Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11966
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: topcio » 09 gru 2021, 15:38

mikee72 pisze: U mnie na tylnych fotelach przez klika lat używania, jeździła głównie dwójka dzieci i nie narzekały.
Dzieci rzadko narzekają na wygodę fotela :-P , chyba jeszcze nie znają tego pojęcia .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7278
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: faraon » 09 gru 2021, 15:43

Jeżeli w drugim rzędzie auta mają jechać dorosłe osoby - to w wygodzie podróży pomiędzy Phedrą (w wersji 2+2+2) a Voyagerem, będzie taka różnica.. jaka jest między krzesłem a fotelem.
Kiedyś mocno przyglądałem się Phedrze :)
Nawet wybrałem się na oględziny takowej : gafa :
Niestety drugi rząd siedzeń raz na zawsze "wyleczył" mnie z Phedry :roll:
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: mikee72 » 09 gru 2021, 16:47

faraon pisze: 09 gru 2021, 15:43
Jeżeli w drugim rzędzie auta mają jechać dorosłe osoby - to w wygodzie podróży pomiędzy Phedrą (w wersji 2+2+2) a Voyagerem, będzie taka różnica.. jaka jest między krzesłem a fotelem.
Kiedyś mocno przyglądałem się Phedrze :)
Nawet wybrałem się na oględziny takowej : gafa :
Niestety drugi rząd siedzeń raz na zawsze "wyleczył" mnie z Phedry :roll:
Poprawiłem już swój wpis dotyczący Phedry (ten który akurat zacytowałeś) - chodziło o 'moją' wersję z trzema fotelami z drugim rzędzie, czyli 2+3+2.
W wersji 2+2+2 z pewnością fotele są wygodniejsze - ale to ktoś inny musiałby się wypowiedzieć.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11966
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: topcio » 09 gru 2021, 16:57

Niestety bez względu na układ siedzeń fotele są te same, w 2+2 są tylko dołożone podłokietniki.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
čučoriedka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 07 lut 2020, 10:28
Imię: Jakub
Lokalizacja: Olomouc

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: čučoriedka » 09 gru 2021, 20:14

mikee72 pisze: 09 gru 2021, 16:47 W wersji 2+2+2 z pewnością fotele są wygodniejsze - ale to ktoś inny musiałby się wypowiedzieć.
Nie sa. To nadal sa te same fotele ale bogatsze o podlokietniki. Wieksza przestrzen miedzy nimi tez niczego nie zmienia. Mojej mamie na siedzeniach drugiego rzedu siedzi sie w miare wygodnie ale ona ma 170 cm wzrostu. Ojciec z kolei nie znosi siedzenia w drugim rzedzie bo mowi, ze ma kolana na wysokosci uszu : gafa : Wiezli sie kiedys Chryslerem Voyagerem V gen siostry i mowili, ze tam jest wygodniej. Mnie po dluzszej trasie, np. do Chorwatska zdarza sie po wyjsciu z auta chodzic jak robocop a siedze dosc wysoko.
Peugeot Rifter 1.5 HDI 130 KM Allure / Peugeot 207 SW 1.4 73 KM

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: mikee72 » 10 gru 2021, 9:49

Podsumowując temat foteli drugiego rzędu..
Czy w innych 'phedropodobnych' miniVANach duże osoby odnajdują się tam lepiej? Mam na myśli Sharany, Alhambry, Espace'y - gdzie sposób siedzenia jest podobny i wielkość foteli jest też raczej podobna - zaznaczam, że nie mam doświadczeń z drugimi rzędami siedzeń w tych autach. Przynajmniej w teorii - różnice będą chyba nieznaczne, a dotyczyły będą materiałów, ukształtowania siedziska i oparcia..?
A może ktoś miał okazję zrobić dłuższą trasę jako pasażer innego miniVANa i podzieli się wrażeniami..
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1533
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: giekso » 11 gru 2021, 16:20

Myślę, że szału nie będzie we wszystkich autach podobnych rozmiarowo do Febry. Wydaje mi się że Voyager czy Sienna, Pacifica, Odyssey to mimo wszystko auta większe i siłą rzeczy drugi rząd musi być wygodniejszy niż w naszym autobusie. Zmienię teraz trochę kategorię: jakiś czas temu miałem okazję przez kilka dni jeździć i być wożonym Lincolnem Navigatorem - auto zrobiło na mnie duże wrażenie nie tyle wyposażeniem co ilością miejsca w środku i spokojem jazdy. Nie ukrywam, że też coś takiego biorę pod uwagę. Jest jeszcze takie coś jak Nissan Quest - kolega dawno temu sprowadził takiego sobie z U S i A i zaryzykuję stwierdzenie, że mimo iż rozmiarem bardzo przypomina Febrisana to jednak fotele z przodu, czy kanapa z tyłu o wiele wiele wygodniejsza no ale to amerykon a nie europejczyk.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
čučoriedka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 07 lut 2020, 10:28
Imię: Jakub
Lokalizacja: Olomouc

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: čučoriedka » 11 gru 2021, 18:10

IMHO jak minivan to cos a la Scudo/Partner/Proace, Renault/Nissaan Trafic/NV i tym podobne ale fotele sa tam srednio wygodne... w zaprzyjaznionym serwisie amerykanskich aut pod Ostrawa ogladalem pare amerykanskich kanap - o ile jakosc wnetrza to rzecz de gustibus tak wygoda bardzo zaskakuje. Siedzialem tam w Escalade, w Navigatorze tez, ogladalem Forda Expedition i przewinal sie tam jeszcze Ford F150 Long SuperCrew ale ten to pickup wiec poza iloscia miejsca z tylu, mial srednio wygodne fotele w drugim rzedzie.
Peugeot Rifter 1.5 HDI 130 KM Allure / Peugeot 207 SW 1.4 73 KM

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: Tomzik » 11 gru 2021, 18:22

To się wszystko zgadza, ale trzeba wziąć pod uwagę, że to wielkie czołgi, więc jak mam mieć Deltę do parkowania a czołg do jazdy to średnie rozwiązanie. Oczywiście auta tanieją i jak to mówi nasz rząd wszyscy mają dużo lepszy standard życia, wiele rodzin ma dziś co najmniej 2 auta. Sam tak mam. Ale różnica jest taka, że ja mieszkam w małym mieście i Phedrą mogę spokojnie jechać na zakupy mając pewność, że się gdzieś zmieszczę.

Eurovan na pewno nie jest mistrzem przestrzeni czy wygody, ale biorąc pod uwagę, że ma długość mniejszą niż obecne auta klasy średniej mimo wszystko jest w miarę wygodny i funkcjonalny. I przy amerykańskich czołgach kompaktowy ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: mikee72 » 11 gru 2021, 19:42

čučoriedka pisze: 11 gru 2021, 18:10 cos a la Scudo/Partner/Proace, Renault/Nissaan Trafic/NV i tym podobne
Auta dostawcze mają potencjał, jednak producenci robiąc z nich miniVany dokładają zazwyczaj ..ławki (trudno je czasem nazwać kanapami). Najeździłem się różnymi takimi Partnerami, Sprinterami, Vivaro, Ducato, Trafic, Scudo itd. itp. i moim zdaniem to zawsze jednak będą dostawczaki.. tylko że z miejscami siedzącymi (znaczy się.. z ławkami). Miejsce kierowcy w tych autach to jedyne godne uwagi, a też niespecjalnie rozpieszcza. Pozostałe miejsca są dla.. bez urazy! pracowników budowlanych? Podwójne siedzisko z przodu - obok kierowcy to jest dramat. Niewygodne są wszystkie pozostałe siedzenia, a połacie gołej blachy zamienne z połaciami tworzywa nie pomagają w odczuciu komfortu :) Są oczywiście wersje przerabiane pod turystykę - one fajnie wyglądają pod kątem wyposażenia, tylko jeśli chodzi o trzaskanie kilometrów, to pewnie będzie bez zmian - im bliżej tyłu siedzisz tym gorzej, bo zawieszenie jest niezmieniane i skonstruowane pod kątem ładowności paki.

Ale żeby nie wrzucać wszystkich do jednego wora. Jest takie coś jak Mercedes V klasa, na bazie - było nie było - dostawczaka (Vito).
No i to rozumiem - to jest przykład jak zrobić z mini ciężarówki wygodnego VANa : yesyes : Nie wiem jak tam sytuacja z tylnym zawieszeniem..
Niemniej wewnątrz wydaje się być w miarę ok : buja w oblokach : Poniżej wersje podrasowane, jak się bawić to się bawić - a czemu nie :lol:
vklasa.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1533
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: giekso » 11 gru 2021, 22:43

Tylko że Niemca to nawet Wanda nie chciała....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 524
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: wiesiu » 12 gru 2021, 10:49

Mikee72, jak już wywolales auta dostawcze sprzedawane w wersji osobowej to weź pod uwagę, że występują różne odmiany tych aut. Są tzw. wersję VIP i ja tam nie widzę aby komfort siedzeń był stworzony pod pracowników budowlanych.

A co do phedry. Miałem przed phedra forda windstara. Po kupnie phedry przez pierwsze pół roku cierpiałem na jej fotelach. W phedrze nie dało się przejechać 20 godzin i nie czuć zmęczenia, a w windstarze było to bez problemu do zrobienia. Do windstara jak wsiadałem po ciezkiej pracy to jadąc nim regenerowalem siły i odpoczywalem. Jeszcze kwestia wielkosci nadwozia, dla mnie brakowało z 40cm długości w phedrze. Ale i tak dobrze wspominam to auto. Choć gybym miał teraz wybierać jeszcze raz między europejską wersja minivana a amerykańska to zdecydowanie tylko amerykańska.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1533
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: giekso » 12 gru 2021, 12:09

wiesiu pisze:Choć gybym miał teraz wybierać jeszcze raz między europejską wersja minivana a amerykańska to zdecydowanie tylko amerykańska.
I to jest właśnie dla mnie esencja tych rozważań. Odnoszę nieodparte wrażenie że w moim rozumieniu komfort i wygoda = jankes.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: wujekp » 12 gru 2021, 13:22

Tomzik pisze: 11 gru 2021, 18:22 To się wszystko zgadza, ale trzeba wziąć pod uwagę, że to wielkie czołgi, więc jak mam mieć Deltę do parkowania a czołg do jazdy to średnie rozwiązanie.
Czołgi, czołgi ...
No dobra ma nieco ponad 5 metrów (niewiele), ale ten czołg był bardziej zwinny niż Kappa. Miał mniejszy promień skrętu.
I nie dlatego że jedna gąsienica do przodu, a druga do tyłu ... :lol:
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: Tomzik » 12 gru 2021, 13:37

Zwinnością nie skompresujesz wymiarów :)

A jak już o tym to i Phedra jest zwinniejsza niż Delta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zeta/Phedra”