Delta III 1.8 tłumik końcowy

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: wujekp » 06 gru 2022, 22:00

Okazuje się, że tłumik końcowy do Delty 1.8 tbi to rarytas jakich mało. Najgorsze że ani oryginałów, ani nie kojarzę żadnych zamienników. Ktoś to przerabiał i coś znalazł rozsądnego?
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: Jam_Belfegor » 07 gru 2022, 11:47

Nie tylko do Delty III ja mam podobnie w swojej RMIII a nie minęło nawet 8 lat od zakończenia produkcji tego modelu. Na wydech z ASO czekałem uwaga przeszło 6mc a kupiłem raczej na zapas widząc co się dzieje. Jak teraz był taki problem nie pomnę już o rabatach + 50% do ceny rok do roku to ciekaw jestem co to będzie w niedalekiej przyszłości. Jak dla mnie ewidentnie obrzydza się w Europie (co do reszty świata się nie wypowiadam) samochody spalinowe jak się tylko da. Brak części, drogie paliwko, jakieś głupawe uchwały lokalne. Jesteś z Krakowa to sam wiesz co sobie nasi radni miejscy uchwalili ... nic tylko ustawić pod ścianę odbezpieczyć i pełny ogień. Dla nie wtajemniczonych - https://www.rmf24.pl/regiony/krakow/new ... rp_state=1 czyli jawne jeb...nie prawa własności na okrętkę, posiadać można ale używać już nie bardzo - JPKM. Ciekawi mnie co sobie Ci ludzie których nie stać na nowe auta w Krakowie zrobią z autami którymi nie będą mogli jeździć ani nawet wyjechać z Krakowa. Co da ASO Fiata - Lancii - Yeppa -etc. to generalnie jak byliśmy w listopadzie w jednym z salonów po części do też wcale nie starego auta bo do Fiata Sedici z 2008r. to było rożnie, zaś czekając pogadaliśmy sobie ze sprzedawca z salonu i jakie zdziwko nas ogarnęło że wszystkie salony w Polsce i w paru innych krajach europejskich również zerwały umowy ze Stelanisem i na dzień dzisiejszy (po za Fiat Profesional) nie kupi się nowego auta z fabryki tylko to co mają salony na stanie i na widoku. Salony wysprzedają się i lecą w kierunku zamykania się lub przebranżowienia się na inne marki no chyba że będzie jakiś przełom w rozmowach ze Stelanisem. W dziwnych to czasach przyszło nam żyć.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6288
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: vanisch » 08 gru 2022, 22:07

Jam_Belfegor pisze: 07 gru 2022, 11:47 zaś czekając pogadaliśmy sobie ze sprzedawca z salonu i jakie zdziwko nas ogarnęło że wszystkie salony w Polsce i w paru innych krajach europejskich również zerwały umowy ze Stelanisem i na dzień dzisiejszy (po za Fiat Profesional) nie kupi się nowego auta z fabryki tylko to co mają salony na stanie i na widoku. Salony wysprzedają się i lecą w kierunku zamykania się lub przebranżowienia się na inne marki no chyba że będzie jakiś przełom w rozmowach ze Stelanisem. W dziwnych to czasach przyszło nam żyć.
Nieee, to wygląda trochę inaczej. Umowy się kończą/kończyły i nie wszyscy je przedłużyli/dostali ofertę przedłużenia, a niektórzy otwierają kolejne salony ;)
Po połączeniu jest sporo zmian.
Zamówienia na niektóre modele były wstrzymane- tłumaczono to brakami niektórych podzespołów.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: wujekp » 11 gru 2022, 16:52

Fajna dyskusja o SCT nam się zrobiła, więc ją wydzieliłem do osobnego wątku w Hyde Parku. Zapraszam tam do dyskusji. A tu - jeśli ktoś ma jakiś pomysł, co jeśli nie oryginał, którego nie ma.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7278
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: faraon » 11 gru 2022, 17:40

Ja bym podjechał do "tłumikarzy". Coś powinni dobrać.
Może "podchodzi" jakiś MTS, BOSAL, WALKER :?:
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: FXX » 11 gru 2022, 19:05

wujekp pisze:Okazuje się, że tłumik końcowy do Delty 1.8 tbi to rarytas jakich mało. Najgorsze że ani oryginałów, ani nie kojarzę żadnych zamienników. Ktoś to przerabiał i coś znalazł rozsądnego?
Tu niby jest dostępny, ale nie tani :)
https://www.mgh.nl/webshop/producten/18967

Nie porównywałeś może z tłumikami z innych silników albo np. z Fiata Bravo? Kształtem po zdjęciach wyglądają identycznie poza końcówką właśnie. Ten z podwójną od Bravo wygląda niemal identycznie.

Podobny temat przerabiałem w MiTo - za tłumik końcowy do 1.4 wołali jakieś horrendalne kwoty, a okazuje się, że z Grande Punto z tym silnikiem pasuje idealnie, a numer się różni, bo mają inne końcówki ozdobne...

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: Tomzik » 11 gru 2022, 19:18

Ja też mam z ozdobnymi końcówkami a jednak ma inny nr wg Epera. Ale fakt, że mój jest identyczny z tym od Bravo w wersji Sport. Podejrzewam, że z 1,8 wujkap problem jest bardziej z przepustowością / średnicą rur.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: wujekp » 11 gru 2022, 19:28

FXX pisze: 11 gru 2022, 19:05
wujekp pisze:Okazuje się, że tłumik końcowy do Delty 1.8 tbi to rarytas jakich mało. Najgorsze że ani oryginałów, ani nie kojarzę żadnych zamienników. Ktoś to przerabiał i coś znalazł rozsądnego?
Tu niby jest dostępny, ale nie tani :)
https://www.mgh.nl/webshop/producten/18967
Ło panie. No ale zobaczymy ...
Nie porównywałeś może z tłumikami z innych silników albo np. z Fiata Bravo? Kształtem po zdjęciach wyglądają identycznie poza końcówką właśnie. Ten z podwójną od Bravo wygląda niemal identycznie.
Piterstilo pisał w tym wątku odnośnie tłumika do Delty 1.9 TT i możliwości zaadoptowania tłumika z 1.4. Faktycznie wygląda podobnie. Ale jakoś obawiam się, że to niekoniecznie musi być dobre dla silnika. To jednak zupełnie inna moc i charakterystyka silnika ...
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: wujekp » 11 gru 2022, 19:38

Tomzik pisze: 11 gru 2022, 19:18 Ja też mam z ozdobnymi końcówkami a jednak ma inny nr wg Epera. Ale fakt, że mój jest identyczny z tym od Bravo w wersji Sport. Podejrzewam, że z 1,8 wujkap problem jest bardziej z przepustowością / średnicą rur.
Patrzyłem na tłumiki do Giuletty z tym samym silnikiem (1.75) ale tam wydech wygląda zupełnie inaczej, tłumik końcowy jest z dwiema rurami po obu stronach samochodu.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: FXX » 11 gru 2022, 20:20

Tomzik pisze:Ja też mam z ozdobnymi końcówkami a jednak ma inny nr wg Epera. Ale fakt, że mój jest identyczny z tym od Bravo w wersji Sport. Podejrzewam, że z 1,8 wujkap problem jest bardziej z przepustowością / średnicą rur.
Ale te końcówki są identyczne jak w TBi?
Bo jeśli są chociaż trochę inne to numer będzie inny.

Nie znam wymiarów rur w Delcie, ktoś bardziej doświadczony z tym samochodem musi się wypowiedzieć.
Podrzucam tylko ewentualny trop, bo może się okazać, że różnica jest kosmetyczna i uda się dopasować z innej wersji silnikowej lub z Bravo.

Giuelietta ma zupełnie inny wydech, co z resztą nie dziwi, bo inna płyta i konstrukcja tylnego zawieszenia.

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: Tomzik » 11 gru 2022, 20:36

Tego nie wiem.

Tak jak pisałem - wg Epera tłumik do mojego Multijeta ma ten sam numer co do Fiata Bravo w wersji Sport. Tyle, że w Bravo nie stosowano ani 1,9 Multijeta ani 1,8 TBI a jedynie 150KM 1,4 T-Jet lub 2,0 Multijet.

Skoro tłumik do 1,8 TBI wujkap ma inny nr Epera to może chodzić o coś więcej niż wygląd końcówki (choć oczywiście nie musi). Z tego co widzę 1,9 Multijet ma jeszcze inny nr niż od mojej, więc jednak skłaniałbym się ku większemu przelotowi.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: MacioBA » 16 gru 2022, 11:17

Z tymi numerami katalogowymi wg Eper to jest magia... i chyba nikt nie ma pewności czy dana część jest identyczna choć ma inny numer katalogowy, czy faktycznie jest inna... Już wielokrotnie miałem takie przypadki, że były inne numery katalogowe dla identycznych podzespołów, ale trafiło się też w drugą stronę - ten sam numer, a część zupełnie inna (w moim przypadku szczególnie w zakresie gratów do Alfa Romeo).

Jak nie trafisz ori, to bierz od Peśla - tylko, przegadaj z nimi który.

https://allegro.pl/uzytkownik/FHP-PESLA?string=lancia

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: FXX » 16 gru 2022, 14:04

MacioBA pisze:Z tymi numerami katalogowymi wg Eper to jest magia... i chyba nikt nie ma pewności czy dana część jest identyczna choć ma inny numer katalogowy, czy faktycznie jest inna... Już wielokrotnie miałem takie przypadki, że były inne numery katalogowe dla identycznych podzespołów, ale trafiło się też w drugą stronę - ten sam numer, a część zupełnie inna (w moim przypadku szczególnie w zakresie gratów do Alfa Romeo).

Jak nie trafisz ori, to bierz od Peśla - tylko, przegadaj z nimi który.

https://allegro.pl/uzytkownik/FHP-PESLA?string=lancia
Tylko trzeba brać pod uwagę, że ich produkty czasami wymagają poprawek tlumikarza ;)

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

Post autor: MacioBA » 17 gru 2022, 0:12

FXX pisze: 16 gru 2022, 14:04
MacioBA pisze:Z tymi numerami katalogowymi wg Eper to jest magia... i chyba nikt nie ma pewności czy dana część jest identyczna choć ma inny numer katalogowy, czy faktycznie jest inna... Już wielokrotnie miałem takie przypadki, że były inne numery katalogowe dla identycznych podzespołów, ale trafiło się też w drugą stronę - ten sam numer, a część zupełnie inna (w moim przypadku szczególnie w zakresie gratów do Alfa Romeo).

Jak nie trafisz ori, to bierz od Peśla - tylko, przegadaj z nimi który.

https://allegro.pl/uzytkownik/FHP-PESLA?string=lancia
Tylko trzeba brać pod uwagę, że ich produkty czasami wymagają poprawek tlumikarza ;)

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
Racja... zdarza się, ale mimo wszystko ja bym zaryzykował..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”