Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

Post autor: Bichoń » 10 lis 2022, 9:20

W lybrach wkurzał mnie korek miski olejowej na imbus - wymieniłem już kilka, bo gniazdo imbusa się wyrabiało i bardzo źle się go odkręcało. Zastanawiam się, czy można podmienić oryginalny korek na taki:
korek oleju.jpg
Gwint taki sam, ale główka inna. Czy będzie trzymał?
Jakie podkładki tam stosujecie, miedziane czy z gumowym uszczelnieniem wewnątrz?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

Post autor: Johnny » 10 lis 2022, 10:19

Ja mam dospawaną nakrętkę na klucz 19 🤣
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

Post autor: Bichoń » 10 lis 2022, 10:24

Ale jak, oryginalny korek przyszlifowałeś na sześciokąt pod rozmiar klucza 19? Ten korek ze zdjęcia wyżej jest na klucz 17 i tu właśnie widzę jego największą zaletę.

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

Post autor: Johnny » 10 lis 2022, 10:45

Ja tego nie robiłem. Jak auto kupiłem to był i już jest u mnie 7 rok prawie, ktoś dospawał nakrętkę i tyle, tam chyba nawet nie trzeba nic szlifować. A może i na 17 nie pamiętam, wydaje mi się że 19.
Ps wygląda jak ta ze zdjęcia tylko widać ślady spawu.
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

Post autor: Jam_Belfegor » 10 lis 2022, 13:55

Można spróbować - takie korki uszczelniają się na kołnierzu a więc musi być uszczelka, może być miedziana może być gumowa (stalowa z gumową wargą ;p ) ale czoło / przylgnia na misce musi być w marę prosta bez korozji i czysta - a z tym może być rożnie. Dodatkowo całkiem bonusowo zwiększasz o całe 5mm ryzyko przywalenia miską w ... a co tam chcesz :) Resumując zakładaj ale z czuciem a dalej - "jeździć obserwować". A jeszcze jedno gwint w misce z płaskim korkiem na imbus ma profil stożkowy ( to na nim się uszczelnia połączenie) jak kupisz za długą śrubę może nie chcieć się wkręcić do końca (stożek cie nie puści - no chyba że przepierdzielisz ten gwint na siłę : yesyes : ).

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

Post autor: PastorFSO » 12 lis 2022, 1:33

Ja mam taki, z magnesikiem, M18x1.5. Wóz jest na glebie, korek to pierwsze co obrywa, nosi już trochę śladów walki z różnymi rzeczami, koło 40tys km tak nalatałem, nic się jeszcze nie stało. Uszczelka miedziana jak i z gumową warga działa doskonale :D
Obrazek
Jam_Belfegor pisze: A jeszcze jedno gwint w misce z płaskim korkiem na imbus ma profil stożkowy ( to na nim się uszczelnia połączenie) jak kupisz za długą śrubę może nie chcieć się wkręcić do końca (stożek cie nie puści - no chyba że przepierdzielisz ten gwint na siłę : yesyes : ).
W Lybrze korek ma normalny walcowy profil, nie tak jak w starych silnikach z korkiem na imbus 12mm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”