Lancia delta III pomoc z zakupie

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
GLen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 14 lip 2010, 10:14
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Poznań

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: GLen » 17 cze 2023, 19:37

Jeździsz bardzo dużo po mieście to im prostszy silnik tym lepiej. 1.9tt to fajny pocisk ale na drogi szybkiego ruchu raczej stworzony. Taka moja opinia.
Oczywiście ludzie jeżdżą wszystkim. Mam sąsiada który codziennie na drugi koniec Poznania przeciska się Fordem Rangerem i jest mu z tego powodu wszystko jedno ;)
Aktualne:
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet

Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: piterstilo » 17 cze 2023, 21:21

TN - LANCIA DELTA MY 2011 (2011-2014)
181538101000 - 1.9-JTD-190CV-CF5-DELTAS-4P.GS.6M.70
Engine: 6663066 Vehicle: 01106770 Prod. date: 23/4/2013

Niedziałający Blue&Me jest dość powszechny w samochodach grupy Fiata. To wysoce zawodny dodatek występujący we Fiatach, Alfach, Lanciach i Fordach Ka.
Awarii ulega moduł, taka czarna, powiedzmy kaseta, umieszczona zazwyczaj w schowku przed pasażerem. Swoją obecnością i rozmiarem dodatkowo go jeszcze pomniejsza.
Na rynku części używanych jest ich dosyć dużo. Sztuka polega na dopasowaniu. Jeden moduł może pasować do kilku modeli Fiata, Alfy lub Lancii.
Są w wersjach z nawigacją lub bez. Można się bez tego obejść, chyba, że ktoś chce rozmawiać przez zestaw głośnomówiący i odtwarzać muzykę z pendrive.
Delta po lifcie ma jeszcze wejście AUX. Też mam niedziałający Blue & Me i słucham muzyki przez AUX.


Delta z ogłoszenia to idealny przykład na różnice pomiędzy rynkami: krajowym i zagranicznym.
Ta wersja MOMO Design pomimo, że dla Delty po lifcie jest na szczycie, tak samo jak wersja silnikowa jest jedną z dwóch topowych, więc dodatkowo podkreśla to skromność
i wstrzemięźliwość w wyposażeniu auta. Od razu widać niewiarę w możliwości finansowe Polaków.
Dodatkowo już brak dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego, które jest na rynki tzw zimne, północnej Europy, to przegięcie.
A teraz, żeby nie było, że pastwię się nad konkurencją, to wymienię plusy tego auta:
1. Krajowe, a to jak powszechnie wiadomo przesądza o bezwypadkowości auta.
2. Patrz punkt wyżej, z tego powodu niższe składki na OC. Towarzystwa Ubezpieczeniowe to lubią.
3. W roku 2013, w Polsce sprzedano 176 egzemplarzy tego modelu.

Jeśli chodzi o poruszanie się w warunkach miejskich to Delta 1.9 TT, się specjalnie nie nadaje. Sam przecież z tego powodu sprzedaję swoją.
Wypalanie mojego, w takich warunkach, już zregenerowanego DPF-u co ok 300 km, na trasie co ok 700 km.
Ten wynalazek wymaga uwagi właśnie w okolicach przebiegu ok 200 000 km.
Ciekawostkami in minus są:
- zalecenie producenta co do stosowania oleju silnikowego, i nie jest to bynajmniej olej LOW SAPS, czyli producent ignoruje odkładający się popiół w DPF.
- mała pojemność puszki DPF-u, mniejsza niż np w wersji 1.6 Multijet, co oznacza w praktyce szybsze zapełnienie się sadzą.
- interwał wymiany oleju co 30 000 km, to już mi się nie chce komentować.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

dawslo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 14 cze 2023, 9:29
Imię: Dawid

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: dawslo » 17 cze 2023, 22:09

Hmmm a jakby tak tego dpfa wyciąć? Widziałem na forach dotyczących tego silnika że zalecają taka inwazje i ponoć wtedy jest bajka, no ale nie wiem czy to dobry pomysł 😏

dawslo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 14 cze 2023, 9:29
Imię: Dawid

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: dawslo » 03 lip 2023, 13:14

Proszę was o opinię na temat tego auta:

https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-de ... FAXcY.html

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: piterstilo » 03 lip 2023, 19:16

TN - LANCIA DELTA MY 2011 (2011-2014)
181581101000 - 1.4-TRB-140CV-CF5-GOLD-4P.GS.6M.70
Engine: 1669361 Vehicle: 01084327 Prod. date: 21/6/2011.

VIN jest słabo widoczny na dokumentacji, ale lista wyposażenia pasuje, więc chyba jest właściwy.
Silnik 1.4 Multiair + skrzynia C635, czyli komplet z Fiata.
Wygląda na niezmęczony i zadbany, na co niebagatelny wpływ ma oczywiście pochodzenie z Zachodu.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
GLen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 14 lip 2010, 10:14
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Poznań

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: GLen » 04 lip 2023, 17:15

Podoba mi się. Jeżeli boczki foteli i srebrny plastik na kierownicy nie są pomalowane, a wygląda że nie - to na 99% jeździła kobieta. Obie ręce na kierownicy jak to w die deutschland ordnung nakazali.
Gorzej z mechaniką. Nie wiem czy mnie wzrok nie myli, ale te wymiany oleju jakieś nieregularne. Co 20 tysięcy? Trzeba to sprawdzić na miejscu jeżeli będziesz oglądać. Moduł MultiAir nie lubi tak rzadkich wymian. No i jaki olej był lany to też wrażliwa sprawa. Jeżeli ktoś wymieniał co 20-30k, no to moduł pewnie ledwo dycho a i pierścienie zawalone nagarem - czytaj bierze olej.
Aktualne:
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet

Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2

dawslo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 14 cze 2023, 9:29
Imię: Dawid

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: dawslo » 04 lip 2023, 22:34

GLen pisze: 04 lip 2023, 17:15 Podoba mi się. Jeżeli boczki foteli i srebrny plastik na kierownicy nie są pomalowane, a wygląda że nie - to na 99% jeździła kobieta. Obie ręce na kierownicy jak to w die deutschland ordnung nakazali.
Gorzej z mechaniką. Nie wiem czy mnie wzrok nie myli, ale te wymiany oleju jakieś nieregularne. Co 20 tysięcy? Trzeba to sprawdzić na miejscu jeżeli będziesz oglądać. Moduł MultiAir nie lubi tak rzadkich wymian. No i jaki olej był lany to też wrażliwa sprawa. Jeżeli ktoś wymieniał co 20-30k, no to moduł pewnie ledwo dycho a i pierścienie zawalone nagarem - czytaj bierze olej.
Właśnie poważnie zastanawiam się żeby jechać o ja obejrzeć, z tej książki wynika że olej wymieniany co rok co około 20 tys.
Jak rozpoznać ze moduł multiair jest w kiepski stanie? To samo pytanie do nagaru na pierścieniach, jak to rozpoznać? Niestety jestem laikiem w tych sprawach a nie chciałbym się wbić na jakąś minę bo pewnie te potencjalne usterki wiążą się z niemałymi kosztami naprawy 😪

Awatar użytkownika
GLen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 14 lip 2010, 10:14
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Poznań

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: GLen » 05 lip 2023, 9:46

Tutaj masz wałkowane chyba wszystkie możliwe usterki i objawy z jakimi ludzie się spotykali: https://www.forum.alfaholicy.org/mito_g ... bjawy.html

Pierwsze podejście jeszcze przed uruchomieniem, zobacz ile jest oleju. Blisko minimum oznacza że potrzebuje dolewek (chyba że handlarz dolał ale wątpię) Zobacz korek wlewu oleju czy osadził się tam nagar od spodu i poświeć do silnika. Jeżeli dużo czarnego syfu, to da już pewne wnioski n.t. jak wygląda całość. Olej powinien być lany 0W30, ale już np pablogarage.pl znawca wszelkiej włoszczyzny poleca do tych silników 0w40.

30k to nie jest mało i może zastanów się czy nie skorzystać z usług jakiegoś fachowca od sprawdzania aut, np. Jacek Balkan.
Aktualne:
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet

Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2

dawslo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 14 cze 2023, 9:29
Imię: Dawid

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: dawslo » 05 lip 2023, 11:28

GLen pisze: 05 lip 2023, 9:46 Tutaj masz wałkowane chyba wszystkie możliwe usterki i objawy z jakimi ludzie się spotykali: https://www.forum.alfaholicy.org/mito_g ... bjawy.html

Pierwsze podejście jeszcze przed uruchomieniem, zobacz ile jest oleju. Blisko minimum oznacza że potrzebuje dolewek (chyba że handlarz dolał ale wątpię) Zobacz korek wlewu oleju czy osadził się tam nagar od spodu i poświeć do silnika. Jeżeli dużo czarnego syfu, to da już pewne wnioski n.t. jak wygląda całość. Olej powinien być lany 0W30, ale już np pablogarage.pl znawca wszelkiej włoszczyzny poleca do tych silników 0w40.

30k to nie jest mało i może zastanów się czy nie skorzystać z usług jakiegoś fachowca od sprawdzania aut, np. Jacek Balkan.
Ok, dzięki wielkie za pomoc 😀

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: piterstilo » 05 lip 2023, 18:29

Uprzedzając następne pytanie, bo pojawiła się kolejna Delta. Owszem, robi ogólnie dobre wrażenie i ma solidny ,,wypas'' wersja ORO z Niemiec.
Zarejestrowany w Polsce, duży zakres serwisowy jak wynika z opisu, czyli zostaje mniej w pakiecie startowym, w razie zakupu.
Ma niski przebieg na liczniku, więc jest szansa, że Multiair nie będzie jeszcze wykończony. Z drugiej jednak strony, to pierwsza seria Multiaira, dosłownie pierwsze silniki,
które weszły do produkcji w 2010 roku. Niestety one najczęściej zawodziły.
Należy się jedynie pogodzić z nieprawdomównością sprzedawcy jak: ... Manuf. date: 6/10/2010, wobec zapewnień sprzedawcy: rok prod. 2011.

Jest też Lancia Delta z woj. Świętokrzyskiego, w opisie której sprzedawca podał VIN z innej Delty, a nie tej którą sprzedaje.
Ale dzięki temu można sprecyzować dokładniej moment w którym
Delta przeszła z wersji silnikowej 1.4 150 KM ze skrzynią M32 na 1.4 140 KM Multiair ze skrzynią C635.
Przy okazji widać również zmianę norm emisji spalin z Euro 4 na Euro 5.
Jeszcze we wrześniu 2010 :
1.4-TRB-16V-150CV-CF4-PLATINO-4P.GS.6M Prod. date: 2/9/2010
A tu październik:
1.4-TRB-16V-140CV-CF5-ORO-4P.GS.6M Prod. date: 6/10/2010
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

dawslo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 14 cze 2023, 9:29
Imię: Dawid

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: dawslo » 06 lip 2023, 12:13

piterstilo pisze: 05 lip 2023, 18:29 Uprzedzając następne pytanie, bo pojawiła się kolejna Delta. Owszem, robi ogólnie dobre wrażenie i ma solidny ,,wypas'' wersja ORO z Niemiec.
Zarejestrowany w Polsce, duży zakres serwisowy jak wynika z opisu, czyli zostaje mniej w pakiecie startowym, w razie zakupu.
Ma niski przebieg na liczniku, więc jest szansa, że Multiair nie będzie jeszcze wykończony. Z drugiej jednak strony, to pierwsza seria Multiaira, dosłownie pierwsze silniki,
które weszły do produkcji w 2010 roku. Niestety one najczęściej zawodziły.
Należy się jedynie pogodzić z nieprawdomównością sprzedawcy jak: ... Manuf. date: 6/10/2010, wobec zapewnień sprzedawcy: rok prod. 2011.

Jest też Lancia Delta z woj. Świętokrzyskiego, w opisie której sprzedawca podał VIN z innej Delty, a nie tej którą sprzedaje.
Ale dzięki temu można sprecyzować dokładniej moment w którym
Delta przeszła z wersji silnikowej 1.4 150 KM ze skrzynią M32 na 1.4 140 KM Multiair ze skrzynią C635.
Przy okazji widać również zmianę norm emisji spalin z Euro 4 na Euro 5.
Jeszcze we wrześniu 2010 :
1.4-TRB-16V-150CV-CF4-PLATINO-4P.GS.6M Prod. date: 2/9/2010
A tu październik:
1.4-TRB-16V-140CV-CF5-ORO-4P.GS.6M Prod. date: 6/10/2010
Dzięki za uprzedzenie pytań 😁 te które opisałeś raczej nie biorę pod uwagę, skupiłem się głównie na tej i planuje jechać ja obejrzeć w najbliższym możliwym czasie https://www.olx.pl/d/oferta/lancia-delt ... W2yow.html

dawslo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 14 cze 2023, 9:29
Imię: Dawid

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: dawslo » 12 lip 2023, 10:45

A jaka jest wasza opinia o silniku 1.6 multijet 120 koni w przypadku gdy jeżdżę głównie po mieście, podobno ten silnik nie jesteś jakiś problematyczny pod tym względem, raz na jakiś czas jechać na obwodnicę go przegonić i powinno być ok czy to prawda?

pawzak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 27 sie 2019, 18:34
Imię: Paweł

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: pawzak » 12 lip 2023, 12:37

ma jedną małą wadę jest trochę słaby (delta jest ciężka) i możliwość bardzo duża na trafienie skrzyni m32 generalnie do miasta benzyna

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: FXX » 14 lip 2023, 18:46

GLen pisze:Tutaj masz wałkowane chyba wszystkie możliwe usterki i objawy z jakimi ludzie się spotykali: https://www.forum.alfaholicy.org/mito_g ... bjawy.html

Pierwsze podejście jeszcze przed uruchomieniem, zobacz ile jest oleju. Blisko minimum oznacza że potrzebuje dolewek (chyba że handlarz dolał ale wątpię) Zobacz korek wlewu oleju czy osadził się tam nagar od spodu i poświeć do silnika. Jeżeli dużo czarnego syfu, to da już pewne wnioski n.t. jak wygląda całość. Olej powinien być lany 0W30, ale już np pablogarage.pl znawca wszelkiej włoszczyzny poleca do tych silników 0w40.

30k to nie jest mało i może zastanów się czy nie skorzystać z usług jakiegoś fachowca od sprawdzania aut, np. Jacek Balkan.
Specjalista albo Jacek Balkan - wybierz jedno :)


Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
GLen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 14 lip 2010, 10:14
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Poznań

Re: Lancia delta III pomoc z zakupie

Post autor: GLen » 16 lip 2023, 15:29

Nie korzystałem, ale czytałem pochlebne opinie. Masz negatywne doświadczenia z jego działalnością to możesz się podzielić ;)
Myślę że lepiej taki Balkan który daje papier że sprawdził to i to, niż laik jadący samotnie kupić auto od handlarza.
Aktualne:
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet

Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”