Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

Post autor: toreider » 07 lip 2021, 8:24

Panowie moje pytanie jaka jest wartość Nm dokręcenia śrub misy oleju oraz korka spustowego . Musiałem wymienić miskę i chciałbym dokręcić ją jak „ Bozia Przykazała ”. Z góry dzięki za odpowiedź
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

Post autor: proxima86 » 07 lip 2021, 23:30

Dokręcaj po przekątnej ,po co ci nm dokręcania
Chyba że masz za dużo siły w "rencach"

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka


Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

Post autor: toreider » 08 lip 2021, 15:07

Szukałem fachowej odpowiedzi , bo nie chce robić na „ czuja ” . Robię dla siebie nie na sprzedaż i dzięki forum Bravo dowiedziałem się że to 9+- 1 Nm.
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

Post autor: proxima86 » 08 lip 2021, 19:19



Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

Post autor: Tomzik » 09 lip 2021, 12:11

toreider pisze: 08 lip 2021, 15:07 Szukałem fachowej odpowiedzi , bo nie chce robić na „ czuja ” . Robię dla siebie nie na sprzedaż i dzięki forum Bravo dowiedziałem się że to 9+- 1 Nm.
9Nm? Mała siła. Jakie to są śruby?

W e-learn Fiata bardzo często występują jednostki daNm, może o to chodziło.

Nie twierdzę, że to ma być 9daN, bo jeśli śruby są małe to może być faktycznie 9Nm, ale upewnij się.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

Post autor: Jam_Belfegor » 09 lip 2021, 12:29

M6 a pewnie taka jest o twardości 8.8 (nie sądzę by były twardsze, nie do aluminium) - tabelkowo dokręca się siłą ok. 11-12Nm, kręcąc w aluminium ta siła możne być zaniżona w celu ochrony gwintu w korpusie.

9daN to 90Nm nie ma opcji by tyle było :) śruby miski kręci się przedziale w przedziale 10-20Nm bo reguły są to małe drobne śrubki, no i nie możemy też wygnieść bardzo uszczelki :P

Nie zalecam tez kręcić na oko bo można zmiażdżyć uszczelkę albo za słabo dokręcić i pogubimy kilka :lol:

A jak się nie ma pewności ile ma być to można dać bezpiecznie 15Nm na klucz i kapnąć trochę niebieskiego kleju do gwintów tyle że śruba i sam otwór musiał by być odtłuszczony by klej miał sens. tu szybko i łatwo pomorze nam zmywacz do hamulców. Klej nie jest konieczny. Choć ja z doświadczenia wszędzie daję tam gdzie są wibracje. Już nie raz mi się zdarzyła poluzowana śruba od wibracji.

Co do kręcenia na pałę, ile pary w rekach ... no to podam dwa ostatni przykłady jakie przerabiałem. Jeden w aucie służbowym - kolektor wydechowy i sonda lambda przykręcona po naprawie przez mechanika na oko ile sił miał. Zniszczeniu uległ gwint sondy w kolektorze, sam kolektor wygiął się i pękł przy dwóch szpilkach - brawo! Podejrzewam że gość do dzisiaj nie zorientował się dlaczego tak i nie wciągnął wniosków. Tu niestety trzeba wiedzieć że materiały mają swoją rozszerzalność termiczną i wytrzymałość. Nie bez powodu ktoś to kiedyś policzył jaką siłą dokręcać. Drugi temat - jakiś czas temu rozbierałem głowicę z fiatowskiej szesnasto-zaworówki co druga / trzecia stopka miała zerwany gwint, bo też była kręcona na pałę. Jak to dostało temperatury to zamiast zapracować w granicy plastyczności materiału pozrywało gwinty - kolejne "brawo". Już mi czasem ręce opadają. Oczywiście nie trzeba być też purystą i kręcić dosłownie każda śrubę kluczem dnyamo. ale te kluczowe lub te które wiemy że będą pracowano termicznie, dynamicznie lub spinają jakąś uszczelkę lub elementy na masie uszczeniającej już by pasowało.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2021, 13:20 przez Jam_Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

Post autor: Tomzik » 09 lip 2021, 13:13

Też dlatego pisałem, że może być te 9N o ile śruby małe. I pamiętam, że deka- to 10 ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

Post autor: toreider » 11 lip 2021, 9:11

Przykręciłem siła 10 Nm ( według mojego klucza ) nie jest profesjonalny lecz kupiony na jednym z portali aukcyjnych .Nie jestem przewrażliwiony i nie biegam do każdej śruby z kluczem dynamometrycznym ale uważam ze niektóre trzeba właśnie nim dokręcać . Śrubki faktycznie M6 wiec uznałem że taka siła wystarczy , na razie zrobiłem niewiele kilometrów wszystko jest OK wiec , pojeżdżę , poobserwuje . Dzięki za konstruktywne odpowiedzi
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq

kamol15
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 23 lip 2019, 7:36
Imię: Kamil

Re: Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

Post autor: kamol15 » 26 sie 2021, 13:23

Jaką miskę założyłeś? Zamiennik czy używka?

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

Post autor: toreider » 27 sie 2021, 14:48

Założyłem zamienik , używka to nigdy nie wiadomo jaka jest a oryginał jest w kosmicznej cenie
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq

kamol15
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 23 lip 2019, 7:36
Imię: Kamil

Re: Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

Post autor: kamol15 » 30 sie 2021, 13:11

To jeszcze zapytam Fast czy NTY? Z tego co patrzyłem Fast jest droższy ale i cięższy (teoretycznie lepiej wykonany)

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Delta III 1,4 120 KM moment dokręcenia Śrub misy oleju

Post autor: toreider » 30 sie 2021, 16:03

Ja założyłem FASTA , przejechane ok 2 tys kilometrów i jak na razie wszystko OK
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”