delta 1.9 TT
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
- Imię: Sławomir
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
delta 1.9 TT
https://www.olx.pl/d/oferta/lancia-delt ... Mi01n.html
co sądzicie o czymś takim, ktoś już może sprawdzał ten samochód?
a może jest tutaj jakiś członek forum z Pabianic?
co sądzicie o czymś takim, ktoś już może sprawdzał ten samochód?
a może jest tutaj jakiś członek forum z Pabianic?
Re: delta 1.9 TT
Tak to wygląda ładnie.
Powiedzcie mi czemu wszystkie te samochodu zazwyczaj nie mają dekielków na felgach??
Powiedzcie mi czemu wszystkie te samochodu zazwyczaj nie mają dekielków na felgach??
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
- Imię: Sławomir
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
Re: delta 1.9 TT
ktoś z Opoczna chyba dzisiaj miał go oglądać, jedyn z członków forum, ciekawe jakie wrażenia
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
- Imię: Sławomir
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
Re: delta 1.9 TT
nikt nic nie napisze? nie budzi ciekawości ten egzmeplarz? przecież wysoka wersja z aktywnym zawieszeniem
Re: delta 1.9 TT
A co mamy pisać, skoro zapewne nikt jej nie widział? Delta jak Delta, do tego w gnoju. Wyposażenie fajne, deska w świni
Samo aktywne zawieszenie, przynajmniej na mnie nie robi żadnego wrażenia, chyba, że mówimy o kosztach związanych z remontem
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
- Imię: Sławomir
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
Re: delta 1.9 TT
a da sie skutecznie zamienic aktywne zawieszenie na zwykłe? tu jest dach ekektryczny, ma to znaczenie?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1085
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: delta 1.9 TT
Da się zamienić, wystarczy poczytać w dziale Nasze Lancie, opisałem swoje doświadczenia.
Prosto i tanio, co wcale nie znaczy, że jestem z tego dumny i szczęśliwy.
Wolałbym, że by mimo wszystko było tak jak auto wyjechało z fabryki. Jednak w życiu: ... gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.
Dodam jeszcze, że odsprzedałem te aktywne amortyzatory w sumie za 600 zł.
Zainteresowanie nimi było spore. Sprzedałem to chyba w lipcu, a do tej pory jeszcze odbieram zapytania o nie, ostatnio nawet z Łotwy.
Przednie sprzedałem jako niesprawne do regeneracji, a tylne jako sprawne używki.
Dach elektryczny ma większe znaczenie przy doborze sprężyn, mniej przy amortyzatorów.
Co do opisu sprzedającego, to nierozsądne z jego strony pisać publicznie o wyciętym DPF.
Nie chodzi mi o zatajenie tego, ale lepiej tylko poinformować nabywcę, ale tylko jego.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
- Imię: Sławomir
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
Re: delta 1.9 TT
zakłądam, ze połowa tych 1.9tt ma wycięte dpf, zaślepione egry i inne. Czytałem sporo na forum o regeneracji tych amortyzatorów, ale ponoć efekt średniozadowalający i niezbyt trwały. Bardziej niż brakiem dpf martwiłbym się o stan silnika tzn tłoków i panewek bo w razie remontu to niezły wydatek a dpf w razie godziny W to można uniwersalny wstawić i wkład katalizatora też uniwersalny
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1085
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: delta 1.9 TT
Skoro jest takie swobodne podejście do DPF-u, to faktycznie w trosce o tłoki i panewki, na początek przed zakupem wystarczy sprawdzićslawi24 pisze: ↑22 lis 2021, 22:27 zakłądam, ze połowa tych 1.9tt ma wycięte dpf, zaślepione egry i inne. Czytałem sporo na forum o regeneracji tych amortyzatorów, ale ponoć efekt średniozadowalający i niezbyt trwały. Bardziej niż brakiem dpf martwiłbym się o stan silnika tzn tłoków i panewek bo w razie remontu to niezły wydatek a dpf w razie godziny W to można uniwersalny wstawić i wkład katalizatora też uniwersalny
czy właściciel/le stosowali się do zaleceń producenta. W kwestii interwału wymian oleju, rzecz jasna. Jeśli tak, to przy tym przebiegu mogą być takie atrakcje jak: podwyższone zużycie oleju, niebieski dym przy rozruchu na zimno, przy braku DPF-u będzie to widoczne.
Do tego dochodzi obserwacja zachowania kontrolki ciśnienia oleju też przy rozruchu zimnego silnika. Ważny jest oczywiście jej czas reakcji.
W tym silniku, tak samo jak w 2.0 mjtd i 1.6 mjtd, również trzeba dbać o uszczelkę smoka oleju.
Jeśli rozruch nastąpi w niskiej temperaturze otoczenia, oraz gdy silnik jest porządnie zimny, to przy zużytej uszczelce. oprócz dłuższej zwłoki w gaśnięciu kontrolki, pojawi się komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Praktycznie to kwalifikuje się do natychmiastowej wymiany uszczelki.
Albo, jeśli sprzedający bagatelizuje ten objaw- do odstąpienia od zakupu.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: delta 1.9 TT
Jak ktoś się stosował do fabrycznych interwałów wymiany to dla mnie to jest auto nie do kupienia.
Mam kilka aut i w żadnym nie ma oleju wymienianego rzadziej niż co 10-12 tyś.
A w Megane IV i Mercedesie GLA instrukcja podaje co 30. Ki chu... wymyślił takie brednie. Ja wiem, że to ładniej wygląda (bo mniejsze koszty utrzymania itp.), ale silnik tak traktowany przy przebiegu jak w ogłoszeniu zazwyczaj jest już na końcu swojej drogi.
Druga sprawa to to że takie interwały są robione pod floty i przetargi.
Mam kilka aut i w żadnym nie ma oleju wymienianego rzadziej niż co 10-12 tyś.
A w Megane IV i Mercedesie GLA instrukcja podaje co 30. Ki chu... wymyślił takie brednie. Ja wiem, że to ładniej wygląda (bo mniejsze koszty utrzymania itp.), ale silnik tak traktowany przy przebiegu jak w ogłoszeniu zazwyczaj jest już na końcu swojej drogi.
Druga sprawa to to że takie interwały są robione pod floty i przetargi.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1085
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: delta 1.9 TT
Nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany. Dla mnie stosowanie się do zaleceń producenta w kwestii wymiany oleju, oznacza kłopoty.
Od wielu lat korzystam z aut m-ki Renault. Różne modele: Megane, Scenic, Kangoo, Trafic.
Zaczęło się od interwału 7500 km w dieslu i 10 000km w benzyniakach.
Diesel 1.9 dci miał już co 30 000 km i powszechnie wiadomo jak wyglądało w praktyce:
Laguna zyskała koronę królowej lawet, przez padające panewki, turbiny. I co ? i nic. Następny dci z dwiema turbinami ma interwał co 40 000 km i wymianę filtra powietrza co 120 000 km. Oczywiście właściciel może sobie sam zadecydować o terminie wymiany oleju.
Ale ASO bardzo stanowczo, z uporem godnym lepszej sprawy, odradza takie posunięcie. Mowa oczywiście o serwisowaniu w okresie gwarancji.
Od wielu lat korzystam z aut m-ki Renault. Różne modele: Megane, Scenic, Kangoo, Trafic.
Zaczęło się od interwału 7500 km w dieslu i 10 000km w benzyniakach.
Diesel 1.9 dci miał już co 30 000 km i powszechnie wiadomo jak wyglądało w praktyce:
Laguna zyskała koronę królowej lawet, przez padające panewki, turbiny. I co ? i nic. Następny dci z dwiema turbinami ma interwał co 40 000 km i wymianę filtra powietrza co 120 000 km. Oczywiście właściciel może sobie sam zadecydować o terminie wymiany oleju.
Ale ASO bardzo stanowczo, z uporem godnym lepszej sprawy, odradza takie posunięcie. Mowa oczywiście o serwisowaniu w okresie gwarancji.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: delta 1.9 TT
Dizel z Laguny 2 był też w Volvo i z interwałem olejowym 15kkm większych problemów nie stwarzał.piterstilo pisze: ↑24 lis 2021, 20:44 Nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany. Dla mnie stosowanie się do zaleceń producenta w kwestii wymiany oleju, oznacza kłopoty.
Od wielu lat korzystam z aut m-ki Renault. Różne modele: Megane, Scenic, Kangoo, Trafic.
Zaczęło się od interwału 7500 km w dieslu i 10 000km w benzyniakach.
Diesel 1.9 dci miał już co 30 000 km i powszechnie wiadomo jak wyglądało w praktyce:
Laguna zyskała koronę królowej lawet, przez padające panewki, turbiny. I co ? i nic. Następny dci z dwiema turbinami ma interwał co 40 000 km i wymianę filtra powietrza co 120 000 km. Oczywiście właściciel może sobie sam zadecydować o terminie wymiany oleju.
Ale ASO bardzo stanowczo, z uporem godnym lepszej sprawy, odradza takie posunięcie. Mowa oczywiście o serwisowaniu w okresie gwarancji.
Jednak Renault bardzo poprawiło się i zrobili 2.0DCI na łańcuchu, gdzie wchodzi prawie 8litrów oleju, wymiana co 15kkm i jest mega trwały.
Tak BTW to "królową lawet" stworzyły niemieckie czasopisma, żeby przykryć dziadostwo pastucha b6 2.0 tdi
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
- Imię: Sławomir
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
Re: delta 1.9 TT
też rozważam nissana x-trail II z dieslem 2.0 dci ale lancia 1.9 po prostu szybciej połknie trasę typu 300km w jedną stronę
pytałem kiedyś po warsztatach to mi powiedziano że 2.0dci owszem całkiem przyzwoity silnik ale 1.9 fiata jest dużo lepszy i pancerny...w tym pokładam nadzieję jeśli chodzi o dół silnika czyli tłoki, pierścienie
pytałem kiedyś po warsztatach to mi powiedziano że 2.0dci owszem całkiem przyzwoity silnik ale 1.9 fiata jest dużo lepszy i pancerny...w tym pokładam nadzieję jeśli chodzi o dół silnika czyli tłoki, pierścienie
- MaciekTTT
- Forumowicz/ka
- Posty: 1193
- Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Gliwice
Re: delta 1.9 TT
Niestety ale T31 gnije, szczególnie tylne podłużnice i tylny wózek . Także w razie czego sprawdź sobie. Do tego tylne zaciski i jarzma tylko ASO. Nie ma niestety zamienników. A te co niby są na znanych portalach nie pasują...
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Dzidziuś
Re: delta 1.9 TT
Obawiam się, że te 1.9 o którym Ci mówili po warsztatach, to raczej 1.9 JTD 120/150KM. Nie mówię, że 1.9 TT to zły silnik ...
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW