Lybra 2,4jtd - problem z wysprzęglikiem

Awatar użytkownika
TODAKO
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 20 maja 2020, 0:05
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

Lybra 2,4jtd - problem z wysprzęglikiem

Post autor: TODAKO » 08 paź 2023, 20:19

Może ktoś mi podpowiedzieć w jaki sposób rozłączyć to małżeństwo wysprzęglika ze wspornikiem?
Siłowe rozwiązanie jak widać nie pomogło (z wyczuciem by nie pękło aluminium). WD40, gotowanie, mrożenie i Coca-Cola też zawiodło.
Screenshot_20231008_201411_Gallery.jpg
.
Screenshot_20231008_201406_Gallery.jpg
Screenshot_20231008_201402_Gallery.jpg
Screenshot_20231008_201357_Gallery.jpg
Jakieś pomysły?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dostępny pod +48 5730TOMEK

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1574
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 2,4jtd - problem z wysprzęglikiem

Post autor: rain » 09 paź 2023, 8:57

Może na prasę daj komuś.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
TODAKO
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 20 maja 2020, 0:05
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2,4jtd - problem z wysprzęglikiem

Post autor: TODAKO » 10 paź 2023, 21:38

Dwóch potencjalnych osobników (mechaników) nie chce się podjąć - zbyt duże ryzyko uszkodzenia wspornika. Jutro odwiedzę kolejnego, w ostateczności kupię nowy wspornik.
Dostępny pod +48 5730TOMEK

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2069
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2,4jtd - problem z wysprzęglikiem

Post autor: Jam_Belfegor » 11 paź 2023, 9:29

Tomku, to najgorszy typ korozji moim zdaniem, czyli stal przekodowana z aluminium. Tworzy połączenie takie że niejedną śrubę urwiesz. Na tyle walk które stoczyłem z tego typu problemem mogę Ci doradzić takie rozwiązanie: oczyść krawędzie na styku dwóch materiałów, wrzuć całość na ok. 12-24h do ropy, podgrzane do ok. 30-40 st penetruje jeszcze lepiej. Następnie wyjmij i daj ropie spłynąć na jakaś szmatkę wytrzyj sobie na ile dokładnie możesz, jak masz sprężone powietrze wydmuchaj. Teraz aluminiowy wspornik musisz podgrzać i to dość solidnie srając się nie nagrzewać el. stalowego. Tu przydała by się teraz prasa. Jeśli nie dysponujesz no to pozostaje duże imadło z czuciem ew. wybijanie powoli przez drewnianą przekładkę / deseczkę uderzając w el. stalowy, zaś aluminiowy musi być dobrze podparty. Zawsze istnieje ryzyko pęknięcia wspornika. Aluminium jest słabym i dość kruchym materiałem, zwłaszcza tylko odlewane czyli większość wyrobów. Tu jedynie temperaturą i siłą coś wskórasz - bo musisz zerwać połączenie dwóch skorodowanych materiałów.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2069
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2,4jtd - problem z wysprzęglikiem

Post autor: Jam_Belfegor » 11 paź 2023, 9:33

P.S: zawsze też możesz poszukać całego sprawnego wyprzęgnika z mocowaniem, ew. przeprowadzić regenerację bez oddzielania tych dwóch elementów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”