W związku z działalnością pieprzonych złodziei katalizatorów mam spory orzech do zgryzienia, tzn mając jeden z rzadszych silników w Zecie nie mogę dokupić nowego katalizatora. Do benzyny, z jedną dziurą na Lambdę, z odpowiednim kątem podejścia do kolektora wydechowego.
Tu wygląd oryginału:
Tu poszukiwany zamiennik WALKER 21582
W sklepach są albo do diesla albo do benzyny 2,0 16v z dwoma otworami na sondy + inne mocowanie przy kolektorze wydechowym.
Jest jedna firma co ściąga części z Włoch ale powiedzieli że Włosi nam nie sprzedają katalizatorów:)
Oryginału nie ma dostępnego
W związku z tym mam kilka pytań:
- czy katalizatory od diesla różnią się od tych benzynowych? Pytam bo są do diesli, nawet mają ten sam kształt co potrzebuję i dziurę na sondę ale czytałem że to inne zawartości puszek
- czy jeśli bym gdzieś zlecił wykonanie takiego katalizatora to czy to faktycznie będzie katalizator z prawdziwego zdarzenia i czy np nie będzie za nowy (zbyt czyszczący) do tego silnika. Ja potrzebuję takiego spełniającego EURO 2 chyba że da się żeby spełniał lepsze normy ale właśnie nie wiem czy można to osiągnąć lepszym katalizatorm i czy to nie będzie w jakiś sposób szkodzić silnikowi?
- czy są firmy (znacie i polecacie) które zamiast wycinania i wstawiania puszek robią rzetelnie katalizatory na zamówienie
- może ktoś jakimś cudem byłby w stanie załatwić katalizator WALKER 21582, albo ma kontakt z kimś kto zna kogoś w farbyce kto mógłby sprawić żeby wyprodukowali jedną sztukę
Zeta 2,0 T 147 KM - katalizator
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Zeta 2,0 T 147 KM - katalizator
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2857
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Zeta 2,0 T 147 KM - katalizator
Na Alledrogo są bezproblemu do kupienia uniwersalne, firmy je produkujące oferują również wkłady z tego co wiem, rozcina się stary i wkłada się nowy wkład...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Zeta 2,0 T 147 KM - katalizator
Faktycznie, po dzisiejszym rozpoznaniu widzę że są takie wkłady choć opis niektórych nie jest zbyt precyzyjny.
Złodziej się postarał i z całego katalizatora zostawił mi tylko 15 cm rury przy tłumiku środkowym a przy kolektorze wylotowym odkręcił rurę, więc brakuje mi też całej rury.
Gdyby ktoś znał odpowiedzi na pytania z pierwszego posta to proszę się nie krępować
Złodziej się postarał i z całego katalizatora zostawił mi tylko 15 cm rury przy tłumiku środkowym a przy kolektorze wylotowym odkręcił rurę, więc brakuje mi też całej rury.
Gdyby ktoś znał odpowiedzi na pytania z pierwszego posta to proszę się nie krępować
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2857
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Zeta 2,0 T 147 KM - katalizator
Zapytam kumpla, bo miał kiedyś Ulysse 2.0T...
Niestety odpisał że nie ma...
Niestety odpisał że nie ma...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Zeta 2,0 T 147 KM - katalizator
Dzięki za chęci, niestety to motor niszowy:)pietrek125 pisze: ↑21 kwie 2022, 18:30 Zapytam kumpla, bo miał kiedyś Ulysse 2.0T...
Niestety odpisał że nie ma...
Najpierw zacznę do zmierzania średnicy tej resztki rury która została żeby spróbować ustalić jakiej średnicy powinien być wlot i wylot w uniwersalnym katalizatorze. Boje się żeby przez przypadek nie zaniżyć średnicy i nie dławić silnika tym bardziej że to turbo.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'