Thema 16V Turbo - odcinka przy przyspieszaniu.

164Q4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 13 gru 2014, 11:29
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thema 16V Turbo - odcinka przy przyspieszaniu.

Post autor: 164Q4 » 18 paź 2022, 9:04

Witajcie!
Od dawna mam problem jak w tytule.
Co jakiś czas miga kontrolka wtrysku.

Po wymianie wszystkiego podejrzanego zacząłem rozbiórkę silnika.
Wałek ssący jest fiatowski, a wydechowy od Lancii. Czy wałki fiata i lancii się różnią?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11973
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: 16V Turbo odcinka przy przyspieszaniu.

Post autor: topcio » 18 paź 2022, 10:02

Jakie auto? Czy to tak trudno właściwie napisać tytuł?
Przy jakich obrotach odcina?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2068
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: 16V Turbo odcinka przy przyspieszaniu.

Post autor: Jam_Belfegor » 18 paź 2022, 10:39

164Q4 pisze: 18 paź 2022, 9:04 Witajcie!
Od dawna mam problem jak w tytule.
Co jakiś czas miga kontrolka wtrysku.
Po wymianie wszystkiego podejrzanego zacząłem rozbiórkę silnika.
Wałek ssący jest fiatowski, a wydechowy od Lancii. Czy wałki fiata i lancii się różnią?
Wszystko pięknie fajnie tylko nie napisałeś nic konkretnego a oczekujesz teraz zapewne wróżb z sufitu.

Po pierwsze jaki silnik - kod silnika, chyba zdajesz sobie sprawę że 2.0 16VT to było kilka odmian (różny osprzęt).
Po drugie migająca "marchewa" może naprawdę sporo rzeczy oznaczać
Po trzecie co to znaczy po wimanie "wszystkiego podejrzanego" - pasuje napisać co było robione, co mamy zgadywać co wymieniłeś?
Po czwarte co to znaczy wałek jest fiatowski lub lancii? wszystko to jest FCA i w zależności od kodu silnika było montowane. Ten sam wałek podkasz zarówno w Lancii jak i Fiacie. Pisz dokładniej. Po czy w ogóle rozróżniasz jakie wałek z czego?
Napisz coś o samym silniku co było robione i modyfikowane, sterownik ma oryginalny soft?

Prosta zasada: im bardziej opiszesz problem tym dokładniejsza dostaniesz odpowiedź, piszesz byle jak - skrótami myślowymi, dostaniesz ogólnikową, byle jaką, nic nie wnoszącą odpowiedź, a chyba nie oto chodzi?

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: 16V Turbo odcinka przy przyspieszaniu.

Post autor: 1608cc » 18 paź 2022, 11:45

Migający wtrysk to wypadanie zapłonów.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

164Q4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 13 gru 2014, 11:29
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: 16V Turbo odcinka przy przyspieszaniu.

Post autor: 164Q4 » 18 paź 2022, 21:06

Chodzi o Themę.
Silnik 834F2.000
Nowe: świece, przewody WN, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, cewka, moduł zapłonu, przepustnica, czujnik wału, czujnik wałków, turbosprężarka po serwisie.
Podmieniany ecu.
Wariuje prędkościomierz ale to pewnie kwestia czujnika przy skrzyni...
Efekt jest taki, że przy wciśnięciu pedału akceleratora do końca przy wyższych obrotach silnika odcina moc. Efekt hamowania.
Co do wałków. Ssący jest od Fiata - z napisem FIAT. Wydechowy jest Fiat Lancia. Stąd moje zdziwienie.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2068
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: 16V Turbo odcinka przy przyspieszaniu.

Post autor: Jam_Belfegor » 19 paź 2022, 10:40

Więc tak 834F2.000 (201KM) - będzie bliższy Kappie 2.0 16VT 205KM wałek ssący raczej nie będzie kompatybilny z tymi występującymi np. Fiacie Coupe, czy Deltach I II, wydechowy powinien pasować. Problem tkwi w napędzie czujnika Halla z wałka rozrządu. Co do samych oznaczeń tym bym się nie sugerował, mam fabryczne wałki wyjęte z Lancii i tak samo maja napis FIAT - a to z prostej przyczyny - czy to Fiat czy Lancia jeden koncern FCA i te same cześci w grupie, tak więc tym bym się nie przejmował. Jak chcesz mieć pewność czy wałek jest fabryczny trzeba zamierzyć wznios krzywek oraz sprawdzić podcięcia na napęd czujnika Halla - to tak defa-kto odróżnia te wałki od siebie (oczywiście jeszcze kąty na krzywkach ale to raczej trudne do zmierzenia w warunkach domowych). Wariujący prędkościomierz to zabawa z impulsatorem w skrzyni biegów (albo czujnik albo napęd - plastikowa zębatka) - olej w silniku jeszcze się pamięta zmienić w skrzyni to tak średnio kto to robi, albo robi za rzadko ( i tu błąd) i zanieczyszczenia potrafią skutecznie zniszczyć zębatkę która jak pisałem jest z tworzywa - nie wiele jej trzeba. Wystarczy że się lekko z klinuje na jakiś brudach i wymieli ja aż miło. Co do braku mocy i podjętych dzianiach to wymiana elementów zwłaszcza używanych na używane nie koniecznie rozwiązuje problem. Druga sprawa sprawdził bym tak co widzi sterownik jeśli chodzi o pełen zakres przepustnicy - weryfikacja CPP jak nie możesz zapiać się w sterownik to można zmierzyć napięcia o oporności multimetrem. Wartości z serwisówki - z głowy nie podam musiałbym poszukać. Sprawdzić działanie sterowaniem WG turbiny czy działa jak nowino - przepatrzę też zawór podsieniowy WG oraz wężyki. Sprawdź czy w dolocie za turbo nie ma dziury - buduje się ciśnienie w dolocie? Mrugająca "marcheewa" jak pisał kolega wyżej może świadczyć o wypadaniu zapłonu. Pasowało by sprawdzić co tam podaje czujnika spalania stukowego. Zobaczyć też jak zachowuje się kont zapłonu - czy wole i jakie jest wysterowanie. Zobaczyć co też zapisało się w sterowniku. Przyczyn tu może być naprawdę wiele zawłaszcza że te silniki a. młode nie są b. po drodze prawie zawsze trafił się jakiś "kombinator" albo nawet "kombinatorzy" którzy do końca nie bardzo wiedzieli co robią i coś mogli na modzić w osprzęcie silnika, samym silniku albo w sterowniku silnika. Nie pamiętam czy w tym silniku jest map sensor czy przepływka ale jak obydwa mają problem też objawi się to spadkami mocy gównie w górnych zakresach + nie równą praca silnika. Napisz też czy problem pojawił się nagle a wcześniej nie było, czy występuję od zawsze, czy pojawił się po jakich modyfikacjach - to ważna informacja.

P.S: czknij kilka fotek z komory silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”