Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Witam serdecznie, mam problem z DPF już od dawna. Teraz to już zmora. Kiedy Wymieniłem sprzęgło dwumasowe jakby problem zniknął i przez blisko 700 km zero tematu. Teraz dopala mi co 50 km, wczoraj zrobiłem sobie test korekty wtryskiwaczy w chwili kiedy następowało wypalanie i mam takie oto wskazania
Proszę o wskazówki co ew. sprawdzić bo nie mam już sił.
Pozdrawiam
Chwilę później wyłaczyłem auto czyli przerwałem proces i zrobiłem zdjęcie korekty
Powiem że nie mam juz kompletnie pojęcia. EGR i Przepustnica sprawdzona i ok. Ppozistaje szukać przyczyny chyba w wtryskach-może 3 i 4 jest zepsuty. Proszę o wskazówki co ew. sprawdzić bo nie mam już sił.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1085
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Wg mnie, w pierwszej kolejności w amatorskich warunkach do sprawdzenia: czujnik różnicy ciśnień DPF, potem można spróbować obserwacji przy pomocy aplikacji Monitor DPF,
czy faktycznie tak szybko się zapełnia DPF. Jak to nic nie wyjaśni, to demontaż i czyszczenie DPF-u, ok kilkaset złotych do wydania. Oczywiście pomoże na jakiś czas, raczej krótszy niż dłuższy. Przy okazji, żeby to czyszczenie miało sens, to weryfikacja stanu, kondycji: wtryskiwaczy, twin turbo. Jeżeli odda się je do sprawdzenia, to z całą pewnością znajdą pretekst do regeneracji.
Po czyszczeniu, dystans pomiędzy wypaleniami DPF-u może się nieco zwiększy, ale tzw. świętego spokoju już nie będzie.
Brak danych o warunkach eksploatacji auta. Jaki przebieg, jakie codzienne dystanse auto pokonuje i w jakich warunkach drogowych, jaki olej silnikowy jest stosowany?
Low saps? czy full saps?. Producent nakazuje ten drugi, więc nie należy się nadmiernie dziwić, że są teraz kłopoty z DPF-em.
czy faktycznie tak szybko się zapełnia DPF. Jak to nic nie wyjaśni, to demontaż i czyszczenie DPF-u, ok kilkaset złotych do wydania. Oczywiście pomoże na jakiś czas, raczej krótszy niż dłuższy. Przy okazji, żeby to czyszczenie miało sens, to weryfikacja stanu, kondycji: wtryskiwaczy, twin turbo. Jeżeli odda się je do sprawdzenia, to z całą pewnością znajdą pretekst do regeneracji.
Po czyszczeniu, dystans pomiędzy wypaleniami DPF-u może się nieco zwiększy, ale tzw. świętego spokoju już nie będzie.
Brak danych o warunkach eksploatacji auta. Jaki przebieg, jakie codzienne dystanse auto pokonuje i w jakich warunkach drogowych, jaki olej silnikowy jest stosowany?
Low saps? czy full saps?. Producent nakazuje ten drugi, więc nie należy się nadmiernie dziwić, że są teraz kłopoty z DPF-em.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Witam i dziękuję za informację. Pytanie mam jak sprawdzić czujnik ciśnień i czy w TwonTurbo jest na dole w okolicy DPF i nie mogę też dotrzeć do aplikacji Monitor DPF dla PC. DPF czyściłem już 3 razy na przestrzeni ostatnich 3 lat. Przy ostatnim otrzymałem komunikat z serwisu, że winny jest wtrysk lub wtryski, wymieniłem dwa wtryski i było trochę spokoju.
Olej stosuję niskopopiołowy, trasy 15 km w jedną stronę do pracy i powrót. Dziś zawoziłem syna nieco dalej i w trakcie jazdy zgasła ikonka wypalania DPF po czym kiedy zbliżałem się do domu znów się zapaliła. Zastanawiam się nad usunięciem DPF bo już "ręce opadają".
Pozdrawiam
Olej stosuję niskopopiołowy, trasy 15 km w jedną stronę do pracy i powrót. Dziś zawoziłem syna nieco dalej i w trakcie jazdy zgasła ikonka wypalania DPF po czym kiedy zbliżałem się do domu znów się zapaliła. Zastanawiam się nad usunięciem DPF bo już "ręce opadają".
Pozdrawiam
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1085
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Czujnik różnicy cisnień Dpf może być winnym tych kłopotów, w sytuacji gdy Dpf był już czyszczony, a jednocześnie proces wypalania wygląda jak opisany powyżej. Ewentualnie trzeba sprawdzić przewody- wężyki łączące ten czujnik z Dpf.
Akurat dzisiaj wystawiłem na a... lokalnie taki nowy- nieużywany czujnik, bo wyzbywam się różnych części po sprzedaży Lancii.
Po ewentualnym montażu tego czujnika, trzeba go jeszcze
odznaczyć- zaprogramować .Najprościej ALFAOBD z telefonu, a Multiecuscan też ma taką opcję.
Tak w ogóle to nie ma słowa o błędach.
Przy takich wariacjach z wypalaniem muszą przecież być jakieś.
Akurat dzisiaj wystawiłem na a... lokalnie taki nowy- nieużywany czujnik, bo wyzbywam się różnych części po sprzedaży Lancii.
Po ewentualnym montażu tego czujnika, trzeba go jeszcze
odznaczyć- zaprogramować .Najprościej ALFAOBD z telefonu, a Multiecuscan też ma taką opcję.
Tak w ogóle to nie ma słowa o błędach.
Przy takich wariacjach z wypalaniem muszą przecież być jakieś.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Błędy się pojawiały podczas tych przedziwinych wypalań, teraz jest na stałe P2081 (nie mogę od kilku dni go skasować ), wcześniej był P010F.
Gdzie poszukiwać tego czujnika ciśnień, czy będzie pod maską czy gdzieś w okolicy DPF.
Pozdrawiam
Gdzie poszukiwać tego czujnika ciśnień, czy będzie pod maską czy gdzieś w okolicy DPF.
Pozdrawiam
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1085
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
P2081 oznacza usterkę obwodu czujnika temperatury spalin. Cyt .. w silnikach diesla odczyt z czujnika temperatury spalin służy do określenia czasu regeneracji filtra cząstek stałych.
P010F błąd masowego przepływu powietrza (MAF) lub objętościowego przepływu powietrza (VAF)
Przy takich błędach nic dziwnego, że proces wypalania jest nieprawidłowy.
To chyba ten czujnik na zdjęciu, umieszczony w DPF
Czujnik różnicy spalin znajduje się na ścianie grodziowej oddzielającej silnik od kabiny. Jest dobrze widoczny i dostęp do niego też jest bezproblemowy.
Przymocowany do ścianki do tego dochodzi wtyczka z przewodem i dwa wężyki gumowe wciśnięte na króćce. Nie do pomylenia, bo o różnej średnicy.
W razie demontażu/ montażu uważać na siłowe wciskanie wężyków na króćce, bo są ciasno spasowane i mogą się ułamać.
P010F błąd masowego przepływu powietrza (MAF) lub objętościowego przepływu powietrza (VAF)
Przy takich błędach nic dziwnego, że proces wypalania jest nieprawidłowy.
To chyba ten czujnik na zdjęciu, umieszczony w DPF
Czujnik różnicy spalin znajduje się na ścianie grodziowej oddzielającej silnik od kabiny. Jest dobrze widoczny i dostęp do niego też jest bezproblemowy.
Przymocowany do ścianki do tego dochodzi wtyczka z przewodem i dwa wężyki gumowe wciśnięte na króćce. Nie do pomylenia, bo o różnej średnicy.
W razie demontażu/ montażu uważać na siłowe wciskanie wężyków na króćce, bo są ciasno spasowane i mogą się ułamać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Czy mogę prosić o whatsap abyśmy korenspondencje szczegółową prowadzili na komunikatorze lub mail?Serdecznie dziękuję za okazaną do tej pory pomoc ale mam kilka dodatkowych pytań :)
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Kabel mam przyerwany od wtyczki właśnie do tego czujnika, muszę zlutować - pewnie ten błąd właśnie z tego powodu a i może się okazać że ten czujnik o któym pisaliśmy od dpf - znalazłem pod maską - jest ok ale mimo to wyciągnę i multimetrem sprawdzę.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1085
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Na czujnik różnicy ciśnień DPF, czyli ten w komorze silnika, rzuciłem podejrzenie, zanim się dowiedziałem o kodach błędów.
Najpierw trzeba zrobić porządek właśnie z czujnikiem wkręconym w DPF.
Najpierw trzeba zrobić porządek właśnie z czujnikiem wkręconym w DPF.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Właśnie zrobiłem porządek z tym przerwanym kabelkiem, był powodem zapalenia się ikony błędu - przed chwilą dokonałem zlutowania i skasowania błędu. Nie ma innych ale DPF ikona świeci, kiedy w poniedziałek pojadę autem do pracy, zobaczę co się stanie, czy się wypali i nie zapali ponownie. Potem w razie W ten czujnik ciśnienia pod analizę, w zasadzie mógłbym go dziś wymntować i podłączyć pod multimetr - jest szansa ze w ten sposób dowiedziałbym się czy on jest sprawny. Będę w kontakcie - nikt do tej pory poza Panem tak profesjonalnie mi nie pomógł.
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1085
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Po pierwsze żaden pan, i nie profesjonalnie ale amatorsko udzielam porad. Akurat temat DPF-u mam przećwiczony dokładnie.
Mogę nieskromnie powiedzieć że jestem kombatantem po wojnie z tym ustrojstwem. Przegranym ale doświadczonym.
Jeżeli świeci kontrolka DPF-u, to może pomóc porządne wypalenie na trasie. Ale lepiej najpierw sprawdzić olej w silniku. Jak jest nadmiar, to jest rozrzedzony paliwem, po przerwanych i nieudanych próbach wypalenia sadzy w DPF-ie.
Poniżej zdjęcia kodów błędów jakie się pokazały przy niesprawnym czujniku różnicy cisnień DPF-a
Mogę nieskromnie powiedzieć że jestem kombatantem po wojnie z tym ustrojstwem. Przegranym ale doświadczonym.
Jeżeli świeci kontrolka DPF-u, to może pomóc porządne wypalenie na trasie. Ale lepiej najpierw sprawdzić olej w silniku. Jak jest nadmiar, to jest rozrzedzony paliwem, po przerwanych i nieudanych próbach wypalenia sadzy w DPF-ie.
Poniżej zdjęcia kodów błędów jakie się pokazały przy niesprawnym czujniku różnicy cisnień DPF-a
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
No niestety zapala się znów co chwilę, dziś wymontuję regulator i sprawdzę multimetrem czy jest sprawny i ew. zamówię ten co jest na all. lokalnie.
Pozdr
Olej wymieniony z filtrem dokładnie 23 listopada tego roku.
Nie wiem czy zmieniać ten zawór nie mam bowiem błędu wskazującego na jego niesprawnosć :):
Pozdr
Olej wymieniony z filtrem dokładnie 23 listopada tego roku.
Nie wiem czy zmieniać ten zawór nie mam bowiem błędu wskazującego na jego niesprawnosć :):
Ostatnio zmieniony 05 gru 2023, 14:18 przez faraon, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Nie klep posta pod postem tylko skorzystaj z opcji "edytuj". To co robisz zaśmieca forum. Ostrzegam/przypominam o Regulaminie forum.
Powód: Nie klep posta pod postem tylko skorzystaj z opcji "edytuj". To co robisz zaśmieca forum. Ostrzegam/przypominam o Regulaminie forum.
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Czujnik różnicy ciśnień nie zawsze wyrzuci błąd a szaleństwo z wypalaniem filtra będzie.Przerabiam to w pracy po kilka razy w tygodniu.Zacznij od wymiany tego czujnika na nowy.Najlepiej OEM a nie jakiś zamiennik.Potem wypal w trasie filtr i obserwuj.Może być tez walnięty czujnik temperatury spalin,choć w tym wypadku filtr raczej nie inicjował by procesu wypalenia.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1085
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Podałem namiary na PW, ale z tego co widzę, wiadomość nie została odczytana.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Delta III 1.9 JTD 190KM - DPF
Przeczytałem cały temat i w zasadzie to jestem zdziwiony aż takimi problemami z dpf-em. Wiem oczywiście ,że to kłopotliwe ustrojstwo i dlatego się go dawno
temu pozbyłem. Nie ma filtra - nie ma problemów. Trzy razy czyszczony w ciągu trzech lat! Jak przez firmę, to pewnie za wydane pieniądze byłby nowy filtr i
jeszcze zostało. Ja nie bardzo też rozumiem, jaki związek ma wymiana dwumasy z opisanymi problemami. Według mnie nie ma nic wspólnego. To czysty przypadek,
że po tej operacji kłopoty na jakiś czas się skończyły. No chyba, że podczas wymiany dwumasy odzyskał połączenie jakiś przerwany przewód od któregoś czujnika,
uszczelniła się rurka podciśnienia itp. Tak jak podpowiada piterstilo , na pierwszy rzut sprawdzenie wszystkich kabelków łączących poszczególne czujniki i rurek ciśnieniowych. Sterownik wie w jakim stopniu zapchany jest filtr dpf, bo przed nim i za nim umieszczono te rurki i połączono z rzeczonym czujnikiem różnicy ciśnienia spalin.
Czujnik mierzy tą różnicę i informuje o tym sterownik. Ten natomiast na tej podstawie inicjuje proces wypalania sadzy. Pamiętać należy, że awaria tego czy innego czujnika może powodować lawinowy wysyp różnych innych błędów, podczas , gdy oczujnikowane podzespoły pracują prawidłowo. To tak jak u człowieka padnie gruczoł tarczycy ,a efekty tego odczuwają wszystkie organy. I jeszcze Tomazik jedna rzecz. Czy Ty sprawdzasz poziom oleju? Kolega piterstilo pytał o to wcześniej, ale
nie odpowiedziałeś. Nadto piszesz, cytuję: "Dziś zawoziłem syna nieco dalej i w trakcie jazdy zgasła ikonka wypalania DPF po czym kiedy zbliżałem się do domu znów się zapaliła". Nie ma ikonki wypalania DPF-a. Ta ikonka informuje o zapchanym filtrze i teraz trzeba stworzyć warunki do zainicjowania jego wypalenia i doprowadzenia go do końca. Przecież w tym dziale jest mnóstwo informacji o tym traktujących - poczytaj. Być może też sam przyczyniasz się do zapychania tego filtra nie wiedząc, kiedy trwa wypalanie i gasisz samochód. Stąd pytanie o poziom oleju. Nie bez znaczenia są krótkie odcinki jazdy po 15km .Jeżeli natomiast ja tu coś źle zrozumiałem, to z góry przepraszam.
temu pozbyłem. Nie ma filtra - nie ma problemów. Trzy razy czyszczony w ciągu trzech lat! Jak przez firmę, to pewnie za wydane pieniądze byłby nowy filtr i
jeszcze zostało. Ja nie bardzo też rozumiem, jaki związek ma wymiana dwumasy z opisanymi problemami. Według mnie nie ma nic wspólnego. To czysty przypadek,
że po tej operacji kłopoty na jakiś czas się skończyły. No chyba, że podczas wymiany dwumasy odzyskał połączenie jakiś przerwany przewód od któregoś czujnika,
uszczelniła się rurka podciśnienia itp. Tak jak podpowiada piterstilo , na pierwszy rzut sprawdzenie wszystkich kabelków łączących poszczególne czujniki i rurek ciśnieniowych. Sterownik wie w jakim stopniu zapchany jest filtr dpf, bo przed nim i za nim umieszczono te rurki i połączono z rzeczonym czujnikiem różnicy ciśnienia spalin.
Czujnik mierzy tą różnicę i informuje o tym sterownik. Ten natomiast na tej podstawie inicjuje proces wypalania sadzy. Pamiętać należy, że awaria tego czy innego czujnika może powodować lawinowy wysyp różnych innych błędów, podczas , gdy oczujnikowane podzespoły pracują prawidłowo. To tak jak u człowieka padnie gruczoł tarczycy ,a efekty tego odczuwają wszystkie organy. I jeszcze Tomazik jedna rzecz. Czy Ty sprawdzasz poziom oleju? Kolega piterstilo pytał o to wcześniej, ale
nie odpowiedziałeś. Nadto piszesz, cytuję: "Dziś zawoziłem syna nieco dalej i w trakcie jazdy zgasła ikonka wypalania DPF po czym kiedy zbliżałem się do domu znów się zapaliła". Nie ma ikonki wypalania DPF-a. Ta ikonka informuje o zapchanym filtrze i teraz trzeba stworzyć warunki do zainicjowania jego wypalenia i doprowadzenia go do końca. Przecież w tym dziale jest mnóstwo informacji o tym traktujących - poczytaj. Być może też sam przyczyniasz się do zapychania tego filtra nie wiedząc, kiedy trwa wypalanie i gasisz samochód. Stąd pytanie o poziom oleju. Nie bez znaczenia są krótkie odcinki jazdy po 15km .Jeżeli natomiast ja tu coś źle zrozumiałem, to z góry przepraszam.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.