Parowanie szyb

Robben1624
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 50
Rejestracja: 05 mar 2021, 10:37

Parowanie szyb

Post autor: Robben1624 » 06 sty 2023, 15:08

Witam. Miał ktoś problem z parowaniem szyb w Delcie? Mam taki problem, kupiłem pochłaniacz wilgoci, wymieniłem dywaniki na gumowe i nic. Może coś się przytkało jakiś wlot powietrza zewnętrznego? Da się to sprawdzić samemu ? Jak uchyle szyby to nie paruje. Ale jeździć z uchylonymi szybami to nie rozwiązanie. Jeżdżę z włączoną klimą tak 16 stopni z obiegiem zewnętrznym i mam ustawione nawiewy na przednie i boczne szyby.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Parowanie szyb

Post autor: pietrek125 » 06 sty 2023, 17:05

Zapewne problem z aktywatorem, cięgnem, lub klapa zamkniętego obiegu powietrza...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Parowanie szyb

Post autor: 1608cc » 06 sty 2023, 17:37

Rozłącza się / pęka cięgno od klapy zamkniętego obiegu. To samo jest w stilo i bravo...
1NdYMNk.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Robben1624
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 50
Rejestracja: 05 mar 2021, 10:37

Re: Parowanie szyb

Post autor: Robben1624 » 06 sty 2023, 17:47

Ok. Co można z tym zrobić?

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Parowanie szyb

Post autor: 1608cc » 06 sty 2023, 17:48

Wymienić na nowe. Albo na szybko ręcznie pchnąć klapę żeby ją otworzyć = obieg otwarty.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Robben1624
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 50
Rejestracja: 05 mar 2021, 10:37

Re: Parowanie szyb

Post autor: Robben1624 » 06 sty 2023, 18:02

Ok a podpowiecie mi jak się do tego dostać ? Można samemu czy bez mechanika się nie obejdzie?

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Parowanie szyb

Post autor: 1608cc » 06 sty 2023, 18:06

Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Robben1624
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 50
Rejestracja: 05 mar 2021, 10:37

Re: Parowanie szyb

Post autor: Robben1624 » 06 sty 2023, 18:31

Na tamtym forum nie mam uprawnień, może ktoś tutaj coś pomoże

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Parowanie szyb

Post autor: Tomzik » 06 sty 2023, 23:47

Generalnie bardzo upierdliwa robota. Sam silniczek nie był do niedawna jakoś bardzo drogi, ale jego wymiana wiąże się z rozmontowaniem deski rozdzielczej. Są szpece od tego, poszukaj w innych tematach na tym forum. Szpecom schodzi kilka godzin ;)

PS - za jedną robotą proponuję kupić zestaw naprawczy (dostępny we Fiacie :lol:) i przy okazji wymienić wszystkie jego elementy do pozostałych aktywatorów. Aktywatore od klapki obiegu zamkniętego jako jedyny ma w całości odlaną z plastiku ośkę i dźwignię i ta konstrukcja lubi się łamać / ukręcać.

Czyli - zakup aktywatora klapki plus zestaw naprawczy do pozostałych i szukaj szpeca, który za parę stów (a nie 2000 jak ASO) Ci to powymienia.

Jeśli nie chcesz inwestować to jak napisano wyżej - zrób sobie klapkę na stałe otwartą.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Robben1624
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 50
Rejestracja: 05 mar 2021, 10:37

Re: Parowanie szyb

Post autor: Robben1624 » 07 sty 2023, 7:57

Mógłbym mieć klapkę i na stałe otwartą. Jak rozumiem zwykły szary człowiek się tam do tej klapki nie dostanie?

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Parowanie szyb

Post autor: jenks » 08 sty 2023, 9:55

Witam,prosta robota: zdejmujesz wycieraczki następnie ściągasz podszybie i otwierasz klapkę na stałe.Ja dla pewności przywiązałem ją żyłką.Jedyny minus to taki ,że jak będziesz ozonować klimę to musisz znowu to rozebrać żeby zamknąć klapkę.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Robben1624
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 50
Rejestracja: 05 mar 2021, 10:37

Re: Parowanie szyb

Post autor: Robben1624 » 08 sty 2023, 19:33

Ok dzięki czyli dostęp od podszybia 👍

oels
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 06 mar 2021, 8:36
Imię: Jacek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Parowanie szyb

Post autor: oels » 13 sty 2023, 22:07

Tomzik pisze: 06 sty 2023, 23:47 Generalnie bardzo upierdliwa robota. Sam silniczek nie był do niedawna jakoś bardzo drogi, ale jego wymiana wiąże się z rozmontowaniem deski rozdzielczej. Są szpece od tego, poszukaj w innych tematach na tym forum. Szpecom schodzi kilka godzin ;)

PS - za jedną robotą proponuję kupić zestaw naprawczy (dostępny we Fiacie :lol:) i przy okazji wymienić wszystkie jego elementy do pozostałych aktywatorów. Aktywatore od klapki obiegu zamkniętego jako jedyny ma w całości odlaną z plastiku ośkę i dźwignię i ta konstrukcja lubi się łamać / ukręcać.

Czyli - zakup aktywatora klapki plus zestaw naprawczy do pozostałych i szukaj szpeca, który za parę stów (a nie 2000 jak ASO) Ci to powymienia.

Jeśli nie chcesz inwestować to jak napisano wyżej - zrób sobie klapkę na stałe otwartą.
Szpec u którego byłem części miał swoje;) Polecam to ogarnąć profesjonalnie, bo problem i tak wróci.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”