Kappa- tylne sprężyny sedan kombi różnica

Awatar użytkownika
skopin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 159
Rejestracja: 25 lut 2013, 22:20
Imię: Adrian
Lokalizacja: Rawicz

Kappa- tylne sprężyny sedan kombi różnica

Post autor: skopin » 10 lut 2022, 16:55

Panie faraon, jesteś pan w stanie rozpoznać swój produkt i opisać czy dedykowany jest do sedana lub kombi ? Oraz ewentualnie opisać jakie sprężyny powinny być do kombi by tył stał wysoko ale by prowadzenie było zbliżone do oryginału nivo? Czy najlepiej będzie dorobić sprężyny z oryginałów nivomat?
Były:
1 Fiat Bravo 02' 1.6 16V
2 Lancia Kappa 97' 2.0 20V VIS sedan
3 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan
4 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan 5-7szt
5 Lancia Kappa 98' 2.0 16V Turbo coupe
5 Lancia Kappa 97' 2.4 VIS coupe
Są:
1 Lancia Kappa Coupe 98' 2.0 16V Turbo
2 Lancia Kappa Coupe 99' 2.0 20V Turbo
3 Lancia Kappa Coupe 00' 2.0 20V Turbo
4 Lancia Kappa Sedan 00' 3.0 automat
5 Lancia Kappa Sedan 97' 3.0 automat
6 Lancia Kappa SW 00' 2.4 JTD 6b
7 Lancia Kappa SW 99' 2.0 20VT Rosso Nobile
8 Lancia Kappa Sedan 99' 2.0 20VT

Awatar użytkownika
skopin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 159
Rejestracja: 25 lut 2013, 22:20
Imię: Adrian
Lokalizacja: Rawicz

Re: Kappa- tylne sprężyny sedan kombi różnica

Post autor: skopin » 10 lut 2022, 16:57

Sprężyny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
1 Fiat Bravo 02' 1.6 16V
2 Lancia Kappa 97' 2.0 20V VIS sedan
3 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan
4 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan 5-7szt
5 Lancia Kappa 98' 2.0 16V Turbo coupe
5 Lancia Kappa 97' 2.4 VIS coupe
Są:
1 Lancia Kappa Coupe 98' 2.0 16V Turbo
2 Lancia Kappa Coupe 99' 2.0 20V Turbo
3 Lancia Kappa Coupe 00' 2.0 20V Turbo
4 Lancia Kappa Sedan 00' 3.0 automat
5 Lancia Kappa Sedan 97' 3.0 automat
6 Lancia Kappa SW 00' 2.4 JTD 6b
7 Lancia Kappa SW 99' 2.0 20VT Rosso Nobile
8 Lancia Kappa Sedan 99' 2.0 20VT

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa- tylne sprężyny sedan kombi różnica

Post autor: volf » 10 lut 2022, 17:39

Ja zamontowałem takie z sedana i stoi podobnie jak sedan, oczywiście amortyzatory też ''sedanowskie''
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
skopin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 159
Rejestracja: 25 lut 2013, 22:20
Imię: Adrian
Lokalizacja: Rawicz

Re: Kappa- tylne sprężyny sedan kombi różnica

Post autor: skopin » 10 lut 2022, 18:05

Zastanawia mnie różnica w prowadzeniu... Myślę by przygotować kilka zestawów z różnymi sprężynami i porównać tylko wolał bym trafić pod oryginał za pierwszym podejściem i zostawić.
Były:
1 Fiat Bravo 02' 1.6 16V
2 Lancia Kappa 97' 2.0 20V VIS sedan
3 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan
4 Lancia Kappa 99' 2.0 20V Turbo sedan 5-7szt
5 Lancia Kappa 98' 2.0 16V Turbo coupe
5 Lancia Kappa 97' 2.4 VIS coupe
Są:
1 Lancia Kappa Coupe 98' 2.0 16V Turbo
2 Lancia Kappa Coupe 99' 2.0 20V Turbo
3 Lancia Kappa Coupe 00' 2.0 20V Turbo
4 Lancia Kappa Sedan 00' 3.0 automat
5 Lancia Kappa Sedan 97' 3.0 automat
6 Lancia Kappa SW 00' 2.4 JTD 6b
7 Lancia Kappa SW 99' 2.0 20VT Rosso Nobile
8 Lancia Kappa Sedan 99' 2.0 20VT

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa- tylne sprężyny sedan kombi różnica

Post autor: volf » 10 lut 2022, 18:22

Tego nie powiem, bo jak zmieniałem to już tam tych oryginalnych niwo nie było tylko jakieś druciarstwo.
Ogólnie teraz prowadzi się jak sedan, bo mam sedana oraz sw.
Pozostają jeszcze osobiste prewerencje typu obniżane zawieszenie, ja akurat wolałbym jakieś wyższe typu offrod ale w kappie to akurat przód lubi szorować po nierównościach...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7278
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa- tylne sprężyny sedan kombi różnica

Post autor: faraon » 10 lut 2022, 18:40

skopin pisze: 10 lut 2022, 16:55 Panie faraon, jesteś pan w stanie rozpoznać swój produkt i opisać czy dedykowany jest do sedana lub kombi ? Oraz ewentualnie opisać jakie sprężyny powinny być do kombi by tył stał wysoko ale by prowadzenie było zbliżone do oryginału nivo? Czy najlepiej będzie dorobić sprężyny z oryginałów nivomat?
Jestem w stanie rozpoznać :)
Oryginalne sprężyny mają średnicę drutu 12,0 - 12,1; sprężyny "faraona" mają średnicę drutu 12,5 -12,6 mm, chociaż 3 komplety były z drutu 13,0 mm.
Poza tym, wysokość sprężyn nieobciążonych (jak były nowe) była od 385 mm do nawet 420 mm w zależności od "wymagań" zamawiającego :)

Pytasz czy dorobić sprężyny z oryginałów nivomatu. Jeśli będziesz miał nivomaty nowe -> ok dorabiaj, ale jak będziesz zakładał do zwykłych amortyzatorów to zwróć uwagę na średnice talerzyka na amortyzatorze. Do nivomatu to było (o ile dobrze pamiętam) 150 mm, dla zwykłego 170 mm. Tak więc sprężyna nivomatu nie będzie pasowała do amora zwykłego. Pisałem o tym tutaj. Poczytaj całego manuala na temat sprężyn a także poszukaj szukajką zasady jakimi się kierowaliśmy przy dorabianiu sprężyn
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”