Szukam warsztatu, bo tam dość drogo jest. Miałem wrażenie, że niezbyt pewnie się czuli w regeneracji.
Najważniejszą kwestią pozostaje to kiedy jest konieczna naprawa, żeby nie pojawił się problem z osadzeniem zewnętrznych toczni łożysk ? Jak na razie słychać szum i nawiew na 50% go zagłusza.

MarianoItaliano92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
Imię: Mariusz

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: MarianoItaliano92 » 20 lut 2025, 18:09

Kolejny raz byłem u mechanika i tym razem podejrzenie padło na sam dyferencjał. Stamtąd słychać szum. Po wbiciu luzu na podnośniku koła momentalnie zatrzymały się.

MarianoItaliano92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
Imię: Mariusz

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: MarianoItaliano92 » 22 lut 2025, 11:44

Koledzy forumowicze czy ktoś z was przerabiał temat wymiany felernej skrzyni M32 na C635 Lub C442 ??
W Fiatach brawo ponoć nie ma jakichś wielkich ceregieli (c635), do wymiany kielichy przegubów wewnętrznych podpora prawej półosi no i wiadomo linki etc.
Moje pytanie brzmi czy półosie mogą pasować ? Ewentualnie czy inne półosie np od giulietty/bravo będą pasować do Delty?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12120
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: topcio » 22 lut 2025, 20:21

Arga albo jakaś firma w Wawie dają skrzynię regenerowaną "na wymianę" za bodajże 1200 pln. Wymieniasz, lejesz więcej oleju i problem na kolejne 200 tyś z głowy.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Grzyws
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 292
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału

Post autor: Grzyws » 22 lut 2025, 20:32

Dokładnie, moim zdaniem też gra nie warta świeczki. Napraw tą M32 co masz i jeździć. Najlepiej kosztowo Ci to wyjdzie. Kupisz używaną C635 i też nie będziesz miał pewności w jakim jest stanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”